Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, vaaditko miestä tekemään puolet kaikesta?

Vierailija
29.07.2025 |

Eli kummatkin tekevät täyttä työaikaa ja tuovat rahaa taloon suurinpiirtein saman verran. Laskut ja lainat maksetaan puoliksi. Kotityöt, ruuanlaitto, kuskaaminen, metatyöt ja lastenhoito hoidetaan puoliksi. 

Tämäkö on se malli, johon valtaosa nykyään pyrkii?

Kommentit (393)

Vierailija
141/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaadi. Teen enemmän kotitöitä ja vähemmän palkkatöitä sekä vähemmän rahaa. 

Olet siis idiootti.

Kuin? 

Sinä olet tämä liidulla piirtelijä joka jankuttaa tätä samaa typerää vänkytystä tässä ketjussa.

Vierailija
142/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies saa tehdä meillä enemmänkin kuin puolet kotitöistä, jos miestä tasajako ahdistaa.

Ja sinä varmasti maksat yli puolet laskuista jos puoliksi maksaminen ahdistaa? 

Jos asut taloudessani, teet oman osuutesi. Kulutat seiniä, lattioita, suihkua, sänkyä, jääkaappia ja sen sisältöä, paskahuussia, saunaa. Tarvitset ruokaa, juomaa, puhtaita vaatteita ja lakanoita, roskat on vietävä, siivous tehtävä, jottemme saa luteita, hometta tai muita haittaeliöitä. Silloin myös teet oman osasi. TAI MUUTAT HELVETTIIN.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaadi. Teen enemmän kotitöitä ja vähemmän palkkatöitä sekä vähemmän rahaa. 

Olet siis idiootti.

Kuin? 

Sinä olet tämä liidulla piirtelijä joka jankuttaa tätä samaa typerää vänkytystä tässä ketjussa.

En tiedä mistä puhut. Tulin tänne ja vastasin otsikossa olevaan kysymykseen. 

Vierailija
144/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.

Vierailija
145/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat pitää tehdä selväksi ennen yhteenmuutoa. Rahaasiat , kotityöt, lastenhoitamiset,  Ym.ym.   Siinä sitten kumpikin tietää minkälaiseen suhteeseen on menossa tai sitten ei.   👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
146/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat pitää tehdä selväksi ennen yhteenmuutoa. Rahaasiat , kotityöt, lastenhoitamiset,  Ym.ym.   Siinä sitten kumpikin tietää minkälaiseen suhteeseen on menossa tai sitten ei.   👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Kertoka tämä teidän nuorille harvinaisen selvästi. 

Vierailija
147/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.

Sitten kun teille tulee ero, sinä nautit rahakkaista eläkevuosista. Vaimolle jää vain tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
148/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.

Ei se sinun urasi mitenkään vapauta sinua kotitöistä tai lastenhoidosta. Tietenkin sinulle kuuluu puolet. Nythän sinä poimisit vain rusinat pullasta joka puolella ja vaimosi piikoisi sinua oman elämänsä kustannuksella.

Eron tullessa hänellä ei olisi sitä uraa, palkka olisi surkea. Jos kuolet, hän jää myös ihan tyhjän päälle.

Ei nykypäivänä kukaan nomraali mies edes houri tuollaista soopaa.

Vierailija
149/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.

Jos molemmat teette täyttä työaikaa, ei tietenkään ole reilua vaimoa kohtaan jos hän tekee vielä suuren osan kotitöistä. Teiltä molemmilta kuluu työssä suunnilleen sama aika, joka on itsessään arvokasta, eikä häntä voi rankaista pienemmästä palkasta. Uskomattomia juttuja. 

Vierailija
150/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi, mulla on ihan normaali aikuinen mies jota ei tarvitse vaatia huolehtimaan asioista. Saman verran kai suurinpiirtein käytetään aikaa kotitöihin yms, toki vähän vastuualueet vaihtelee mieltymysten ja taitojen mukaan. Mä oon varmaan suuripiirteisempi ja mulla on enemmän energiaa ja virtaa, joten helposti tekisin ehkä enemmän, mut kyllä mies sit huomaa jos oon vaikka tiskannut pari kertaa peräkkäin ja sanoo, että nyt on sitten hänen vuoronsa.

Vierailija
151/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammalle yllä ihmetelleelle: ei, emme tee vaimon kanssa samanlaista työaikaa. Onhan se nyt ihan selvää että vaatimukset tälle tulotasolle on aivan erilaiset kuin keskipalkkaiselle työlle. Ja esim siivous on toki ulkoistettu.

Eron tai kuolemantapauksen osalta on asiat huomioitu, ei vaimo tietenkään tyhjän päälle jäisi. Kotitöiden osalta teen toki myös sitä sun tätä, mutta ei se kyllä 50%:iin yllä, se on selvää.

Vierailija
152/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on kotonasi maksullinen nainen.

Vierailija
153/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammalle yllä ihmetelleelle: ei, emme tee vaimon kanssa samanlaista työaikaa. Onhan se nyt ihan selvää että vaatimukset tälle tulotasolle on aivan erilaiset kuin keskipalkkaiselle työlle. Ja esim siivous on toki ulkoistettu.

Eron tai kuolemantapauksen osalta on asiat huomioitu, ei vaimo tietenkään tyhjän päälle jäisi. Kotitöiden osalta teen toki myös sitä sun tätä, mutta ei se kyllä 50%:iin yllä, se on selvää.

Sinä keräät kaikki hyödyt tilanteesta, vaimosi on tyhjän päällä. Hänelle ei kerry kunnollista työURAA, ei eläkettä. Hän vain piikoo sinua.

Sinulle kuulee puolet. Se miten sen järjestät on sinun ongelmasi. Aivan naurettavaa lässytystä.

Vierailija
154/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun teille tulee ero, sinä nautit rahakkaista eläkevuosista. Vaimolle jää vain tuulen huuhtoma perse.

Mieheni tienaa huomattavasti enemmän kuin minä, ja minä olen aina tehnyt enemmän kotitöitä ja kantanut päävastuun lapsen hoidosta, koska mies on tehnyt pitkää työpäivää. Mieheni on ottanut minulle yksityisen eläkkeen, jolla selviän, mikäli jään aikaisin leskeksi. Toki itselläni on myös oma työeläke. Myös mahdollista eroa varten on tehty minua huomioivat järjestelyt. Joten asiat on kyllä mahdollista järjestää myösvaimon kannalta reilusti, mikäli halua on. 

Vierailija
155/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä keräät kaikki hyödyt tilanteesta, vaimosi on tyhjän päällä. Hänelle ei kerry kunnollista työURAA, ei eläkettä. Hän vain piikoo sinua.

Sinulle kuulee puolet. Se miten sen järjestät on sinun ongelmasi. Aivan naurettavaa lässytystä.

Mitä absoluuttista ihmettä taas? Vaimoni tekee juuri sellaista uraa mikä häntä kiinnostaa. Tavallista toimistotyötä. Ei hänellä ole kiinnostusta sen ihmeempään saavutukseen työelämässä. Keskipalkkainen on. Tietysti eläkettä kertyy. Hän tekee sen 37,5 tuntia viikossa. Minä selvästi enemmän. Hän hoitaa enemmän kotitöitä. Minä tuon enemmän (merkittävästi enemmän) rahaa yhteiseen talouteemme. Ei tähän malliin sopisi se, että joku alkaisi kyttäämään minuuttikellolla että tehdäänhän me nyt saman verran niitä kotitöitä. Aivan naurettavaa lässytystä.

Vierailija
156/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosimies mitään kotitöitä tee ja piste.

Vierailija
157/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosimies mitään kotitöitä tee ja piste.

Mee nyt piirtelemään niillä sun uusilla liiduilla, hyvä lapsi.

Vierailija
158/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut erikseen vaatia, kun olen aika epätunnollinen ihminen. Teen itse max.50% joten toinen tekee automaattisesti vähintään puolet.

Vierailija
159/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olet palkannut nyt ainakin siivoojan? Mitä hyötyä naiselle on sinun hienoista tuloista, jos se vain lisää hänen työmääräänsä :D

Vierailija
160/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan itsestäänselvyys aikuisille ihmisille. Miesvauvat väittävät muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan