Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velkahelvetissä eläminen

Vierailija
29.07.2025 |

Juu en tiedä onko järkee käydä töissä.. vakkari duuni on. mutta silti käyn vielä toistaseksi, lainaa on yli 45 tuhatta. lyhennys jotain 730, maksan siis pelkkiä korkoja laina ei lyhene yhtään,  mulla ei jää palkasta mitään, eli kannattaako ees töissä käydä tai sitten maksaa vain korkoja?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset lakkaamatta ottavat kulutusluottoja täysin turhuuksiin. Korot ovat valtavat ja koko elämä, tuhoutuu. Silti sitä lainaa täytyy ottaa.

Olisiko hyvä käyttää aivosoluja johonkin?

on ollut pakko ottaa kun omistaa autonkin korjauksiin menee rahaa+ aina pitää olla vähän ylimääärästä luotolla

Tuolla lainallahan saisi upouuden auton, jota ei juuri koskaan tarvitsisi korjailla.

niin saisi mutta olen tehnyt hölmäyksiä

Vierailija
42/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa pois niin saat elämäsi vielä kuntoon. Itselläni oli noin 38 tonnia velkaa ja siitä on enää muutama hassu tonni jäljellä. 800-1100 euroa mennyt joka kuukausi.

Siis ootko hullu.. miten oot pystyny noin paljon lyhentää kk?

Hullu koska haluan saada elämäni kuntoon? Palkkani on nettona n. 2000-2200 euroa, riippuen teenkö joskus ylitöitä.

En nyt ymmärrä.. mä saan alle 2000 € ja velka ei lyhene mitää maksan korkoja

Ai ulosotossa ei lyhene? Kyllä mulla lyheni. Huuhaata se ettei ulosotossa velat lyhene ja olen osa-aikatyön palkalla saanut maksettua kaikki pois. Ja velkaa oli lähemmäs 10.000€. Palkka ei iso ole koska saan myös tukia  palkan lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset lakkaamatta ottavat kulutusluottoja täysin turhuuksiin. Korot ovat valtavat ja koko elämä, tuhoutuu. Silti sitä lainaa täytyy ottaa.

Olisiko hyvä käyttää aivosoluja johonkin?

on ollut pakko ottaa kun omistaa autonkin korjauksiin menee rahaa+ aina pitää olla vähän ylimääärästä luotolla

Tuolla lainallahan saisi upouuden auton, jota ei juuri koskaan tarvitsisi korjailla.

Ei se että ostat uuden auton tarkoita sitä millään muotoa ettei tarvisi korjailla. Ihan yhtä hyvin voi joutua korjailemaan kuten muitakin autoja ja korjaukset voi maksaa enemmän kuin vanhempiin autoihin.

Vierailija
44/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös velat vanhene 15-20 vuodessa? 

Vierailija
45/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa pois niin saat elämäsi vielä kuntoon. Itselläni oli noin 38 tonnia velkaa ja siitä on enää muutama hassu tonni jäljellä. 800-1100 euroa mennyt joka kuukausi.

Hullu koska haluan saada elämäni kuntoon? Palkkani on nettona n. 2000-2200 euroa, riippuen teenkö joskus ylitöitä.

Ai ulosotossa ei lyhene? Kyllä mulla lyheni. Huuhaata se ettei ulosotossa velat lyhene ja olen osa-aikatyön palkalla saanut maksettua kaikki pois. Ja velkaa oli lähemmäs 10.000€. Palkka ei iso ole

Ei ole mulla ainaskaa lyhentynyt kun maksan pelkkiä korkoja

Vierailija
46/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivä suostu antamaa mulle mistää toista kulutuslainaa millä maksan toisen pois että kk erä pienenisi ja mulle jäisi enempi rahaa, en koe et on järkeä tehdä töitä jos jää 30  € käteen pakollisten menojan ja lyhennysten jälkee ja ruoka ja bensat

Vierailija
47/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vyöryttäminen/lumipallo on hyvä systeemi.

Vierailija
48/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivä suostu antamaa mulle mistää toista kulutuslainaa millä maksan toisen pois että kk erä pienenisi ja mulle jäisi enempi rahaa, en koe et on järkeä tehdä töitä jos jää 30  € käteen pakollisten menojan ja lyhennysten jälkee ja ruoka ja bensat

onpa kumma etteivät anna laikaa jotta sulle "jäisi enempi rahaa". Olisivat voineet antaa, jos olisit perustellut että voi nopeammin ja paremmin maksaa velkasi pois. 

Vierailija
49/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa on 7 % kiinteä korko.

Ei oo noin vähän nykyään. 

Vierailija
50/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on noita ? 

Niin, tai Velho. 

Vierailija
51/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla noin vahingoniloisia ja pahansuopia? Ap on mokannut raha-asiansa, entä sitten?! Ei se oikeuta mihinkään nälvimiseen. Minä ainakin toivon vilpittömästi että pääsisit velkajärjestelyyn ja että saisit asiasi kuntoon. Voimia sinulle!

Vierailija
52/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu säkkiä myöten! En käsitä miksi ihmiset ottaa lainaa tai velkaantuu. Sillä mitä tienataan voi elää; ostaa ruokaa ja suojaa sen verran kuin pystyy. Ei kannata elää yli omien varojen tai vajoaa.

Vierailija
53/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa minua tommoinen tyhmyys. Itse olin velkahelvetissä lainantakaajana. Kesti 20v ja nyt siitä vapaa. Lainanottaja selvisi maksamatta mtn, vaikka perintöä oli tiedossa. Minä vaan maksoin ja maksoin, meni terveys ja ystävät. Kiitos ex-mieheni kaikesta.

Vierailija
54/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaamalla mysteeriäänen voit lyhentää sitä viidellä tonnilla

Vierailija
55/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika heikkoa on rahan ymmärtäminen.tottakai velka maksettava pois.

asenteessa tuntuu olevan jotain pielessä myös jos ei kiinnosta selviytyä.

Vierailija
56/128 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vyöryttäminen/lumipallo on hyvä systeemi.

Kesällä ei voi tehdä lumipalloja. 

Vierailija
57/128 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku jo muistutti sananlaskusta Suu säkkiä myöten, jota voisi jatkaa sanonnalla Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Hyvä esimerkki tarkasta taloudenpidosta on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
58/128 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä tänne https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/palvelumme/… Toivottavasti ohitit ilkeät vastaukset ja jaksoit lukea tänne saakka.

Kahdeksalta aukeaa puhelinpäivystys ja sähköiseen asiointiin voit kirjautua vaikka keskellä yötä. Sieltä saat asiantuntevaa apua. Onko yksityishenkilön velkajärjestely tuttu?

Vierailija
59/128 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja taas tätä samaa kissakeittopaskaa ja joka ketjuun... voi ällötyksen ällötys...

Vierailija
60/128 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä laina? Ihan tavallinen talolaina? 

Ei.. kulutusluottoja. anyfin 14 tuhatta, bank norwegian 26 tuhatta, ja luottokortille tuhansia..

Eihän noita pysty muulla maksamaan kuin berseellä. Toivottavasti olet edes jonkun näköinen, ettei tuotetta tarvitse ihan polkuhintaan myydä.