Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5574)

Vierailija
441/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kaikki, ei ole paikkaa missä Jeesus on tuolla tai siellä kun joku ihminen uskottelee teille ettei se ole tuolla tai siellä vaan se onkin täällä...alkää olko sokeita.

Jeesus kertoi samarialaisesta joka oli ihan väärää lahkoa mutta kelpasi Kristukselle koska jäi auttamaan muita. Ja samarialaisilla oli hirvittäviä rituaaleja ja pimeyttä. Sydän ratkaisee ei se oikea pulju. Vääräkään pulju ei estä Kristusta näkemästä jokaisen sydämeen. Siksi on väärin sanoa suoraan ettei Kristusta seuraa tuo ja tuo lahko. 

Jokainen joka on sydämessään vilpitön ja seuraa häntä se voi näkyä hyvinä asenteina ja kelvata Jumalalle . Emme saa mitata ollenkaan.

Vierailija
442/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Ilmestyskirjassa puhutaan Tsernobylista. Tsernobyl on kännettynä Koiruoho. Sen jälkeen kolmasosa vedestä muuttui kitkeräksi. Tämäkin on totta - vedet saastuivat.

Ilmestyskirja 8:11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen rukoilee, eikö ihminen silloin usko jo Jumalaan? En minä ainakaan rukoile esim. joulupukkia.

Kyllä jos Jumala näkee vilpittömyytesi. Häntä ei kuitenkaan voi huijata vaan muodollisella rukouksella ja hokemilla. Hän näkee sydämeen suoraan kuin kvanttitietokone. Jos rukous on näyrä vaikka vajavainen hän ei estä sinua saamasta yhteyttä. Siksi pitää olla vilpitön. Uskoa sokeastikin. Ellei muuten pysty. Jättää Hänelle asiat. Tietämättä kuultiinko ja vastataaanko. 

Eli pitää jo rukoillessaan uskoa, jotta olisi vilpitön? Mitäs jos ei vain kykene uskomaan, mutta yrittää lähestyä Jumalaa sillä ajatuksella, että jos olet olemassa pyydän että kuulet? Minä olen yrittänyt tätä, mutta en vain kaikkien aikojenkaan jälkeen pysty uskomaan häneen tai Raamatt

Usko ei olekaan tietoa vaan heittäytyminen vaikka sokeana mukaan. Kyllä sinä uskot kun lähetyt häntä noin vaan sinua kalvaa TIEDON puute ja epälys tulee sieluusi sitä kautta. Luota vaan että Hän on ja kuulee. Vaikka epäiletkin. Jumala ymmärtää täysin. 

Vierailija
444/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumala on joukkomurhaaja

Vierailija
445/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnin palkka on kuolema. Tästä syystä muuten eläimetkin oli kasvissyöjiä ennen lankeemusta, kuolemaa ei ollut.

Vierailija
446/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jeesus sovitti syntimme niin kuka sanoitti ja sävelsi ne ?

Sanoittaja on Jumala, sillä hän on kirjoittanut lakiin mikä on syntiä. Säveltäjä on Lusifer, sillä hän oli ylistyksen johtaja, ja kun hänet syöstiin alas niin siitä lähtien hän on säveltänyt ihmisille jotka suostuvat hänen laulujaan laulamaan.

Hollywood, pop-kulttuuri, kirjallisuus sisältää paljon hänen sävellyksiään. Monen muusikot ovat avoimesti kertoneet saaneensa biisit suoraan henkimaailmasta. Oliko joku kuuluisa takaperin soitettu biisi jossa saatanaa ylistettiin.

Vierailija
447/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa tätä syvällisesti.

"Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."

Joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa. Siis rakkaudessa pysyminen  on pysymistä Jumalan yhteydessä. Jeesus käski kerta toisensa jälkeen rakastaa, Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuten itseä. Rakkaus on siis todellinen tapa osoittaa uskovansa.

Kyllä mutta teot eivät pelasta sitä ihmistä, ei hyveposeeraaminen siltään. Vaan se menee niin päin että ihminen joka on ottanut Kristuksen kirkkauden vastaan ja lomittunut Häneen tekee kyllä oikeista tekoja heijastaessaan Häntä mutta ON VAJAVAINEN täällä ihmisenä kuitenkin vielä. Hän voi ylpistyä teoistaan ja alkaa ajatella olevansa erityismpi kuin muut tässä. Siksi varoituksen sana. 

Se joka haluaa suureksi tulla olkoon toisten PALVELIJA ei mestari.

Vierailija
448/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla aikuinen ja uskoa mielikuvitusolentoihin?

Vaatisi huomattavasti enemmän uskoa olla ateisti. Jos löydät metsästä rannekellon, onko sinusta loogista, että molekyylit ovat itsestään yhdistyneet ja osanneet kasautua kelloksi? Tuskin. Tiedät, että joku on rakentanut kellon. Maailmankaikkeus ja pelkästään jo vaikka ihmisen fysiologinen rakenne on huomattavasti monimutkaisempia juttuja.

Tämä oli piristävän fiksu vastaus, yläpeukku siitä.

t. tuo kyselijä

Vierailija
449/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, miksi Jumala ei anna uskon lahjaa kaikille? Miksi kaikki eivät vain usko vaikka kuinka haluaisivat, rukoilisivat ja lukisivat Raamattua? 

En tiedä yhtäkään, joka ei kykenisi uskomaan Jumalaan jos aidosti haluaa. 

Noh, minä olen tällainen. Ihan oikeasti olen halunnut uskoa, olen rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt seurakunnassa, pyytänyt lukuisia kertoja Jumalalta, että saisin uskon lahjan. Epäusko ja epäilyt eivät vaan poistu.

Itselläni on sama. En varsinaisesti epäile, mutta en vaan aidosti osaa uskoa siihen syntien sovitukseen ym mitä liittyy Kristukseen. En ole koskaan onnistunut omaamaan henkilökohtaista uskoa. Eikä tämä ole mikään sellainen vaan kausiluonto

Jumala vetää sinua puolensa koska ajattelet häntä. Älä tuomitse itse itseäsi ettet muka usko oikein ja tarpeeksi. Sinä kelpaat ja uskot jos pohdit jo noin. Jätä asia Hänelle kokonaa ja sano: enempään en Jumala pysty, sina kuitenkin pystyt. Jätä asia nöyrästi tähän. Usko ei ole tunne vaan kerran Kristuksella läpiajettu tosiasia. Luota siihen. Sokeastikin.

Kiitos sanoistasi. Mitä tarkoitat tällä:

"Usko ei ole tunne vaan kerran Kristuksella läpiajettu tosiasia. "

siis tuolla läpiajettu jutulla. Sen tiedän ja ymmärrän, että usko ei ole tunne eikä sidoksissa tunteisiin. 

Vierailija
450/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ihmisiä joita auttaa uskoon myös ihan  tieto 

niin kerrottakoon että Jeesus oli historiallisesti TOSI henkilö,  jopa ihan ulkopuoliset historioitsijat mainitsevat Hänet. Hänen vaikutuksestaan aloitettiin uusi kalenteri. Hänelle ollaan pystytetty miljoonia kirkkoja. Raamattu levisi ansiostaan kaikille. Hän on oikeasti TiODELLINEN henkilö joka eli 

Roomalaisen vallan alla ja jotka keisareitten palatsit voimme käydä katselemassa turisteinakin. Jokainen Jeesuksen aikainen kuningas on todellinen elänyt ihminen samoin joka manitaan Raamatussa:  Keisari Augustus, Herodes ja kaikki.

Jos tuntuu että olikohan Jeesusta niin käy katselemassa vaikka nuo keisareitten paikat ja luomansa loisto Cesareasta tai mistä vaan. Jeesus eli siihen aikaan. Oikeasti Hän näki sen kaiken livenä.  

Raamatussa on alkusivuilta manittu Sana, joka oli Juamalan tykönä ja jonka kautta luotiin kaikki, Myös ihminen, Sana tuli myöhemmin itse  lihaksi maan päälle koska JUmala halusi Jeesuksen tänne sovittamaan ihmisyyden vajavaisuuden. Ihminen erkani JUmalan tarkoituksesta. Siksi tarvittiin Kristuksen oma veri sovittamaan se Jumalan ja Ihmisen välillä

Vierailija
451/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen rukoilee, eikö ihminen silloin usko jo Jumalaan? En minä ainakaan rukoile esim. joulupukkia.

Kyllä jos Jumala näkee vilpittömyytesi. Häntä ei kuitenkaan voi huijata vaan muodollisella rukouksella ja hokemilla. Hän näkee sydämeen suoraan kuin kvanttitietokone. Jos rukous on näyrä vaikka vajavainen hän ei estä sinua saamasta yhteyttä. Siksi pitää olla vilpitön. Uskoa sokeastikin. Ellei muuten pysty. Jättää Hänelle asiat. Tietämättä kuultiinko ja vastataaanko. 

Eli pitää jo rukoillessaan uskoa, jotta olisi vilpitön? Mitäs jos ei vain kykene uskomaan, mutta yrittää lähestyä Jumalaa sillä ajatuksella, että jos olet olemassa pyydän että kuulet? Minä olen yrittänyt tätä, mutta en vain kaikkien aik

En vain pysty. Yritetty on. En vain saa mielestäni sammutettua sitä puolta joka löytää Raamatusta ja kristinuskosta pelkkiä ristiriitaisuuksia ja epäuskottavuuksia. Miksi Jumala ei auta luottamaan jos itse ei siihen pysty? 

Vierailija
452/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on monessa kohtaa miten ihmiset kastettiin perhekunnittain, siis koko talossa asuva väki, palvelijat ja orjat myös. Tämä oli yleinen käytäntö hyvin ilmeisesti. Totta kai näissä perheissä on ollut myös lapsia ja sylivauvoja. Jeesus antoi käskyn kastaa,  olisi ollut suorastaan tottelemattomuutta kastaa vain aikuiset mutta olla kastamatta lapsia. Jeesushan sanoi, että nimenomaan lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Lapset pitäisi kastaa ihan ensimmäisenä. Lapsikasteen kieltäminen on ihmistekoista järkeilyä. "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä, heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."

Näissä tapauksissa he ovat olleet uskossa. Ei sylivauva voi ottaa Jumalan sanaa vastaan niin, että ymmärtää mitä puhutaan, ja tulla uskoon. Se on mahdotonta. Raamatussa puhutaan lasten siunaamisesta,

Juuri tämä on luterilaisuuden sokea piste: mitä oli ennen Raamattua? Kirkon traditio! 2000 vuotta sitten vain harva osasi lukea ja kirjoittaa, joten alkukirkon oppi on siirtynyt eteenpäin suullisena perimätietona ja perinnäistapoina, joista OSA on kirjattu Uuden Testamentin kirjoituksiin. Loput ovat kulkeneet elävänä traditiona. Jos lukee pelkkää Raamattua, jää suuri osa kristinuskon opista ja tavoista oppimatta.

Vierailija
453/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, miksi Jumala ei anna uskon lahjaa kaikille? Miksi kaikki eivät vain usko vaikka kuinka haluaisivat, rukoilisivat ja lukisivat Raamattua? 

En tiedä yhtäkään, joka ei kykenisi uskomaan Jumalaan jos aidosti haluaa. 

Noh, minä olen tällainen. Ihan oikeasti olen halunnut uskoa, olen rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt seurakunnassa, pyytänyt lukuisia kertoja Jumalalta, että saisin uskon lahjan. Epäusko ja epäilyt eivät vaan poistu.

Itselläni on sama. En varsinaisesti epäile, mutta en vaan aidosti osaa uskoa siihen syntien sovitukseen ym mitä liittyy Kristukseen. En ole koskaan onnistunut omaamaan henkilökohtaista uskoa.

Kristus on läpiajettu historiallisesti totena henkilönä ja Kristuksena joka sovitti kertakaikkisella uhrillaan historiallisesti oikeasti tapahtuneen ristiinnaulitsemisen kautta. Hän totta, ei satua. Mutta enemmänkin: sinun tarvitsee vaan luottaa ettei tuota tehty turhaan ja usko on siinä. Ei siinä miltä sinusta tuntuu tai epäiletkö? Epäilysten pitää tulla mutta Jumala ei tuomitse siksi sinua, että niitä tulee. Hän on vakaampi kuin ailahtelusi. Hän näkee sinun tilasi. Älä pelkää ettei hän hyväksy sinua sellaisenaan. Kyllä hyväksyy.

Vierailija
454/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen miettinyt, että eikö ole aika julmaa tuomita helvettiin jos ei usko? Eikö Jumalan pitäisi ymmärtää miksi ihmiselle voi olla hyvin vaikeaa uskoa tuhansien vuosien takaisiin kirjoituksiin joista on lukuisia eri tulkintoja? Minusta on todella julmaa, että joko uskot tai joudut helvettiin. En vain ymmärrä, että miksi näin täytyy olla.

Vierailija
455/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on ihmisiä joita auttaa uskoon myös ihan  tieto 

niin kerrottakoon että Jeesus oli historiallisesti TOSI henkilö,  jopa ihan ulkopuoliset historioitsijat mainitsevat Hänet. Hänen vaikutuksestaan aloitettiin uusi kalenteri. Hänelle ollaan pystytetty miljoonia kirkkoja. Raamattu levisi ansiostaan kaikille. Hän on oikeasti TiODELLINEN henkilö joka eli 

Roomalaisen vallan alla ja jotka keisareitten palatsit voimme käydä katselemassa turisteinakin. Jokainen Jeesuksen aikainen kuningas on todellinen elänyt ihminen samoin joka manitaan Raamatussa:  Keisari Augustus, Herodes ja kaikki.

Jos tuntuu että olikohan Jeesusta niin käy katselemassa vaikka nuo keisareitten paikat ja luomansa loisto Cesareasta tai mistä vaan. Jeesus eli siihen aikaan. Oikeasti Hän näki sen kaiken livenä.  

Raamatussa on alkusivuilta manittu Sana, joka oli Juamalan tykönä ja jonka kaut

Ei ole vaikeaa uskoa Jeesuksen olemassaoloon, mutta vaikeus on uskoa siihen että hän olisi ollut Jumalan Poika.

Vierailija
456/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanot ettet pysty. Sinä olet jo pystynyt. Sillä Jeesusken armo on sellaista että hän ottaa vastaan vaikkei omasta mielestään pystyisi. Olet liian kriittinen. Ei Jeesus tarkoita ettei saisi nähdä miljoona ristiriitaa Ramatussa ja ajatella asioista ja epäillä. Jeesus ON ja Jumala ON: saat haastaa häntä loputtomiin, molempia. Se on vapaus niin tehdä. Mutta Hän ei loukkaannu siitä. Hän osoittaa vastaukset vaan omassa tahdissasi. Etsikää ja kolkuttakaa sillä hän ei sulje ovea koskaan. Kolkuttavalle avataan, se on lupasu joka pitää, vaikka tuntisit olevasi kuinka vajavainen tässä.

Vajavaisimmaksi tuntevat ovatkin kaikkein vilpittömimpiä tässä.

