Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisin ruokailukokemuksenne kylässä

Vierailija
31.08.2011 |

Eli kun teidät on kutsuttu syömään jonkun luokse (ei ravintolaruokailu), niin mikä oli kummallista esim. ruoka, tarjoilu, paikka.

Ja kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset!

Kommentit (580)

Vierailija
61/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä ruotsinkielisillä on erilaiset perinteet ja siksi tarjolla on muutakin? Olen siis rapujuhlinut vaan miehen suvun ja kavereiden kanssa.

Ravuthan on RUOKA. Ei kai teitä kutsuttu syömään pyttipannua.

Vierailija
62/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ananasta pitsassa, aurajuustoa joka paikassa ja vuohenjuustoa (kun se Suomeenkin on rantautunut ja kuulemma on muodikasta). Oma tuttavapiirimme ei onneksi tarjoa tällaisia mauttomuuksia.

ananas pizzassa on? Kyllä sitä joka maankolkassa on tarjolla. Viimeksi viikonloppuna haime pizzaa ja yksi oli kinkku-ananas ja ollaan 10 000 km päässä suomesta. Auraa harvemmin kyllä. Vuohenjuustoa toki monessakin paikassa.

Italialaiset kyllä itkevät ananaksesta pizzassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:ssä on aina hirveä vaahtoaminen yleistämisestä, mutta tämä on kyllä hauskin ikinä! :D Tunnen kaksi italialaista ihmistä (jopa!) ja en kyllä jaksa uskoa, että kumpikaan heistä itkisi ananaksesta pizzassa. Toisen muistan jopa maistaneen lempparipizzaani, jossa on sekä sitä junttimaista aurajuustoa, että ananasta ja jos ei tykännyt, niin ei ainakaan siitä maininnut, mutta myöskään en kyyneltäkään nähnyt :D :D :D

Mutta ehkä nämä tuntemani italialaiset eivät ole tarpeeksi autenttisia, ja siksi suvaitsevat ananaksen, sillä he ovat pari kertaa käyneet jopa Suomessa lomalla, eli poistuneet siitä auvoisaksi tekevästä kotimaastaan - moukat!

Vierailija
64/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei saisi olla omanlaisia pizzoja? Pitääkö kaikki tehdä aina välttämättä niinkuin ruoan alkuperämaassa? Miksei ei voi luovasti kokeilla erilaisia täytteitä? Mikä tekee ananaksesta mauttoman? Onhan siinä aika vahva maku.

Vierailija
65/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaveri joka tietää minun olevan teen ystävä touhotti innoissaan miten oli ostanut jotain huipputeetä. Hän itse ei juo teetä usein, mutta koska oli löytänyt jotain niin mainiota niin minun kanssa halusi sen jakaa. Kävi ilmi että kyseessä oli Lidlin halpistee jossa jotain vaniljaa mausteena. Se oli ihan hirveää mutta join sen sillä ystäväni oli niin onnellinen jakaessaan kokemuksen jonkun kanssa jonka arveli arvostavan sitä. Minusta se oli mukavaa, vaikka kurkussa karvasteli. :D

maailman kultaisin ystävä :)

Vierailija
66/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ananasta pitsassa, aurajuustoa joka paikassa ja vuohenjuustoa (kun se Suomeenkin on rantautunut ja kuulemma on muodikasta).

Oma tuttavapiirimme ei onneksi tarjoa tällaisia mauttomuuksia.

Miksi taas tuollainen asenne? Jos kinkku-ananas-sinihomejuusto on Suomen suosituimpia pitsoja, niin minkäs teet? Pitäisikö Suomen suosituimman pitsan kuitenkin olla latva-artisokka-valkoinen-tryffeli-prosciutto, kun se on kuulemma niin aitoa? Hällä väliä miltä maistuu, kunhan ei ole junttimainen olo. Eurooppalaisiahan tässä ollaan, pois Suomi meistä.

Aurajuusto, siis sinihomejuusto, on 2000 vuotta keksintö, ja sen ovat ranskalaiset kulinaristit nostaneet suosioon. Sinihomejuustosta pitäminen ei ole suomalaista vaan eurooppalaista.

Jos vuohenjuusto on junttimaista Suomessa, niin miksi sitä tuotetaan ja käytetään valtavia määriä pikkuisissa ruokakulttuurin maissa kuten Ranska, Espanja ja Italia? No, kaipa sielläkin on sitten samanlaisia ruokajuntteja kuin Suomessa.

Oi kulinarismin korkeimmalla askelmalla kuninkaallisesti lekotteleva #63, valaise meitä vasta syömään opettelevia rahvaita: mitkä ovat sallittuja ei-mauttomuuksia?

Kaikki vaahdot ja mousset ovat passé, valkosipuli on niin kulunut että, mausteinen aasialainen (vietnam, kambodzha, indonesia, thai! hyi olkoon) on auttamatta cliché.

Veikkaan että nyt olisi kova juttu mongolialaisen jakin kylkipala aidolla rasvareunalla, höyrytettynä vakuumissa. Lisukkeena alppiruusun nuppuja ryöpättynä.

hyvä kirjoitus kerrassaan!!

ja mä en ymmärrä tota häpeää olla suomalainen!

itse olen ainakin tavattoman ylpeä ollessani suomalainen!

Vierailija
67/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet NOIN vakavasti allerginen, kannat varmaan epipeniä mukanasi AINA ja KAIKKIALLE!

nyt en vain ole kokenut sitä tarpeelliseksi, koska en ole vuosiin käynyt missään syömässä.

Vierailija
68/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisiliassa syötyä pizzaa jossa oli päällä nakki sekä muutama ranskalainen!!!!:DD eli ei se ananas niin kamalan paha ole. mieluummin tietenkin ilmakuivattua kinkkua, rucolaa sekä artisokkaa..

Vierailija
69/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten joku sain neronleimauksen ja lisäsi sinne aurajuuston.. ja nyt joka pitsaketju tarjoaa samaa kinkku-ananas-aurajuusto -pitsaa. Onneksi pakastealtaasta saa perinteistä kinkku-ananas -pitsaa (jos ei siis huvita tehdä itse)

Vierailija
70/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että nyt olisi kova juttu mongolialaisen jakin kylkipala aidolla rasvareunalla, höyrytettynä vakuumissa. Lisukkeena alppiruusun nuppuja ryöpättynä.

:D :D Päivän parhaat naurut :D :D

Missähän muualla maailmalla mietitään oman kansan junttiutta...

Vierailija
71/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä ruotsinkielisillä on erilaiset perinteet ja siksi tarjolla on muutakin? Olen siis rapujuhlinut vaan miehen suvun ja kavereiden kanssa.

ikinä kuullut rapujuhlista missä tarjottaisiin vain rapuja.aina on muutakin,koska eihän ne ravut vie nälkää. ja olen suomenkielinen.

Vierailija
72/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...entisen poikaystävän kanssa kerran kylässä hänen ystäviensä luona. Meille tarjottiin herkullista lasagnea. No, poikaystäväni otti lautasellisen, otti toisen. Istuttiin iltaa. Illan myötä poikaystäväni kävi omin päin hakemassa lasagnea keittiöstä lisää useamman kerran, ilman että siihen kehotettiin (voi olla että kysyi voiko ottaa mutta mitäpä sihen voi vastata muuta kuin "tietysti").

Lasagnea oli suuresta vuoasta alunperin jäänyt runsas annos, ja poikaystäväni veti sen melkein kokonaan loppuun. Hävetti niin himskutisti!

Vierailija
73/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten joku sain neronleimauksen ja lisäsi sinne aurajuuston.. ja nyt joka pitsaketju tarjoaa samaa kinkku-ananas-aurajuusto -pitsaa. Onneksi pakastealtaasta saa perinteistä kinkku-ananas -pitsaa (jos ei siis huvita tehdä itse)

Vierailija
75/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt oli vaan veetuilua niille joiden mieletsä rapujuhlilla syödään rapuja, ei muuta.

ikinä kuullut rapujuhlista missä tarjottaisiin vain rapuja.aina on muutakin,koska eihän ne ravut vie nälkää. ja olen suomenkielinen.

Vierailija
76/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kutsui "hienosti" brunssille ja tarjosi uunimakkaraa. Olen vieläkin järkyttynyt tästä.

Vierailija
77/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:ssä on aina hirveä vaahtoaminen yleistämisestä, mutta tämä on kyllä hauskin ikinä! :D Tunnen kaksi italialaista ihmistä (jopa!) ja en kyllä jaksa uskoa, että kumpikaan heistä itkisi ananaksesta pizzassa. Toisen muistan jopa maistaneen lempparipizzaani, jossa on sekä sitä junttimaista aurajuustoa, että ananasta ja jos ei tykännyt, niin ei ainakaan siitä maininnut, mutta myöskään en kyyneltäkään nähnyt :D :D :D Mutta ehkä nämä tuntemani italialaiset eivät ole tarpeeksi autenttisia, ja siksi suvaitsevat ananaksen, sillä he ovat pari kertaa käyneet jopa Suomessa lomalla, eli poistuneet siitä auvoisaksi tekevästä kotimaastaan - moukat!

Minä taas tunnen työni puolesta erään parmalaisen jonka pizzaerianomistajaisä todella itkee sellaista pyhäinhäväistystä kuin ananasta pizzassa (nähty on).

Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö pizzaansa vaisi laittaa vaikka nakkimakkoroita, jos sellaista pitäisi.

Vierailija
78/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt oli vaan veetuilua niille joiden mieletsä rapujuhlilla syödään rapuja, ei muuta.

Vierailija
79/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään muualla!

En osaa minäkään kuvitella, että vaikka Ranskassa yritettäisiin epätoivoisesti olla trendikkäitä ja tyylikkäitä leipomalla karjalanpiirakoita ja kalakukkoa, kun tulee vieraita kylään...jälkkäriksi mämmiä. Oh là là!

Vierailija
80/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:ssä on aina hirveä vaahtoaminen yleistämisestä, mutta tämä on kyllä hauskin ikinä! :D Tunnen kaksi italialaista ihmistä (jopa!) ja en kyllä jaksa uskoa, että kumpikaan heistä itkisi ananaksesta pizzassa. Toisen muistan jopa maistaneen lempparipizzaani, jossa on sekä sitä junttimaista aurajuustoa, että ananasta ja jos ei tykännyt, niin ei ainakaan siitä maininnut, mutta myöskään en kyyneltäkään nähnyt :D :D :D Mutta ehkä nämä tuntemani italialaiset eivät ole tarpeeksi autenttisia, ja siksi suvaitsevat ananaksen, sillä he ovat pari kertaa käyneet jopa Suomessa lomalla, eli poistuneet siitä auvoisaksi tekevästä kotimaastaan - moukat!

Minä taas tunnen työni puolesta erään parmalaisen jonka pizzaerianomistajaisä todella itkee sellaista pyhäinhäväistystä kuin ananasta pizzassa (nähty on). Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö pizzaansa vaisi laittaa vaikka nakkimakkoroita, jos sellaista pitäisi.

jotka ovat pitäneet käsittämättömänä, että Suomessa sotketaan hedelmiä salaattiin. Olen myös matkustanut paljon Italiassa enkä vielä ole törmännyt ananaspizzaan.

Toki saa syödä vaikka minkälaisia yhdistelmiä jos maistuu, mutta itse olen tässä asiassa italialaisten kannalla, eli mielestäni hedelmät eivät sovi suolaiseen ruokaan.