Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisin ruokailukokemuksenne kylässä

Vierailija
31.08.2011 |

Eli kun teidät on kutsuttu syömään jonkun luokse (ei ravintolaruokailu), niin mikä oli kummallista esim. ruoka, tarjoilu, paikka.

Ja kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset!

Kommentit (580)

Vierailija
461/580 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia :'D kannanpa omatkin korteni tähän kekoon. Pohjalle kerron että olen laktoosi-intolerantikko ja en syö punaista lihaa eli kasvikset, kala, kana, maito ja munat käyvät kyllä. Nämä asiat kerron aina jos kutsutaan ns.uuteen paikkaan.

-appivanhemmat tarjoavat mulle kasvispiirakkaa jossa on vaan vähän normaalimaitoa. Kysellessäni että mitä kasviksia siinä on (mielenkiinnosta kun näyttää siltä ettei siinä niitä ole) niin selviää että piirakka on poropiirakkaa jossa on pekonia ja sipulia (kasvis). Meitä ei ole ikinä heille kutsuttu syömään koska ruokavalioni on niin vaikea, vaikeaa on siis tehdä muuta kuin liharuokaa ja vähälaktoosisena. Kyllä heille vaan kelpaa kaikki mitä meillä mässäävät ja ovat mässänneet jo yli 10vuotta mutta vastavuoroisuutta en enää jaksa odottaa.

-miehen isoäiti vetää aina pöydän täyteen kaupan herkkuja:kakkua, pullaa, keksejä ym. Lapset kieli pitkällä odottabat että saadaan lautaset eteen ja sitten selviää että he eivät voi mitään ottaa koska kaikessa on laktoosia (lapsilla myös intoleranssa). Ymmärtäisin jos mammeli oisi huonomuistinen tai jotain mutta terve 75v. Lapsemme ovat kuulemma niin sairaita ettei heitä voi kestitä. Jep, laktoosi-intoleranssi on aika harvinainen ja vaikea ;) oma isoäitini vetää taas ääripäähän eli kaikki on laktoositonta ettei vaan lapset tule kipeiksi :D

-appikset vielä, itselläni tuo intoleranssi ei ole se ongelma enää nykyään ja olen ilmoittanutkin että sen voi unohtaa sillä voin ottaa kapseleita ja syödä normaalia maitoa. Lapsille näitä ei kuitenkaan voi antaa (kysytty lääkäriltä ja apteekista). On kiva mennä sinne ja pöytään laitetaan serkuille jäätelöä ja leivoksia joissa on laktoosia ja omani jäävät ilman. Nirsoja ollaan kuulemma. Mielestäni ei ole nirsoilua kun en jaksa valvoa itkevän ja kipuilevan lapsen kanssa vessassa. Lopetimme käymisen appiksilla kun joka kerta tullaan sieltä pahanmielen kanssa. Meillä on ovet aina auki mutta eipä heitä näy vaikka viikottain kutsutaan.

-ystäväni käy meillä syömässä vähintään 3krt/kk ja on käynyt näin yli 3vuotta. Häneltä ei kyllä kutsua heille ikinä kuulu eikä hän tuo mukanaan edes kahvipakettia milloinkaan. Me ollaan kuitenkin paljon huonompituloisia kuin he ja silti ei mitään tule ns.takaisin. En mä laske mitä hän syö mutta ihmetyttää kun mielestäni olisi kohtuullista edes joskus tuoda jotain tai kutsua kylään.

-toinen ystävä kutsuu kylään ja suoraan töistä piti aina mennä. Tarjoilut oli aina kahvia ja vain kahvia. Edes maitoa ei ollut kuin imeväisikäiselle. Ruokaa he söivät kyllä mutta ikinä ei mulle tarjottu mitään. Pitkään vein sinne mennessäni pullaa tms mutta kun he eivät ikinä meille tullessaan mitään tuoneet lopetin sen. Päädyin ottamaan omat eväät(täytetty patonki/salaatti)kun siellä aina istuttiin iltaa myöden. Sekin tapa loppui kun hänen lapset aina (siis aina) tulivat jaolle kun söin vaikka söin samaan aikaankin kuin he. Ystävä ei naureskeli vain että on hyvät eväät kun lapsetkin haluaa ja en vain kehdannut alle 4-vuotiailta kieltää maistiaisia ja toisia ja kolmansia...no enpä enää mene sinne ilman että käyn syömässä ja varaan mukaan jonkun proteiini tms pirtelön.

-kaverin mies, syö synttäreillä puoli kakkua. Ei se haittaisi kun kakkua jää aina puolet mutta voisi ottaa muiden jälkeen sen eikä ensin. Ottaisi ensin edes pienen palan ja sitten lisää mutta kun on pakko vetää sitä kuin ruokaa ensimmäisten joukossa.

Vierailija
462/580 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kutsui vanhempani ja sisarukseni kylään ensimmäistä kertaa kahvin merkeissä. Anoppilaan saapuessa pöydässä olikin katettuna ruoka! Keitettyjä perunoita, pihviä, salaattia... perheeni oli hieman kummissaan, koska puhe oli ollut kahvista. Ja tämä oli tosiaan ensimmäinen kerta kun vanhempamme tapasivat :D ja anoppi ei itse syönyt mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/580 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni halusi tarjota päivällisen: haaleita kalapuikkoja, mautonta pussimuussia & Jacky-vanukkaat kaikille jälkiruuaksi :D myöhemmin keitti vielä jotain hitsin pahaa halpiskahvia ..

Vierailija
464/580 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt äkkseltään muista mitään karmeaa/kummallista asiaa, vaan ajattelin kertoa asiasta joka mua hämmästyttää ja ilahduttaa joka kerta.

Isoäitini on jo liki 90 vuotias ja silti haluaa aina laittaa ruokaa ja leipoa, kun olemme menossa käymään. Mieheni on yliherkkä laktoosille, ei allerginen, mutta tavallinen maito aiheuttaa oireita. Isoäidilleni tämä oli ihan uutta, mutta eipä sille ole toista kertaa tarvinnut sanoa. Joka kerta muistaa erikseen mainita, että on laktoosittomista tuotteista tehty. Harvoin kukaan nuoremmistakaan muistaa asiaa, joten yllätyn joka kerta posiiivisesti :)

Vierailija
465/580 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 01:19"]Minulta on pyydetty maksua joulupöydän antimista. Osalta vieraista pyydettiin maksua ja osalta ei ja meidät vielä kutsuttiin joulupöytään. Sanoin kyllä ihan suoraan mitä ajattelin ajatuksesta ja kutsuja vielä ihmetteli, miten tuollaisesta nyt voi loukkaantua.

Olen lakto-ovo-vegetaristi, syön kyllä kalaa ja meren antimia. Tästä asiasta moni tuttuni ja läheiseni on tehnyt ihan älyttömän ongelman ja jatkuvasti saan kuulla kiukutteluja ja arvosteluja tästä ruoka-vammaisuudesta. Silti nämä ihmiset haluavat kutsua syömään, viimeksi minulle tarjottiin kasviksia pekoniin käärittynä ja pekoni vain otettiin pois...söin sillä kertaa ja ihan älyttömän paha olo tuli. Kutsuja oli "unohtanut" että olen ruoka-vammainen...kuitenkin pääruoaksi oli muistanut laittaa sellaista, mitä pystyn syömään.

Ihan helvetin ärsyttävää. Jos te ette pidä jonkun eettisistä valinnoista ruoan suhteen, niin pakkoko sitä asiaa on taivastella ja arvostella kerta toisensa jälkeen ja onko pakko kutsua syömään ja tarjota jotain, mitä vieras ei voi syödä? Todella, todella tökeröä ja epäkohteliasta. Minäkään en taivastele lihansyöjille, että saatanan rääkkääjät, miettikää niitä kidutettuja eläimiä, miten voitte syödä, eikö omatunto kolkuta jne...

Mummoni varsinkin kiukuttelee tuosta ruokavaliosta, yhden kerran uhkasi tehdä minulle pelkkää kastiketta perunoiden kanssa ja muille tekevänsä kanaa. Minä sanoin, että siitä vain, ei minun elämä yhteen ateriaan kaadu. Ja avopuolison mummo se vasta vaikeana tätä pitääkin. Soitti ihan asiakseen kukonlaulun aikaan aamulla ja tivasi heti alkuun, että mitäs sinä muka voit syödä kun tuo sinun ruokavaliosi on NIIN VAIKEA. Niin...kalaa ja merenantimiahan ei koskaan Suomessa syödä ja kasvisruoka, maito ja kananmunat ovat täysin vieraita aineita? Mikä hitto siinä on, että osalle suomalaisista kasvisruoka tarkoittaa yhtä kuin ihminen ei voi syödä MITÄÄN, jos lihaa ei ole aamulla, välipalalla, päivällä, iltapäivällä, kahvin kanssa, illallisella ja illalla huikopalana sekä yöpaloina vielä, niin ihmisen ruokavalio on niin vaikea, että siitä pitää jumalaton märinä pistää päälle? Älkää sitten kutsuko kylään, perhana :D.

[/quote]

Lakto-ovo vegetaristi ei syö kalaa eikä muutakaan seafoodia. Lakto tarkoittaa maitoa ja ovo tarkoittaa munaa, eli syömme kasvisruoan lisäksi maitotuotteita ja kanamunaa sisältäviä ruokia.

Luulen että se osaltaan sekoittaa kasvissyöjävierasta ruokkivaa, että käytetään vaikeankuuloisia termejä ja vieläpä hiukan virheellisesti monesti.

Mielestäni tärkeintä vapaaseen valintaan perustuvan ruokavalion noudattajalle kyläillessä on olla olettamatta, että saa ylipäänsä mitään (usein olen itse saanut varsinaisia herkkuja)ja varustautua ruokatarjoilun puuttumiseen täysin kuljettamalka mukana esim. eväspatukoita, pähkinöitä, protskujuomia tms täyttävää. Voi myös tarjoutua valmistamaan ateriansa itse. Eikä saa valittaa, tämä on keskeistä! Et voi vaatia muita kunnioittamaan omia eettisiä valintojasi.

Mutta ihan aiheesta vielä. Minulla oli itsellä monta vinkeää ruokailukokemusta kaverini luona. En tiedä miten heidän perheensä siinä aina onnistui, mutta kaikki heidän valmistamansa ruoka maistui uskomattoman pahalta. Usein, mutta ei ileisesti aina syynä oli ruokatarpeiden pilaantuminen, josta huomauttaessa alkoi hirveä mekastus. Ette kuulkaa usko miten pahalta vaikka pizza, täytekakku tai pulla voivatkaan maistua. Ja luulivat vielä olevansa jotenkin tuon vuoksi parempia ihmisiä kuin muut, kun eivät heittäneet ruokaa pois vaan söivät mädän moskan ivallinen hymy kasvoillaan.

Vierailija
466/580 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 01:19"]Minulta on pyydetty maksua joulupöydän antimista. Osalta vieraista pyydettiin maksua ja osalta ei ja meidät vielä kutsuttiin joulupöytään. Sanoin kyllä ihan suoraan mitä ajattelin ajatuksesta ja kutsuja vielä ihmetteli, miten tuollaisesta nyt voi loukkaantua.

Olen lakto-ovo-vegetaristi, syön kyllä kalaa ja meren antimia. Tästä asiasta moni tuttuni ja läheiseni on tehnyt ihan älyttömän ongelman ja jatkuvasti saan kuulla kiukutteluja ja arvosteluja tästä ruoka-vammaisuudesta. Silti nämä ihmiset haluavat kutsua syömään, viimeksi minulle tarjottiin kasviksia pekoniin käärittynä ja pekoni vain otettiin pois...söin sillä kertaa ja ihan älyttömän paha olo tuli. Kutsuja oli "unohtanut" että olen ruoka-vammainen...kuitenkin pääruoaksi oli muistanut laittaa sellaista, mitä pystyn syömään.

Ihan helvetin ärsyttävää. Jos te ette pidä jonkun eettisistä valinnoista ruoan suhteen, niin pakkoko sitä asiaa on taivastella ja arvostella kerta toisensa jälkeen ja onko pakko kutsua syömään ja tarjota jotain, mitä vieras ei voi syödä? Todella, todella tökeröä ja epäkohteliasta. Minäkään en taivastele lihansyöjille, että saatanan rääkkääjät, miettikää niitä kidutettuja eläimiä, miten voitte syödä, eikö omatunto kolkuta jne...

Mummoni varsinkin kiukuttelee tuosta ruokavaliosta, yhden kerran uhkasi tehdä minulle pelkkää kastiketta perunoiden kanssa ja muille tekevänsä kanaa. Minä sanoin, että siitä vain, ei minun elämä yhteen ateriaan kaadu. Ja avopuolison mummo se vasta vaikeana tätä pitääkin. Soitti ihan asiakseen kukonlaulun aikaan aamulla ja tivasi heti alkuun, että mitäs sinä muka voit syödä kun tuo sinun ruokavaliosi on NIIN VAIKEA. Niin...kalaa ja merenantimiahan ei koskaan Suomessa syödä ja kasvisruoka, maito ja kananmunat ovat täysin vieraita aineita? Mikä hitto siinä on, että osalle suomalaisista kasvisruoka tarkoittaa yhtä kuin ihminen ei voi syödä MITÄÄN, jos lihaa ei ole aamulla, välipalalla, päivällä, iltapäivällä, kahvin kanssa, illallisella ja illalla huikopalana sekä yöpaloina vielä, niin ihmisen ruokavalio on niin vaikea, että siitä pitää jumalaton märinä pistää päälle? Älkää sitten kutsuko kylään, perhana :D.

[/quote]

Lakto-ovo vegetaristi ei syö kalaa eikä muutakaan seafoodia. Lakto tarkoittaa maitoa ja ovo tarkoittaa munaa, eli syömme kasvisruoan lisäksi maitotuotteita ja kanamunaa sisältäviä ruokia.

Luulen että se osaltaan sekoittaa kasvissyöjävierasta ruokkivaa, että käytetään vaikeankuuloisia termejä ja vieläpä hiukan virheellisesti monesti.

Mielestäni tärkeintä vapaaseen valintaan perustuvan ruokavalion noudattajalle kyläillessä on olla olettamatta, että saa ylipäänsä mitään (usein olen itse saanut varsinaisia herkkuja)ja varustautua ruokatarjoilun puuttumiseen täysin kuljettamalka mukana esim. eväspatukoita, pähkinöitä, protskujuomia tms täyttävää. Voi myös tarjoutua valmistamaan ateriansa itse. Eikä saa valittaa, tämä on keskeistä! Et voi vaatia muita kunnioittamaan omia eettisiä valintojasi.

Mutta ihan aiheesta vielä. Minulla oli itsellä monta vinkeää ruokailukokemusta kaverini luona. En tiedä miten heidän perheensä siinä aina onnistui, mutta kaikki heidän valmistamansa ruoka maistui uskomattoman pahalta. Usein, mutta ei ileisesti aina syynä oli ruokatarpeiden pilaantuminen, josta huomauttaessa alkoi hirveä mekastus. Ette kuulkaa usko miten pahalta vaikka pizza, täytekakku tai pulla voivatkaan maistua. Ja luulivat vielä olevansa jotenkin tuon vuoksi parempia ihmisiä kuin muut, kun eivät heittäneet ruokaa pois vaan söivät mädän moskan ivallinen hymy kasvoillaan.

[/quote]

Et sitten ilmeisesti vaivautunut lukemaan kommentteja tuon lainaamasi jälkeen?

Vierailija
467/580 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses, kun oli hauska ketju :D 

Täytyy sanoa, että kyllä ovat ihmiset kummallisia, huonosti käyttäytyviä ja jopa ihan röyhkeitä, mitä näistä jutuista tulee ilmi. Luulis jotenkin olevan aikuisille ihmisille itsestäänselvyys ne pari hassua juttua, mitä tulee yleisiin (?) periaatteisiin kahvitteluun ja ruokailuun liittyen. Kutsu tulla kahville on eri asia kuin kutsu tulla istumaan iltaa tai illalliselle. Nyyttärit on asia ihan erikseen. Tuliaisia en ikinä odota, mutta vien itse kyllä. En valita minulle tarjotusta ruuasta enkä toisaalta mene kylään jättinälän kerakaan.  Huomioin vieraiden ruokavaliot ja illalliseen kuuluu viini. Ruokaa on aina enemmän kuin tarpeeksi, koska vaikka itse olenkin pienikokoinen naikkonen, syön silti aikamoisia annoksia :) 

Kai nämäkin jutut on vähän kiinni siitä onko vierailla/kutsutuilla samanlainen ajatusmaailma. Esim. jos kaveri soittaa ja kysyy saako tulla kahville niin tottakai saa muttei hän odotakaan muuta kuin kahvia (ei ole pullat tai kahvileivät tapana). Mutta jos nyt olen samaan aikaan itse laittamassa ruokaa niin saa syödä myös ja sitten juodaan ne sumpit.

Mulla ei muuten edes ole mitään kummallisia ruokailukokemuksia. Ehkä ainut tilanne mikä tulee mieleen oli kun oltiin entisen poikaystävän kanssa kaveripariskunnan luona viettämässä viikonloppua, mukana oli myös kolmas pariskunta. Sovittu oli, että ruokaa ostetaan yhdessä ja kulut jaetaan. Oli välipalaa, lämmintä ruokaa, aamupalaa jne. monta ateriaa päivässä eli nälkä ei yllättänyt. Kummallista oli vain se, että eivät edellisen aterian astiat vielä olleet ehtineet astianpesukoneeseen asti kun emäntä alkaa jo suureen ääneen pohtimaan, mitä ruokaa tehtäisiin sitten seuraavaksi ja moneltako, kuka voisi paistaa lihoja ja kuka leikata tomaatit salaattiin. Vkl oli tosi mukava ja ruokaa riittävästi ja se oli hyvää, mutta turhaa stressiä syömisestä. Eihän sitä ruokaakaan nyt KOKO AJAN tarvitse miettiä? :)

Vierailija
468/580 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 01:19"]

Olen lakto-ovo-vegetaristi, syön kyllä kalaa ja meren antimia. Tästä asiasta moni tuttuni ja läheiseni on tehnyt ihan älyttömän ongelman ja jatkuvasti saan kuulla kiukutteluja ja arvosteluja

[/quote]

Sinä olet kyllä pseudovegetsristi kuten äitinikin. Itse olen lakto-ovo. Lanto-ovo-vegetaari syö kasvistenlisäksi maitotuotteita ja kananmunaa, pseudovegetaari lisäksi mereneläviä.

Vierailija
469/580 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kerroit näistä jo aiemmin :)

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 11:31"]

Anoppilassa on aina tarjolla jääkaappikylmää (tai itse asiassa parvekekylmää, siellä säilyttävät) muutaman päivän - viikon vanhaa pullaa, usein samassa pöydässä myös suolakurkkua ja vaikkapa retiisejä. Aina odotan mielenkiinnolla, mitä kahvipöydässä tällä kertaa on ;) Alussa olin oikeasti ihan kauhuissani näistä tarjoiluista, mutta nyt olen tottunut ja pistelen retiisit ja valmiiksi kuoritut, jo vähän kuivettuneet mandariininsiivut suuhuni kahvin kanssa tyynen rauhallisesti ;)

Äitini tykkää laittaa ruokaa, mutta mitoittaa aina alakanttiin määrät, tai sitten ollaan vaan tosi isoruokaisia. Kerran uhosi, että nyt on niin paljon ruokaa että varmasti riittää ja että hän sitten vaikka pakastaa loput, jos me ei oteta loppuja mukaan. Hän oli keittänyt 10 perunaa, eli jokaiselle keskimäärin 1,5 kpl ;) noin kilon paahtopaisti oli very well done, eli tietenkin kutistunut uunissa kovin pieneksi. Ei siinä mitään, mutta nauratti se höösäys että nyt kyllä on sitten suunnilleen armeijalle ruokaa ;) äiti on ihana kuitenkin, pus.

