Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4299)
Miksi siitä on jätetty osia pois? Esimerkiksi Eenokin kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kehoittaa nuhtelemaan veljeään ja kurittamaan lastaan, jos nämä sortuvat syntiin.
Onko sinun veljesi tai lapsesi homoseksuaali?
Tässä yhteydessä veljellä tarkoitetaan kanssaihmistä, ei veljeä sisaruksena.
Niinkö siinä tarkoitetaan? Tiedätkö, ei ole asiallista käyttäytymistä käydä nuhtelemassa ihmisiä siitä, mikä sinun käsityksesi mukaan on syntiä. Ajattele, jos sinua kohdeltaisiin sillä tavalla? Muistat varmaan sen rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi kohdan? Todellako ajattelet, että sinua voisivat vieraat ihmiset tulla nuhtelemaan niistä asioista, jotka heidän mielestään ovat syntiä.
Seurakunnassa on omat lait, ne eivät ole vaatimus ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Perusteeni: 1. Raamatun sana 2. Kokemus
Jos perustat näkemyksesi Raamattuun, niin voisitko ystävällisesti lisätä viestiisi viittauksen relevanttiin kohtaan? Kokemus taas voi johtaa harhaan.
2Kor. 1:22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
1. Joh. 2:27
..se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kehoittaa nuhtelemaan veljeään ja kurittamaan lastaan, jos nämä sortuvat syntiin.
Onko sinun veljesi tai lapsesi homoseksuaali?
Tässä yhteydessä veljellä tarkoitetaan kanssaihmistä, ei veljeä sisaruksena.
Niinkö siinä tarkoitetaan? Tiedätkö, ei ole asiallista käyttäytymistä käydä nuhtelemassa ihmisiä siitä, mikä sinun käsityksesi mukaan on syntiä. Ajattele, jos sinua kohdeltaisiin sillä tavalla? Muistat varmaan sen rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi kohdan? Todellako ajattelet, että sinua voisivat vieraat ihmiset tulla nuhtelemaan niistä asioista, jotka heidän mielestään ovat syntiä.
Seurakunnassa on omat lait, ne eivät ole vaatimus ulkopuolisille.
&
Ai teidän seurakunnassa on lait? Onpa mielenkiintoista. Tiesitkö, että yleensä valtioissa on lait? No, tämän ketjun aihe on kuitenkin kristinusko ja Raamattu, ei mikään yksittäinen seurakunta ja sen tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on Saatanan hallintavallassa,koska ihminen luovutti oman hallintansa hänelle.
Oikeudenmukainen Jumala ei tuomitse laillista kauppaa.
Siksi maailmassa on kärsimystä ja kuolemaa, koska Perkelesaatana on murhaaja ja valehtelija.
Jumalan tahto on vain hyvä ihmisille maanpäällä ja taivaanikuisuudessa.
Saatanat ovat ihmisiä.
Tuleva maailmanhallitsija antikristus onkin saatana ihmisessä.Hänen kohtalonsa on jo päätetty .
Ai teidän seurakunnassa on lait? Onpa mielenkiintoista. Tiesitkö, että yleensä valtioissa on lait? No, tämän ketjun aihe on kuitenkin kristinusko ja Raamattu, ei mikään yksittäinen seurakunta ja sen tavat.
......
Seurakunta tässäyhteydessä ja raamatullisessa tarkoittaa maailmanlaajaa Kristuksenruumis seurakuntaa eli Karitsanmorsianta.
Jeesus kutsui itseään "syntisten ystäväksi". Sellaisten, jotka olivat joutuneet yhteisössään sylkykupin asemaan joko syntyperänsä, ammattinsa tai muiden seikkojen takia. Hän rikkoi monia vanhantestamentin sääntöjä mm. paransi useita kertoja sairaita sapattina, mikä oli ankarasti kiellettyä. Hän kysyi: "kumpaa on lupa tehdä sapattina, hyvää vain pahaa. Hän myös katkoi viljantähkiä opetuslapsilleen syötäväksi sapattina koska hänen mukaansa ihmisen hyvinvointi ajoi ohi sääntöjen noudattamisen. Tervettä järkeä ja empatiaa on siis lupa käyttää.
Hän aterio yhdessä publikaanien kanssa, mikä oli hurskailta kirjanoppineilta ankarasti kiellettyä. Publikaanit oli kaikkein halveksituimpia ihmisryhmiä. He olivat niin halveksittuja, että jopa heidän varjonsa saastutti ja jos heidän varjonsa osui johonkin piruparkaan tämä joutui menemään temppeliin puhdistautumaan. Publikaanin ammatti periytyi isältä pojalle, koska publikaanin poikaakaan ei kelpuutettu muihin ammateihin. Publikaanin poika ei kelpuuttanut vävykseenkään kuin toinen publikaani.
Jos mietitään, että homoutta on luonnossa kaikissa eläinlajeissa, hyönteisistä kaskelottivalaisiin, se on siis luonnonmukaista ja luojan hyväksikatsomaa.
Jeesus tuomitsi ankarasti fariseukset ja kirjanoppineet heidän harjoittamansa hengellisen ja henkisen väkivalllan takia. Hän kutsui heitä kyykäärmeen sikiöiksi jotka olivat hautojen kaltaisia, ulkoisesti hohtavaa puhdasta marmoria ja sisältä mätäneviä luita ja lihaa. Hän kuvasi hyvin heidän sadistista käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteeni: 1. Raamatun sana 2. Kokemus
Jos perustat näkemyksesi Raamattuun, niin voisitko ystävällisesti lisätä viestiisi viittauksen relevanttiin kohtaan? Kokemus taas voi johtaa harhaan.
2Kor. 1:22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
1. Joh. 2:27
..se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta
Tuo korinttilaiskirje jatkuu näin:
23Kutsun Jumalan todistajaksi ja vakuutan oman henkeni kautta, että olen lykännyt Korintin-matkaani vain teitä säästääkseni. 24En tarkoita, että haluaisimme määräillä teidän uskoanne, tahdomme vain auttaa teitä saamaan ilon. Teidän uskonne on kyllä luja.
Paavali halusi olla ystävällinen ja kohtelias seurakunnalle, jonne oli menossa vierailemaan.
Ja ennen sitä kohtaa on näin:21Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa: 2
Tuo kohta tarkoittaa sitä, että Henki on annettu niille, jotka uskovat Kristukseen. Uskominen tarkoittaa sitä, että uskoo, mitä hän sanoo. (Tätä asiaa on käsitelty tarkemmin aiemmin tässä ketjussa.)
Tuon Johanneksen kirjeen tarkoitus on neuvoa ihmisiä. Siinä on se ajatus, että Kristuksessa pysyminen auttaa siinä, ettei tee syntiä.
2:21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Ja olennaisia ovat teot:
2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
2:29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
......
Seurakunta tässäyhteydessä ja raamatullisessa tarkoittaa maailmanlaajaa Kristuksenruumis seurakuntaa eli Karitsanmorsianta.
Eli sinun mielestäsi sinä voit päättää maailmanlaajuisen Kristuksenseurakunnan lait? Onko sinulla jotain lääkitystä käytössä? Jos on, niin oletko muistanut ottaa ne?
Miksi uskovat eivät noudata raamatun kahta tärkeintä kohtaa? 10 käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
......
Eli sinun mielestäsi sinä voit päättää maailmanlaajuisen Kristuksenseurakunnan lait? Onko sinulla jotain lääkitystä käytössä? Jos on, niin oletko muistanut ottaa ne?
Sinun pitää ymmärtää että kristinuskossa maailmassa on 2 valtakuntaa. Taivastenvaltakunta ja maailmallisuus/sekulaari.
Käytetään myös termiä Jumalanvaltakunta, johon Jeesus tuli kutsumaan ihmisiä.
Lait määrää Kuningaskunnan(taas uusi termi) suvereeni hallitsija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
......
Sinun pitää ymmärtää että kristinuskossa maailmassa on 2 valtakuntaa. Taivastenvaltakunta ja maailmallisuus/sekulaari.
Käytetään myös termiä Jumalanvaltakunta, johon Jeesus tuli kutsumaan ihmisiä.
Lait määrää Kuningaskunnan(taas uusi termi) suvereeni hallitsija.<
Sanon tämän kaikella ystävällisyydellä. Tuo on sinun mielikuvituksesi tuotetta. En odota, että sinä uskoisit minua. Olet varmaankin kiintynyt kuvitelmaasi. Mutta tuo ei ole totuus.
Sanon tämän kaikella ystävällisyydellä. Tuo on sinun mielikuvituksesi tuotetta. En odota, että sinä uskoisit minua. Olet varmaankin kiintynyt kuvitelmaasi. Mutta tuo ei ole totuus.
Pidätkö puutteena sitä että , esim. kouluopetuksessa ei saa minkäänlaista oman kristillisen maan uskonnonopetusta?
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö puutteena sitä että , esim. kouluopetuksessa ei saa minkäänlaista oman kristillisen maan uskonnonopetusta?
Minulla ei ole mielipidettä koulujen uskonnonopetuksesta. En tiedä siitä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mielipidettä koulujen uskonnonopetuksesta. En tiedä siitä juuri mitään.
Toinen kysymys olisi, mikä on totuutesi? (Sanoit että tietoni on mielikuvitusta tai omaa keksintöä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kysymys olisi, mikä on totuutesi? (Sanoit että tietoni on mielikuvitusta tai omaa keksintöä).
Minun totuuteni on Totuus. Se, mikä ei ole harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka minä vastailen keveästi, se, mitä minä olen kokenut on kaikkea muuta kuin keveää.
Ja vaikka minä vastailen keveästi, se, mitä minä olen kokenut on kaikkea muuta kuin keveää.
Hmm. Korjaan itseäni. Kepeä olisi ollut parempi sanavalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat että kun Jeesus sanoi että Hän on Totuus ,niin se on mielestäsi harhaa?
Raamatusta:
Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.