Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6938)
Ei ole mitään kansankirkkoa, on vaan eri kokoisia ja mallisia organisaatioita. Miksi siis haluat kirkon jäseneksi, jos et ole raamatun mukaisessa uskossa? Mikä on motiivisi hakeutua kirkkoon? Kuulostaa aika demoniselta yrittää tunkeutua jonnekin, minne ei ole tervetullut tai haluttu. Itsekään en koe kirkkoa omakseni, mutta ei minulla mitään syytä sinne väkisinkään penetroitua ole. Pikkuisen sairas ja himokas meininki haiskahtaa.
Ev.lut.kirkon sivuilta:
Kansankirkko toimii koko kansaa varten ja kansan kanssa. Terminä se kuvaa kirkon tehtävää ja teologista lähtökohtaa julistaa evankeliumia kaikille. Nimitystä käytetään kirkkokunnista, joihin suuri osa kansasta perinteisesti kuuluu historiallisista ja yhteiskunnallisista syistä ja joilla on lakiin perustuva erikoisasema. Suomessa kansankirkkoja ovat evankelis-luterilainen ja ortodoksinen kirkko. Niiden juhlat ja tavat ovat osa suomalaista perinnettä.
Minä olen ev.lut.kirkon jäsen, mutta en osallistu mihinkään toimintaan. Outoa, että teet oletuksia minusta. Ovatko kaikki kirkon jäsenet sinusta penetroituneet kirkkoon? Sinulla on kummallisia ajatuksia. Minusta taas kuulostaa demoniselta vaikeuttaa sitä, että ihmiset kuulisivat Jumalan sanaa ja oppisivat lisää Jeesuksesta. Kaikki esteet sen tieltä pitäisi poistaa. Uskontunnustuksen edellyttäminen kirkon jäseniltä on merkittävä este. Kirkon pitäisi esittää uskontunnustus sellaisena asiana, jota kirkko edustaa. Ei sellaisena, mikä kaikkien kirkon jäsenten pitäisi väittää uskovansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun työmoraali on syntiinlankeemuksen jälkeen ,otsasi hiessä sinun on leipäsi hankittava. Joka ei työä tee ,ei syömänkään pidä. Jeesus teki raskasta ruumillista työtä 30v. perheen vanhinpana poikana, aamusta iltaan .
Johanneksen evankeliumi:
5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".Ei tarkoittanut sellaista työtä, mitä me tehdään. Raamatussa myös sana toimelias ei tarkoita sellaista Marttamaista touhuumista, mitä jotkut uskovaiset kuvittelee, mikä oikeasti onkin ulkokultaisuutta. Uskon sanan toimelias Raamatussa viittaavan evankeliumin ja Jumalan Sanan levittämiseen.
Ai jaa nyt sinun mielestäsi toisten uskovaisten toiminta on ulkokultaisuutta ja sinun tärkeää työtä ja jeesuksen herran seuraamista. Aika tekopyhää sanoisinko. Ei ihme että olet täällä vauvassa saarnaamassa kun tämä on opetuksesi taso.
Jos Jeesus sovitti syntimme niin sehän vapauttaa meidät tekemään syntiä rajattomasti...
Totta kai on. Se että kontrolloit pedarin käsiä on tämän uhrien suojelemista, ja se että estät häntä pääsemästä väärine ajatuksineen lähelle lapsiasi on heidän hengellistä suojelemistaan. Lapset ovat erittäin herkkiä ajatuksille ja tunteille, näkevät jopa auroja. Ei heitä voi päästää minkään demonisen entiteetin läheisyyteen.
Ajatusten kontrollointi ja toiminnan kontrollointi ovat eri asioita. Yhteisön toiminnassa voi olla toimintaa koskevia sääntöjä ilman, että olisi ajatuksia tai uskomuksia koskevia sääntöjä. Rikollisen ajatukset eivät vahingoita ketään muuta kuin häntä itseään. Teot taas vahingoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kansankirkkoa, on vaan eri kokoisia ja mallisia organisaatioita. Miksi siis haluat kirkon jäseneksi, jos et ole raamatun mukaisessa uskossa? Mikä on motiivisi hakeutua kirkkoon? Kuulostaa aika demoniselta yrittää tunkeutua jonnekin, minne ei ole tervetullut tai haluttu. Itsekään en koe kirkkoa omakseni, mutta ei minulla mitään syytä sinne väkisinkään penetroitua ole. Pikkuisen sairas ja himokas meininki haiskahtaa.
Ev.lut.kirkon sivuilta:
Kansankirkko toimii koko kansaa varten ja kansan kanssa. Terminä se kuvaa kirkon tehtävää ja teologista lähtökohtaa julistaa evankeliumia kaikille. Nimitystä käytetään kirkkokunnista, joihin suuri osa kansasta perinteisesti kuuluu historiallisista ja yhteiskunnallisista syistä ja joilla on lakiin perustuva erikoisasema. Suomessa kansankirkkoja ovat evankelis-luterilainen ja ortodoksinen kirkko. Niiden juhlat ja tavat ovat osa suomalaista perinnettä.
Mi
Jos yrittää väkisin änkeä organisaatioon jonka sääntöjä ja arvopohjaa ei tunnusta niin on kyse penetroitumisesta ja herää todella suuria kysymyksiä, miksi hakeutuu organisaation toimintaan, jos ei edes pysty allerkirjoittamaan sen arvopohjaa. Eihän tietenkään demoni voikaan puhua jeesuksesta, se tuhoaa tämän. Sen vuoksi tuo on erittäin huolestuttavaa ja epäilyttävää. Se ei kyllä ole mikään yllätys, että kirkon sisälläkin on demoneja, sen vuoksi en itse tykkää monissakaan tapahtumissa käydä. Mutta miksei tätä saisi pyrkiä kitkemään ja pitämään järjestön vastaisia henkiä poissa? Eihän valtiokaan toivota maanpettureita ja sen lakeja rikkovia rikollisia tervetulleiksi.
Missään ei sanota, että kirkon pitäisi ottaa kaikki, jopa täysin tätä vastaan toimivat, jäsenikseen. Ovi on auki ja sisäänpääsy hyvin helppoa, ellei ole suoranainen ongelmatapaus. Jos ei pysty sanomaan ääneen uskontunnususta ja sitoutumaan edes siltä osin kirkon arvoihin, niin sitten kirkko ei ole oikea paikka sinulle. Mikä tässä sapettaa?
Voit myös osallistua esim. jumalanpalvelukseen ilman että olet seurakunnan jäsen. Niitä näkee myös netistä ja raamattuja on kirjastokin täynnä. Eli pääset kyllä kuulemaan. Esteitä ei siis ole.
Eikä tietenkään kirkon jäsenen pidä väittää sitä uskovansa - jos ei usko niin voi lähteä kirkosta. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun työmoraali on syntiinlankeemuksen jälkeen ,otsasi hiessä sinun on leipäsi hankittava. Joka ei työä tee ,ei syömänkään pidä. Jeesus teki raskasta ruumillista työtä 30v. perheen vanhinpana poikana, aamusta iltaan .
Johanneksen evankeliumi:
5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".Ei tarkoittanut sellaista työtä, mitä me tehdään. Raamatussa myös sana toimelias ei tarkoita sellaista Marttamaista touhuumista, mitä jotkut uskovaiset kuvittelee, mikä oikeasti onkin ulkokultaisuutta. Uskon sanan toimelias Raamatussa viittaavan evankeliumin ja Jumalan Sanan levittämiseen.
Ai jaa nyt sinun mielestäsi toisten uskovaisten toiminta on ulkokultaisuutta ja sinun tärkeää työtä ja jeesuksen herran seuraamista. Aika tekopyhää
Jos jonkun usko velvoittaa leipomaan kaakkuja kinkereihin, se on ulkokultaisuutta. Jos annat ruokaa nälkäiselle, se on lähimmäisenrakkautta, evankeliumia eli armoa köyhää kohtaan, eli oikeaa toimeliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Ai jaa nyt sinun mielestäsi toisten uskovaisten toiminta on ulkokultaisuutta ja sinun tärkeää työtä ja jeesuksen herran seuraamista. Aika tekopyhää
Eka viesti tähän ketjuun, miksi hermostut niin pienestä?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Se että kontrolloit pedarin käsiä on tämän uhrien suojelemista, ja se että estät häntä pääsemästä väärine ajatuksineen lähelle lapsiasi on heidän hengellistä suojelemistaan. Lapset ovat erittäin herkkiä ajatuksille ja tunteille, näkevät jopa auroja. Ei heitä voi päästää minkään demonisen entiteetin läheisyyteen.
Ajatusten kontrollointi ja toiminnan kontrollointi ovat eri asioita. Yhteisön toiminnassa voi olla toimintaa koskevia sääntöjä ilman, että olisi ajatuksia tai uskomuksia koskevia sääntöjä. Rikollisen ajatukset eivät vahingoita ketään muuta kuin häntä itseään. Teot taas vahingoittavat.
Naurettavaa saivartelua. Ajattelet siis, että jos vaikka asut sellaisen henkilön kanssa, joka ajattelee 90% ajasta murhaa, r aiskaamista ja pedofiliaa, tämä pitäisi hyväksyä ja sitä pitäisi sietää, kunhan tämä ei toteuta niitä ajatuksiaan.
Ei tietenkään pidä.
Kaikilla on oikeus rauhaan ja fyysisen koskemattomuuden lisäksi turvalliseen emotionaaliseen ympäristöön ja elämään. Ehdottomasti negatiivisten ja syntisten ajatusten ajattelijat kannattaa ja pitääkin pitää poissa kirkosta.
"Rikollisen ajatukset eivät vahingoita ketään muuta kuin häntä itseään. Teot taas vahingoittavat."
Tämä on valhe ja jokainen joka on koskaan asunut esimerkiksi emotionaalisesti epätasapainoisen ihmisen kanssa tietää tämän.
Siihen on selvästi syy, miksi sinut pidetään poissa paikoista ja hyvä niin. Siivoa pääsi ja palaa asiaan sitten uudestaan.
Kyllähän he auttavatkin. Voit lueskella raamattua ja netti on täynnä kaikenlaisia tukiryhmiä ja palveluita "prosesseihisi". Papin tapaaminen ei vaadi edes kirkon jäsenyyttä. Miksi yrität väkisinpenetroitua kirkon jäseneksi, kun et ole valmis hyväksymäänsen sääntöjä? Kuulostaa koko ajan vaan sairaammalta ja sairaammalta. Mitä kirkossa himoitset?
Minä voin nykyään lausua uskontunnustuksen hyvillä mielin, joten ei se ole minulle ongelma. Mutta minä välitän kaikista niistä ihmisistä, jotka eivät ole siinä tilanteessa. Olen surullinen siitä, että heitä ei haluta kirkon jäseniksi siksi, koska he eivät ajattele juuri tietyllä tavalla. Juuri kehotuksesi mukaisestihan ihmiset toimivatkin. He eivät liity jäseniksi. Minäkin olen nuorena eronnut kirkosta. En himoitse mitään kirkosta, en edes osallistu sen toimintaan. Minua ei haittaa se, että kirkon jäsenmäärä laskee. Minua kiinnostaa niiden ihmisten kohtalo, jotka kirkko sulkee ulkopuolelle tarpeettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Eri
Toivottavasti pystyt muistamaan, että tämä on anonyymi keskustelupalsta, jossa on monia keskustelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Ai jaa nyt sinun mielestäsi toisten uskovaisten toiminta on ulkokultaisuutta ja sinun tärkeää työt
Tuo on kuin sanoisi että viulun soitto on ulkokultaista ja viheltely lähimmäisenrakkautta. Ei ole. Vihaatko kaikkia muitakin varakkaita, kauniita, taidokkaita? Saako mielestäsi syödä vaan käsittelemätöntä puolukkaa, onko puolukkapuuro ulkokultaisuutta, vai meneekö raja puolukkamoussessa? Entä onko presidentti ulkokultainen osallistuessaan juhlapäivälliselle? Tai piispa, joka syö piispanmunkin eikä vaatimatonta kaurapuuroannosta?
Mietipä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jeesus sovitti syntimme niin sehän vapauttaa meidät tekemään syntiä rajattomasti...
Jeesus sanoi, mene, äläkä enää syntiä tee. Se pitäisi osata tulkita oikein. Vaikuttaako se, tekeekö syntiä tahallaan vai ei? Siihen vastausta pitää kysyä Jeesukselta, vauvapalstalla ei kukaan pysty siihen vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän he auttavatkin. Voit lueskella raamattua ja netti on täynnä kaikenlaisia tukiryhmiä ja palveluita "prosesseihisi". Papin tapaaminen ei vaadi edes kirkon jäsenyyttä. Miksi yrität väkisinpenetroitua kirkon jäseneksi, kun et ole valmis hyväksymäänsen sääntöjä? Kuulostaa koko ajan vaan sairaammalta ja sairaammalta. Mitä kirkossa himoitset?
Minä voin nykyään lausua uskontunnustuksen hyvillä mielin, joten ei se ole minulle ongelma. Mutta minä välitän kaikista niistä ihmisistä, jotka eivät ole siinä tilanteessa. Olen surullinen siitä, että heitä ei haluta kirkon jäseniksi siksi, koska he eivät ajattele juuri tietyllä tavalla. Juuri kehotuksesi mukaisestihan ihmiset toimivatkin. He eivät liity jäseniksi. Minäkin olen nuorena eronnut kirkosta. En himoitse mitään kirkosta, en edes osallistu sen toimintaan. Minua ei haittaa se, että kirkon jäsenmäärä laskee. Minua kiinnostaa niiden ihmisten kohtalo, jotka kirkko sulk
Se ettet sinä ymmärrä jonkun asian arkoitusperää (kuten et selvästikään kommenttiesi puolesta ymmärrä) ei tarkoita sitä, että toiminta olisi tarpeetonta. Ylimielistä ajatella, että kaikki mitä ei itse ymmärä, olisi tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt tämän asian väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Ai jaa nyt sinun mielestäsi toisten uskovaisten toiminta on ulkokultaisuutta ja sinun tärkeää työt
Köyhiä on sen verran kuin köyhiä on ja on huolehdittava myös niistä tikapuiden korkeammista puolista. Kaikki hengelliset järjestöt tähtäävät vapautumiseen ja valaistumiseen, jumalan kohtaamiseen, eivät ne ole mitään "hurstin ruoka-apuja". Hiukka menee puurot ja vellit sekaisin. Vaikka kristinuskoon kuuluukin lähimmäisenrakkaus, kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti hengellinen järjestö.
"Missään ei sanota, että kirkon pitäisi ottaa kaikki, jopa täysin tätä vastaan toimivat, jäsenikseen"
Oletko aivan varma? Kirkkohan ei edes pysty erottamaan ketään jäsenyydestä, joten onko kirkkolaissa jokin kohta, joka antaa kirkon valikoida jäsenensä?
Vierailija kirjoitti:
Pasteappa se kohta, missä jeesus kehottaa raamatussa työntekoon? Aivan, sellaista ei ole. Entä eikö siellä olekin kohta, missä kehotetaan olemaan enää suostumatta orjuuteen, kun on kerran orjuudesta vapautettu? Aivan, on.
Eiks se ollut Luther, kun niin vaati?
Jos yrittää väkisin änkeä organisaatioon jonka sääntöjä ja arvopohjaa ei tunnusta niin on kyse penetroitumisesta ja herää todella suuria kysymyksiä, miksi hakeutuu organisaation toimintaan, jos ei edes pysty allerkirjoittamaan sen arvopohjaa. Eihän tietenkään demoni voikaan puhua jeesuksesta, se tuhoaa tämän. Sen vuoksi tuo on erittäin huolestuttavaa ja epäilyttävää. Se ei kyllä ole mikään yllätys, että kirkon sisälläkin on demoneja, sen vuoksi en itse tykkää monissakaan tapahtumissa käydä. Mutta miksei tätä saisi pyrkiä kitkemään ja pitämään järjestön vastaisia henkiä poissa? Eihän valtiokaan toivota maanpettureita ja sen lakeja rikkovia rikollisia tervetulleiksi.
Missään ei sanota, että kirkon pitäisi ottaa kaikki, jopa täysin tätä vastaan toimivat, jäsenikseen. Ovi on auki ja sisäänpääsy hyvin helppoa, ellei ole suoranainen ongelmatapaus. Jos ei pysty sanomaan ääneen uskontunnususta ja sitoutumaan edes siltä osin kirkon arvoihin, niin sitten kirkko ei ole oikea paikka sinulle. Mikä tässä sapettaa?
Voit myös osallistua esim. jumalanpalvelukseen ilman että olet seurakunnan jäsen. Niitä näkee myös netistä ja raamattuja on kirjastokin täynnä. Eli pääset kyllä kuulemaan. Esteitä ei siis ole.
Eikä tietenkään kirkon jäsenen pidä väittää sitä uskovansa - jos ei usko niin voi lähteä kirkosta. Hyvin yksinkertaista.
Siinä kitkemisinnossa voi mennä lapsi pesuveden mukana.
Vierailija kirjoitti:
"Missään ei sanota, että kirkon pitäisi ottaa kaikki, jopa täysin tätä vastaan toimivat, jäsenikseen"
Oletko aivan varma? Kirkkohan ei edes pysty erottamaan ketään jäsenyydestä, joten onko kirkkolaissa jokin kohta, joka antaa kirkon valikoida jäsenensä?
Ekskommunikaatio eli kirkon yhteydestä erottaminen tarkoittaa kristillisessä teologiassa kirkollisten oikeuksien menettämistä joksikin aikaa, kokonaan tai kunnes on tarvittavassa määrin osoittanut katumusta kirkon yhteydestä erottamiseen johtuneiden syiden suhteen.
Ei tarkoittanut sellaista työtä, mitä me tehdään. Raamatussa myös sana toimelias ei tarkoita sellaista Marttamaista touhuumista, mitä jotkut uskovaiset kuvittelee, mikä oikeasti onkin ulkokultaisuutta. Uskon sanan toimelias Raamatussa viittaavan evankeliumin ja Jumalan Sanan levittämiseen.