Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisin ruokailukokemuksenne kylässä

Vierailija
31.08.2011 |

Eli kun teidät on kutsuttu syömään jonkun luokse (ei ravintolaruokailu), niin mikä oli kummallista esim. ruoka, tarjoilu, paikka.

Ja kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset!

Kommentit (580)

Vierailija
561/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni harrasti aiemmin tätä aiemmin mainittua laskutusta mökkiviikonloppujen ja bileiden jälkeen, vaikka kaikki olisivat ostaneet vuorollaan ruokaa ja pitkän reissun jälkeen erotus eri laskuissa olisikin ollut 2-5e/hlö suuntaan tai toiseen. Mutta tarkkaa sen olla pitää! Hän tuli siivelläni myös joskus baarijatkoille ja pisti viinipullon jakoon, vain  pyytääkseen sen juotuamme kaikilta euron tai pari :) Hän järjestää nykyisin usein illallisia ja pyytää vieraita tuomaan tarkasti jonkun sen ja sen viinin ja esim. minua pyytää usein leipomaan (lähettää vaikkapa Maku-lehdestä reseptin sähköpostiin, että tee ja tuo tämä kakku).

Miehen sukulaisten luona taas on minullekin käynyt tutuksi se, että ihmisten on vaikea ymmärtää kasvissyöntiä. Esim. tarjotaan lihawokkia ja ehdotetaan, että "et vaan ota niitä lihanpaloja sieltä". Tai "syötkös sinä riistaa/sisäelimiä?". Samoin ruokatarjoilun niukkuus yökyläillessä on ongelma.

Tämä.

Vierailija
562/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin graavilohen (josta pidän paljon) syömättä, kun lohen leikkaaja (ammatiltaan kokki) söi itse graavilohta sormin nuollen sormiaan. Piti sormin filettä paikoillaan, eikä osannut leikata siitä kunnon siivuja. Meni ihan nyhräämiseksi. Itse en räkälohta tosiaan syönyt. Säälittää niitä ruokailijoita, jotka hänen työpaikallaan ravintolassa syövät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri joka on kokki ja äärettömän pihi. Ruoka on aina hyvää, mutta sitä on liian vähän.

Viimeksi syöjiä oli 3 aikuista ja 4 lasta ja pastaa+kastiketta oli sekoitettuna litran vetoiseen astiaan, eikä se kippo ollut ihan täynnä edes. Leipää ei ole tarjolla ja salaattia on max 4dl jaettavaksi.

Ei tuo riitä.

Vierailija
564/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjottiin kinkkukiusausta. Koimme loukkauksena. 

Vierailija
565/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni harrasti aiemmin tätä aiemmin mainittua laskutusta mökkiviikonloppujen ja bileiden jälkeen, vaikka kaikki olisivat ostaneet vuorollaan ruokaa ja pitkän reissun jälkeen erotus eri laskuissa olisikin ollut 2-5e/hlö suuntaan tai toiseen. Mutta tarkkaa sen olla pitää! Hän tuli siivelläni myös joskus baarijatkoille ja pisti viinipullon jakoon, vain  pyytääkseen sen juotuamme kaikilta euron tai pari :) Hän järjestää nykyisin usein illallisia ja pyytää vieraita tuomaan tarkasti jonkun sen ja sen viinin ja esim. minua pyytää usein leipomaan (lähettää vaikkapa Maku-lehdestä reseptin sähköpostiin, että tee ja tuo tämä kakku).

Miehen sukulaisten luona taas on minullekin käynyt tutuksi se, että ihmisten on vaikea ymmärtää kasvissyöntiä. Esim. tarjotaan lihawokkia ja ehdotetaan, että "et vaan ota niitä lihanpaloja sieltä". Tai "syötkös sinä riistaa/sisäelimi

Se on vaikeaa, koska vegejuttuja on niin montaa erilaista. Joku syö vaaleaa lihaa, joku riistaa muttei muuta, joku syö maitotuotteita toinen ei niitäkään jne. Ja jos varaan mielestäni hyvää kasvisruokaa niin valitetaan, että tämä on stereotypistä ruokaa. Ei vaan aina jaksa...

Vierailija
566/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin graavilohen (josta pidän paljon) syömättä, kun lohen leikkaaja (ammatiltaan kokki) söi itse graavilohta sormin nuollen sormiaan. Piti sormin filettä paikoillaan, eikä osannut leikata siitä kunnon siivuja. Meni ihan nyhräämiseksi. Itse en räkälohta tosiaan syönyt. Säälittää niitä ruokailijoita, jotka hänen työpaikallaan ravintolassa syövät.

Tosi ammattilainen asialla!

Vierailija
567/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli aika hämmentynyt olo kun ei niin tuttu tuttavaperhe kutsui viikonlopuksi kyllän, mutta alkoivat ilallisella syödä omalla porukalla, eikä mielle vieraille siis tarjottu ruokaa. Käytiin grillillä syömässä ja aamulla lähdettiin kotiin ja pahoiteltiin että ei voitukkaan jäädä toiseksi yöksi.

Siis oikeesti söivät ja te istuitte sen aikaa olkkarissa syömättä? Minä olisin varmaan ihmetellyt asiaa ääneen ja lähtenyt sitten suoraan kotiin. Ihan hämäriä nuo teidän tutut.

Vierailija
568/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat vähän hienommat juhlat sillä kertaa. Kerroin ketokarppaavani etukäteen, ettei tulisi hankalaa tilannetta.

Ruokana oli valkosipuliperunoita pihvin kera. Ja se pihvi oli haudutettu RUOKAKERMASSA, yök. Salaattiin oli tungettu paahdettuja leivänpalasia.

En pystynyt syömään kuin muutaman salaatinlehden ja hiukan tomaatteja. Jälkiruokanakin oli jotain suklaasörsseliä.

Kohteliasta olisi ottaa huomioon kaikkien ruokavaliot.

mä ainakin sanoisin että karppaa kotonasi.ikinä muuten kuullu ketokarppauksesta,että ei ihan menny läpi.

No on kyllä moukkaa olla laittamatta tiedossa olevan dieetin mukaista tarjolle, jos on tiedossa.

Mulla on kans kaveri, joka tarjoaa pelkkää hiilaria, vaikka tietää etten syö.

Pitäisköhän munkin laittaa seuraavaksi vaikka täytetyt sienet, kun tiedän ettei kaveri syö sieniä, koska ei tykkää?!

Vierailija
569/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli aika hämmentynyt olo kun ei niin tuttu tuttavaperhe kutsui viikonlopuksi kyllän, mutta alkoivat ilallisella syödä omalla porukalla, eikä mielle vieraille siis tarjottu ruokaa. Käytiin grillillä syömässä ja aamulla lähdettiin kotiin ja pahoiteltiin että ei voitukkaan jäädä toiseksi yöksi.

Siis oikeesti söivät ja te istuitte sen aikaa olkkarissa syömättä? Minä olisin varmaan ihmetellyt asiaa ääneen ja lähtenyt sitten suoraan kotiin. Ihan hämäriä nuo teidän tutut.

Uhriutuja. Miksi ihmetellä kun voi kysyä suoraan, että aioitteko tarjota meille ruokaa?

Vierailija
570/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kutsuttiin kerran tuttavien kesämökille viikonlopuksi, hakivat oikein autolla ja mentiin yhdessä kauppaan. Maksoin kaikki ostokset vaikka olin köyhä ja se kirpaisi, en vaan kehdannut mennä maksamatra ruokia kaikille koko viikonlopuksi. Ajattelin että sitten olemme sujut bensoistakin ym.

Mökillä selvisi että mieheni onkin remonttiapulainen, rakensivat sitten koko viikonlopun. Minä taas olin lapsenvahti että vaimo ehtii myös tehdä hommia. Olin tosi hämmentynyt enkä kehdannut kieltäytyä kun kerran sielä jo oltiin. Ei menty koskaan enää vaikka pyysivät.

Vierailija
571/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista oudoimmat ja piheimmät tarjoilut on yleensä heillä joiden tulot on yli 100 000 euroa vuodessa. Sellaisten henkilöiden "juhlissa" on puolitettu pihvejä että ruoka riittää, kerrottu kuinka monta leipää voi syödä ja sanottu että jos syöt tänään kananmunan, et saa enää huomisaamuna. Hävetkää rikkaat!

Vierailija
572/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli kutsuttuna kotiini. Kävimme yhdessä kaupassa. Ostin ruoat. Kävimme alkossa ja mies maksoi juomat: punaviinipullon ja kuoharin. Ajattelin, että otamme alkudrinkit kuoharista (vaaleanpunaista makeaa kuoharia) ja ruoan kanssa punaviiniä. Ei,  mies osti kuoharin itselleen ja joi sen kokonaan. Punaviini oli minulle. Ok, join siitä lasin ruoan kanssa.

Edellisellä kerralla sama mies oli meillä lapsettomissa bileissä. Minä olin ostanut kaikki juomat ja tehnyt kaikki ruoat (siis ihan kunnolliset salaatit, lihagrillattavat jne). Mies toi mukanaan makkarapaketin (en syö itse lihaa) ja omat juomat. Joi ja söi minun juomani ja vei lähtiessään makkaransa ja juomansa.

Ei alettu seurustella, nämä olivat alkutapaamisia ja intoni lopahti. Jotenkin vaan inhoan ihmisiä, jotka laskee joka pennin, kun itselleni ei ole väliä. Jaan vapaa-aikani mielellään sellaisen kanssa, joka ajattelee samoin. Suhde tuollaisen kanssa, not.

