Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tunnen paljon homoja ja he ovat olleet homoja lapsesta saakka. Kysymys: miksi Jumala loi homot jos homoseksuaalinen käytös tuomitaan Raamatussa?
Jeesus EI MISSÄÄN tuominnut homoja! Hän tosin sanoi että avioliitto on VAIN miehen ja naisen välinen. Hän myös sanoi, että se on loppuelämän kestävä vala, joka on annettu Jumalan silmien edessä ja että se ei ole "kaikille". Jeesus luetteli kuinka on monenlaisia ihmisiä, jotka ovat kykenemättömiä siihen.
Vanhatestamentti tuomitsi homouden kuten myös esim. sianlihan syönnin tai veren syönnin. On aika selvää, miksi sianlihan syönti oli syntiä. Jos sianlihaa ei kypsennä läpikotaisin ja puhdista raakaan sianlihaan käytettyjä työvälineitä huolella voi saada trikiini-loisen elimistöönsä ja se on parantumaton ja vaarallinen tartunta ja menee mm. aivoihin. Raa'assa sianlihassa on myös muita ihmiselle haitallisia loisia ja pöpöjä. Lammas oli "pyhä eläin" koska sitä voi syödä vaikka raakana. Autiomaiden paimentolaisilla oli usein niukasti polttopuita kypsentää liha huolella ja huolehtia hygieniasta ja tuolloin ei myöskään ymmärretty mitään bakteereista ja viruksista. Sairaudet oli jumalan rangaistuksia. Siksi myös homous oli kiellettyä ja hu' orat piti kivittää. He toivat yhteisöön uusia eksoottisia sairauksia, jumalan rangaistuksia. heteropojat oli usein neitsyitä avioliittoon astuessaan johtuen siitä, että nuoria tyttöjä vahdittiin tarkasti. Heteropojilla ei juuri ollut mahdollisuutta toteuttaa esiaviollista seksiä. Homopojilla tätä ongelmaa ei ollut. Heillä oli vaeltavina paimentolaisina vaikka mitä houkutuksia lähikaupungeissa. He tosin sitten saivat eksoottisia lähikontakteissa leviäviä sairauksia, kuten heteromiehet jotka kävi h' ralla. Jumala siis rankaisi heitä. Heidän touhunsa vaaransi koko yhteisön ja vähintään heidän vaimonsa ja jälkeläisensä. Ei ollut mitään antibiootteja ym.
Tuolloin ei ollut "homoja". Homoseksuaalisuus ymmärrettiin seksuaalisen "per voilun" muotona ja homopoika joutui naimisiin naisen kanssa siinä missä muutkin.
Jeesus nimenomaan sanoo, että Vanhan testamentin lait ovat voimassa ja tulevat aina pysymään voimassa. Homoja on myös aina ollut olemassa ihan kuten nykyisin. Lue vaikka antiikin Kreikasta kertomuksia. Siellä on homoseksuaalisuutta enemmän kuin tarpeeksi. Ei homous ole mikään uusi keksintö mikä vasta meidän aikana on ilmestynyt olemaan.
(Matt. 5)
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullutkumoamaan, vaan täyttämään.18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoapieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavallaopettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta jokaniitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa
Muista kohta: Saatana tekee ainoastaan asioita jotka kaikkitietävä Jumala tiesi hänen tulevansa tekemään.
Jumala tiesi Saatanan lankeavan syntiin. Kaikkivoipaisena olentona Jumalla myös oli täysi vapaus valita toisin. Luoda vaikka sellainen Lucifer joka ei lankea syntiin tai luoda sellainen maailma jossa lankeamista ja syntiä ei ole olemassa laisinkaan. Kaikkivoipaiselle mikään ei ole mahdotonta.
Ei pysty luulevainen sisäistään.
Ymmärrä että Jumala luo vain kaltaisiaan, vapaaehtoisia valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tosiaan yksityisasiamme. Räsänen sanoi aamutv:ssä A2 homoillan jälkeen (homoavioliittoon liittyen), etteihän se ole lainsäätäjän asia, mitä aikuiset makuuhuoneessaan puuhaavat. Tämä on hyvä ymmärtää.
Jeesuksen opetuslapsena olisi oleellista keskittyä Jeesukseen, ja kysellä Häneltä omat elämänohjeet.
Kannattaa lukea Raamatusta siitä, mitä Jeesus on sanonut, niin ei tarvitse arvailla.
Jumala puhuu myös Pyhän Henkensä kautta
Jos kuulee ääniä päässään niin kyseessä ei välttämättä ole mikään yliluonnollinen parrakas ukkeli joka asuu pilvien päällä.
Niin, Pyhän Hengen ääni on sydämessä, Jumala on kolmiyhteinen
Raamatusta:
15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
Millä perusteella ajattelet, että Pyhän Hengen ääni on sydämessä?
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?
Paratiisin ulkopuolla oli paljon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä käännä toista poskea. Miksi antaisin vihollisteni voittaa?
Koska Jeesus kehotti siihen, ja Jeesuksen ohjeiden noudattaminen on kaikkein tärkeintä niille, jotka seuraavat Jeesusta.
Miksi jumala viivyttelee pahuuden pyyhkäisyssä? Eikö olisi voinut tehdä sen ennen syntiinlankeemusta kerta tiesi sen tapahtuvan? Miksi antaa ihmisten kärsiä tässä välillä? Mitä itse tuumit tästä asiasta?
.................
Tarkoitat että Saatana ja ne langenneet enkelit oli pitänyt tuhota.
Mutta kaikki ovat ikuisuusolentoja. Jumala on oikeudenmukainen,
Mitä sitten kun sama ruljanssi olisi myöhemmin alkanut taas uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tosiaan yksityisasiamme. Räsänen sanoi aamutv:ssä A2 homoillan jälkeen (homoavioliittoon liittyen), etteihän se ole lainsäätäjän asia, mitä aikuiset makuuhuoneessaan puuhaavat. Tämä on hyvä ymmärtää.
Jeesuksen opetuslapsena olisi oleellista keskittyä Jeesukseen, ja kysellä Häneltä omat elämänohjeet.
Kannattaa lukea Raamatusta siitä, mitä Jeesus on sanonut, niin ei tarvitse arvailla.
Jumala puhuu myös Pyhän Henkensä kautta
Jos kuulee ääniä päässään niin kyseessä ei välttämättä ole mikään yliluonnollinen parrakas ukkeli joka asuu pilvien päällä.
Niin, Pyhän Hengen ääni on sydämess
Perusteeni: 1. Raamatun sana 2. Kokemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?
Paratiisin ulkopuolla oli paljon ihmisiä.
Niin olikin ,mutta vasta sen jälkeen kun Aadam jaEeva alkivat tehdä niitä.
Jeesus nimenomaan sanoo, että Vanhan testamentin lait ovat voimassa ja tulevat aina pysymään voimassa. Homoja on myös aina ollut olemassa ihan kuten nykyisin. Lue vaikka antiikin Kreikasta kertomuksia. Siellä on homoseksuaalisuutta enemmän kuin tarpeeksi. Ei homous ole mikään uusi keksintö mikä vasta meidän aikana on ilmestynyt olemaan.
(Matt. 5)
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullutkumoamaan, vaan täyttämään.18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoapieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavallaopettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta jokaniitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Kyllä, mutta jokaisen olisi tärkeää ensisijaisesti keskittyä itseensä ja siihen, noudattaako omassa elämässään Jumalan tahtoa. Todellakaan ei pitäisi keskittyä ensisijaisesti kontrolloimaan muita ja vahtimaan sitä, noudattavatko he Jumalan tahtoa. Jos et itse ole homoseksuaali, niin sinun tulisi kysyä itseltäsi, että tarvitseeko sinun pohtia tätä asiaa? Liittyykö se sinun elämääsi jollain tavalla? Jos ei liity, niin miksi mietit sitten juuri sitä asiaa?
Vierailija kirjoitti:
(Matt. 5)
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullutkumoamaan, vaan täyttämään.18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoapieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavallaopettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta jokaniitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Kyllä, mutt
Raamattu kehoittaa nuhtelemaan veljeään ja kurittamaan lastaan, jos nämä sortuvat syntiin.
Perusteeni: 1. Raamatun sana 2. Kokemus
Jos perustat näkemyksesi Raamattuun, niin voisitko ystävällisesti lisätä viestiisi viittauksen relevanttiin kohtaan? Kokemus taas voi johtaa harhaan.
Raamattu kehoittaa nuhtelemaan veljeään ja kurittamaan lastaan, jos nämä sortuvat syntiin.
Onko sinun veljesi tai lapsesi homoseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteydessä veljellä tarkoitetaan kanssaihmistä, ei veljeä sisaruksena.
Maailma on Saatanan hallintavallassa,koska ihminen luovutti oman hallintansa hänelle.
Oikeudenmukainen Jumala ei tuomitse laillista kauppaa.
Siksi maailmassa on kärsimystä ja kuolemaa, koska Perkelesaatana on murhaaja ja valehtelija.
Jumalan tahto on vain hyvä ihmisille maanpäällä ja taivaanikuisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikkiin tilanteisiin sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteydessä veljellä tarkoitetaan kanssaihmistä, ei veljeä sisaruksena.
Niinkö siinä tarkoitetaan? Tiedätkö, ei ole asiallista käyttäytymistä käydä nuhtelemassa ihmisiä siitä, mikä sinun käsityksesi mukaan on syntiä. Ajattele, jos sinua kohdeltaisiin sillä tavalla? Muistat varmaan sen rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi kohdan? Todellako ajattelet, että sinua voisivat vieraat ihmiset tulla nuhtelemaan niistä asioista, jotka heidän mielestään ovat syntiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jeesus kehotti siihen, ja Jeesuksen ohjeiden noudattaminen on kaikkein tärkeintä niille, jotka seuraavat Jeesusta.
Voisitteko ymmärtää asiat oikein? Täytyy ajatella asioita.
Vierailija kirjoitti:
Oli puhe synneistä eikä homous ole synti. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on Saatanan hallintavallassa,koska ihminen luovutti oman hallintansa hänelle.
Oikeudenmukainen Jumala ei tuomitse laillista kauppaa.
Siksi maailmassa on kärsimystä ja kuolemaa, koska Perkelesaatana on murhaaja ja valehtelija.
Jumalan tahto on vain hyvä ihmisille maanpäällä ja taivaanikuisuudessa.
Saatanat ovat ihmisiä.