Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4572)

Vierailija
4341/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkastaa ihan sinun itsesi, ettet ole harhautunut. Julistat niin kovasti että sinulla on totuus. Tulee ihan se Raamatun kohta mieleen, jossa sanotaan että opetatko samalla itseäsi? Osaat kyllä kertoa minulle, miten "harha ei pelasta" vaan opetatko samalla itseäsi. Varo ettei Saatana käytä ylpeyttäsi hyväkseen ja harhauta sinua. Kuulostat vähän sokealta omassa "oikeassaolemisessasi". 

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minua ei vaivaa se, miltä minä sinusta kuulostan.

No, tulet varmasti saamaan sinulle kuuluvan palkan. Ylemmyydenkatseisesta suhtautumisesta on varoitettu Raamattussa monessa kohtaa. 

Vierailija
4342/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jeesus oli Jumalan ruumiillistuma joka tuli lihaksi ihmisten keskuuteen pelastamaan ihmiskunnan, niin miten hyvin hän mielestäsi onnistui tuossa tehtävässä?

Uskovatko Kristityt Juutalaisten tavoin profetiaan kolmannesta temppelistä?

Onko Kristinuskolla muita omia profetioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkastaa ihan sinun itsesi, ettet ole harhautunut. Julistat niin kovasti että sinulla on totuus. Tulee ihan se Raamatun kohta mieleen, jossa sanotaan että opetatko samalla itseäsi? Osaat kyllä kertoa minulle, miten "harha ei pelasta" vaan opetatko samalla itseäsi. Varo ettei Saatana käytä ylpeyttäsi hyväkseen ja harhauta sinua. Kuulostat vähän sokealta omassa "oikeassaolemisessasi". 

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minua ei vaivaa se, miltä minä sinusta kuulostan.

No, tulet varmasti saamaan sinulle kuuluvan palkan. Ylemmyydenkatseisesta suhtautumisesta on varoitettu Raamattussa monessa kohtaa. 

Olen samaa mieltä siitä, että saan sen, mitä ansaitsen. Kumpikohan meistä on ylemmyydenkatseinen?

Vierailija
4344/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jeesus oli Jumalan ruumiillistuma joka tuli lihaksi ihmisten keskuuteen pelastamaan ihmiskunnan, niin miten hyvin hän mielestäsi onnistui tuossa tehtävässä?

En osaa vastata näihin kysymyksiin.

Vierailija
4345/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisesti. Jeesus täytti tehtävänsä kärsiessään ristinkuoleman, jotta meillä olisi anteeksianto synneistämme.

Vierailija
4346/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellisesti. Jeesus täytti tehtävänsä kärsiessään ristinkuoleman, jotta meillä olisi anteeksianto synneistämme.

Onnea matkaan.

Vierailija
4347/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että saan sen, mitä ansaitsen. Kumpikohan meistä on ylemmyydenkatseinen?

Sinä. Varoitin sinua kertomalla että kuulostat harhautuneelta. Reaktiosi oli ylemmyydentunnossasi sanoa, ettei sinua kiinnosta miltä minulle kuulostan. Koet  olevasi (tai ainakin haluaisit olla) niin paljon minua viisaampi sekä moraalisesti ylempänä. 

Vierailija
4348/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä. Varoitin sinua kertomalla että kuulostat harhautuneelta. Reaktiosi oli ylemmyydentunnossasi sanoa, ettei sinua kiinnosta miltä minulle kuulostan. Koet  olevasi (tai ainakin haluaisit olla) niin paljon minua viisaampi sekä moraalisesti ylempänä. 

Tiedätkö, se, ettei välitä muiden ihmisten mielipiteistä on ihan tavallista aikuisten ihmisten käyttäytymistä. Ei siinä ole mitään ylemmyydentuntoista. Se sen sijaan on ylemmyydentuntoista, että olettaa muiden ihmisten olevan kiinnostuneita siitä, mitä heistä ajattelee. Asia on todella niin, että ei ihmisiä yleisesti ottaen kiinnosta, mitä muut ajattelevat heistä, jos he vain pitävät mielipiteensä omana tietonaan. Oletko kokeillut kertoa ihmisille mielipiteitäsi heistä? Jos kokeilet, saatat huomata, etteivät he halua kuulla niitä. 

Olen nyt kuullut varoituksesi. Sinun ei tarvitse huolehtia minusta.

Vierailija
4349/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, se, ettei välitä muiden ihmisten mielipiteistä on ihan tavallista aikuisten ihmisten käyttäytymistä. Ei siinä ole mitään ylemmyydentuntoista. Se sen sijaan on ylemmyydentuntoista, että olettaa muiden ihmisten olevan kiinnostuneita siitä, mitä heistä ajattelee. Asia on todella niin, että ei ihmisiä yleisesti ottaen kiinnosta, mitä muut ajattelevat heistä, jos he vain pitävät mielipiteensä omana tietonaan. Oletko kokeillut kertoa ihmisille mielipiteitäsi heistä? Jos kokeilet, saatat huomata, etteivät he halua kuulla niitä. 

Olen nyt kuullut varoituksesi. Sinun ei tarvitse huolehtia minusta.

Aivan oikein! Miksi sitten kuvittelet, että sinun mielipiteesi kiinnostaisivat, kun postaat niitä joka kommentin perään kirjoittaen typeriä "onnea matkaan" ? Mitä oikein haet?

Vierailija
4350/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kuullut varoituksesi. Sinun ei tarvitse huo

Ainiin, muilla oli vain mielipiteitä mutta kaikki Sinun Mielipiteesi on = Totuus, senhän kuvan kommentistasi sai ja tarjoilet näitä mielipiteitä vaikkei kukaan niitä kysynyt 

Vierailija
4351/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein! Miksi sitten kuvittelet, että sinun mielipiteesi kiinnostaisivat, kun postaat niitä joka kommentin perään kirjoittaen typeriä "onnea matkaan" ? Mitä oikein haet?

Olen sanonut, etten odota kenenkään olevan kiinnostuneita kommenteistani. En siis kuvittele, että ne kiinnostavat. Olen selittänyt, miksi aloin vastailemaan tähän ketjuun. Syynä oli se, että koin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät ja kyselevät. En hae mitään. Vastailen joihinkin kysymyksiin ja kommentoin. Eikö tämä ole keskustelupalsta?

Vierailija
4352/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, muilla oli vain mielipiteitä mutta kaikki Sinun Mielipiteesi on = Totuus, senhän kuvan kommentistasi sai ja tarjoilet näitä mielipiteitä vaikkei kukaan niitä kysynyt 

Olen pahoillani, jos toimin eri tavalla kuin toivoisit. Joskus ihmiset tekevät niin.

Vierailija
4353/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sadut eivät aikuisena enää kiinnosta.

Vierailija
4354/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne roomalaisetkin selvis ilman kristinuskoa, ihmiset yleensä.

Vierailija
4355/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekin joutuivat ottamaan vastaan tekojensa seuraukset lopulta, myös kuolemansa jälkeen.

Vierailija
4356/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on ollut olemassa satoja tuhansia vuosia ennen kristinuskoa. Mahtaa olla helvetissä tungosta. Eihän nykyisinkään valtaosa ihmisistä ole kristittyjä.

Vierailija
4357/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on ollut olemassa satoja tuhansia vuosia ennen kristinuskoa. Mahtaa olla helvetissä tungosta. Eihän nykyisinkään valtaosa ihmisistä ole kristittyjä.

Tämä asia ei ole näin yksinkertainen.

Vierailija
4358/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, jos toimin eri tavalla kuin toivoisit. Joskus ihmiset tekevät niin.

Enemmänkin siitä on haittaa itsellesi, jos muiden ihmisten kunnioittaminen tuntuu hankalalta.

Vierailija
4359/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minua haittaa, jos kukaan muu ei lue viestejäni paitsi trollit. Huvittaa vähän kyllä.

Uskomusten kyseenalaistaminen ei ole trollausta.

Minä en puhu uskomuksista, vaan Totuudesta. Uskonnot tavoittavat osan siitä, mutta mikään uskonto (niistä, joista minä olen kuullut) ei tavoita sitä kokonaisuudessaan. Uskonnot sisältävät tavallaan palasia Totuuden palapelistä. Mutta saa sen tietenkin kyseenalaistaa. 

Yhden uskonnon totuus on toisen harhaoppia. Miksi sinun totuutesi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto kuin yksi niistä tuhansista muista? 

Vierailija
4360/4572 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kolmannella sitä moskeijaa Siionin vuorella ???  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän