Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7219)
Vierailija kirjoitti:
Jumalia on mutta yksi ylimmäinen . Luojan Luomia kaikki koko paska myös faaraot.
Maailmankaikkeuden Kaikkein Korkein Jumala?
Onko joku vaikeus ollut aina ymmärtää vapautta mihin Kristus vapautti? Vapaus lain kirouksesta vapaus synnin ja kuoleman laista , vapaus elää elämään .
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla lestadiohellareilla on luulotauti . Luulee kaikkea kaikesta eikä se ole totta.
Sanopa muuta.
Kerrataan miksi JEESUS ON NIIN HYVÄ. Galatalaiskirje vuodelta 2025 sitten opetetaan alkeisia . Luku 3. Vapauttanut LAIN KIROUKSESTA . Miksi sä vielä potkit siellä. Tutkainta vastaan.
Kristus on lain loppu pelastukseksi . ( Onko Kristus sinulle hyödyksi ? )
Miten kynsilakka voisi liittyä ristiin naulittuun. Mutta voihan sekin olla tietysti vaikka oma uskonto kiellä kynsilakka uskonto. No maalliset on maallisia syökää nyt mässäten kuolevaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kerrataan miksi JEESUS ON NIIN HYVÄ. Galatalaiskirje vuodelta 2025 sitten opetetaan alkeisia . Luku 3. Vapauttanut LAIN KIROUKSESTA . Miksi sä vielä potkit siellä. Tutkainta vastaan.
Galatalaiskirje. No niin. Eli se menee näin:
Mikä sitten on lain tarkoitus? Se säädettiin perästäpäin osoittamaan rikkomukset, kunnes tulisi se jälkeläinen, jota lupaus koski. Lain luovuttivat enkelit välittäjää käyttäen. Mutta välittäjää ei tarvita vain yhtä varten. Jumala on yksi.
Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki! Jos olisi annettu laki, joka pystyy tekemään eläväksi, silloin vanhurskaus todella perustuisi lain noudattamiseen. Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Mutta ennen kuin uskon aika tuli, me jouduimme olemaan lain vartioimina ja sen vankeina, kunnes usko ilmestyisi. Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta. Nyt uskon ilmestyttyä emme enää ole valvojan alaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Galatalaiskirje. No niin. Eli se menee näin:
Mikä sitten on lain tarkoitus? Se säädettiin perästäpäin osoittamaan rikkomukset, kunnes tulisi se jälkeläinen, jota lupaus koski. Lain luovuttivat enkelit välittäjää käyttäen. Mutta välittäjää ei tarvita vain yhtä varten. Jumala on yksi.
Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki! Jos olisi annettu laki, joka pystyy tekemään eläväksi, silloin vanhurskaus todella perustuisi lain noudattamiseen. Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Mutta ennen kuin uskon
Jatkan vielä. Yrittäkää keskittyä. Galatalaiskirjeestä myös:
Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin? Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain. Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin?
Vielä jatkuu:
Rakkaat lapseni, teidän vuoksenne minun on jälleen kärsittävä synnytystuskia, kunnes Kristus saa muodon teissä. Kunpa voisin olla nyt luonanne ja löytää oikean äänensävyn! En tiedä, mitä teille tekisin.
Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne. Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne.
Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja. Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte. Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia.
Yhteenveto (minun, ei mistään suoraan kopioitu):
Lain noudattamiseen pyrkiminen valmistaa siihen, että voi tulla vanhurskaaksi uskosta. Vaikka lakia ei voi täysin noudattaa, lain noudattamisen yrittäminen on tärkeä valmistava askel. Siksi Jeesus sanoi, ettei hän kumoa lakia. Jeesus sanoi, että jos haluat päästä elämään sisälle, pidä käskyt. Siitä täytyy aloittaa. Jeesus sanoi niin! Mutta sitten, jos uskoo evankeliumin, Henki johtaa, eikä ole enää lain alainen. Jos uskoo evankeliumin, niin pyrkii noudattamaan sitä, mitä Jeesus opettaa. Jeesuksen vaatimukset eivät kuitenkaan ole helpommat kuin lain noudattamisen vaatimukset, vaan vaikeammat. Olkaa täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. Se on se vaatimus. Jos ei usko sitä, että täytyy tulla täydelliseksi, ei usko evankeliumia eikä ole lain noudattamisesta vapaa. Ettekö tienneet tätä? Nyt tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Yhteenveto (minun, ei mistään suoraan kopioitu):
Lain noudattamiseen pyrkiminen valmistaa siihen, että voi tulla vanhurskaaksi uskosta. Vaikka lakia ei voi täysin noudattaa, lain noudattamisen yrittäminen on tärkeä valmistava askel. Siksi Jeesus sanoi, ettei hän kumoa lakia. Jeesus sanoi, että jos haluat päästä elämään sisälle, pidä käskyt. Siitä täytyy aloittaa. Jeesus sanoi niin! Mutta sitten, jos uskoo evankeliumin, Henki johtaa, eikä ole enää lain alainen. Jos uskoo evankeliumin, niin pyrkii noudattamaan sitä, mitä Jeesus opettaa. Jeesuksen vaatimukset eivät kuitenkaan ole helpommat kuin lain noudattamisen vaatimukset, vaan vaikeammat. Olkaa täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. Se on se vaatimus. Jos ei usko sitä, että täytyy tulla täydelliseksi, ei usko evankeliumia eikä ole lain noudattamisesta vapaa. Ettekö tienneet tätä? Nyt tiedätte.
Kyllä tiesin, olen täydellinen. Kiitos hyvästä kommentistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinusta on oikein, että kun ovat uskomatta väitteitäsi, niin joutuvat helvettiin ikuisiksi ajoiksi kärsimään? Jos on, niin onko jumala hyvä? Oletko itse hyvä?
En minä tiedä mikä on oikein. Minä vain seuraan Jeesusta.
Heh, tarvitset jonkin yliluonnollisen kertomaan, mikä on oikein. Tavallinen ihminen tietää sen muutenkin.
Eikä tiedä. Esim. suurin osa tavallisista ihmisistä hyväksikäyttää naisia seksuaalisesti tai alentaa itseään hyväksikäytettäväksi. Kirjaimellisesti koska eivät tiedä, mikä on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinusta on oikein, että kun ovat uskomatta väitteitäsi, niin joutuvat helvettiin ikuisiksi ajoiksi kärsimään? Jos on, niin onko jumala hyvä? Oletko itse hyvä?
En minä tiedä mikä on oikein. Minä vain seuraan Jeesusta.
Heh, tarvitset jonkin yliluonnollisen kertomaan, mikä on oikein. Tavallinen ihminen tietää sen muutenkin.
Eikä tiedä. Esim. suurin osa tavallisista ihmisistä hyväksikäyttää naisia seksuaalisesti tai alentaa itseään hyväksikäytettäväksi. Kirjaimellisesti koska eivät tiedä, mikä on oikein.
Tietävät mikä on oikein mutta eivät osaa aina toimia. Joskus tekevät itsekin virheitä jotka kostautuvat. Näin hekin oppivat. Sivusta.
Aivan, eräs tärkeä asia jäi sanomatta. Täydellisyys ei ole vapaasti määriteltävissä, vaan Jeesus antaa siihen ohjeita Vuorisaarnassa.
Ystävät, minä puhun Totuudesta. Te, jotka uskotte, tietäkää, että Jumala odottaa teiltä enemmän. Te, jotka ette usko, Jumala teitä auttakoon.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eräs tärkeä asia jäi sanomatta. Täydellisyys ei ole vapaasti määriteltävissä, vaan Jeesus antaa siihen ohjeita Vuorisaarnassa.
Ei kannata olla niin ylimielinen. Et ikinä tule yhtä täydelliseksi kuin minä ja minä olen opettaja, opettajia ei tarvitse opettaa. Kiitos kuitenkin rohkeasta ihan hyvästä yrityksestäsi, arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku vaikeus ollut aina ymmärtää vapautta mihin Kristus vapautti? Vapaus lain kirouksesta vapaus synnin ja kuoleman laista , vapaus elää elämään .
Miksi ette käytä vapauttanne elää elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla niin ylimielinen. Et ikinä tule yhtä täydelliseksi kuin minä ja minä olen opettaja, opettajia ei tarvitse opettaa. Kiitos kuitenkin rohkeasta ihan hyvästä yrityksestäsi, arvostan.
En ole ylimielinen. Et ole kovin hyvä tulkitsemaan ihmisiä. Olen iloinen siitä, että sinulla on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ylimielinen. Et ole kovin hyvä tulkitsemaan ihmisiä. Olen iloinen siitä, että sinulla on asiat hyvin.
Olen ihmisasiantuntija ja minulla on mm. myös loistava huumorintaju sekä tilannetaju. Ja sinä valehtelet liian luonnollisesti ollaksesi terve ihminen. Kiitos.
Juudas kun on vainoharhoissa .