Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (7219)

Vierailija
3121/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla niin helposti höynäytettävissä. Se mietityttää. 

Vierailija
3122/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todellista kristityn lähimmäisenrakkautta olisi luovuttaa taivaspaikkansa ateistille. Olisitko siihen valmis?"

Olen eri, mutta vastaan tähän. Mietin nimittäin tätä noin vuosi sitten. Mulla oli ja on yhä suuri ahdistus omasta lapsesta, sillä hän ei ole uskossa. Että jos olisi mahdollista antaa hänelle pääsy taivaaseen itseni sijaan, mieluummin hän kuin minä taivaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät hyviä tekoja vaikka eivät olisi ikinä kuulleet yhdestäkään jumalasta. Sinä et nyt ymmärrä pienestä maailmastasi käsin, että uskomaasi jumalaa ei ole olemassa valtaosalle maailman ihmisistä. Etkä sinä kykene sitä todistamaan heille. Miksi ihmeessä he siis uskoisivat väitteitäsi? Miksi he haluaisivat oppia ymmärtämään sinun mielikuvitusjumalaasi paremmin? Heh, sormea heristäen saarnaat kuuroille korville ja tunnet siitä hieman ylemmyyttäkin. Ehkä omassa seurakunnassasi saat jopa arvostustakin tuosta opettajamaisuudestasi.

Tietysti he tekevät hyviä tekoja. En kai ole toisin väittänytkään? Edelleen, turhauttavia nuo tekemäsi oletukset. En minä tiedä, miksi he uskoisivat väitteitäni. Sanoinhan, että jokainen arvioikoon itse, mitä uskoo. Enkä itsekään ennen uskonut. Monet ihmiset lukevat tätä ketjua. Eri ihmisille eri asiat saattavat olla ajankohtaisia. Noloa tuo, että jatkuvasti teet keksittyjä oletuksia minusta. Älä huoli, en minä saa arvostusta. Enkä ole minkään seurakunnan toiminnassa mukana. Minä elän yksinkertaista elämää ja olen helpottunut siitä.

Vierailija
3124/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain välikappale siinä, että Jeesus ojentaa kätensä juuri sinulle (jokaiselle, joka tätä lukee). Itse päätät, tartutko siihen. 

Vierailija
3125/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisi miksi maailma ja ihminen luotiin, osaisi ajatella muistakin asioista vähän selkeämmin. En ole oikein koskaan kuullut kristityiltä tähän vastausta. Ainoastaan sellaisilta ihmisiltä, jotka ei kaikessa noudata tarkasti perinteistä kristillistä näkökulmaa. Jokin vastaus on oltava, joten mikä se vastaus on.

Vierailija
3126/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Hes 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

Onko tämä mielestäsi tapahtunut jo vai tapahtumassa? Tietääkseni juutalaiset ovat aina joutuneet olemaan valmiina sotaan vihollisia vastaan.

Samaa mietin. Onko joku saanut vastauksia kysymyksiinsä?

Vierailija
3127/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisi miksi maailma ja ihminen luotiin, osaisi ajatella muistakin asioista vähän selkeämmin. En ole oikein koskaan kuullut kristityiltä tähän vastausta. Ainoastaan sellaisilta ihmisiltä, jotka ei kaikessa noudata tarkasti perinteistä kristillistä näkökulmaa. Jokin vastaus on oltava, joten mikä se vastaus on.

Varmaan kaikille on selvää, että eläminen ei ole helppoa. Pystytkö ymmärtämään, että helppoja vastauksia ei ole, koska tämän ei ole tarkoitus olla helppoa? En oikein osaa selittää paremmin. Sinun olisi tarkoitus ylittää itsesi, ylittää ymmärryksesi. Ei kukaan voi antaa sinulle vastauksia. Ne paremmat vastaukset ovat aivan yhtä turhia kuin huonommatkin. Selkeä ajattelu vie vain tiettyyn pisteeseen. Sitten täytyy ylittää se. Siinä on se riski, että sekoaa. Minä en seonnut, mutta pitkään aikaan en ollut oikein varma, pystynkö olemaan sekoamatta. Nyt on helpompaa, kun olen ylittänyt sen kynnyksen. Mielesi vastustaa, koska se haluaa pysyä eheänä. 

Vierailija
3128/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikille on selvää, että eläminen ei ole helppoa. Pystytkö ymmärtämään, että helppoja vastauksia ei ole, koska tämän ei ole tarkoitus olla helppoa? En oikein osaa selittää paremmin. Sinun olisi tarkoitus ylittää itsesi, ylittää ymmärryksesi. Ei kukaan voi antaa sinulle vastauksia. Ne paremmat vastaukset ovat aivan yhtä turhia kuin huonommatkin. Selkeä ajattelu vie vain tiettyyn pisteeseen. Sitten täytyy ylittää se. Siinä on se riski, että sekoaa. Minä en seonnut, mutta pitkään aikaan en ollut oikein varma, pystynkö olemaan sekoamatta. Nyt

En tarvitse helppoja vastauksia vaan vastauksia. Kaiken taustalla on jokin logiikka, koska edes kristinusko ei ole mieletön vailla logiikkaa. Maailma on muutenkin järjestynyt loogisesti. 

Vierailija
3129/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi ,koska hän pystyy siihen. Olisiko parempi olla ilman luomakuntaa.

Vierailija
3130/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii pahuuden ja kärsimyksen määrää niin ehkä. Minusta tuo ei ole oikeastaan riittävä vastaus, loi koska pystyi. Täytyy olla muu syy.

Vierailija
3131/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse helppoja vastauksia vaan vastauksia. Kaiken taustalla on jokin logiikka, koska edes kristinusko ei ole mieletön vailla logiikkaa. Maailma on muutenkin järjestynyt loogisesti. 

Haluaisin auttaa, mutta en oikein pysty kertomaan mitään vastauksia. Minulla se meni niin, että vaikea fyysinen sairaus ja pitkään jatkunut sietämätön kärsimys rikkoi mieleni. Siis mieleni ei sairastunut, vaan osa siitä tuhoutui. Jotkut asiat päättyivät, kuten identiteetti. En olisi voinut tehdä sitä vapaaehtoisesti. En olisi pystynyt tuhoamaan itseäni. Sen jälkeen sitten pikkuhiljaa aloin ymmärtämään ja löysin Jeesuksen. Mutta siinä kesti monta vuotta. Nykyään voin hyvin ja olen täysin terve. Elän tyytyväisenä Jeesuksen seuraajana. Ihmiset ympärilläni eivät huomaa minussa mitään erikoista. Joskus harvoin tapaamani ihmiset suhtautuvat minuun oudosti ja silloin ajattelen, että tämä henkilö ehkä huomaa minun olevan jotenkin erilainen.

Vierailija
3132/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin auttaa, mutta en oikein pysty kertomaan mitään vastauksia. Minulla se meni niin, että vaikea fyysinen sairaus ja pitkään jatkunut sietämätön kärsimys rikkoi mieleni. Siis mieleni ei sairastunut, vaan osa siitä tuhoutui. Jotkut asiat päättyivät, kuten identiteetti. En olisi voinut tehdä sitä vapaaehtoisesti. En olisi pystynyt tuhoamaan itseäni. Sen jälkeen sitten pikkuhiljaa aloin ymmärtämään ja löysin Jeesuksen. Mutta siinä kesti monta vuotta. Nykyään voin hyvin ja olen täysin terve. Elän tyytyväisenä Jeesuksen seuraajana. Ihmiset ympärilläni eivät huomaa minussa mitään erikoista. Joskus harvoin tapaamani ihmiset suhtautuvat minuun oudosti ja si

Ei ongelma ole se, etten uskoisi Jeesukseen. Mietin vaan syytä kaiken takana.

Vierailija
3133/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain välikappale siinä, että Jeesus ojentaa kätensä juuri sinulle (jokaiselle, joka tätä lukee). Itse päätät, tartutko siihen. 

On kyllä itsensä ylentämistä pitää itseään jumalan sanansaattajana.

Vierailija
3134/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kristityt on "eläviä lähetyskirjeitä". Sivusta eri.

Vierailija
3135/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tekevät hyviä tekoja vaikka eivät olisi ikinä kuulleet yhdestäkään jumalasta. Sinä et nyt ymmärrä pienestä maailmastasi käsin, että uskomaasi jumalaa ei ole olemassa valtaosalle maailman ihmisistä. Etkä sinä kykene sitä todistamaan heille. Miksi ihmeessä he siis uskoisivat väitteitäsi? Miksi he haluaisivat oppia ymmärtämään sinun mielikuvitusjumalaasi paremmin? Heh, sormea heristäen saarnaat kuuroille korville ja tunnet siitä hieman ylemmyyttäkin. Ehkä omassa seurakunnassasi saat jopa arvostustakin tuosta opettajamaisuudestasi.

Tietysti he tekevät hyviä tekoja. En kai ole toisin väittänytkään? Edelleen, turhauttavia nuo tekemäsi oletukset. En minä tiedä, miksi he uskoisivat väitteitäni. Sanoinhan, että jokainen arvioikoon itse, mitä uskoo. Enkä itsekään ennen uskonut. Monet ihmiset lukevat tätä ketjua. Eri ihmisille eri asiat saattavat olla ajankohtaisia. Noloa tuo, että jatkuvasti teet k

Mutta sinusta on oikein, että kun ovat uskomatta väitteitäsi, niin joutuvat helvettiin ikuisiksi ajoiksi kärsimään? Jos on, niin onko jumala hyvä? Oletko itse hyvä?

Vierailija
3136/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei mikään noihin liittyvä mietitytä, sillä ne eivät kuulu elämääni enkä ajattele niitä edes kuukausittain.

Vierailija
3137/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii pahuuden ja kärsimyksen määrää niin ehkä. Minusta tuo ei ole oikeastaan riittävä vastaus, loi koska pystyi. Täytyy olla muu syy.

Tai tietysti jos ajattelee Jumalaa suurena taiteilijana ja maapalloa taideteoksena, niin silloin tuo selitys tietysti riittää. Silti jää vielä jotain merkittäviä kysymyksiä, koska toisin kuin vaikka taulussa, kyse on elollisista olennoista.

Vierailija
3138/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi kärsimys ja helvetti parempi?

Vierailija
3139/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kristityt on "eläviä lähetyskirjeitä". Sivusta eri.

Joten ovat itsensä ylentäjiä.

Vierailija
3140/7219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kuullut sanan, niin mikään määrä hyviä tekoja ei sinua pelasta. Vain usko pelastaa. 

---

Miltä se usko pelastaa? 

Hyvät teot ovat aina hyviä tekoja eli positiivisia. 

Eri

Hyvät teot, joita ei tehdä Jumalan vuoksi eivät pelasta. Tarkoitus on tehdä hyviä tekoja pyrkien noudattamaan mahdollisimman hyvin Jumalan tahtoa. Kuitenkaan ei ole tarkoitus luopua omasta järjestä ja harkintakyvystä. Oma harkinta tulee yhdistää siihen, mitä ymmärtää Jumalan tahdosta. Näin toimien voi oppia ymmärtämään Jumalan tahtoa paremmin. Ne, jotka eivät jaksa tehdä töitä, vaan ajattelevat, että voivat luopua omasta ajattelusta, epäonnistuvat. He eivät ymmärrä, että pyhitys on itsensä muuttamista eikä se tapahdu helposti. 

Ihmiset tekevät hyvi

Ei kukaan pääse taivaaseen vain tekojen takia.