Vierailija
457/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on monessa kohtaa miten ihmiset kastettiin perhekunnittain, siis koko talossa asuva väki, palvelijat ja orjat myös. Tämä oli yleinen käytäntö hyvin ilmeisesti. Totta kai näissä perheissä on ollut myös lapsia ja sylivauvoja. Jeesus antoi käskyn kastaa,  olisi ollut suorastaan tottelemattomuutta kastaa vain aikuiset mutta olla kastamatta lapsia. Jeesushan sanoi, että nimenomaan lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Lapset pitäisi kastaa ihan ensimmäisenä. Lapsikasteen kieltäminen on ihmistekoista järkeilyä. "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä, heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."

Näissä tapauksissa he ovat olleet uskossa. Ei sylivauva voi ottaa Jumalan sanaa vastaan niin, että ymmärtää mitä puhutaan, ja tulla uskoon. Se on mahdotonta. Raamatussa puhutaan lasten siunaamisesta,

Olet väärässä. Lapsikaste oli vakiintunut jo 150 vuoden tienoilla. Mikä kertoo vahvasti siitä, että se oli muodostunut tavaksi jo alkukirkon aikana. Ennen raamattua oli traditio, siis ennen uutta testamenttia, siksi on oikein luottaa siihen traditioon, joka on kulkenut alkukirkon ajoista asti. 

Mistä lähteistä on peräisin tämä tieto lapsikasteen vakiintumisesta tuolloin? Tuossakin on ollut kuitenkin jo yli 100 vuotta Jeesuksen kuolemasta. Se on pitkä aika levittää suullista tietoa ja tapoja.  Ihmisiä on ehtinyt levittämään sanaa jo moneen paikkaan, laajalle, ja monien seuraajien toimesta. Äkkiäkös tuota jotkut ovat itse ottaneet sitten tavaksi kastaa myös pikkulapset aikuisten mukana  vaikka sellaista ei alkujaan olisi ollutkaan. Jotta lapsikasteen voisi ajatella olleen jo alkusrk:ssa tapana, olisi sen tullut olla vakiintunut jo 100 vuotta aiemmin. 150 vuotta on ihan liian pitkä väli.

Raamatussa ei kuitenkaan ole yhtään ainutta kohtaa, jossa sanottaisiin jonkun kastaneen lapsen. Jos sellainen tapa oli, olisi se varmasti jossain tullut ilmi. Jeesuksenkin sanottiin vain siunanneen lapsia (ihmiset toivat lapsiaan Jeesuksen luo, jotta tämä koskettaisi näitä tai panisi kätensä heidän päälle). Yhtään ainutta kertaa ei hän lapsia kuitenkaan siunannut. Ja olisi varmasti lukenut Raamatussa, jos niin olisi tehnyt, koska tämä siunaaminenkin on nostettu erikseen esille. 

Vierailija
458/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen miettinyt, että eikö ole aika julmaa tuomita helvettiin jos ei usko? Eikö Jumalan pitäisi ymmärtää miksi ihmiselle voi olla hyvin vaikeaa uskoa tuhansien vuosien takaisiin kirjoituksiin joista on lukuisia eri tulkintoja? Minusta on todella julmaa, että joko uskot tai joudut helvettiin. En vain ymmärrä, että miksi näin täytyy olla.

Jo se että mietit asiaa noin, etten voisi ikinä uskoa kertoo epätoivostasi että haluaisit ja et halua ainakaan helvettiin. Se riittää. Jumala ymmärtää epätoivoasi ja kapinaasikin. Hän antaa anteeksi tällaisen. Mutta jos osoitat ettet edes tiedosta tilaasi enää - miltä et vaikuta- voit kokonaan paatua tavoittelemasta edes kaikkea tuota. Jos hyvyys ei sinua enää vedä vaan tuhoavuus saa sinnussa vallan kokonaan, se vie sinut jo TÄÄLLÄ helvettiin. 

Ei siis aknnata pelätä Jumalan hyvyyttä ja tehdä pahaa itselleen ja kantaa itseään helvettiin. Sinun ei tarvitse TEHDÄ mitään pelastuaksesi vaan rukoilla että pelastut, vaikka kaikki muu sinusaa taistelisi vastaan. Sitä varten Jumala on että hän tekee sen työn puolestasi sovittaa sinut jopa itsesi suhteen. Ihminen on oma vihollisensa ja siksi tämä ei perustukaan tekoigin että pelastuu. Se pohjautuu vaan siihen mihin halat tarttua viimekädessä. Toivoon rakkauteen ja hyviin asioihin vai annatko itsesi tuhoutua.

Jumala ei tuhoa sinua niin kauan kuin huudat puoleensa pimeydestäkin.

Vierailija
459/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksissa he ovat olleet uskossa. Ei sylivauva voi ottaa Jumalan sanaa vastaan niin, että ymmärtää mitä puhutaan, ja tulla uskoon. Se on m

Juuri tämä on luterilaisuuden sokea piste: mitä oli ennen Raamattua? Kirkon traditio! 2000 vuotta sitten vain harva osasi lukea ja kirjoittaa, joten alkukirkon oppi on siirtynyt eteenpäin suullisena perimätietona ja perinnäistapoina, joista OSA on kirjattu Uuden Testamentin kirjoituksiin. Loput ovat kulkeneet elävänä traditiona. Jos lukee pelkkää Raamattua, jää suuri osa kristinuskon opista ja tavoista oppimatta.

Miten selität sen, että ortodoksilaisessa kirkossa on sitten asioita, jotka ovat vastoin Jeesuksen sanoja?

Miksi kutsutaan pappeja ym isäksi, vaikka Jeesus on itse kieltänyt sen? Miksi pukeudutaan hienoihin kaapuihin ja hattuihin ja valellaan kirkot kullalla, vaikka Jeesus itse puhunut noita vastaan? Hän on sanonut, ettei Jumala sellaista halua. Ei kelpaa selitykseksi, että alkuseurakunta toimi noin, koska ei varmasti ole toiminut. He toimivat Jeesuksen opetuksen ja esimerkin mukaan. Kokoontuivat toistensa kotiin ym, ei opetettu missään hulppeissa temppeleissä. 

Jos alkuseurakunnan tapoja ja oppeja ei ole kaikkia kirjattu ylös, niin ei voi väittää, että kaikki nykyiset olisivat sieltä lähtöisin, koska ei ole mitään todisteita siitä. Johan noista ulkoisista puitteistakin, ikoneista ja isäksi kutsumisesta näkee, että ei olla pysytty siinä alkuperäisessä; siitä mikä on lähtöisin sieltä alkusrk:sta, ja noudatettu ja kunnioitettu sitä. Vaan on lähdetty lisäämään asioita, joita ei silloin ollut. 

Vierailija
460/5574 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka sanot ettet pysty. Sinä olet jo pystynyt. Sillä Jeesusken armo on sellaista että hän ottaa vastaan vaikkei omasta mielestään pystyisi. Olet liian kriittinen. Ei Jeesus tarkoita ettei saisi nähdä miljoona ristiriitaa Ramatussa ja ajatella asioista ja epäillä. Jeesus ON ja Jumala ON: saat haastaa häntä loputtomiin, molempia. Se on vapaus niin tehdä. Mutta Hän ei loukkaannu siitä. Hän osoittaa vastaukset vaan omassa tahdissasi. Etsikää ja kolkuttakaa sillä hän ei sulje ovea koskaan. Kolkuttavalle avataan, se on lupasu joka pitää, vaikka tuntisit olevasi kuinka vajavainen tässä.

Vajavaisimmaksi tuntevat ovatkin kaikkein vilpittömimpiä tässä.

Pelastuvatko sitten hekin jotka eivät pysty uskomaan Jeesukseen tai Raamattuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi