Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4569)
"Se, mitä Jeesuksen opetuksesta on kerrottu evankeliumeissa on täysin totta (ainakin sikäli kuin minä olen lukenut sitä, mitä evankeliumeissa tällä hetkellä on). Mutta kirkkojen opetuksissa on valhetta."
Sinä olet kovin ymmärtämätön. Raamatun kertomukset nimenomaan ovat kirkon opetuksia. Koko kirja on kirkon kokoama teos. Vuosisatoja Jeesuksen elämän jälkeen. Kirkolliskokouksissa päätetty mikä on kirkon virallinen oppi. Et voi irrottaa toisistaan kirkkoa ja Raamattua. Jos toinen on epäluotettava niin ne molemmat ovat.
Sinä "onnea matkaan", käyttäydyt ylimielisesti muita kohtaan ja sanot seuraavasi Jeesusta. Miten se vaikuttaa lähetystyöhösi, onnistutko auttamaan ihmisiä lähemmäs Jeesusta vai pikemminkin työntämään pois siksi etteivät he halua mitään tekemistä kaltaisellasi tavalla toimivan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minua haittaa, jos kukaan muu ei lue viestejäni paitsi trollit. Huvittaa vähän kyllä.
Uskomusten kyseenalaistaminen ei ole trollausta.
Minä en puhu uskomuksista, vaan Totuudesta. Uskonnot tavoittavat osan siitä, mutta mikään uskonto (niistä, joista minä olen kuullut) ei tavoita sitä kokonaisuudessaan. Uskonnot sisältävät tavallaan palasia Totuuden palapelistä. Mutta saa sen tietenkin kyseenalaistaa.
Yhden uskonnon totuus on toisen harhaoppia. Miksi sinun totuutesi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto kuin yksi niistä tuhansista muista?
He ehkä puhuvat totuudesta, mutta tarkoittavat uskomuksia. Kaikki ihmiset, jotka puhuvat Totuudesta, puhuvat samasta asiasta, mutta heitä on vähän. Minä vain vastailen ja kommentoin.
Vierailija kirjoitti:
"Se, mitä Jeesuksen opetuksesta on kerrottu evankeliumeissa on täysin totta (ainakin sikäli kuin minä olen lukenut sitä, mitä evankeliumeissa tällä hetkellä on). Mutta kirkkojen opetuksissa on valhetta."
Sinä olet kovin ymmärtämätön. Raamatun kertomukset nimenomaan ovat kirkon opetuksia. Koko kirja on kirkon kokoama teos. Vuosisatoja Jeesuksen elämän jälkeen. Kirkolliskokouksissa päätetty mikä on kirkon virallinen oppi. Et voi irrottaa toisistaan kirkkoa ja Raamattua. Jos toinen on epäluotettava niin ne molemmat ovat.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat. Kaikessa on kuitenkin aina jotain totuutta, jeesuksella oli hyviä opetuksia. Vaikka sieltä jotain melko kriittisiä kohtia poistettiinkin, kuten hänen tärkeä suhde naisprinsiippiinsä magdalan mariaan noin nyt esimerkkinä :d
Vierailija kirjoitti:
Sinä "onnea matkaan", käyttäydyt ylimielisesti muita kohtaan ja sanot seuraavasi Jeesusta. Miten se vaikuttaa lähetystyöhösi, onnistutko auttamaan ihmisiä lähemmäs Jeesusta vai pikemminkin työntämään pois siksi etteivät he halua mitään tekemistä kaltaisellasi tavalla toimivan kanssa?
Minun mielestäni lähetyskäsky on oikeastaan kehotus. En yritä käännyttää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minua haittaa, jos kukaan muu ei lue viestejäni paitsi trollit. Huvittaa vähän kyllä.
Uskomusten kyseenalaistaminen ei ole trollausta.
Minä en puhu uskomuksista, vaan Totuudesta. Uskonnot tavoittavat osan siitä, mutta mikään uskonto (niistä, joista minä olen kuullut) ei tavoita sitä kokonaisuudessaan. Uskonnot sisältävät tavallaan palasia Totuuden palapelistä. Mutta saa sen tietenkin kyseenalaistaa.
Yhden uskonnon totuus on toisen harhaoppia. Miksi sinun totuutesi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto kuin yksi niistä tuhansista muista?
He ehkä puhuvat totuudesta, mutta tarkoittavat uskomuksia. Kaikki ihmiset, jotka puhuvat Totuudesta, pu
Paskan marjat, sinä muuta tee kuin saivartelet ja halvennat kristittyjä. Pilaat uskovien maineen tuollaisella käytöksellä. Ehkä se on tavoitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat. Kaikessa on kuitenkin aina jotain totuutta, jeesuksella oli hyviä opetuksia. Vaikka sieltä jotain melko kriittisiä kohtia poistettiinkin, kuten hänen tärkeä suhde naisprinsiippiinsä magdalan mariaan noin nyt esimerkkinä :d
Jeesuksen opetukset ovat luotettavia. Evankeliumeista ei puutu mitään olennaista. Jeesuksen opetuksista ei pidä poistaa mitään eikä niihin pidä lisätä mitään.
Paskan marjat, sinä muuta tee kuin saivartelet ja halvennat kristittyjä. Pilaat uskovien maineen tuollaisella käytöksellä. Ehkä se on tavoitteesi?
Sinulla on ilmeisesti huono päivä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni lähetyskäsky on oikeastaan kehotus. En yritä käännyttää ketään.
Se on lähetysKÄSKY. "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni"
Suora käsky Jeesukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Etkö ole samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lähetysKÄSKY. "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni"
Suora käsky Jeesukselta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minä kerroin oman mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.Etkö ole samaa mieltä?
En ole.
Hindujen mukaan jokaisella ihmisellä maan päällä - myös jeesuksella - on vaimo/mies tai male/female principle. Siksi heidän jumaluuksillaan on aina puoliso. Kristinusko on sitä mieltä, että tällaiset poikamieslaumat, kerhot ja luostarit ovat hyviä. Naistyttölaumoja ei heidän mielestään ole olemassakaan, ne vaietaan kuoliaaksi, kuten jeesuksen paras naiskaverikin.
Kaiken kaikkiaan tuo ajatusmalli on mielestäni vähän kypsymätön ja apinamainen. Eläimethän toimivat noin, hakeutuvat poikamieslaumoihin ja naaraat elelevät keskenään. Joka taas on heterogeenisen naimisiinmenon vastainen, homogeeninen elämäntapa.
Mielestäni olisi mielenkiintoista, jos kaikki nunnat, munkit ja sinkut hyväksyisivät ajatuksen, että heillä todella on "the one" tuolla jossakin. Ja se, etteivät he tätä rakasta, on sama kuin aviomies laiminlöisi aviovaimoaan.
Uskon, että hindut ovat hieman pidemmällä gnosiksessa, kuin kristityt. Tulee niin teinipoikalaumamainen fiilis tuosta apostolikerhosta ja siitä, että mariakin pyyhitään teksteistä, koska tyttöbakteereja yyh :d
"Jeesuksen opetukset ovat luotettavia. Evankeliumeista ei puutu mitään olennaista. Jeesuksen opetuksista ei pidä poistaa mitään eikä niihin pidä lisätä mitään."
Mistä tiedät niiden olevan luotettavia? Emme edes tiedä evankeliumien kirjoittajia.
Kristityt ei rakenna temppeleitä mutta budhat rakentaa. Ihan vaan kirkkoja . Kouluja. Ja siunaa niinku että kaikki pysyisi terveinä. Jos nyt voisi kysyä epuskoisilta ,. Vanhan testamentin puolelta JAAKOBIN PAINI OTTELU . MITÄ SIITÄ KOHTAA SOKEA EI NÄE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen opetukset ovat luotettavia. Evan
Niin siis viittasin raamattuun yleisesti. Se että moskan seassa on yksi laadukas kaveri ja häntäkin on väritetty ja vääristelty itsenäisenä kuninkaana, kun nautti nuoren naisen rakkaudesta, on vähän niin ja näin. Ja sitten nämä apostolien ja varsinkin jotkut paavalin jutut.
Vierailija kirjoitti:
Kristityt ei rakenna temppeleitä mutta budhat rakentaa. Ihan vaan kirkkoja . Kouluja. Ja siunaa niinku että kaikki pysyisi terveinä. Jos nyt voisi kysyä epuskoisilta ,. Vanhan testamentin puolelta JAAKOBIN PAINI OTTELU . MITÄ SIITÄ KOHTAA SOKEA EI NÄE.
Buddhalaiset myös rukoilevat naisille kivutonta synnytystä, siinä missä kristityt kiroavat naiset synnyttämään tuskallisen kärsimyksellisesti.
Tämä on myös aika jännä eroavaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora käsky Jeesukselta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minä kerroin oman mielipiteeni.
Sinulla on paljon mielipiteitä. Tähän saakka yksikään niistä ei ole ollut kristinuskon mukainen.
Puhutkohan itsestäsi? Sinun ei tarvitse huolehtia minusta.