Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisin ruokailukokemuksenne kylässä

Vierailija
31.08.2011 |

Eli kun teidät on kutsuttu syömään jonkun luokse (ei ravintolaruokailu), niin mikä oli kummallista esim. ruoka, tarjoilu, paikka.

Ja kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset!

Kommentit (580)

Vierailija
81/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään paljonkin lähi-idän keittiössä, että ei se mikään suomalainen erikoisuus ole.

Vierailija
82/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettää olla suomalainen, kun täällä syödään banaania. Taiwanissa banaania syövät vain köyhät. Jos on oikein köyhä niin silloin syödään kuoretkin.

Kun banaanisato on oikein hyvä, sitä on niin paljon että kippaavat ylimääräiset mereen. Kun ei ne oikein kelpaa köyhillekään. Suomalaisille kyllä kelpais.

Miksi vertaamme itseämme muihin? Jos suomalaiseen suuhun kinkku-ananas-sinihomejuusto maistuu, niin antaa maistua! Jos suomalainen varakas pitää banaanista, niin antaa pitää!

Mitä väliä jos italialainen pizzeristi itkee ananasta pizzassasi, mitä väliä jos taiwanilainen perheenäiti pitää sinua köyhänä kun ostat tertun banaania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin emännän sisko perheineen ja vielä kolmaskin pariskunta. Kutsujat ovat varsinaisia kulinaristeja ja olivat todella nähneet vaivaa upeiden päivällisten järjestämiseksi. He ovat myös ruoka-alan ammattilaisia ja tarjoavat usein jotain hiukan erityisempää.

Emännän siskon käytöstavat ruokapöydässä olivat kuitenkin aivan järkyttävät. Kaikki mitä tuotiin tarjolle oli hänestä omituista ja ällöttävää, ja hän kommentoi kuuluvasti, mitä kaikkea hän ei ainakaan voi syödä. Lopulta hänelle tuli ruokapöydässä mukamas paha olo ja hän meni yksin olohuoneeseen katsomaan telkkaria. Me muut istuimme ruokapöydässä ja katselimme toisiamme ihmetellen, mutta kukaan ei kehdannut kommentoida asiaa.

Muutenkin on outoa, jos joku pilaa toisten aterian kommentoimalla kaikkea negatiivisesti ja luettelemalla, mitä kaikkea hän inhoaa eikä voi syödä. Olen tästä tyrmistyneenä koettanut loputtoman kärsivällisesti selittää lapsilleni, miten KOSKAAN ei mainita ääneen pöydässä jos ei joku maistu, vaan laitetaan se vain vähäeleisesti lautasen reunalle. Syödään se mitä voidaan ja kiitetään kauniisti. Jos isäntä tai emäntä kysyy mikset syönyt tuota (itse en näin tee mutta jotkut näköjään tekevät), sanotaan että kiitos mutta en jaksanut enempää.

Ylipäätään on joskus vaikea käsittää, miksei jokainen voi tehdä omaa osuuttaan sen eteen, että ruokailuhetkestä tulisi kaikille mukava elämys. Tähän kuuluu yhtä lailla se, että vieraille tulee tervetullut olo ja että heille tarjoillaan kohteliaasti, kuin se, että vieraat maistelevat ja keskustelevat ruoasta ja koettavat seurustella niin että kaikilla olisi hauskaa.

Vierailija
84/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen tavannut italialaisia vaihto-oppilaita, jotka ovat pitäneet käsittämättömänä, että Suomessa sotketaan hedelmiä salaattiin... itse olen tässä asiassa italialaisten kannalla, eli mielestäni hedelmät eivät sovi suolaiseen ruokaan.

Minä taas olen sanonut italialaisille kokeille ja muille sikäläisille ruuanlaiton taitajille, että en voi käsittää, että heidän pizzansa tehdään VEHNÄjauhoista, ihan käsittämätöntä. RUISjauhoja ne olla pitää! Ja ovat nyökytelleet minulle, että totta, huonot ovat heidän pizzansa ja suomalainen ruisjauhopohjainen pizza on se oikea.

Vierailija
85/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että nyt olisi kova juttu mongolialaisen jakin kylkipala aidolla rasvareunalla, höyrytettynä vakuumissa. Lisukkeena alppiruusun nuppuja ryöpättynä.

:D :D Päivän parhaat naurut :D :D

Missähän muualla maailmalla mietitään oman kansan junttiutta...

ei missään muualla!

En osaa minäkään kuvitella, että vaikka Ranskassa yritettäisiin epätoivoisesti olla trendikkäitä ja tyylikkäitä leipomalla karjalanpiirakoita ja kalakukkoa, kun tulee vieraita kylään...jälkkäriksi mämmiä. Oh là là!

ootko sä taas näitä onnettomia jotka häpeää itseään?

Vierailija
86/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettää olla suomalainen, kun täällä syödään banaania. Taiwanissa banaania syövät vain köyhät. Jos on oikein köyhä niin silloin syödään kuoretkin.

Kun banaanisato on oikein hyvä, sitä on niin paljon että kippaavat ylimääräiset mereen. Kun ei ne oikein kelpaa köyhillekään. Suomalaisille kyllä kelpais.

Miksi vertaamme itseämme muihin? Jos suomalaiseen suuhun kinkku-ananas-sinihomejuusto maistuu, niin antaa maistua! Jos suomalainen varakas pitää banaanista, niin antaa pitää!

Mitä väliä jos italialainen pizzeristi itkee ananasta pizzassasi, mitä väliä jos taiwanilainen perheenäiti pitää sinua köyhänä kun ostat tertun banaania.

Vierailija
87/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme siellä syömässä ehkä kahdesti vuodessa, kun he kutsuvat, joten kovin paljon emme heitä rasita. Äitini touhottaa aina pitkään, mitä ruokaa hän laittaisi, soittelee lukuisia kertoja, mikä maistuisi. Itselleni ruoka pitää allergian vuoksi tehdä erikseen. Sen valmistaminen ei ole hankalaa, riittää vaan, että ei käytä tiettyjä ruoka-aineita. Yleensä minulle ei ole ruokaa ollenkaan. Äitini kommentoi, että hän ei jaksanut laittaa kahta ruokaa, tai että ei laittanut minulle siksi, kun naiset ovat aina dieetillä (en ole koskaan laihduttanut, ei tarvitse).

Vierailija
88/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokseksi hyvin tehdystä projektista.

Hän yritti selvästikin saada aikaan hilpeän ja hauskan lounaan pienelle porukallemme, mutta työkaverini teki kaikkensa pilatakseen muidenkin aterian.

- Tarjoilija kysyi: otatteko aperitiivit? Työkaverini kajautti ensimmäisenä kovaan ääneen: No MÄ en todellakaan halua mitään ALKOHOLIA!

Eipä siinä muidenkaan tehnyt enää mieli kilistellä.

- Kun tarjoilija toi ruokalistat, hän aloitti ensimmäisenä valituksen: Kaikissa näissä ruoissa on jotain tosi ällöttävää! Mä en varmaan voi syödä näistä mitään! YÄK, tuossakin on jotain JOKIRAPUJA! En todellakaan voi syödä mitään matelijoita!

Sama valitus jatkui sitten läpi lounaan. Ymmärrettävästi poistuimme ravintolasta lopulta kaikkea muuta kuin hilpeissä tunnelmissa.

Vierailija
89/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat vähän hienommat juhlat sillä kertaa. Kerroin ketokarppaavani etukäteen, ettei tulisi hankalaa tilannetta.

Ruokana oli valkosipuliperunoita pihvin kera. Ja se pihvi oli haudutettu RUOKAKERMASSA, yök. Salaattiin oli tungettu paahdettuja leivänpalasia.

En pystynyt syömään kuin muutaman salaatinlehden ja hiukan tomaatteja. Jälkiruokanakin oli jotain suklaasörsseliä.

Kohteliasta olisi ottaa huomioon kaikkien ruokavaliot.

Vierailija
90/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asutaan lähellä, joten ei haittaa. Kuitenkin kun meille tulevat, vetää mies sapuskaa niin että napa sinertää.

Mutta mä olen ihan tyytyväinen, tää mies on siis mun sukulainen ja ollaan koko suku isoruokaisia (urheilullisia, paitsi mä ;)), vaimonsa on pieniruokainen ja mä luulen että heillä on kotonakin aika pienet tarjoilut keskenäänkin. (Heillä ei ole lapsia ja vaimo aina sitä selittää kun ruokaan ei mene juuri ollenkaan rahaa.) Kun mies sitten pääsee lihaisien patojen ääreen ja ruokaa on niin että riittää, niin syö mielikseen. Mä ihan mieluusti hemmottelen ja teen tarkoituksella mieleistään sapuskaa ja isoja määriä että saa huoletta vetää kun kerrankin on tarjolla kunnon lihaa eikä mitään pientä kasviskötöstystä :D

kai tuo mies voi itse tehdä kotonaan vaikka mitä liharuokia vaikka vaimo haluaa syödä ja tekee kasvisruokaa?

Ihan kiva tietysti kun otat sukulaismiehen ruokamieltymykset huomioon.

Vierailija
91/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat vähän hienommat juhlat sillä kertaa. Kerroin ketokarppaavani etukäteen, ettei tulisi hankalaa tilannetta.

Ruokana oli valkosipuliperunoita pihvin kera. Ja se pihvi oli haudutettu RUOKAKERMASSA, yök. Salaattiin oli tungettu paahdettuja leivänpalasia.

En pystynyt syömään kuin muutaman salaatinlehden ja hiukan tomaatteja. Jälkiruokanakin oli jotain suklaasörsseliä.

tietämättömälle, mikset voinut tuota pihviä syödä?

Vierailija
92/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin sanoisin että karppaa kotonasi.ikinä muuten kuullu ketokarppauksesta,että ei ihan menny läpi.

Vierailija
93/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kerran harvinaisemmasta vieraasta kyse. Ei ole niin iso vaiva. Minulle tärkeämpää että jokaisella vieraalla on tervetullut olo. Ymmärrän kyllä että joillekin ruokavalioasiat ovat tärkeitä, vaikka minulle eivät olekaan. Googlettamalla löytää helposti tietoa kaikesta. Teen keliaakikollekin oman annoksen, joten miksen karppaajalle.

Vierailija
94/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei ole oikeaa kermaa nähnytkään. Yök.

Vierailija
95/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää aina hieman joidenkin kavereideni touhut. Asumme eri paikkakunnilla ja opiskelijoina meillä ei kellään ole mitenkään erityisen paljon rahaa. Yleensä kun kutsun heidät meille kyläilemään, tarjoan jotain ruokaa koko porukalle reiluuden nimissä (minun kun ei silloin tarvitse ostaa junalippua). Ruoka ei välttämättä ole mitenkään erityisen fiiniä ja hienoa, mutta ei meillä tarvitse nälässä kenenkään olla. Useimmat kavereistani ovat kasvissyöjiä, jonka otan tietty ruokia tehdessäni huomioon.

Kaverini eivät tee näin, vaan kaikesta pitää itse maksaa. Sitten sitä räknätään joidenkin viissenttisten kanssa, ja pohditaan että kuka söi eniten kakkua ja kuka joi eniten mehua.

Kerran tein koko porukalle papusalaattia ja itsetehtyjä maustettuja patonkeja. Noh, kaverit siinä sitten katselivat vieressä ja kohta alkoi sadella ties millaisia toivomuksia. Salaattiin ei olisi saanut laittaa puoliakaan aineksista, koska kaveri 1 ei tykkää sipulista ja kaveri 2 ei tykkää korianterista ja kaveri 3 ei tykkää isoista tomaateista vaikka pienet kirsikkatomaatit kyllä kelpaavat... Piti siinä hieman laskeskella kymmeneen, etten olisi räjähtänyt ja käskenyt kaikkia sitten ruokkimaan itse itseään. Suututti ja suretti, kun yritän ottaa heidän erityisruokavalioitaan huomioon ja kukaan ei ole valmis joustamaan mihinkään suuntaan.

Vierailija
96/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kerran harvinaisemmasta vieraasta kyse. Ei ole niin iso vaiva. Minulle tärkeämpää että jokaisella vieraalla on tervetullut olo. Ymmärrän kyllä että joillekin ruokavalioasiat ovat tärkeitä, vaikka minulle eivät olekaan. Googlettamalla löytää helposti tietoa kaikesta. Teen keliaakikollekin oman annoksen, joten miksen karppaajalle.

mahdollisimman sopivaa ruokaa, mutta en ymmärrä, miksi tuo pihvi ei käynyt. Selittäkää siis mulle!

Vierailija
97/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että kaikkiaan meitä oli kolme pariskuntaa. Sovittiin, että jaetaan ruokien ja juomien kustannukset tasan kaikkien kanssa ja isäntäväki tiedusteli ruoka & juomatoiveita ja rajoitteita ja hoiti ostokset. Olivat sitten ostaneet kaikki sapuskat ja muut viimesen päälle: alkupalat ravuista, pääruokana sisäfilettä (siihen aikaan vielä kallista), jälkiruoat yms ja tällainen ruokailusetti siis molemmille illoille. Myös lounaassa ei pihtailtu eikä aamupalassa, ja juomaakin oli korikaupalla ja lisäksi laatuviinejä. Summa per pariskunta oli mielestämme todella suuri ja ruokaa ja juomaa itse asiassa aivan liikaa, joten reilun mitoin jäi tavaraa myös yli. Sunnuntaina aamulla kun tehtiin lähtöä niin mökin omistava pariskunta tyynesti nosteli ylijääneet juomat ja ruoat omaan autoonsa ja toivotteli muille hyvää matkaa. Tuli sen verran hintaa tuolle keikalle että samalla summalla oltais yövytty ja syöty hotellissa :-) Eipä olla enää heidän mökillään vierailtu :-)

Vierailija
98/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=41

mä ainakin sanoisin että karppaa kotonasi.ikinä muuten kuullu ketokarppauksesta,että ei ihan menny läpi.

Vierailija
99/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli haudutettu siinä KEINOTEKOISESSA RUOKAKERMASSA Mikä ei ole oikeaa kermaa nähnytkään. Yök.

siis kyse siitä, että se vaikuttaa jotenkin negatiivisesti sun ruokavalioon vai siitä, ettet vaan tykkää? Kyllä kylässä tulee vastaan toisinaan semmoisia aineksia, jotka nyt ei ole niin mun suurimpia suosikkeja, mutta kyllä mä nyt yhden kerran voin syödä jotain sellaista, josta nyt en niin kauheasti tykkää.

Mun mielestä kannattaa kertoa etukäteen, mitä syö, jos ruokavalio on erikoisempi - harva edes tietää, mitä ketokarppaaminen on (mä en tiedä). Mä kerron kyllä etukäteen, mitkä mun ruokarajoitteet on, jos kylässä ei tiedetä. (Olen kasvissyöjä, samoin mieheni, ja hänellä on myös allergioita.)

Vai ootko vaan provo?

Vierailija
100/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermaa. Ei mitään teollisia margariineja ja ruokakermoja. Tämän nyt luulisi olevam päivänselvää kaikille.