Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6931)

Vierailija
6901/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on oikeasti myös mahdollista, että kaikki eivät kykene fysiologisesti kuulemaan jumalaa. Miehistä 8% on värisokeitakin, siinä missä naisista vain 0,5%. On mahdollista, että joillakin on aidosti jokin rajoite, ettei jumalaa kuule, ja silloin raamattu ja seurakunta ovat ainoa mihin he voivat turvautua.

Jos alat kuuntelemaan ääniä, niin on hyvin mahdollista, että kuuntelet jotain aivan muuta kuin Jumalaa.

Niin onhan raamttuakin mahdollista lukea kuin "piru". Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. Minulla on kuitenkin 100% luotto jumalaan ja kateelliset panettelusi eivät sitä muuta. Sori siitä.

Hienoa, uusi aihe. Luottamus Jumalaan. No niin, kannattaa varoa sitä, ettei luota omaan väärään käsitykseensä. Luottamus Jumalaan on ymmärretty väärin, jos sillä tarkoitetaan luottamusta siihen, että Jumala esimerkiksi varmistaisi asioiden menevän hyvin tai suojelevan itseä tai läheisiä. Luottamus Jumalaan on hyvä asia silloin, jos se tarkoittaa luottamusta siihen, mitä on Raamatusta lukenut Jumalasta. Oikein ymmärrettynä luottamus Jumalaan tarkoittaa luottamusta siihen, mitä on Raamatussa kerrottu, ei luottamusta omaan mielikuvaan Jumalasta. 

Vierailija
6902/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis alkuperäisessä raamatussa eli hebrew raamatusahan nimenomaan puhutaan jumalan kuulemisesta kuten jo sanoinkin. Ihan ymmärrettävää, että olet mennyt käännöksen käännöksen ja muutaman meninistin tulkintojen vuoksi vähän sivuraiteille. Mutta nyt tiedät totuuden!

Selvä. En tiedä mitään mistään Raamatun aiemmista versioista. Mutta ainakin ne suomenkieliset evankeliumit, jotka löytyvät Piplia-sovelluksesta, ovat ihan kunnossa. 

Raamatun alkuperäinen versio on hepreaksi ja siitä on tehty käännöksen käännöstä ja tulkinnan tulkintaa. Ihan kiva kuunnella juutalaisten rabbien näkemyksiä välillä, sillä he ymmärtävät niitä alkuperäisiä merkityksiä paremmin kuin kaukaiset tulkitsijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6903/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on oikeasti myös mahdollista, että kaikki eivät kykene fysiologisesti kuulemaan jumalaa. Miehistä 8% on värisokeitakin, siinä missä naisista vain 0,5%. On mahdollista, että joillakin on aidosti jokin rajoite, ettei jumalaa kuule, ja silloin raamattu ja seurakunta ovat ainoa mihin he voivat turvautua.

Jos alat kuuntelemaan ääniä, niin on hyvin mahdollista, että kuuntelet jotain aivan muuta kuin Jumalaa.

Niin onhan raamttuakin mahdollista lukea kuin "piru". Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. Minulla on kuitenkin 100% luotto jumalaan ja kateelliset panettelusi eivät sitä muuta. Sori siitä.

Hienoa, uusi aihe. Luottamus Jumalaan. No niin, kannattaa varoa sitä, ettei luota omaan väärään käsit

Sinähän täällä olet se joka puhuu omasta ymmärryksestään eikä jumalasta. Ja pelottelet ja herroittelet, jeesukse käskyjen vastaisesti, eli täysin 💩 kamaa. Ja tuo mitä kuvaat on kuollutta raamatun siteerausta, mitä jeesuskin vihasi. Hedelmistään puu tunnetaan, ja näiden hedelmä oli tekstien siteeraus elävän uskon sijaan. Oma herrasi siis halveksui sitä mitä juuri nyt teet :D

Vierailija
6904/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntielämästä luopuminen voi olla asteittaista mutta sen tuotos voi tulla esiin kerralla. Raamatussa toistuu monta kertaa tarina, missä joku odottaa 40 päivää, viikkoa tai vuotta, ja yhtäkkiä vaan kaikki muuttuu. Yhtä lailla syntielämä voi olla 40 vuotta hirveää räpiköintiä ja kamppailua, ja lopulta jokin muuttuu niin pysyvästi ja radikaalisti, että tulos onkin nähtävissä heti. Tällöin ei ole mitään väliä, onko synti kansanmurha vai näpistys. Kun parannus on tehty, parannus on tehty. Samalla tavalla ei ole mitään väliä, onko joku parantunut syövästä vai naarmusta. Kun on terve, niin on terve.

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Jokainen tuomitaan tekojensa perusteella. Joka torjuu Jeesuksen opetukset, tuomitaan viimeisenä päivänä. Jeesuksen opetusten noudattaminen on siis olennaista. On harhaanjohtavaa opettaa, että teoilla ei olisi merkitystä. Lisäksi hyttynen ja kameli -vertaus sekä hirsi silmässä -vertaus osoittavat, että kaikki synnit eivät ole yhtä vakavia. Jotkut synnit ovat vakavampia kuin toiset.

Raamatusta:

Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo,

jäisi pimeyteen.Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä

häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen.

Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa:

se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. En minä ole

puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä

minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen

elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua.

(Joh. 12:46-50)

Vierailija
6905/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Wille Riekkisen kirjat. Hänellä on teologina, historioitsijana ja tutkijana erittäin mielenkiintoisia näkemyksiä kristinopin synnystä.

Sitten kannattaa kuulla kritiikki ja tehdä johtopäätös.

Vierailija
6906/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6907/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sotaministeri Pete Hegseth kunnon uskovainen?

-winner-

Vierailija
6908/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten Jumalan sotajoukkojen käy kun Isältä ja Pojalta lähtee parrat Peten käskystä ;DDDDD

-winner-

Vierailija
6909/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntielämästä luopuminen voi olla asteittaista mutta sen tuotos voi tulla esiin kerralla. Raamatussa toistuu monta kertaa tarina, missä joku odottaa 40 päivää, viikkoa tai vuotta, ja yhtäkkiä vaan kaikki muuttuu. Yhtä lailla syntielämä voi olla 40 vuotta hirveää räpiköintiä ja kamppailua, ja lopulta jokin muuttuu niin pysyvästi ja radikaalisti, että tulos onkin nähtävissä heti. Tällöin ei ole mitään väliä, onko synti kansanmurha vai näpistys. Kun parannus on tehty, parannus on tehty. Samalla tavalla ei ole mitään väliä, onko joku parantunut syövästä vai naarmusta. Kun on terve, niin on terve.

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Jokainen tuomitaan tekojensa perusteella. Joka torjuu Jeesuksen opetukset, tuomitaan viimeisenä päivänä. Jeesuksen opetusten noudattaminen on siis olennaista. On harhaanjohtavaa opettaa, että teoilla ei olisi merkitystä. Lisäksi hyttynen ja kameli -vertaus sekä hi

Ei vaan olen ymmärtänyt ihan oikein. Kaikki "tuomitaan" mutta katumus ja jeesuksen veren vastaanottaminen pyyhkivät synnit. Se ei oikeuta tietoista synnissä elämistä vaan tämä on paatumusta. Aito katumus estää synnin tekemisen. Olet vielä aika kaukana taivaasta jos luulet, että voit teoillasi ostaa taivaspaikan. Hirrellä silmässä ei ole muuta merkitystä kuin puuttua toisten tuomitsemiseen, sillä niin ei saa tehdä.

Niin ja minä olen hyvilläni ja oikeassa.

Vierailija
6910/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän täällä olet se joka puhuu omasta ymmärryksestään eikä jumalasta. Ja pelottelet ja herroittelet, jeesukse käskyjen vastaisesti, eli täysin 💩 kamaa. Ja tuo mitä kuvaat on kuollutta raamatun siteerausta, mitä jeesuskin vihasi. Hedelmistään puu tunnetaan, ja näiden hedelmä oli tekstien siteeraus elävän uskon sijaan. Oma herrasi siis halveksui sitä mitä juuri nyt teet :D

Oman ymmärryksemme perusteellahan me ihmiset kaikki toimimme. Omaa ymmärrystä käyttäen voimme valita Jeesuksen seuraamisen.

Vierailija
6911/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sotaministeri Pete Hegseth kunnon uskovainen?

-winner-

Ei varmaan kukaan tällä palstalla kirjoittava tunne häntä. 

Vierailija
6912/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Jokainen tuomitaan tekojensa perusteella. Joka torjuu Jeesuksen opetukset, tuomitaan viimeisenä päivänä. Jeesuksen opetusten noudattaminen on siis olennaista. On harhaanjohtavaa opettaa, että teoilla ei olisi merkit

Onnea matkaan.

Vierailija
6913/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Jokainen tuomitaan tekojensa perusteella. Joka torjuu Jeesuksen opetukset, tuomitaan viimeisenä päivänä. Jeesuksen opetusten noudattaminen on siis olennaista. On ha

Jatkan tätä kommenttia vielä sen verran, että Raamatussa Jeesus kertoo, että hän pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa. Hän ei siis sano, että hän automaattisesti ilman ponnisteluja noudattaa Jumalan tahtoa.

Raamatusta:

Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon.

Vierailija
6914/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Jokainen tuomitaan tekojensa perusteella. Joka torjuu Jeesuksen opetukset, tuomitaan viimeisenä päivänä. Jeesuks

xD Yksikään ihminen ei tuomitse mitään. Sinä teet syntiä jos yrität tuomita. Hehe. Koita nytvaan palta niihin kolmeen harrastukseesi, ole ahkerampi niissä ja saarnaa vähemmän.

Vierailija
6915/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi kysymys:

Kunnon kristitty ei usko evoluutioon.

Maailmassa on yli 7 miljoonaa eläinlajia.

Miten nämä kaikki saatiin Nooan arkkiin, sillä uusiahan ei ole voinut syntyä?

Miten mahtuivat sinne?

Mistä ruoat? Minne paskat?

Miten eivät syöneet toisiaan? Tai Nooa-setää perheineen?

Entäs ne hyönteiset joiden elinaika on alle 40 päivää?

Ja miten eläinkannat tuosta tokenivat kun pennut naivat veljiään ja siskojaan?

Vierailija
6916/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD Yksikään ihminen ei tuomitse mitään. Sinä teet syntiä jos yrität tuomita. Hehe. Koita nytvaan palta niihin kolmeen harrastukseesi, ole ahkerampi niissä ja saarnaa vähemmän.

Raamatusta:

14Juhlan jo ehdittyä puoliväliin Jeesus meni ylös temppeliin ja alkoi opettaa. 15Juutalaiset olivat ihmeissään ja sanoivat: Kuinka tuo oppimaton mies voi tuntea kirjoitukset? 16Jeesus sanoi heille: Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. 17Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani. 18Se, joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen. Mutta se, joka tahtoo kunniaa lähettäjälleen, puhuu totta, hänessä ei ole vääryyttä. 19Mooses antoi teille lain, vai kuinka? Silti yksikään teistä ei noudata sitä. Miksi te haluatte tappaa minut?

20Ihmiset sanoivat: Sinussa on paha henki. Kuka sinut yrittäisi tappaa? 21Jeesus vastasi: Minä tein yhden ainoan teon, ja sitä te kaikki ihmettelette. 22Mooses sääti teille ympärileikkauksen se ei tosin ole peräisin Moosekselta, vaan kantaisiltä ja te toimitatte sen myös sapattina. 23Jos kerran ihminen ympärileikataan sapattinakin, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, niin miksi te olette vihoissanne siitä, että minä sapattina paransin koko ihmisen? 24Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein.

Vierailija
6917/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Jeesus, mutta tiedän oman tilanteeni, kuten Jeesuskin tiesi oman tilanteensa. Minäkään en tarvitse muiden ihmisten todistusta siitä, että se, mitä puhun, on totta. Voitte ajatella kommenteistani ihan mitä haluatte. Joka tapauksessa minä puhun siitä, mikä on totta. Minä korjaan väärinkäsityksiä siksi, koska pyrin noudattamaan Jumalan tahtoa. Ja tietysti monet ihmiset voivat toimia niin. Mutta minulla on enemmän ymmärrystä ja siksi parempi mahdollisuus korjata väärinkäsityksiä kuin useimmilla ihmisillä. Voitte myös kyseenalaistaa sen, että minulla olisi enemmän ymmärrystä. Se ei muuta sitä, että minulla tosiasiassa on enemmän ymmärrystä kuin useimmilla.

Raamatusta:

12Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo.

13Fariseukset sanoivat hänelle: Sinä todistat itse itsestäsi, ei sinun todistuksesi ole pätevä. 14Jeesus vastasi: Vaikka minä todistankin itsestäni, todistukseni on pätevä, sillä minä tiedän, mistä olen tullut ja minne menen. Te sitä vastoin ette tiedä, mistä minä tulen ja minne menen. 15Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään. 16Ja jos tuomitsenkin, minun tuomioni on pätevä, sillä minä en ole yksin, vaan kanssani on Isä, joka on minut lähettänyt. 17Sanotaanhan teidän laissannekin, että kahden todistajan todistus pätee. 18Minä todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt. 19Missä sinun isäsi on? he kysyivät. Jeesus vastasi: Te ette tunne minua ettekä Isääni. Jos tuntisitte minut, tuntisitte myös Isäni.

Vierailija
6918/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6919/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6920/6931 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi kysymys:

Kunnon kristitty ei usko evoluutioon.

Maailmassa on yli 7 miljoonaa eläinlajia.

Miten nämä kaikki saatiin Nooan arkkiin, sillä uusiahan ei ole voinut syntyä?

Miten mahtuivat sinne?

Mistä ruoat? Minne paskat?

Miten eivät syöneet toisiaan? Tai Nooa-setää perheineen?

Entäs ne hyönteiset joiden elinaika on alle 40 päivää?

Ja miten eläinkannat tuosta tokenivat kun pennut naivat veljiään ja siskojaan?

Siellä oli vain kaikkien lajien baramiinit, eli kantalajit, joista sitten mikroevolutioitui kaikki nuo 7 miljoonaa supernopeasti, samalla kun laiskiaisbaramiini juoksi Amazonin sademetsiin. Ja tämä siis juoksi tosi nopeasti, koska eteläamerikan mannerlaatta oli juuri irtoamassa Afrikasta ja siirtymästä toiselle puolelle maapalloa.