Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkahelvetissä eläminen

Vierailija
29.07.2025 |

Juu en tiedä onko järkee käydä töissä.. vakkari duuni on. mutta silti käyn vielä toistaseksi, lainaa on yli 45 tuhatta. lyhennys jotain 730, maksan siis pelkkiä korkoja laina ei lyhene yhtään,  mulla ei jää palkasta mitään, eli kannattaako ees töissä käydä tai sitten maksaa vain korkoja?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene velkaneuvojan juttusille. Jos haluat joskus elää normaalia elämää, niin ei ainakaan töistä kannata pois jäädä 

Tämä! Velkaneuvoja osaa auttaa parhaiten. Tuonne kannattaa mennä ajoissa, eikä jäädä yksin murhetimaan.

Valtio/kunta voi myöntää sosiaalista luottoa. Mutta velkaneuvoja tietää asiat parhaiten.

https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/

Minulla ei tuloja ja silti ei mitään myönnetty. Velka neuvonta täällä todella surkea kuin jollekin eläimelle puhuisi eivät halua auttaa. Siis siellä kun selittää asiaa he lähettää viestiä ja laittaa vaan laskua mitä maksettavaa, ei muuta vastaa. Eivät ymmärrä tai osaa neuvoa edes ja toimivat etänä täällä. En saa palvelua 2 kertaa yrittänyt. Ja sosiaalitoimisto ei todellakaan auta mitenkään, ohjaa vain tuonne. Itselläni ei työtä ja tälleen täysin jätetty kaikki. 

Vierailija
102/128 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä18348 kirjoitti:

Anna mennä ulosottoon saat puoli vuotta aikaa ennenkuin maksut alkavat. Tulot 2100 e maksu 820 e kk menee 1,5 vuotta niin ohi on ja uutta lainaa ei saa🤡

Puoli vuotta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa tuo 7 v lyhenisi jos olisi pienempi korko ja maksaisi vain 1 lainaa pois, mutta nyt tätä menoa menee varmaa 20 v 

Vierailija
104/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin vaikea kun on lainaa niin olla velkaantumatta lisää, emmä tiedä, kai sairaus, mä en osaa elää esimerkiksi 3 eurolla päivä, Vloppuna menee jo rahaa aina vähintää 10-20 € 

Vierailija
105/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos juo alkoholia ja käy vaikka baarissa, menee jo 30-50 €

Vierailija
106/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei saa mitää helpotusta vaikka on vakituinen työ, niin ei siis yhtään mitään. pelkkiä korkojen maksuja ja odotella ikuisuus että pääoma lyhenisi ees jonkun verran.

Vierailija
107/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa käyttää rahaa yhtään, tuhlaan kun joku toimistusjohtaja 5000 € palkalla en osaa sanoa, vuodes velkaannuin 10 tuhatta lisää.

Vierailija
108/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kai se pitäs olla joku tietty raha käytös viikoksi, käteistä niin pärjäis, ei senttiäkään yli.

Vierailija
109/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vuodessa velkaantuu noin 10 tuhatta lisää, niin on paha ongelma hiton paha ja sairaus.

Vierailija
110/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse osaan elää viikolla tietyllä rahalla käy töissä eikä kuluta, mutta aina se hiton vloppu, lähtee ostamaa alkoholia tai baariin, niin se raha menee, no raha on suurin osa menny muihin en halua ees kertoa.

Vierailija
111/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiedä ei sitä vain osaa elää hiton hiton hiton köyhästi jollain 2 eurolla päivä, en ymmärrä, toiset hoitaa niin hyvin raha sotkut ja on uusia autoja ja kaikkee en ymmärrä.

Vierailija
112/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sitten pitäny jo nuorempana ostaa hienompi auto velalla kun sitä lainaa vielä sai, nyt se on myöhäistä.

Vierailija
113/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa ei saa enää yhtään mistään olen kaikki kokeillut!!

Vierailija
114/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs se toinen duuni?

Vierailija
115/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs se toinen duuni?

Niin mitä siitä?

Vierailija
116/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs se toinen duuni?

Niin mitä siitä?

Kaksi työtä=kahdet tulot

Vierailija
117/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs se toinen duuni?

Niin mitä siitä?

Kaksi työtä=kahdet tulot

Juu toki mutta en jaksa tehdä.. terveydelliset syyt tässä ja en vaan jaksa.

Vierailija
118/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene velkaneuvojan juttusille. Jos haluat joskus elää normaalia elämää, niin ei ainakaan töistä kannata pois jäädä 

Tämä! Velkaneuvoja osaa auttaa parhaiten. Tuonne kannattaa mennä ajoissa, eikä jäädä yksin murhetimaan.

Valtio/kunta voi myöntää sosiaalista luottoa. Mutta velkaneuvoja tietää asiat parhaiten.

https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/

Minulla ei tuloja ja silti ei mitään myönnetty. Velka neuvonta täällä todella surkea kuin jollekin eläimelle puhuisi eivät halua auttaa. Siis siellä kun selittää asiaa he lähettää viestiä ja laittaa vaan laskua mitä maksettavaa, ei muuta vastaa. Eivät ymmärrä tai osaa neuvoa edes ja toimivat etänä täällä. En saa palvelua 2 kertaa yrittänyt. Ja sosiaalitoimisto ei todellakaan auta m

Velkaneuvonta oikeusaputoimistossa on maksutonta. Jos siellä on surkeaa eikä haluta auttaa, voit valita asiointipaikaksi vaikka Kuusamon, Imatran, Ivalon, minkä tahansa muun paikan, jossa palvelu  on parempaa.

Sosiaalista luottoa ei myönnetä, jos ei ole tuloja niin, että sen voi maksaa takaisin. Katsos kuin luotot pitää aina maksaa. Velkajärjestely on eri asia. Sen voi saada täysin tuloton toimeentulotuella elävä ja maksaa 3 tai 5 vuotta sen, mitä on varaa. Tai ei maksa mitään = nollaohjelma, jos ei ole varaa maksaa.

Vierailija
119/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiluja noi sun lainat. Töissäkäyvillä ihmisillä talolainat ovat helposti puolta miljoonaa. Mene oikeisiin töihin.

Vierailija
120/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä18348 kirjoitti:

Anna mennä ulosottoon saat puoli vuotta aikaa ennenkuin maksut alkavat. Tulot 2100 e maksu 820 e kk menee 1,5 vuotta niin ohi on ja uutta lainaa ei saa🤡

Puoli vuotta??

Puoli vuotta menee helposti ennen kuin ensimmäisen maksamatta jääneen erän jälkeen ulosotto alkaa. Ensin menee 3 kuukautta ennen kuin velka eräännytetään, sen jälkeen vielä oma aikansa perinnässä ennen kuin oikeudesta tulee ulosottopäätös. Ja sitten vielä ulosotto jahkailee jonkun aikaa ennen kuin laittaa maksukiellon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi