Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4230)

Vierailija
4181/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joskus on ihan virkistävää ajatella laatikon ulkopuolelta. Uusia ajatuksia syntyy haastamalla vallitseviä näkemyksiä.

Hyvänä esimerkkinä tämä sinun väitteesi: "Jeesus ei kuitenkaan valehtele". Et voi mitenkään tietää tätä asiaa. Se on kirjaimellisesti mahdoton asia tietää."

Se on sinusta ehkä mahdoton asia tietää.

Ajatteletko sinä sen olevan toisella tavalla? Millä tavalla pystyt tietämään onko esimerkiksi kaikki Raamatusta löytyvät tarinat Jeesuksesta ehdottoman kiistämättömästi täsmälleen totta? Minusta on mahdotonta tietää varmuudella tämänlaista asiaa. Tottakai voimme uskoa niiden olevan totta ja haluavamme ajatella niiden olevan totta. Se on kuitenkin eri asia kuin tietää niiden olevan totta.

Kyllä, minä ajattelen sen olevan toisella tavalla. On mahdollista tietää. Se edellyttää kyllä aika paljon ihmiseltä eikä ihminen pysty siihen ilman Jeesusta.

On todella tyhjää sanoa "on mahdollista tietää" kertomatta miten tämä tapahtuu. Jos olisin luonteeltani ilkeämielisempi niin syyttäisin sinua valehtelijaksi. Koska on täysin ilmiselvää, ettet halua kertoa koska ei sinulla oikeasti ole vastausta tähän kysymykseen.

Vierailija
4182/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on opettanut ja kertonut ihmisille asioita joita Jumala on pyytänyt kertomaan. Nämä opit ovat totta. On silti mahdollista että Jeesuskin on saattanut valehdella elämässään, sitähän emme tietenkään voi tietää.

Mihin perustat väitteesi, että Jeesus on voinut valhedelle vain muissa asioissa - muttei jumalaan liittyvissä asioissa?

Päättelen sen niistä asioista. 

Älä nyt vain turhaan rasita itseäsi kertomalla meille kaikille mitä tarkoitat niillä asioilla! Ei varmasti kukaan ole kiinnostunut tietämään mitä tarkoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on opettanut ja kertonut ihmisille asioita joita Jumala on pyytänyt kertomaan. Nämä opit ovat totta. On silti mahdollista että Jeesuskin on saattanut valehdella elämässään, sitähän emme tietenkään voi tietää.

Mihin perustat väitteesi, että Jeesus on voinut valhedelle vain muissa asioissa - muttei jumalaan liittyvissä asioissa?

Älä nyt vain turhaan rasita itseäsi kertomalla meille kaikille mitä tarkoitat niillä asioilla! Ei varmasti kukaan ole kiinnostunut tietämään mitä tarkoitat.

Pelkosi on turha.

Vierailija
4184/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tyhjää sanoa "on mahdollista tietää" kertomatta miten tämä tapahtuu. Jos olisin luonteeltani ilkeämielisempi niin syyttäisin sinua valehtelijaksi. Koska on täysin ilmiselvää, ettet halua kertoa koska ei sinulla oikeasti ole vastausta tähän kysymykseen.

Sinä voit ajatella, että se on tyhjää. Se on sinun mielipiteesi ja sinulla on oikeus siihen. Voit myös syyttää minua valehtelijaksi. Ei se minua haittaa.

Raamatusta:

21Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?

22Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa, vastasi Jeesus.

Vierailija
4185/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkosi on turha.

Sinusta on ilmeisesti viihdyttävää vastailla itsellesi.

Vierailija
4186/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit ajatella, että se on tyhjää. Se on sinun mielipiteesi ja sinulla on oikeus siihen. Voit myös syyttää minua valehtelijaksi. Ei se minua haittaa.

Raamatusta:

21Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?

Syytätkö minua väärin tekijäksi siksi koska kysyn sinulta mitä tarkoitat sanoessasi "on mahdollista tietää"?

Minä ihan aidosti haluan tietää millä keinolla ajattelet pystyvästi tietämään.

Eikö kiperiä kysymyksiä saisi kysyä? Ikävät kysymykset koskien kristinuskoa pitäisi lakaista maton alle?

Vierailija
4187/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole sinun inhimillisessä häkissäsi. Hän tuntee jokaisen luomansa tähden nimeltä.

Nimenomaan - jumalalle pitäisi olla mahdollista tehtä asioita paljon vähemmin rajoituksin kuin mitä kenellekään ihmiselle. Siksi onkin omituista esittää väite, ettei jumala kykenisi valehtelemaan. 

Totuus ei valehtele.

Vierailija
4188/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkosi on turha.

Sinusta on ilmeisesti viih

En vastaa itselleni. Koita nyt vain kestää.

Vierailija
4189/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Syytätkö minua väärin tekijäksi siksi koska kysyn sinulta mitä tarkoitat sanoessasi "on mahdollista tietää"?

En syytä. Tarkoitan, että sillä, mitä teet, ei ole minulle merkitystä. Teet sitten oikein tai väärin minua kohtaan, se ei haittaa minua. 

Vierailija
4190/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa itselleni. Koita nyt vain kestää.

Sopii. Olen hyvä siinä.

Vierailija
4191/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole sinun inhimillisessä häkissäsi. Hän tuntee jokaisen luomansa tähden nimeltä.

Nimenomaan - jumalalle pitäisi olla mahdollista tehtä asioita paljon vähemmin rajoituksin kuin mitä kenellekään ihmiselle. Siksi onkin omituista esittää väite, ettei jumala kykenisi valehtelemaan. 

Totuus ei valehtele.

Mitä tällä tarkoitat? Aksiomaattisesti voidaan toki sanoa, että totuus ei ole valhe, mutta se nyt on aika itsestäänselvyys. Luonnollisesti Jumalan kertoma valhe ei olisi totta. Vai yritätkö sanoa, että mielestäsi Jumala ei ole kykenevä kertomaan valhetta?

Vierailija
4192/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Syytätkö minua väärin tekijäksi siksi koska kysyn sinulta mitä

En syytä. Tarkoitan, että sillä, mitä teet, ei ole minulle merkitystä. Teet sitten oikein tai väärin minua kohtaan, se ei haittaa minua. 

Mitä tarkoitusta varten sitten näit vaivaa lisätäksesi lainauksen Raamatusta? Jossei sen tarkoituksena ollut passiivis-aggressiivinen naljailu.

Vierailija
4193/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitusta varten sitten näit vaivaa lisätäksesi lainauksen Raamatusta? Jossei sen tarkoituksena ollut passiivis-aggressiivinen naljailu.

Selventääkseni sitä, että Jeesuksen mukaan kaikki tulee antaa anteeksi. Ei siis haittaa minua se, jos syytät minua valehtelijaksi. Se ei tarkoita sitä, ettei voisi ottaa etäisyyttä sellaisiin, jotka tekevät väärin sinua kohtaan. Mutta Jeesus kehottaa antamaan anteeksi. 

Vierailija
4194/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selventääkseni sitä, että Jeesuksen mukaan kaikki tulee antaa anteeksi. Ei siis haittaa minua se, jos syytät minua valehtelijaksi. Se ei tarkoita sitä, ettei voisi ottaa etäisyyttä sellaisiin, jotka tekevät väärin sinua kohtaan. Mutta Jeesus kehottaa antamaan anteeksi. 

Ensin sanoit, ettet syytä minua, mutta nyt kuitenkin syytät? Koita nyt päättää!

Vierailija
4195/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin sanoit, ettet syytä minua, mutta nyt kuitenkin syytät? Koita nyt päättää!

Onko sanan jos merkitys sinulle tuttu? 

Vierailija
4196/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on rakkaus. Jos ei ole Pyhää Henkeä sydämessä, en tiedä voiko tuntea Jumalaakaan. Asiat vaativat pohdiskelua, aitoa halua kysyä Jumalalta, vilpittömyyttä... 

Vierailija
4197/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on rakkaus. Jos ei ole Pyhää Henkeä sydämessä, en tiedä voiko tuntea Jumalaakaan. Asiat vaativat pohdiskelua, aitoa halua kysyä Jumalalta, vilpittömyyttä... 

Jumalan tahto ilmenee parhaiten Raamatusta. Erityisesti evankeliumeista. 

Vierailija
4198/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun nyt Jeesuksen tuntemisesta ja suhteesta häneen.

Vierailija
4199/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun nyt Jeesuksen tuntemisesta ja suhteesta häneen.

Ja Jeesuksen tuntee parhaiten Raamatun kautta. 

Vierailija
4200/4230 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala on olemassa niin miksi se loi nykyhallituksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi