Velkahelvetissä eläminen
Juu en tiedä onko järkee käydä töissä.. vakkari duuni on. mutta silti käyn vielä toistaseksi, lainaa on yli 45 tuhatta. lyhennys jotain 730, maksan siis pelkkiä korkoja laina ei lyhene yhtään, mulla ei jää palkasta mitään, eli kannattaako ees töissä käydä tai sitten maksaa vain korkoja?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaa ei saa enää yhtään mistään olen kaikki kokeillut!!
Entäs se toinen duuni?
Niin mitä siitä?
Kaksi työtä=kahdet tulot
Juu toki mutta en jaksa tehdä.. terveydelliset syyt tässä ja en vaan jaksa.
Mutta nyt on se hetki kun pitäisi hetken aikaa vaan jaksaa. Niin ne ihmiset ovat ennenkin tehneet ja tänäkin päivänä raadetaan niskalimassa aina jossakin.
juu teen kausittain enempi töitä.. en joka kk jaksa... nykyinen työ on jo vähän kyllästyttävää kyllä sitä vielä vuosia jaksaa mut ei varmaa enempää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä tänne https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/palvelumme/… Toivottavasti ohitit ilkeät vastaukset ja jaksoit lukea tänne saakka.
Kahdeksalta aukeaa puhelinpäivystys ja sähköiseen asiointiin voit kirjautua vaikka keskellä yötä. Sieltä saat asiantuntevaa apua. Onko yksityishenkilön velkajärjestely tuttu?
Millä peeusteilla se myönnetään? Itse pääsin siihen kun olin ylivelkaantunut takaamalla siskolleni lainan. Hänhän jätti sen pystyyn ja minä maksajaksi. Olin ulosotossa muutamia vuosia ja hain sitten vihdoin velkasaneerausta. Ei ne velat sillä kuittaantuneet.
Ensinnäkään edellisten vuosien aikana ulosottoon velkaa maksettuja summia ei oteta huomioon. Sain sitten viiden vuoden tiukan maksuohjelman, jota maksoin. 5 vuoden jälkeen tarkastivat vielä tuloni ja kas
Nykyisin useimmat velkaneuvojat tekevät maksuohjelman itse eikä selvittäjän palkkiota mene.
Lisäsuoritusvelvollisuus luki siinä velkajärjestelypäätöksessä, eli jos kalenterivuodessa tulot lisääntyivät xxxx euroa siitä, mitä oli hakemuksessa, sen ylittävästä osasta meni puolet lisäsuorituksena velkojille. Tämä on asia, jonka yllättävän monet velkaneuvojat unohtavat selostaa riittävän tarkasti velkajärjestelyssä oleville.
Melkein kuin Suomineidon tarina. Velkaa on kerrytetty 25 vuotta ja korkoja maksellaan, Pienikin säästöyritys julkisista menoista aiheuttaa julmetun vikinän ja itkun, että kuollaan nälkään, vaikka ollaan Euroopan lihavin kansa.
Tämä hallitus on ensimmäinen, joka on vähän yrittänyt hillitä lisävelkaantumista, mutta ei ole onnistunut, kun vaaditaan lisää toimenntulotukea, työttömyystukea, sairaanhoita ym.
Eiköhän sieltä väistämättä lopulta tule sama kuin Kreikalle, että muualta kerrotaan mistä pitää säästää.
Mutta älkää peljätkö, emme joudu laihtumaan,
Ei tuo mikään iso velka ole. Käy velkaneuvonnassa ja pyri ottamaan matalakorkoinen järjestelylaina, jolla maksat nuo kalliskorkoiset lainat pois
Työttömäksi jääminen pahentaa tilannettasi, vaikka et sitä vielä näe.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mikään iso velka ole. Käy velkaneuvonnassa ja pyri ottamaan matalakorkoinen järjestelylaina, jolla maksat nuo kalliskorkoiset lainat pois
En jää työttömäksi. On se iso velka kun ei saa järjestelylainaa, voisin lyhentää 1 lainaa vaikka 500 € kk ja olisi pienempi korko, olisi toivoa. 7 v päästä laina olisi maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jää työttömäksi. On se iso velka kun ei saa järjestelylainaa, voisin lyhentää 1 lainaa vaikka 500 € kk ja olisi pienempi korko, olisi toivoa. 7 v päästä laina olisi maksettu.
Eivät myönnä järjestely/yhdistelylainaa mistään, kun on jo tälläinen velka.
Nykyään pitää olla isot talot ja uudet autot niin velkaa on eläkkeeseen asti. Ennen vanhaan säilytettiin joku roti veloissa ja tehtiin hankintoja sitä mukaa kun varoja oli. Ei ostettu uutta autoa, jos talon rakennus oli kesken, vaan ajettiin sillä vanhalla räppänällä niin kauan kun se kesti. Mutta nykyään, pitää näyttää kaikille, varsinkin naapureille kuinka lujaa menee. Itse aina ajattelen kun joku kehuskelee omaisuuksillaan että velkoja on tuollakin sitten maailman tappiin asti. Ei tarvi tulla mulle sitten itkemään kun on asiansa sössinyt.
Mutta nyt on se hetki kun pitäisi hetken aikaa vaan jaksaa. Niin ne ihmiset ovat ennenkin tehneet ja tänäkin päivänä raadetaan niskalimassa aina jossakin.