[/quote]

Vierailija
470/580 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikset nyt vain ihan reilusti sano ihmisille, että et syö lihaa etkä kanaa, mutta kaikki muu käy."

KANA ON LIHAA JA KALA MYÖS.

Itsehän olen pesco-lakto-ovo-vegetaristi.

Syön siis suomeksi sanottuna kalaa, kananmunia ja maitotuotteita.

Huoh!

Vierailija
471/580 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 22:48"]Kummallisin ruokakokemukseni, joka ei kyllä edes ollut kummallinen mutta oli vaan outo kun ownasin ite itseni, aiheutin itselleni mindfuckin. Oltiin lähdössä ajeleen avoppilasta pois (500 km) ja ennen sitä avoppi sanoi, että ruokkii meidät sopalla. Olin että kiva jee, saa ruokaa ennen lähtöä. Hieman kummastelin että outoa antaa illalla matkalle lähtiessä makeaa soppaa, että lämmin ruoka maistuisi mieluummin. Mulle siis soppa on mansikkasoppaa, luumusoppaa jne. Tunsin itseni idiootiksi, onneksi en ollut sanonut mitään, kun sainkin eteeni lautasellisen kanakeittoa. :P Siellä päin soppa on siis keittoruokaa. Oli muuten hyvää keittoa!

[/quote]

Sivistymätön moukka

[/quote]

Hih, kivaa kuulla että pidät kokonaista murrealuetta sivistymättömänä. Tämä vissiin osoittaa oman sivistyksentasosi. Onneksi en ole yhtä "sivistynyt" kuin sinä. :)

Vierailija
472/580 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte useat kyllä aikamoisia lampaita kun suostutte syömään tommosta paskaa mitä täälläkin on lueteltu? Herneet+jätski, pelkkä bernaicekastike, verinen jäätelö, muurahaiskakku.. Ymmärrän että ei haluta pahottaa emännän ja isännän mieltä mut jotain rajaa oikeesti. Ihmiset vois oppii pitämää kiinni omasta ylpeydestään ja oikeuksistaan, niin arki- kuin työelämässä eikä alistua kaikkeen.

Vierailija
473/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki omasi! Minulla ei tule mieleen mitään erityistä, kaiketi tuttavani ovat niin normaaleja, ettei ole outouksia jäänyt mieleen. ;)

Vierailija
474/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut aika vaatimatonta ruokaa, kuten makaronilaatikkoa ja sen kylkeen tomaattisiivuja "salaatiksi", ja kerran emännän uuniperunat olivat raakoja, mutta sekin kuitattiin huumorilla.

Veljeni tarjoaa taas aina ihania herkkuja ja sieltä saan yleensä myös kotiin vietäväksi työmatkoilta tuotuja suklaatryffeleitä tai muita nameja, nams. :)

Vierailija
475/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin kaverille kutsuttuina 40-vuotisjuhliin joiden teemana oli oluen maistelu. Meitä oli siinä sitten 4 avioparia maistelemassa. Heh. hehehheheh. Naurattaa vieläkin se maistelu. Eli aina yksi pullo kutakin lajia jaettiin jokaisen meidän kahdeksan kesken. Eli ei edes puolta desiä tullut per nokka kutakin lajia. Ja niitä lajeja viisi. Ja siinä ne juhlat sitten oli.

Nauretaan tätä miehen kanssa aika usein että sellaisissa oluenmaisteluissa ei olla ennen oltu!

Vierailija
476/580 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotinoista (oliko tuo se sana..? )

Olen Pirkanmaalaistunut pohjanmaalainen enkä ole aiemmin IKINÄ edes kuullut tuollaista sanaa saatikaa tuollaisesta perinteestä. Täytyy siis varmaankin pyytää anteeksi moneltakin tuttavalta. Aina oppii uutta.

Vierailija
477/580 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ei mitään järkyttävän kamalaa tule mieleen vaikka 17vuotta keliakiaa sairastaneena on monet pettymykset leikki-ikäsestä alkaen kohdattu.

Sen muistan kun olin kielikurssilla 14vuotiaana briteissä. Matkaan sisälty 2vrk Lontoossa ja oli kielikurssifirman varaama illallinen johonki ravintolaan ja etukäteen oli ilmotetu keliakiani sinne.

Noh lopulta pöytään tuotiin mulle taiottu iiiiso kulho salaattia. Ei muuta. Salaatttiin oli sotkettu leipäpaloja. Eli en voinu syyä. Kun siitä mainitsin niin tarjoilija taisi sanoa että voinhan jättää ne vain syömättä. noh ei se ihan niin toimi... Nälkä jäi. Tuolla Lontoon reissulla kun muutenkin tuo oli ainoa järjestetty ateria ja yöpyminenkin oli nuorisohotellilla jossa ei ollu ruokia tarjolla. muistan kun serkkuni kanssa juostiin naapuriin sylmään aamupalaksi ranskalaisia BurgerKingiin tms, hoh...

Mut joo harvemmin mitään järisyttävää epäkohtaa on ollu.Olen aika joustavakin vaikka erikoisruokavalioo noudatan ja aina jätän ennemmin huomaamatta syömättä kuin nostan suurta meteliä ruuasta. eniten kai harmittaa ihmisten väärä luulo et voisin ihan vähän edes maistaa - se ripauskin kun tuo lopuksi iltaa yrjöömistä melkein heti syömisen jälkeen vessassa sisuskalut ulos että ei kiitos.

Vierailija
478/580 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 10:02"]

Illanistujaiset, joihin kaikkien vierailden piti tuoda herkkuja lemppari matkakohteestaan. Isäntäväki teki sushia ja muiden tuomat ruuat ja juomat he laittoivat talteen omiin herkutteluhetkiinsä. Muiden vieraiden lempikohteet ja niiden ruuat/juomat jäivät vähän pimentoon. Itse haimme tuomisemme erikoiskaupasta, joka ainoana maahantuo suomessa kyseisen maan tuotteita ja meillä olisi ollut tarinakin niihin liittyen :) Ei auttanut vihjailut eikä edes suora kysymys, että milloinkas me maistetaan muiden maiden herkkuja.

[/quote]

Tämä kirjoitus haisee pahasti brassailulle ja ylemmyydentunteelle. Onko itse Blingströmit asialla?

Vierailija
479/580 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 01:46"]

Rotinoista (oliko tuo se sana..? )

Olen Pirkanmaalaistunut pohjanmaalainen enkä ole aiemmin IKINÄ edes kuullut tuollaista sanaa saatikaa tuollaisesta perinteestä. Täytyy siis varmaankin pyytää anteeksi moneltakin tuttavalta. Aina oppii uutta.

[/quote]

Minä taas olen pirkanmaalaistunut Pohjois-Pohjalainen, ja jo lapsuudessani muistan kuinka rotinoita (tai saunaruokia) vietiin aina vauvaperheeseen.

[/quote]

No hei anteeksi ihan kamalasti!!! :D Jos en ole kuullut mistään rotinoista niin en vain OLE kuullut. Ei siis mitä ilmeisimmin ole ollut tapana meidän suvussa tai tuttavapiirissä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
480/580 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2011 klo 20:31"]

tähän asti on ollut ystäväni syntymäpäivätarjoilujen helmi;

yhdistetty makea täytekakku ja voileipäkakku samaan kakkuun :)

hmm..

Ei se ollut synttärit vaan kiitospäivä! Rachelilla liimaantui keittokirjan sivut yhteen, siten tuo kakku syntyi vahindossa. Joey söi hyvällä halulla, muut vaan teeskenteli.

Se oli hauska ilta. Monican ja Rossin vanhemmatkin oli paikalla.

Tuli ihan sama mieleen... katsonut jakson ja tullut tänne muka keksimään hauskaa :D heh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi