Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6939)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano tätä pahalla - olen saanut kristillisen kasvatuksen ja lapsena jopa uskoin jossain määrin jumalaan jne - niin nykyään raamattu ja uskonto tuntuu ihan satukirjalta suoraan sanoen. Sen jutut on kuin kukkia ja mehiläisiä, jossa taikuri-jesse seikkailee.
Mun kysymys on, että mikä kirkon/uskonnon tehtävä on nykyajan yhteiskunnassa?
Jeesuksen seuraaminen on kannattavinta, mitä ihminen voi tehdä elämässään. Vaikka et ymmärtäisi tai uskoisi sitä, se on silti niin.Lopeta näiden tyhjien kommenttien kirjoittaminen. Oletko sama joka hokee koko ajan:minulla on tieto. Toistan. Suosittelen sinulle vahvasti minun uskomistani.
Jankutus ja raamatulla päähän hakkaaminen ei hyödytä ketään tai mitään. Kommenttiesi sisältö on nolla.
Tämän ketjun lukeminen on käsittääkseni sinulle täysin vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä naiivistiselta, mutta kysyn: hylkääkö Jeshua päihdeongelmaisen, vaikka rankaisisi syystäkin aikansa, hylkääkö Hän milloinkaan?
Itse en usko, että näin kävisi.
Ei hylkää koskaan. Kun katumus ja pyrkimys parannukseen on aitoa, apua on aina saatavilla.
Ei kannata turvautua apuun. Kannattaa hyväksyä, että työ täytyy tehdä itse.
Ei ihmisen apuun siis. Kehoaan joutuu itse liikuttelemaan. Mutta jumala auttaa hengen tasolla ihan niin pajlon kuin tarvitsee.
Ei, vaan ei kannata turvautua sellaiseen apuun, joka ei ole ihmisen apua. Itseasiassa ihmisen apu olisi hyvä vaihtoehto. Tutustuminen siihen, millaisia kokemuksia ja millaista viisautta ihmiskunnasta löytyy, on hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmisellä voi olla vain yksi opas, Pyhä Henki meissä. Ei ole luvallista keskustella tai hakea opastusta enkeleiltä tai henkivalloilta (henkioppaat) koska ne ovat kuuluvat valheen isän joukkoihin haluten eksyttää ja valehdella. Ne vievät pitemmän päälle ihmistä pois Jeesuksesta. Valheen isä haluaa aina ihmiselle pahaa, mutta se on ovela toimissaan. Se lupaa 11 hyvää ja 10 kaunista, mutta tulee pettämään.
Uskovien sanat voivat kuulostaa joskus kuin raastinraudalta, kun edellisten viestien kirjoittaja painottaa ystävällisyyttä, hyvyyttä ja kauneutta ja sitä kirkasta mitä joku enkeliopas neuvoo ja tarjoaa. Mutta menepä sanomaan ääneen tuollaisen "oppaan" edessä että "Jeesus Kristus on Herra", niin se voi käydä jopa kurkkuusi kiinni. Se henki menee vaikeaksi, kiemurtelee ja vaihtaa ehkä puheenaihetta. Sitä henkeä ei saa itseään sanomaan että Jeesus Kristus on Herra. Se
Mitä on olemassa? Jopa tieteen mukaan kaikki koostuu puhtaasta energiasta. Joten mitään ei ole oikeasti olemassa.
"Jeesus ei kuvannut selibaatin ja avioliiton eroa noin."
Jeesus ei kuvannut selibaatin ja avioliiton eroa. Mutta se on totuus, pidit siitä tai et. Minä tiedän. Minulla on oikea tieto. Suosittelen vahvasti sinua uskomaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä naiivistiselta, mutta kysyn: hylkääkö Jeshua päihdeongelmaisen, vaikka rankaisisi syystäkin aikansa, hylkääkö Hän milloinkaan?
Itse en usko, että näin kävisi.
Ei hylkää koskaan. Kun katumus ja pyrkimys parannukseen on aitoa, apua on aina saatavilla.
Ei kannata turvautua apuun. Kannattaa hyväksyä, että työ täytyy tehdä itse.
Ei ihmisen apuun siis. Kehoaan joutuu itse liikuttelemaan. Mutta jumala auttaa hengen tasolla ihan niin pajlon kuin tarvitsee.
Ei, vaan ei kannata turvautua sellaiseen apuun, joka ei ole ihmisen apua. Itseasiassa ihmisen apu olisi hyvä vaihtoehto. Tutustuminen siihen, millaisia kokemuksia ja millaista v
Öö, jeesus ei ole ihminen eikä jumala ole ihminen. Sanot, ettei näihin kannata turvautua? Tätäkö se vahvasti suosittelemasi tieto on? Mene roskikseen oikeasti, pilaat koko ketjun ja levität ihan karmeita oppeja.
Mitä on olemassa? Jopa tieteen mukaan kaikki koostuu puhtaasta energiasta. Joten mitään ei ole oikeasti olemassa.
Tuokin on yksi monista väärinkäsityksistä. Siis ei se, että kaikki koostuu energiasta, vaan se, että mitään ei olisi oikeasti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei kuvannut selibaatin ja avioliiton eroa. Mutta se on totuus, pidit siitä tai et. Minä tiedän. Minulla on oikea tieto. Suosittelen vahvasti sinua uskomaan minua.
Jokainen voi itse lukea ja tehdä omat johtopäätöksensä. Jeesus suhtautui eri tavalla avioliittoon kuin Paavali.
Öö, jeesus ei ole ihminen eikä jumala ole ihminen. Sanot, ettei näihin kannata turvautua? Tätäkö se vahvasti suosittelemasi tieto on? Mene roskikseen oikeasti, pilaat koko ketjun ja levität ihan karmeita oppeja.
Jeesuksen opetuksia kannattaisi noudattaa tai pyrkiä noudattamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse lukea ja tehdä omat johtopäätöksensä. Jeesus suhtautui eri tavalla avioliittoon kuin Paavali.
Jeesus ei suositellut missään avioitumaan eikä avioitunut itsekään, ja jeesus on tie. Et voi avioitua ja väittää seuraavasi jeesusta, vaan silloin seuraat juutalaista yahwea.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen opetuksia kannattaisi noudattaa tai pyrkiä noudattamaan niitä.
Äsken sanoit että kukaan ei voi ketään auttaa ja sitten että vain ihmiseltä kannattaa pyytää apua. Nyt neuvot kuitenkin turvautumaan jeesukseen, joka onkin ihminen.
Oletko karannut jostani dementiayksiköstä kenties? Ainoa funktiosi on inttää vastaan ja korottaa itseäsi? Minä tiedän, minull on tieto, vahvasti suosittelen sinua uskomaan minua. Tarvitset apua ja ihmisten tulee välttää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei suositellut missään avioitumaan eikä avioitunut itsekään, ja jeesus on tie. Et voi avioitua ja väittää seuraavasi jeesusta, vaan silloin seuraat juutalaista yahwea.
Jokainen voi itse lukea tästä ja tehdä omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me teemme koko ajan niin ihan ilman sinun turhia nollakommenttejasi ja sinulle on useampi ihminen ketjussa sanonut, että käytöksesi on sietämätöntä ja asiatonta. Kukaan muu ei kommentoi noin typeriä, turhia, egoistisia ja nollasisältöisiä kommentteja, mitä floodaat ketjuun päivittäin kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen opetuksia kannattaisi noudattaa tai pyrkiä noudattamaan niitä.Äsken sanoit että kukaan ei voi ketään auttaa ja sitten että vain ihmiseltä kannattaa pyytää apua. Nyt neuvot kuitenkin turvautumaan jeesukseen, joka onkin ihminen.
Oletko karannut jostani dementiayksiköstä kenties? Ainoa funktiosi on inttää vastaan ja korottaa itseäsi? Minä tiedän, minull on tieto, vahvasti suosittelen sinua uskomaan minua. Tarvitset apua ja ihmisten tulee välttää sinua.
Ihmisen kannattaisi hyväksyä se, että Jumalaa kohti pyrkiminen (pyhittyminen) edellyttää työtä. Se työ tehdään itse Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Muiden ihmisten kokemuksista voi saada tukea tai apua, mutta se edellyttää tietysti kykyä siihen, että pystyy arvioimaan lähteiden luotettavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me teemme koko ajan niin ihan ilman sinun turhia nollakommenttejasi
Hienoa, että teet omia johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oikeasti mitään henkiä ei ole olemassa. Pyhiä tai muitakaan. Mielikuvitusleikkiä ovat nuo saarnasi.
Missä tynnyrissä on kasvanut ihminen, joka ei tiedä ja myönnä henkien olemassaoloa?
Monikaan ei myönnä henkien olemassaoloa ja jos myöntää niin demonisoi henget.
Se on kyllä ihan tavallista, ettei myönnä henkien olemassaoloa. Suhtautumisen henkiin kannattaisi perustua siihen, mitä Raamatussa sanotaan.
No enkeli on henki yhtälailla, sama kai se on puhuuko enkeli vai demoni tai vaikka Lilliputti. Asiat kai ovat tärkeimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oikeasti mitään henkiä ei ole olemassa. Pyhiä tai muitakaan. Mielikuvitusleikkiä ovat nuo saarnasi.
Missä tynnyrissä on kasvanut ihminen, joka ei tiedä ja myönnä henkien olemassaoloa?
Se on kyllä ihan tavallista, ettei myönnä henkien olemassaoloa. Suhtautumisen henkiin kannattaisi perustua siihen, mitä Raamatussa sanotaan.
No enkeli on henki yhtälailla, sama kai se on puhuuko enkeli vai demoni tai vaikka Lilliputti. Asiat kai ovat tärkeimpiä.
Raamatussa on ohjeita siihen, miten kannattaa suhtautua.
Tuleeko meidän rukoilla Jeesusta vai Jumalaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa on
Raamattu on hyvä ja kattava mutta olemme menneet eteenpäin elämässä ja olemme saaneet lisää tietoa. Tämä olisi hyvä muistaa ja ymmärtää. En missään nimessä väheksy raamattua mutta raamatusta on jo aikaa, otetaan sen lisäksi kaikki tieto mukaan. Esimerkiksi olen nyt itse saanut sitä tietoa lisää ja olen jakanut ketjuissa sitä tiedoksenne opastetusti, tätä on nykyaika, meillä on tämä internet joka yhdistää meitä, myös täällä voimme jakaa tietoa. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko meidän rukoilla Jeesusta vai Jumalaa ?
Jumala on jumala, Jeesus on henki.
Alkuperäisesti on rukoiltu Jumalaa mutta on ihan sama ketä rukoilee, kaikki rukoukset menevät samaan paikkaan ja kaikki kuullaan hyväksyen. Näkijä