Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martti Luther olisi jättänyt Jaakobin kirjeen pois luterilaisesta Raamatusta.
Luther olisi jättänyt myös Ilmestyskirjan pois. Lutheriakaan ei kuulu nostaa jalustalle, hänkin oli vain ihminen.
Mielenkiintoista.
Tarkennuksena siis, että en minä ole näihin perehtynyt. En ole opiskellut teologiaa enkä edes lukenut Raamattua. Tässä ketjussa teiltä opin, miten näistä asioista yleensä ajatellaan. Jos ihmettelette, miksi viittaan Raamattuun, vaikken ole lukenut sitä, niin Googlella etsin sieltä sopivan kohdan siihen liittyen, mitä haluan sanoa. Minä olen opiskellut ihan toista alaa. En ole myöskään saanut mitään tietoa mistään henkimaailmasta. Olen vältellyt kaikkea sellaista. Kuten sanoin aiemmin, olen vain väsymättä tehnyt sen, mikä on oikein, jotta voisin kohdata suoraselkäisesti sen, mitä minulle tapahtuu. Lisäksi olen kärsinyt aika paljon. Ja tämä on nyt vähän kiusallista, mutta tiedätkö, Luther oli varmaan aika paljon paremmin perillä asioista kuin useimmat ihmiset. Hän kuitenkin toteutti uskonpuhdistuksen. (Tosiaan, se on ainut asia, mitä tiedän hänestä, oikeastaan.)
Mitä uskonpuhdistus oli?
Käsite:
Uskonpuhdistus, jota kutsutaan myös reformaatioksi, oli 1500-luvulla alkanut liike, jolla pyrittiin uudistamaan ja oikaisemaan katolisen kirkon opetuksia ja käytäntöjä.
Syyt:
Lutherin mielestä katolinen kirkko oli poikennut Raamatun opetuksista, ja kirkon johto oli korruptoitunut. Erityisenä ongelmana hän näki anekaupan, jossa syntejä ja niistä saatavaa anteeksiantoa myytiin.
Googlesta suoraan.
Hieman tutkin aihetta ja ajattelin tätä nykyajan ongelmaa myös samalla, mielenkiintoisia seikkoja. Kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luther olisi jättänyt myös Ilmestyskirjan pois. Lutheriakaan ei kuulu nostaa jalustalle, hänkin oli vain ihminen.
Mielenkiintoista.
Tarkennuksena siis, että en minä ole näihin perehtynyt. En ole opiskellut teologiaa enkä edes lukenut Raamattua. Tässä ketjussa teiltä opin, miten näistä asioista yleensä ajatellaan. Jos ihmettelette, miksi viittaan Raamattuun, vaikken ole lukenut sitä, niin Googlella etsin sieltä sopivan kohdan siihen liittyen, mitä haluan sanoa. Minä olen opiskellut ihan toista alaa. En ole myöskään saanut mitään tietoa mistään henkimaailmasta. Olen vältellyt kaikkea sellaista. Kuten sanoin aiemmin, olen vain väsym
Miksi sinä välttelet henkimaailman asioita?
Erinomainen kysymys. Siksi, koska minä olen aina halunnut olla selväjärkinen ja kyseenalaistaa kaiken. Olen halunnut nojautua tiukasti siihen, mikä on totta enkä ole halunnut antaa minkään hämärtää käsitystäni siitä. Ja Jeesushan on tie, totuus ja elämä, joten hänen luokseen lopulta päädyin. Ystävät, minun ei tarvitse uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen kysymys. Siksi, koska minä olen aina halunnut olla selväjärkinen ja kyseenalaistaa kaiken. Olen halunnut nojautua tiukasti siihen, mikä on totta enkä ole halunnut antaa minkään hämärtää käsitystäni siitä. Ja Jeesushan on tie, totuus ja elämä, joten hänen luokseen lopulta päädyin. Ystävät, minun ei tarvitse uskoa.
Olen iloinen siksi, koska olen helpottunut siitä, ettei minun enää tarvitse elää epätietoisuudessa. Mutta olen myös varovainen siksi, että pelkään Jumalaa. Mitään muuta en pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas elän henkimaailman kanssa ja olen aina ollut selväjärkinen ja kyseenalaistanut asioita, itseänikin.
Pakottaa ei tietenkään voi kiinnostumaan mutta ainakin nyt tiedät että on ulottuvuus johon et ole vielä ottanut osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas elän henkimaailman kanssa ja olen aina ollut selväjärkinen ja kyseenalaistanut asioita, itseänikin.
Pakottaa ei tietenkään voi kiinnostumaan mutta ainakin nyt tiedät että on ulottuvuus johon et ole vielä ottanut osaa.
Kuinka ystävällistä, mutta olen oikein tyytyväinen näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ystävällistä, mutta olen oikein tyytyväinen näin.
Tottakai mutta nyt tiedät myös että henkimaailmankin kanssa elävä ihminen on täysin normaali selväjärkinen ihminen. Kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Voi nauttia elämästä joka tapauksessa. Jumalaa ei tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nauttia elämästä joka tapauksessa. Jumalaa ei tarvitse pelätä.
Onnea matkaan.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan pelätkää ennemmin Häntä joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Oikeanlainen Jumalanpelko on siis hyvästä ja siihen on kehotettu, jotta pelastuisimme.
"Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle on antanut auringon alla." (Saarn. 9:9)
"Kun kansakunta panee toivonsa Jumalaan, Hän antaa kaikkea runsain mitoin nautittavaksemme." (1 Tim. 6.)
Paljon ihmiselle on annettu hyvää nautittavaksi. Nykyihminen on vain kieroutunut siitä, mikä on hyvää ja nautittavaa ja ajattelee Jumalan kieltäneen kaiken kivan.
Vierailija kirjoitti:
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan pelätkää ennemmin Häntä joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Oikeanlainen Jumalanpelko on siis hyvästä ja siihen on kehotettu, jotta pelastuisimme.
"Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle on antanut auringon alla." (Saarn. 9:9)
"Kun kansakunta panee toivonsa Jumalaan, Hän antaa kaikkea runsain mitoin nautittavaksemme." (1 Tim. 6.)
Paljon ihmiselle on annettu hyvää nautittavaksi. Nykyihminen on vain kieroutunut siitä, mikä on hyvää ja nautittavaa ja ajattelee Jumalan kieltäneen kaiken kivan.
Jumala on armollinen eikä ihmisen tarvitse olla armoton itseään kohtaan. Mutta vilpitön pyrkimys parannukseen, se on kyllä olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala on olemassa, voit lopettaa murehtimisen ja nauttia elämästä.
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Filippil.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala on olemassa, voit lopettaa murehtimisen ja nauttia elämästä.
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Filippil.
Tuota. Se, miten tuo kirje jatkuu, on aika olennaista. Näin:
Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa; mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisuutta hädin tuskin pidetään kristinuskona. Käytännössä mitään moraalipohjaa ei ole, kunhan vaan maksaa kirkollisveron niin saa sanoa olevansa "kristitty". Suurin osa luterilaisista on ateisteja eikä heillä ole mitää tekoa kristinuskon tai sen arvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisuutta hädin tuskin pidetään kristinuskona. Käytännössä mitään moraalipohjaa ei ole, kunhan vaan maksaa kirkollisveron niin saa sanoa olevansa "kristitty". Suurin osa luterilaisista on ateisteja eikä heillä ole mitää tekoa kristinuskon tai sen arvojen kanssa.
Eri
Vai niin. Minä taas pidän luterilaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Vai niin. Minä taas pidän luterilaisuudesta.
Ja tarkennuksena vielä, että kuulun myös ev.lut.kirkkoon eli olen luterilainen.
Etiopiassa on maailman suurin luterilainen Mekane Yesuskirkko.
Eräät ei edes ymmärrä mitä lukee mutta myy rahasta kuitenkin lauseita . Tai myy vääriä opetuksiaan rahastaa sillä. Otetaan toi ETSIKKO , jos sä et ymmärrä mitään kristityistä se olet sinä joka et tuntenut etsikkoaikaasi . Nimittäin 2000 vuotta sitten eräs joukko hylkäsi pelastuksensa. Jo silloin. Älä sotke kristittyjä heihin .
Mielenkiintoista.