Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kuullut sanan, niin mikään määrä hyviä tekoja ei sinua pelasta. Vain usko pelastaa.
---
Miltä se usko pelastaa?
Hyvät teot ovat aina hyviä tekoja eli positiivisia.
EriHyvät teot, joita ei tehdä Jumalan vuoksi eivät pelasta. Tarkoitus on tehdä hyviä tekoja pyrkien noudattamaan mahdollisimman hyvin Jumalan tahtoa. Kuitenkaan ei ole tarkoitus luopua omasta järjestä ja harkintakyvystä. Oma harkinta tulee yhdistää siihen, mitä ymmärtää Jumalan tahdosta. Näin toimien voi oppia ymmärtämään Jumalan tahtoa paremmin. Ne, jotka eivät jaksa tehdä töitä, vaan ajattelevat, että voivat luopua omasta ajattelusta, epäonnistuvat. He eivät ymmärrä, että pyhitys on itsensä muuttamista eikä se tapahdu helposti.
Kyllä, olen täysin samaa mieltä.
Kaikille yhteisesti: Jumalan vuoksi tehdyt teot tarkoittavat pyyteettömiä tekoja. Monet myös unohtavat lähimmäisenrakkauden eivätkä auta tuntemattomia.
Sellaiset teot on kaikkea muuta kuin pyyteettömiä! Jos niiden tekemisen tarkoituksena on voittaa jumalan myötämielisyys. Sehän on silloin täysin itsekästä oman edun tavoittelua. Tehdään hyväntekeväisyyttä ainoastaan koska se näyttää hyvältä ulkopuoliselle tarkkailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kuullut sanan, niin mikään määrä hyviä tekoja ei sinua pelasta. Vain usko pelastaa.
---
Miltä se usko pelastaa?
EriHyvät teot, joita ei tehdä Jumalan vuoksi eivät pelasta. Tarkoitus on tehdä hyviä tekoja pyrkien noudattamaan mahdollisimman hyvin Jumalan tahtoa. Kuitenkaan ei ole tarkoitus luopua omasta järjestä ja harkintakyvystä. Oma harkinta tulee yhdistää siihen, mitä ymmärtää Jumalan tahdosta. Näin toimien voi oppia ymmärtämään Jumalan tahtoa paremmin. Ne, jotka eivät jaksa tehdä töitä, vaan ajattelevat, että voivat luopua omasta ajattelusta, epäonnistuvat. He eivät ymmärrä, että pyhitys on itsensä muuttamista eikä se tapahdu helposti.
Kyllä, olen täysin
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Miltä se usko pelastaa?
EriHyvät teot, joita ei tehdä Jumalan vuoksi eivät pelasta. Tarkoitus on tehdä hyviä tekoja pyrkien noudattamaan mahdollisimman hyvin Jumalan tahtoa. Kuitenkaan ei ole tarkoitus luopua omasta järjestä ja harkintakyvystä. Oma harkinta tulee yhdistää siihen, mitä ymmärtää Jumalan tahdosta. Näin toimien voi oppia ymmärtämään Jumalan tahtoa paremmin. Ne, jotka eivät jaksa tehdä töitä, vaan ajattelevat, että voivat luopua omasta ajattelusta, epäonnistuvat. He eivät ymmärrä, että pyhitys on itsensä muuttamista eikä se tapahdu helposti.&
Sinä yrität nyt vääntää ihan väkisin asiasta huonoa. Pyyteettömät teot tarkoittavat pyyteettömyyttä. Saa tuntea hyvää oloa siitä että on hyvä itselleen ja muille.
Sinä yrität nyt vääntää ihan väkisin asiasta huonoa. Pyyteettömät teot tarkoittavat pyyteettömyyttä. Saa tuntea hyvää oloa siitä että on hyvä itselleen ja muille.
Eri
Ja erityisen tärkeää on tehdä pyyteettömästi hyviä tekoja silloin, kun se ei tunnu hyvältä, mutta se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Eri
Ja erityisen tärkeää on tehdä pyyteettömästi hyviä tekoja silloin, kun se ei tunnu hyvältä, mutta se on oikein.
Tavallaan kyllä, joskus täytyy asennoitua hyviin tekoihin ja siirtää itsensä syrjään.
Meillä jokaisella on omat kehityskohteet. Toisille auttaminen ja hyvien tekojen tekeminen on mielekkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Miltä se usko pelastaa?
EriHyvät teot, joita ei tehdä Jumalan vuoksi eivät pelasta. Tarkoitus on tehdä hyviä tekoja pyrkien noudattamaan mahdollisimman hyvin Jumalan tahtoa. Kuitenkaan ei ole tarkoitus luopua omasta järjestä ja harkintakyvystä. Oma harkinta tulee yhdistää siihen, mitä ymmärtää Jumalan tahdosta. Näin toimien voi oppia ymmärtämään Jumalan tahtoa paremmin. Ne, jotka eivät jaksa tehdä töitä, vaan ajattelevat, että voivat luopua omasta ajattelusta, epäonnistuvat. He eivät ymmärrä, että pyhitys on itsensä muuttamista eikä se tapahdu helposti.&
"Ihminen on Jumala ilmenneellä tasolla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tavallaan kyllä, joskus täytyy asennoitua hyviin tekoihin ja siirtää itsensä syrjään.
Meillä jokaisella on omat kehityskohteet. Toisille auttaminen ja hyvien tekojen tekeminen on mielekkäämpää.
Kyllä, tulisi pyrkiä siirtämään itsensä syrjään sen tieltä, mikä on hyvää ja oikein.
Ei, jokaisella ei ole omia kehityskohteita. Jokaisen tulisi pyrkiä kehittymään Jeesuksen ohjeiden mukaan. (Muissa uskonnoissa on samantyyppisiä ohjeita. Ne eivät ole välttämättä huonompia.)
Sellaiset teot on kaikkea muuta kuin pyyteettömiä! Jos niiden tekemisen tarkoituksena on voittaa jumalan myötämielisyys. Sehän on silloin täysin itsekästä oman edun tavoittelua. Tehdään hyväntekeväisyyttä ainoastaan koska se näyttää hyvältä ulkopuoliselle tarkkailijalle.
Eri
Naurahdin, kun luin kommenttisi. Minä en ole tehnyt hyviä tekoja miellyttääkseni ulkopuolista tarkkailijaa. Minä hyväksyin sen, etten tiedä mitään ja päätin tehdä sen, mikä parhaan ymmärrykseni mukaan on oikein. Minä ajattelin, että olen valmis. Olen valmis mihin tahansa, koska voin seistä sen takana, mitä olen tehnyt. Otan vastaan, mitä tahansa tapahtuukin ja sanon, että minä olen tehnyt parhaani. Vaikka se olisi kuinka vaikeaa tai tuskallista minä olen tehnyt sen, mikä parhaan ymmärrykseni mukaan on ollut oikein ja tuskallista se on ollut! Mutta minut on armollinen Jumala palkinnut lisääntyneellä ymmärryksellä. En kuitenkaan odota, että kukaan uskoisi minua. Elän elämääni ja nyt satuin vastailemaan tähän ketjuun, koska koin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät ja kyselevät.
"Voinpas, nuo lukevat kaikki raamatussa."
Raamatun kertomuksista ei valtaosassa tiedetä edes kuka sen on kirjoittanut. Miksi sellaisen kertomuksen uskottavuudelle pitäisi antaa mitään arvoa? Ihmiset on aikojen saatossa kirjoitelleet kaikenlaisia tarinoita paperille.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lapsi uskoo. Maailma tekee luopumisen. Oma valinta missä viettää ikuisuutensa.
Niin, uskoo vanhempiaan. Siten ne uskomukset siirtyy. Sehän ei silloin ole omaa valintaa. Vasta tarpeeksi vanhana kykenee tekemään valinnan ja silloinkin pitää olla tietoja kaikista uskonnoista ja luonnontieteestäkin. Silti kasvuympäristön uskomukset ovat etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lapsi uskoo. Maailma tekee luopumisen. Oma valinta missä viettää ikuisuutensa.
Valtaosa maailman ihmisistä ei koko elämänsä aikana päivääkään usko kristinuskon jumalaan.
Aivan totta ja vastaavat sitten omista valinnoistaan kuten kuuluukin.
Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin tuohan olisi tavattoman epäreilu järjestely. Ei vaikuta rakastavalta jumalalta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jumala pääsee ateistiin, kun hän jättää siivoamatta ja käyttää päihteitä.
Pääsee ihan jokaiseen millä hetkellä tahansa. Se on Jumalan oikeus puuttua kenen tahansa elämään milloin hän haluaa.
No, sellaistahan ei ole koskaan tapahtunut sillä jumala on satua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä oman tahdon kanssa ole mitään tekemistä. Intialaisesta lapsesti tulee hindu koska hänen vanhempansa ovat hinduja. Ihan kuten sinusta on tullut kristitty koska vanhempasi ovat kristittyjä. Et ole valinnut kristinuskoa missään vaiheessa.
Kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, mitä itse valitset ja mihin itse käytät vapaata tahtoasi. Ihan ystävällisenä huomiona tämä. Ei sinun tarvitse niin paljon huolehtia siitä, mitä hinduille tapahtuu.
Raamatusta:
sillä meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä hän ruumiissa ollessaan on tehnyt hyvää tai pahaa. 2. Kor. 5:10
Luuletko tosissasi, että jotkut ovat kiusallaan uskomatta sinun jumalaasi? Ei jumaluskoa voi valita jos se on arkijärjen mukaan epätotta.
Kyllä sinun pitää ensin vakuuttaa käännytettäväsi jumalan olemassaolosta ennen kuin ryhdyt saarnaamaan valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, mitä itse valitset ja mihin itse käytät vapaata tahtoasi. Ihan ystävällisenä huomiona tämä. Ei sinun tarvitse niin paljon huolehtia siitä, mitä hinduille tapahtuu.
Tottakai minua kiinnostaa ihmisten kohtalo. Jos väitetään ylivoimaisen enemmistön kaikista maailman ihmisistä joutuvan ikuiseen kadotukseen ja tulisilla hilillä kärvistelemään ikuisiksi ajoiksi. Sehän on aivan kamala kohtalo. Miljardeja ihmisiä kärsimässä tuskallista rangaistusta.
Jos tämmöinen väite todella pitää paikkaansa niin Jumala on hirvittävä sadisti.
Tiedämme kohtalon kuoleman jälkeen mutta kohtalo elämässä on hieman eri asia. Voihan sitä Jumalaa aina vain syyttää elämästä.
Niin tiedämme, olemattomuus. Sinä kuitenkin toiveajattelet vastoin todistusaineistoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa netflixin the chosen, selittää monta asiaa. Jos ei siis jaksa Raamattua lukea.
Jos olet kuullut sanan, niin mikään määrä hyviä tekoja ei sinua pelasta. Vain usko pelastaa. Ja jokainen täysi-ikäinen suomalainen on kuullut sanan.
Jeesus sanoi myös selvään, että toinen poski tulee kääntää sekä täytyy auttaa viersita, kuten pakolaisia. Armeijaan on turha panna rahaa, Jumala pitää huolen omistaan. Palkinto tulee taivaassa, tämä elämä tarjoaa kärsimystä ja uskon koettelua.
Sinä nyt et käsitä, että se sinun sanasi on todistamaton väite. Julma jumalasi heittää helvettiin ne, jotka eivät usko todistamattomiin väitteisiin. Reilu kaveri, täynnä rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä oman tahdon kanssa ole mitään tekemistä. Intialaisesta lapsesti tulee hindu koska hänen vanhempansa ovat hinduja. Ihan kuten sinusta on tullut kristitty koska vanhempasi ovat kristittyjä. Et ole valinnut kristinuskoa missään vaiheessa.
Raamatusta:
sillä meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä hän ruumiissa ollessaan on tehnyt hyvää tai pahaa. 2. Kor. 5:10
Luuletko tosissasi, että jotkut ovat kiusallaan uskomatta sinun jumalaasi? Ei jumaluskoa voi valita jos se on arkijärjen mukaan epätotta.
Kyllä sinun pitää ensin vakuuttaa
En. En itsekään uskonut aiemmin. Tai tarkemmin sanottuna olin agnostikko. En varsinaisesti ajatellut tietäväni, että Jumalaa ei ole. Miten minä voisin vakuuttaa jonkun Jumalan olemassaolosta? Onhan sitä yritetty iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Miltä se usko pelastaa?
Ihmiset tekevät hyviä tekoja vaikka eivät olisi ikinä kuulleet yhdestäkään jumalasta. Sinä et nyt ymmärrä pienestä maailmastasi käsin, että uskomaasi jumalaa ei ole olemassa valtaosalle maailman ihmisistä. Etkä sinä kykene sitä todistamaan heille. Miksi ihmeessä he siis uskoisivat väitteitäsi? Miksi he haluaisivat oppia ymmärtämään sinun mielikuvitusjumalaasi paremmin? Heh, sormea heristäen saarnaat kuuroille korville ja tunnet siitä hieman ylemmyyttäkin. Ehkä omassa seurakunnassasi saat jopa arvostustakin tuosta opettajamaisuudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Miltä se usko pelastaa?
Todellista kristityn lähimmäisenrakkautta olisi luovuttaa taivaspaikkansa ateistille. Olisitko siihen valmis?
Vierailija kirjoitti:
Eri
Pyyteetön teko sinulta olisi luovuttaa taivaspaikkasi ateistille. Oletko siihen valmis?
Kyllä, olen täysin samaa mieltä.
Kaikille yhteisesti: Jumalan vuoksi tehdyt teot tarkoittavat pyyteettömiä tekoja. Monet myös unohtavat lähimmäisenrakkauden eivätkä auta tuntemattomia.