Mulla on sama, en vaan kestä pihejä ihmisiä. Ja siis todellakaan mun ruokia tai juomia ei tartte maksaa mutta jos toinen on kaikessa kauhean tarkka, tarkkailee kuka maksaa mitä, syö toisten jos voi ja vie omansa avattunakin kotiin tms. Niin siitä tulee niin nihkeä olo että eiköhän se sitten ole siinä. Ei vaan jaksa sitä nillitystä ja laskemista.

Vierailija
573/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme nuorina mieheni kanssa erään reissun takia yöpaikkaa vailla sieltäpäin, missä isovanhempani, rauha muistolleen, asuivat. Kerroimme etukäteen, että tulemme aamuyöstä ja toki pidimme itsestään selvyytenä, että suorimme heti nukkumaan. Söimme menoistamme päästyämme pitsat ja hurautimme mummolaan. Noh, siellä järkytykseksemme odotettiin notkuvan pöydän ääressä. Mumma oli kattanut siihen kaiken mahdollisen lasagnesta täytekakkuun. Ja kello oli tosiaan noin kaksi yöllä. Emme kehdanneet kertoa pitsasta tai mainita, että uni lähinnä oli mielessä, vaan ahkeroimme herkkuja alas minkä pystyimme. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt erikseen teroittaa, että ei tarvitse laittaa ruokaa aamuyöllä...

Vierailija
574/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuja. Miksi ihmetellä kun voi kysyä suoraan, että aioitteko tarjota meille ruokaa?

No en minä ainakaan jaksaisi jäädä neuvottelemaan ruoasta jos kerran on kutsuttu ja isäntäperhe on noin älyvapaa. Tuskin siinä keskustelu auttaa.  

Kun muut syö niin sanoisin kovaan ääneen että onpa jo nälkä! Me tästä lähetään ravintolaan kun on niin kova nälkä! Ja ulos.

Vierailija
575/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista oudoimmat ja piheimmät tarjoilut on yleensä heillä joiden tulot on yli 100 000 euroa vuodessa. Sellaisten henkilöiden "juhlissa" on puolitettu pihvejä että ruoka riittää, kerrottu kuinka monta leipää voi syödä ja sanottu että jos syöt tänään kananmunan, et saa enää huomisaamuna. Hävetkää rikkaat!

Tunnet aika erikoisia rikkaita. Ehkä ne ei ole oikeasti rikkaita ja esittää vaan?

Vierailija
576/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vieraana synttäreillä. Synttärisankari oli laittanut suolaista piirakkaa ja salaattia tarjolle. Kutsui pöytään, mutta alleviivasi, että ruoista täytyy sitten jäädä hänelle itselleen ja lapselleen seuraavan päivän lounaalle.

Kiusallista!

Vierailija
577/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnet aika erikoisia rikkaita. Ehkä ne ei ole oikeasti rikkaita ja esittää vaan?

Kyllä he on vielä verokalenteriin päässeet ja siellä ilmoitetaan vuositulot. Muusta kulutuksesta en toki voi tietää. 

Vierailija
578/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme nuorina mieheni kanssa erään reissun takia yöpaikkaa vailla sieltäpäin, missä isovanhempani, rauha muistolleen, asuivat. Kerroimme etukäteen, että tulemme aamuyöstä ja toki pidimme itsestään selvyytenä, että suorimme heti nukkumaan. Söimme menoistamme päästyämme pitsat ja hurautimme mummolaan. Noh, siellä järkytykseksemme odotettiin notkuvan pöydän ääressä. Mumma oli kattanut siihen kaiken mahdollisen lasagnesta täytekakkuun. Ja kello oli tosiaan noin kaksi yöllä. Emme kehdanneet kertoa pitsasta tai mainita, että uni lähinnä oli mielessä, vaan ahkeroimme herkkuja alas minkä pystyimme. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt erikseen teroittaa, että ei tarvitse laittaa ruokaa aamuyöllä...

Mummot <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Vierailija
579/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan jaksaisi jäädä neuvottelemaan ruoasta jos kerran on kutsuttu ja isäntäperhe on noin älyvapaa. Tuskin siinä keskustelu auttaa.  

Mutta jaksat esittää teatteria? Sano suoraan, että tekin haluaisitte syödä. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
580/580 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei ole koskaan kutsunut minua katsomaan vauvaa, niin ei tarvitse miettiä mitään rotinoita.

Minulla oli pomo, joka kutsui syömään kotiinsa toisinaan. Vaimonsa teki aina lasagnea ja salaattia. Hyvää, ei kovin paljon. Pomo sanoi, ettei voi kutsua samalla ketään muuta kuin minut, koska syön niin paljon eikä heidän lasagnevuokansa riitä.

Tämä pariskunta tuli sitten ekaa kertaa minun luokseni juhliin. Olin kattanut valmiiksi kylmän alkupalapöydän. Pääruoat odottivat uunissa ja hellalla. Syötiin aikamme alkuruokia ja kysyin, joko tuon pääruoat pöytään. Kyseiset vieraat olivat järkyttyneitä, että ruokaa tulee lisää! He olivat jo aivan täynnä