10000 askelta päivässä - onnistuuko muilta?
Jossain mainittiin, että päivässä pitäisi kävellä noin 10 000 askelta ihan jo peruskunnon vuoksi, joten katsotaanpa.
Mittailin tuossa, että lähimpään kauppaan on noin 300 metriä matkaa ja askelia menee noin 500 kpl/suunta (mittaukset epätarkkoja)
Eli edellisen pohjalta laskemalla 1000 askelta olisi sitten 600 metrin matka ja 10 000 askelta vaatisikin sitten 6 km matkan kävelemistä päivittäin.
Miten on, käveletkö itse päivittäin tuollaisia matkoja?
Kommentit (14)
Kävelen nykyään ihan helposti.
10 tuhatta askelta tulee ihan kevyesti nykyään. Keskimäärin kävelen 15 000-20 000 askelta päivässä. Joskus kun haluan oikeasti liikkua niin tulee tuplat tuosta.
Ennen en jaksanut mutta kun tarpeeksi kävelee niin siitäkin tulee rutiinia.
Omia askelia ei ole tullut laskeskeltua, mutta näin ensiarviolta vaikuttaa aika suurelta ja aikaavievältä urakalta päivittäin etenkin jollekin perusihmiselle jolla on työ, koti ja perhe hoidettavana. (ellei sitten tee työtä, jossa tulee liikuttua paljon)
Illalla luvut vaihtelee 3000 askeleesta 14 000, mutta en pidä siitä meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yläkanttiin. 7000 riittää.
jep, suunnilleen samat hyödyt kuin 10000.
Ei tällä hetkellä, koska koiranpentu ei jaksa kävellä pitkiä lenkkejä, mutta tulee ihan helposti kunhan se tuosta kasvaa reippaaksi ulkoilukaveriksi.
Kävelen normaalisti 10-15 km päivässä. Joskus 20 km.
Töissä tulee noin 13 000 - 15 000 askelta per vuoro.
Vaikeaa olisi päästä noin matalaan lukuun päivittäisissä askeleissa. Ihan normipäivänä tulee 15 000 askelta ja jos vähänkään urheilee niin 20 000 - 25 000. Teen istumatyötä.
Miten sellaiset ihmiset kuluttaa päivänsä, jotka kävelevät vain 10 000 askelta tai alle? Makaatteko sohvalla aamusta iltaan telkkaria katsoen?
Onnistui kunnes hankin pyörän. Nykyisin menee 80-90km pyöräilyä, 3-4km rintauintia, 5-6h salitreeniä viikossa. Tuohon päälle keskimäärin noin 7000 askelta päivässä.
Mulla näyttää kännykän sovellus keskiarvoksi 13548 askelta päivässä. Olen silti läski.
Istumatyö niin tiukkaa tekee. Aamulla 5km lenkki tuo vähän alle 7000 askelta ja usein jää siihen.
Töissä tulee varmasti väkisinkin reilut yli 18 000askelta liki aina vähintään. Jalat huutaakin hoosiannaa töiden jälkeen, siivoustyö. Onneks auto ja vakkarisäädin kun ei jaksais kaasuakaan painaa. Nyt lomalla onneks jalat saa levätä.