Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudestaan, vaikka Jumala kykenee valehtelemaan, se ei siis tarkoita että kaikki on valhetta.
Kylläpä sinulla on suuri tarve toistella tätä asiaa.
Ei nyt niin suuri mutta toisto auttaa asioita menemään ymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudestaan, vaikka Jumala kykenee valehtelemaan, se ei siis tarkoita että kaikki on valhetta.
Totta, tämä koettiin aikanaan Kolmannessa Valtakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala voi valehdella meille. Mikä tässä mietityttää eniten?
Jos hyväksytään Jumalan voivan valehdella meille niin teoriassa KAIKKI mitä tiedämme Jumalasta voi olla valhetta.
No tottakai mutta siksi meidän täytyy ajatella asioita ja siksi meillä onkin aivot ja ymmärrys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä tehdään. Yritän parhaani mukaan saada asiaani selväksi, olen tottunut toistamiseen ja jankuttamiseen, se on hyödyllistä ja auttaa kaikkia osapuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, 9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia."
Tämä ja se, että Jumala on Isä ja Jeesus Poika, on symbolisesti tärkeä asia. Se liittyy siihen, mitä sukupuolet kuvastavat symbolisesti. Siihen, mitä meidän pitäisi niiden perusteella ymmärtää todellisuuden luonteesta. Voit toki tulkita sen miten haluat, mutta tuo on se tarkoitus yhdellä tulkintatasolla. Olen usein joutunut päivittämään näkemyksiäni (ajatelkaa, olen oppinut lisää), mutta tuo on yksi olennainen näkökulma.
Se on tärkeää naisvihaajille, sillä naisvihaaja ei koskan suostu tunnustamaan naisen jumalallisuutta. Miehet ovat tehneet tätä historian aamunkoitosta saakka, polttaneet naisia ja naisten temppeleitä, naista kunnioitetaan vain alistuessaan miehelle ja miehiselle ta
Nainen ei siis ole Jumalan kuva niin kuin Raamatussa esitetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä tehdään. Yritän parhaani mukaan saada asiaani selväksi, olen tottunut toistamiseen ja jankuttamiseen, se on hyödyllistä ja auttaa kaikkia osapuolia.
Itse asiassa ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei auta.
Kyllä se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
"Joskus on ihan virkistävää ajatella laatikon ulkopuolelta. Uusia ajatuksia syntyy haastamalla vallitseviä näkemyksiä.
Hyvänä esimerkkinä tämä sinun väitteesi: "Jeesus ei kuitenkaan valehtele". Et voi mitenkään tietää tätä asiaa. Se on kirjaimellisesti mahdoton asia tietää."
Se on sinusta ehkä mahdoton asia tietää.
Ajatteletko sinä sen olevan toisella tavalla? Millä tavalla pystyt tietämään onko esimerkiksi kaikki Raamatusta löytyvät tarinat Jeesuksesta ehdottoman kiistämättömästi täsmälleen totta? Minusta on mahdotonta tietää varmuudella tämänlaista asiaa. Tottakai voimme uskoa niiden olevan totta ja haluavamme ajatella niiden olevan totta. Se on kuitenkin eri asia kuin tietää niiden olevan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, 9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia."
Tämä ja se, että Jumala on Isä ja Jeesus Poika, on symbolisesti tärkeä asia. Se liittyy siihen, mitä sukupuolet kuvastavat symbolisesti. Siihen, mitä meidän pitäisi niiden perusteella ymmärtää todellisuuden luonteesta. Voit toki tulkita sen miten haluat, mutta tuo on se tarkoitus yhdellä tulkintatasolla. Olen usein joutunut päivittämään näkemyksiäni (ajatelkaa, olen oppinut lisää), mutta tuo on yksi olennainen näkökulma.
Se on tärkeää naisvihaajille, sillä naisvihaaja ei koskan suostu tunnustamaan naisen jumalallisuutta. Miehet ovat tehneet tätä historian aamunkoitosta saakka, polttaneet naisia ja naisten temppeleitä, naista kunnioitetaan vain alistuessaan miehelle ja miehiselle ta
Tällä asialla on todellisuuden luonteeseen liittyvä symbolinen merkitys.
Raamatusta:
4Hän vastasi heille: Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi? 5Ja hän jatkoi: Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. 6He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin että opit ovat totta ja asian voi päätellä maalaisjärjellä, ne käyvät järkeen ja ovat realistisia.
Maailmassa on paljon asioita jotka ovat maalaisjärjellä järkeenkäypiä ja realistisia - mutta kuitenkin vääriä olettamuksia.
Pelkästään tämän varaan en lähtisi luottamusta rakentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi haluat tämän asian menevän ihmisten ymmärrykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin että opit ovat totta ja asian voi päätellä maalaisjärjellä, ne käyvät järkeen ja ovat realistisia.
Maailmassa on paljon asioita jotka ovat maalaisjärjellä järkeenkäypiä ja realistisia - mutta kuitenkin vääriä olettamuksia.
Pelkästään tämän varaan en lähtisi luottamusta rakentamaan.
Siksi meillä on ne aivot ja ymmärrys.
"Hän vastasi heille: Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?"
Vuonna n.20, voin luvata, että eivät olleet lukeneet, paitsi harvat yläluokan jäsenet. Eli kenelle Jeesus puhui, ei ainakaan tavalliselle kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi haluat tämän asian menevän ihmisten ymmärrykseen?
Mitä järkeä minun olisi kertoa asioita jos en haluaisi tulla ymmärretyksi oikein? Jankutan asioita joskus vain siksi että minua ei haluta ymmärtää oikein. En käy turhia keskusteluja ihan mielelläni, ajanhukkaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joskus on ihan virkistävää ajatella laatikon ulkopuolelta. Uusia ajatuksia syntyy haastamalla vallitseviä näkemyksiä.
Hyvänä esimerkkinä tämä sinun väitteesi: "Jeesus ei kuitenkaan valehtele". Et voi mitenkään tietää tätä asiaa. Se on kirjaimellisesti mahdoton asia tietää."
Se on sinusta ehkä mahdoton asia tietää.
Ajatteletko sinä sen olevan toisella tavalla? Millä tavalla pystyt tietämään onko esimerkiksi kaikki Raamatusta löytyvät tarinat Jeesuksesta ehdottoman kiistämättömästi täsmälleen totta? Minusta on mahdotonta tietää varmuudella tämänlaista asiaa. Tottakai voimme uskoa niiden olevan totta ja haluavamme ajatella niiden olevan totta. Se on kuitenkin eri asia kuin tietää niiden olevan totta.
Kyllä, minä ajattelen sen olevan toisella tavalla. On mahdollista tietää. Se edellyttää kyllä aika paljon ihmiseltä eikä ihminen pysty siihen ilman Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on opettanut ja kertonut ihmisille asioita joita Jumala on pyytänyt kertomaan. Nämä opit ovat totta. On silti mahdollista että Jeesuskin on saattanut valehdella elämässään, sitähän emme tietenkään voi tietää.
Mihin perustat väitteesi, että Jeesus on voinut valhedelle vain muissa asioissa - muttei jumalaan liittyvissä asioissa?
Mitä järkeä minun olisi kertoa asioita jos en haluaisi tulla ymmärretyksi oikein? Jankutan asioita joskus vain siksi että minua ei haluta ymmärtää oikein. En käy turhia keskusteluja ihan mielelläni, ajanhukkaa sellainen.
Ikävä kuulla, että koet, että sinua ei ymmärretä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on opettanut ja kertonut ihmisille asioita joita Jumala on pyytänyt kertomaan. Nämä opit ovat totta. On silti mahdollista että Jeesuskin on saattanut valehdella elämässään, sitähän emme tietenkään voi tietää.
Mihin perustat väitteesi, että Jeesus on voinut valhedelle vain muissa asioissa - muttei jumalaan liittyvissä asioissa?
Päättelen sen niistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla, että koet, että sinua ei ymmärretä oikein.
Ei tämä toimi minuun, en koe asioita väärin.
Sinä vääntelet puheitani.
En siltikään ole väittänyt että kaikki tarinat olisivat täysin totta. En myöskään ole raamatun asiantuntija, puhun vain opetetuista asioista.