Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (7219)

Vierailija
3141/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw, miksi aina sanotaan, että Jumala lähettää ihmisiä kadotukseen. Jos ajatellaan Jeesusta, niin Jeesus lähti aina pois kun ihmiset torjuvat hänet. Ei jäänyt väkisin kenenkään seuraan, ei pakottanut uskomaan. Jospa siinä on tästä kyse. Jos ajatellaan, että Jumala on elämä, valo ja rakkaus niin varmaan ilman näiden asioiden olemassaoloa sielu kokisi kärsimystä, kun kerta sielu on alkujaan valosta ja rakkaudesta lähtöisin. Jospa se ei ole niin, että Jumala laittaisi ihmisiä jonnekin, vaan että ihmiset kieltäytyy tulemasta Jumalan luokse.

Vierailija
3142/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain välikappale siinä, että Jeesus ojentaa kätensä juuri sinulle (jokaiselle, joka tätä lukee). Itse päätät, tartutko siihen. 

On kyllä itsensä ylentämistä pitää itseään jumalan sanansaattajana.

Kaikki kristityt on "eläviä lähetyskirjeitä". Sivusta eri.

Joten ovat itsensä ylentäjiä.

Miten niin? Eihän kristityt kerro (todista) itsestään vaan Jeesuksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisi miksi maailma ja ihminen luotiin, osaisi ajatella muistakin asioista vähän selkeämmin. En ole oikein koskaan kuullut kristityiltä tähän vastausta. Ainoastaan sellaisilta ihmisiltä, jotka ei kaikessa noudata tarkasti perinteistä kristillistä näkökulmaa. Jokin vastaus on oltava, joten mikä se vastaus on.

Jumala loi ,koska hän pystyy siihen. Olisiko parempi olla ilman luomakuntaa.

Onko mielestäsi kärsimys ja helvetti parempi?

Lainaukset on sekaisin niin en tiedä mihin tuo oli vastaus mutta mitä siis tarkoitat? Parempi kuin mikä?

Vierailija
3144/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Btw, miksi aina sanotaan, että Jumala lähettää ihmisiä kadotukseen. Jos ajatellaan Jeesusta, niin Jeesus lähti aina pois kun ihmiset torjuvat hänet. Ei jäänyt väkisin kenenkään seuraan, ei pakottanut uskomaan. Jospa siinä on tästä kyse. Jos ajatellaan, että Jumala on elämä, valo ja rakkaus niin varmaan ilman näiden asioiden olemassaoloa sielu kokisi kärsimystä, kun kerta sielu on alkujaan valosta ja rakkaudesta lähtöisin. Jospa se ei ole niin, että Jumala laittaisi ihmisiä jonnekin, vaan että ihmiset kieltäytyy tulemasta Jumalan luokse.

No, jeesus ei osannut vastata rationaalisiin kysymyksiin, joten helpoin tie oli poistua paikalta. 

Vierailija
3145/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisi miksi maailma ja ihminen luotiin, osaisi ajatella muistakin asioista vähän selkeämmin. En ole oikein koskaan kuullut kristityiltä tähän vastausta. Ainoastaan sellaisilta ihmisiltä, jotka ei kaikessa noudata tarkasti perinteistä kristillistä näkökulmaa. Jokin vastaus on oltava, joten mikä se vastaus on.

Lainaukset on sekaisin niin en tiedä mihin tuo oli vastaus mutta mitä siis tarkoitat? Parempi kuin mikä?

Parempi kuin ilman luomakuntaa. 

Vierailija
3146/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla se kärsimys on jokatapauksessa suurempi, tuhansia vuosia.

Vierailija
3147/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain välikappale siinä, että Jeesus ojentaa kätensä juuri sinulle (jokaiselle, joka tätä lukee). Itse päätät, tartutko siihen. 

Oletko yksinkertainen? Tottakai kertovat myös itsestään, jos sanovat puhuvansa jumalan puolesta.

Vierailija
3148/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan äskettäin tuli uskovan ystävän kanssa pohdittua miksi Jumala halusi luoda tai tehdä yhtään mitään, kun suurin osa ihmisistä ei häntä tule hyväksymään. Jumalan luonne on luoda ja rakastaa, joten niinpä Hän loi ja rakastaa luotujaan. Ja niille jotka haluavat Luojansa yhteydessä olla, Hän antaa kaikkea hyvää. Hän antaa sille pienelle joukolle, vaikka ne loput eivät sitä vastaan ota. Ei tätä ole helppoa ihmisymmärryksellä käsittää. Ei Jumalan ollut pakko luoda yhtään mitään.

Jumala sanoo Hänen seuraajistaan paljon suurempaa, kuin vain sanansaattaja. He ovat Kristuksen kanssaperillisiä, pyhä papisto, valittu suku, pyhä heimo, omaisuuskansa, Jumalan kansa, armahdetut, Jumalan lapsia ja työtovereita. Kun ihminen siirtyy pimeydestä valoon, synnistä pyhään elämään, niin ihmisestä tulee Jumalan lapsi ja perillinen. Ei ole uskovien joukossa montaa jalosukuista tai suurta ihmeellistä. Usein se armon sanoma kelpaa juuri niille, jotka ovat kaikkein köyhimpiä, sairaimpia, surkeimpia ja maahan lyödyimpiä. 

Vierailija
3149/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuin ilman luomakuntaa. 

En pysy kärryillä, jos ei olisi luomakuntaa niin ei olisi kärsimystä ja helvettiäkään, ainakaan ihmisille.

Vierailija
3150/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelma ole se, etten uskoisi Jeesukseen. Mietin vaan syytä kaiken takana.

Et pysty ymmärtämään. Mielesi ei taivu siihen. Saatat kuvitella ymmärtäväsi, mutta se on harhaa. 

Vierailija
3151/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalalla se kärsimys on jokatapauksessa suurempi, tuhansia vuosia.

Tarkoitan kuin ihmisellä  maanpäällä , toista on ikuisuus.

Vierailija
3152/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalan viestintuoja tarvitse ihmisen lupaa avatakseen suunsa.

Vierailija
3153/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan äskettäin tuli uskovan ystävän kanssa pohdittua miksi Jumala halusi luoda tai tehdä yhtään mitään, kun suurin osa ihmisistä ei häntä tule hyväksymään. Jumalan luonne on luoda ja rakastaa, joten niinpä Hän loi ja rakastaa luotujaan. Ja niille jotka haluavat Luojansa yhteydessä olla, Hän antaa kaikkea hyvää. Hän antaa sille pienelle joukolle, vaikka ne loput eivät sitä vastaan ota. Ei tätä ole helppoa ihmisymmärryksellä käsittää. Ei Jumalan ollut pakko luoda yhtään mitään.

Jumala sanoo Hänen seuraajistaan paljon suurempaa, kuin vain sanansaattaja. He ovat Kristuksen kanssaperillisiä, pyhä papisto, valittu suku, pyhä heimo, omaisuuskansa, Jumalan kansa, armahdetut, Jumalan lapsia ja työtovereita. Kun ihminen siirtyy pimeydestä valoon, synnistä pyhään elämään, niin ihmisestä tulee Jumalan lapsi ja perillinen. Ei ole uskovien joukossa montaa jalosukuista tai suurta ihmeellistä. Usein se armon sanoma kelpaa juuri niille, jotk

En hyväksy noin epämääräistä selitystä, "halusi rakastaa", eihän tuo vastaa yhtään mihinkään. Etkö pysty hyväksymään, ettei ihmiset kenties tiedä jotain? Eihän ihmiset myöskään tiedä mitä oli ennen luomista, sekin on pimennossa ja salattua ihmiseltä. Se tieto voisi vaikuttaa merkittävästi kaiken ymmärtämiseen, joten olisi hyvä edes etsiä vastauksia aidosti.

Vierailija
3154/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä niin sanonutkaan. Mutta ei se sellaiselle tietysti ole, joka todella on Jumalan sanansaattaja. Hänhän vain kertoisi totuuden. Minä kuitenkaan en ole.  

Vierailija
3155/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jeesus ei osannut vastata rationaalisiin kysymyksiin, joten helpoin tie oli poistua paikalta. 

Kyllä osasi. Jeesuksen puheita ihmeteltiin, "hän ei opeta niin kuin kirjanoppineet vaan niin kuin se, jolla on valta (Jumala)". Jeesus tekisi jatkuvasti ihmeitä, mutta kovapäiset ihmiset eivät silti halunneet ottaa vastaan totuutta. "Maailma vihaa minua, koska osoitan, että sen teot ovat pahoja." Ihmiset eivät siis halunneet luopua pahuudesta edes nähdessään omin silmin ihmeitä, vaikka kokivat itse Jeesuksen läsnäolon.

Vierailija
3156/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kuullut sanan, niin mikään määrä hyviä tekoja ei sinua pelasta. Vain usko pelastaa. 

---

Miltä se usko pelastaa? 

Hyvät teot ovat aina hyviä tekoja eli positiivisia. 

Eri

Hyvät teot, joita ei tehdä Jumalan vuoksi eivät pelasta. Tarkoitus on tehdä hyviä tekoja pyrkien noudattamaan mahdollisimman hyvin Jumalan tahtoa. Kuitenkaan ei ole tarkoitus luopua omasta järjestä ja harkintakyvystä. Oma harkinta tulee yhdistää siihen, mitä ymmärtää Jumalan tahdosta. Näin toimien voi oppia ymmärtämään Jumalan tahtoa paremmin. Ne, jotka eivät jaksa tehdä töitä, vaan ajattelevat, että voivat luopua omasta ajattelusta, epäonnistuvat. He eivät ymmärrä, että pyhitys on itsensä muuttamista eikä se tapahdu helposti. 

Todellista kristityn

Kyllä tällaisia almuja koko ajan ateisteille annetaankin. Mutta he luopuvat siitä kerta toisensa jälkeen, koska eivät yksinkertaisesti kykene toimimaan oikealla taajuudella. Et voi tehdä taivaassa tietynlaisia asioita, jotka kuuluvat ateistien lempiharrastuksiin: vaikka sinut vietäisiin sinne väkisin, putoat heti pois kun alat käyttäytymään helvetillisesti, tekemään syntiä, jne. 

Vierailija
3157/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinusta on oikein, että kun ovat uskomatta väitteitäsi, niin joutuvat helvettiin ikuisiksi ajoiksi kärsimään? Jos on, niin onko jumala hyvä? Oletko itse hyvä?

En minä tiedä mikä on oikein. Minä vain seuraan Jeesusta.

Vierailija
3158/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen? Tottakai kertovat myös itsestään, jos sanovat puhuvansa jumalan puolesta.

Kristitty, käytän sanaa sen aidoimmassa merkityksessä, ei koskaan voi sanoa "usko minuun" vaan "usko Jeesukseen, josta kerron sinulle". Siis uskon kohde ei ole toinen kristitty, vaan Jeesus. Edes profeetat ei julista itseään vaan ovat välittäjiä. 

Vierailija
3159/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei näitä paljasteta. Muista lähteistä selviää, että ihminen on jumalan ja eläimen hybridi, ja siksi ihmiselämä on niin ristiriitaista. Tai no, semantiikka on - oikeasti jos lopettaa esimerkiksi puhumisen tai verbaalisen ajattelun kokonaan, elämästä tulee nopeasti hyvin yksinkertaista. Ehkäpä tässä vastaus. Ongelma jota tarkastlet on semanttinen ja kaikki semantiikka on ihmisen luomusta - jos haluat saada vastauksiä jumalan tasolta, sinun on luovuttava alkeellisista infromaatiovälitysmuodoista, kuten sanat. Tosiasia sekin, että jos rakennat todellisuuskäsityksesi pelkästään sanallisen informaation varaan, se tulee olemaan vielä rajallisempi, kuin vaikkapa puhtaasti materiaalinen todellisuuskäsitys. Sanat eivät rajaa materiaa, eikä materia sisälly sanoihin. Ymmärrätkös? Todellisuus ei ole materiaa eikä sanoja, joten sitä on mahdotonta kummallakaan näillä eksplisiittisesti kuvata. 

Vierailija
3160/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ongelma ole se, etten uskoisi Jeesukseen. Mietin vaan syytä kaiken takana."

Et pysty ymmärtämään. Mielesi ei taivu siihen. Saatat kuvitella ymmärtäväsi, mutta se on harhaa. 

En ymmärrä mitä? Haparoivalla ihmsilogiikalla en ymmärrä miksi ihmiset ja maailma luotiin jos seurauksena tuli niin valtava kärsimyksen määrä. Auta ymmärtämään jos ymmärrät paremmin.