Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (7227)

Vierailija
4061/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko peppuseksi syntiä, vai pitääkö panna pimmppiin?

Vierailija
4062/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän kaikella ystävällisyydellä. Tuo on sinun mielikuvituksesi tuotetta. En odota, että sinä uskoisit minua. Olet varmaankin kiintynyt kuvitelmaasi. Mutta tuo ei ole totuus. 

Pidätkö puutteena sitä että , esim. kouluopetuksessa ei saa minkäänlaista oman kristillisen maan uskonnonopetusta?

Minulla ei ole mielipidettä koulujen uskonnonopetuksesta. En tiedä siitä juuri mitään.

Toinen kysymys olisi, mikä on totuutesi? (Sanoit että tietoni on mielikuvitusta tai omaa keksintöä).

Haluaisin tarkentaa kommenttiani vielä siten, että ymmärrän tietysti, että ihmisryhmät voivat keskenään päättää olevansa jokin yhteisö ja sulkevansa muut siitä ulkopuolelle. Se on tietysti täysin mahdollista. Mutta Jeesuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jeesus kehotti opettamaan hänen opetuksensa kaikille. Ei siis tietylle ryhmälle ihmisiä. Ihan kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat että kun Jeesus sanoi  että Hän on Totuus ,niin se on mielestäsi harhaa?

En tarkoita sitä enkä ole sanonut niin.

Vierailija
4064/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuisuuskysymys: mistä paha tuli maailmaan? Koska kaikki on lähtöisin Jumalasta eikä ole mitään sen ulkopuolella, pahankin on täytynyt alun perin sisältyä Jumalaan.

Lucifer oli korkein Luojan enkeleistä, mutta kävi ylpeäksi ja alkoi kapinoida ja heitettiin taivaasta maan päälle, jolloin hän jämähti syvälle maapallon sisään ja perusti sinne tulisen helvetin. Ja alkoi juonitella Adamin ja Eevan pään menoksi. Matkalla maan päälle Taivaitten korkeuksista Lucifer menetti valonsa ja häikäisevän olomuotonsa ja muuttui harmaaksi.

Näin kertoo Milton runoelmassaan Kadotettu paratiisi, 1660-luvulta. Tätä tarinaa käsittelee kiinnostavasti myös englantilainen mystikko William Blake, jota suosittelen niille, joita kiinnostaa kristinuskon mystinen ydin. Erityisesti Blaken teoksessa Milton, jumalaiset näyt oleva suomentaja Pentti Hakkaraisen pitkä esipuhe on hyvin valaiseva.

Missä tässä on meedio tai noituuden harjoittaja? Et ole mennyt elämän portista sisälle ja yrität muitakin estää siitä menemästä? Luoja antoi meille järjen, ymmärryksen ja mahdollisuuden viisauteen, keskustelujen kautta. Ulkoa opittujen asioiden hokeminen ei ole niiden käyttämistä.

Etkö luota Jahvesi suojeluun, kun pelkäät noin paljon sanoja ja ajatuksia

Mutta Jahvehan onkin pelkkä juutalaisten heimojumala, hän ei ole koko universumin Luoja, vaikka juutalaiset yrittää tätä ajatusta kovasti myydä meille. Oikea Kaikkein Korkein, jos nimistä puhutaan, Elohim. Ainakaan se ei ole Jahve.

Olen aikoinaan ollut tuossa tajunnassa, jota ilmennät. Se on täynnä pelkoa ja torjuntaa. Koeta rentoutua. 

Vierailija
4065/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoja on paljon, siis harhaoppeja, mutta kristinusko tarjoaa pelastuksen.

Vierailija
4066/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus hiillostaa, mutta kiinnostaa myös mitä etsit Raamattuaiheisista  kysymyksistä-vastauksista?

Vierailija
4067/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontoja on paljon, siis harhaoppeja, mutta kristinusko tarjoaa pelastuksen.

Minun mielestäni harhaoppi tarkoittaa sitä, että opetetaan harhaa. Monet vaikuttavat tarkoittavan sillä sitä, että joku on eri mieltä tai ajattelee eri tavalla. Ei se ole minusta harhaoppia. Kaikilla ihmisillä on harhaisia mielipiteitä ja ajatuksia. Sitten, jos niitä aletaan opettamaan, kyseessä on harhaoppi. Kaikissa (ainakin suurimmissa) uskonnoissa on harhaoppia ja totuutta. Niissä on siis Jumalan totuutta, mutta myös valhetta. 

Vierailija
4068/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ennustelija-viha saattaa olla myös ihan vaan naisvihaa, ihan niinkuin magdalan mariat ja äitijumala aseratkin poistettiin raamatusta. Naisilta kiellettiin hengellisissä auktoriteettiasemissa toimiminen ja heidät redusoitiin "pikku auttajiksi" ja synnyttelijöiksi. 

Silti, jumala loi miehen ja naisen omaksi kuvakseen. Jumala voi siis ilmentyä kaikkinensa yhtä lailla naisessa kuin miehessäkin. Meninistiapostolien mielipiteet ovat heidän henkilökohtaisia näkemyksiään ja sen saman pallillisten naishalveksunnan vaikutukselle alaisia, kuin kaikki muukin miesten toiminta nykypäivänä. 

Naisten kannattaa pitää kiinni omasta hengellisyydestään eikä koskaan alistua siinä miehelle tai maskuliiniselle auktoriteetille. Nainen on jumalan kuva.

Luoja on sekä maskuliininen että feminiininen: Isä Alfa ja Äiti Omega. Luojan naisellinen olemuspuoli näyttäytyy Raamatussa nimellä Viisaus muutamassa psalmissa.

Kenelle Luoja puhuu sanoessaan Luomiskertomuksen alussa: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu."

Hän puhuu "vaimolleen", feminiiniselle jumalalliselle olemuspuolelleen. He yhdessä luovat.

Siten mies ja nainen yhdessä ovat jumalan kuva, ihminen.

Vierailija
4069/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus hiillostaa, mutta kiinnostaa myös mitä etsit Raamattuaiheisista  kysymyksistä-vastauksista?

Jos tämä kysymys oli minulle, niin en minä etsi mitään. Minä vain vastailen.

Vierailija
4070/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kysymyksiä:

Miksi yleisesti puhutaan Raamatun 10 käskystä, vaikka käskyjä/ohjeita on Raamatussa selvästi enemmän?

https://ibb.co/KzqBZSVn

esim. eikö Mooseksen toisen kirjan luvun 21. ohjeitakin voida pitää jonkinlaisina käskyinä?

2. "jos sinä otat Hebrealaisen orjan, hänen pitä sinua palvelevan kuusi wuotta, vaan seitsemäntenäpidä hänen lähtemän vapaana".

Voiko Kristitty osallistua Juutalaisten uskonnollisiin menoihin? Onko tämä mahdollista, suotavaa tai paheksuttavaa?

Miksi juuri Kristittyjen uskomus ja uskonto lähti voimakkaasti leviämään Antiikin Rooman valtakauden kukistuttua, eikä Juutalaisten? 

Vierailija
4071/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että lisäksi kommentoin myös.

Vierailija
4072/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täällä opettamassa ihmisiä, myönnä se suoraan. Ajattelet olevasi siinä asemassa, että voit opettaa. 

Vierailija
4073/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenelle Luoja puhuu sanoessaan Luomiskertomuksen alussa: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu."

Kolmiyhteinen Jumala keskustelee eri persooniensa (isä,poika,pyhähenki) kanssa.

Pyhähenki on hebreassa feminiinimuoto. Hebrea on VT kieli.

Vierailija
4074/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on kysymyksiä:

Miksi yleisesti puhutaan Raamatun 10 käskystä, vaikka käskyjä/ohjeita on Raamatussa selvästi enemmän?

https://ibb.co/KzqBZSVn

esim. eikö Mooseksen toisen kirjan luvun 21. ohjeitakin voida pitää jonkinlaisina käskyinä?

2. "jos sinä otat Hebrealaisen orjan, hänen pitä sinua palvelevan kuusi wuotta, vaan seitsemäntenäpidä hänen lähtemän vapaana".

Voiko Kristitty osallistua Juutalaisten uskonnollisiin menoihin? Onko tämä mahdollista, suotavaa tai paheksuttavaa?

Miksi juuri Kristittyjen uskomus ja uskonto lähti voimakkaasti leviämään Antiikin Rooman valtakauden kukistuttua, eikä Juutalaisten? 

Kymmenestä käskystä on hyvä aloittaa. Muihin en osaa vastata.

Vierailija
4075/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täällä opettamassa ihmisiä, myönnä se suoraan. Ajattelet olevasi siinä asemassa, että voit opettaa. 

Minä aloin vastailemaan tähän ketjuun, koska tunsin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät ja kyselevät. Sen jälkeen olen yrittänyt miettiä, onko se Jumalan tahdon mukaista, että kirjoitan tähän ketjuun. Toistaiseksi olen vielä jatkanut. Ajattelen, että minulla on vastauksia kysymyksiin ja voin korjata väärinkäsityksiä. En kuitenkaan odota, että niitä kuunneltaisiin, koska ihmiset yleensä ovat kiintyneitä omiin mielipiteisiinsä.

Vierailija
4076/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen käskyä ovat yleismaailmaaliset.

Mooseksenajan yhteiskuntalait eivät ole missään enää voimassa. Ne kuuluivat aikaan ja paikkaan.

Pääseeköhän ei-juutalaiset synagookiin?

Uusitestamentti on tarkoitettu kaikkeen maailmaan, myös juutalaisille.

Se uusi liitto ja vanha ei ole enää voimassa.

UT on kyllä kymmenen käskyä lyhyenä elämänohjeena edelleen.

Vierailija
4077/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin vastailemaan tähän ketjuun, koska tunsin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät ja kyselevät. Sen jälkeen olen yrittänyt miettiä, onko se Jumalan tahdon mukaista, että kirjoitan tähän ketjuun. Toistaiseksi olen vielä jatkanut. Ajattelen, että minulla on vastauksia kysymyksiin ja voin korjata väärinkäsityksiä. En kuitenkaan odota, että niitä kuunneltaisiin, koska ihmiset yleensä ovat kiintyneitä omiin mielipiteisiinsä.

Täällä kirjoittelee tunnistamattomat ihmiset.

En ole kirjoittanut"  Olet täällä opettamassa ihmisiä, myönnä se suoraan. Ajattelet olevasi siinä asemassa, että voit opettaa."  kommenttia.

Edelleen kysyn mistä saat vastauksia aihealueeseen??

Vierailija
4078/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenelle Luoja puhuu sanoessaan Luomiskertomuksen alussa: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu."

Kolmiyhteinen Jumala keskustelee eri persooniensa (isä,poika,pyhähenki) kanssa.

Pyhähenki on hebreassa feminiinimuoto. Hebrea on VT kieli.

"Pyhä henki" - liian abstraktia. Minulle Luojan feminiininen olemuspuoli ilmenee Äiti Luonnossa, jonka olen kokenut olevan tietoinen ja kykenevän kaksisuuntaiseen kommunikaatioon ihmisen kanssa. Esimerkiksi puiden kautta, tai järven. Pitää vain osata kuunnella ja elää puhtaasti. Luoja on meille "liian iso". Siksi Äiti Luonto, feminiininen jumaluus, on hänen "sihteerinsä", jonka kautta voi saada yhteyden Luojaankin. 

Maria on kirkon iso vedätys, jonka avulla naiset saatiin unohtamaan heidän oma jumalallisuutensa. Naisille ei enää ollut feminiinistä jumalallista esikuvaa. Maria ei sellaiseksi kelpaa, on aika veretön hahmo.

Vierailija
4079/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4080/7227 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan vapaan tahdon antoi Jumala

Joka tiesi maailman luodessaan etukäteen miten valitset. Kaikkitietävänä. Miten ihmeessä tahtosi on silloin vapaa? Kerro omin sanoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi