Nainen, vaaditko miestä tekemään puolet kaikesta?
Eli kummatkin tekevät täyttä työaikaa ja tuovat rahaa taloon suurinpiirtein saman verran. Laskut ja lainat maksetaan puoliksi. Kotityöt, ruuanlaitto, kuskaaminen, metatyöt ja lastenhoito hoidetaan puoliksi.
Tämäkö on se malli, johon valtaosa nykyään pyrkii?
Kommentit (393)
Ei me erityisesti kytätä, että meneekö kaikki tasan, mutta kyllä vaadin miestäkin tekemään kotitöitä. Miksi naisen pitäisi tehdä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Kummallekin pitää jäädä yhtä paljon vapaa-aikaa.
Entä jos toinen tekee pidempää työaikaa, kuten miehillä oli ennen tapana.
Tällöin toinen tuo myös yleensä kotiin enemmän rahaa, joten eikö se tulisi kompensoida toiselle jotenkin, sukupuolista riippumatta?
Minä en ole maksullinen kotiorja. Olkoot töissä ihan niin paljon kuin huvittaa, mutta vapaalippua kotitöistä ja lastenhoidosta ei sen varjolla saa.
Tilanteita on erilaisia. Tietty jos toinen huvikseen tekee pitkää päivää, niin eri, mutta jos toinen sovitusti tekee ylitöitä rahoittaakseen yhteisen elämän, niin kyllä minusta on kohtuutonta vaatia esim lastenhoitoa ajallisesti puoliksi. Silloinhan se paljon töitä tekevä ei lepäisi koskaan.
Itse tein aikanaan jopa vuorokauden työvuoroja, jotta saatiin asuntolaina maksettua. Vuoron jälkeen vielä pitkät palautumisunet. Jos puoliso olisi sen jälkeen vaatinut, että kompensaationa katson lapsia puolitoista vuorokautta yksin kun hän lähtee humputtelemaan, niin olisin kyllä saanut slaagin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällöin toinen tuo myös yleensä kotiin enemmän rahaa, joten eikö se tulisi kompensoida toiselle jotenkin, sukupuolista riippumatta?
Minä en ole maksullinen kotiorja. Olkoot töissä ihan niin paljon kuin huvittaa, mutta vapaalippua kotitöistä ja lastenhoidosta ei sen varjolla saa.
Tilanteita on erilaisia. Tietty jos toinen huvikseen tekee pitkää päivää, niin eri, mutta jos toinen sovitusti tekee ylitöitä rahoittaakseen yhteisen elämän, niin kyllä minusta on kohtuutonta vaatia esim lastenhoitoa ajallisesti puoliksi. Silloinhan se paljon töitä tekevä ei lepäisi koskaan.
<
Ja se työnarkomaani pääsee kotitöistä, etenee urallaan ja saa kerryttää eläkettä. Eli miksi sen pitäsii saada levätä, kun jo saa yksin kaikki edut.
Tietenkin. Samoin kuin itse hoidan autosta kahden renkaan vaihdon, puolet öljynvaihdoista, pesen puoli autoa, sahaan, hakkaan ja pinoan puolet kaatamistamme polttopuista, kannan puolet kauppakasseista jne. Tasa-arvoahan tämä näin on?
Aikuisten oikeasti: perheissä on myös miesten ja naisten töitä, joista yhdessä puhumalla pitäisi voida sopia. Ei vaatimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tein aikanaan jopa vuorokauden työvuoroja, jotta saatiin asuntolaina maksettua. Vuoron jälkeen vielä pitkät palautumisunet. Jos puoliso olisi sen jälkeen vaatinut, että kompensaationa katson lapsia puolitoista vuorokautta yksin kun hän lähtee humputtelemaan, niin olisin kyllä saanut slaagin.
Olisi se sinun puolisokin varmaan mielellään nukkunut pitkiä palautumisunia.
En todella vaadi, vaan se on itsestään selvää ollut jo yli 20v ajan. Jos toisin, tuskin oltaisiin yhdessä.
Mies on kaikki nämä vuodet vastannut ruokahuollosta ja tehnyt kauppaostokset ja suunnitellut ruuat ja lasten välipalat. Minä taas siivoukset. Muut jaetaan puoliksi.
Asiasta ei ole edes keskustelulta, ei edes silloin kun olin perhevapailla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteita on erilaisia. Tietty jos toinen huvikseen tekee pitkää päivää, niin eri, mutta jos toinen sovitusti tekee ylitöitä rahoittaakseen yhteisen elämän, niin kyllä minusta on kohtuutonta vaatia esim lastenhoitoa ajallisesti puoliksi.
Silloinhan se työnarkomaani pääsee kotitöistä, etenee urallaan ja saa kerryttää eläkettä. Eli miksi sen pitäsii saada levätä, kun jo saa yksin kaikki edut.
Mutta eiväthän ne edut ole yksin hänen, vaan totta kai hän käyttää edut perheen hyväksi, ja myös kotona oleva hyötyy.
Itse tein aikanaan jopa vuorokauden työvuoroja, jotta saatiin asuntolaina maksettua. Vuoron jälkeen vielä pitkät palautumisunet. Jos puoliso olisi sen jälkeen vaatinut, että kompensaationa katson lapsia puolitoista vuorokautta yksin kun hän lähtee humputtelemaan, niin olisin kyllä saanut slaagin.
Jospa se puolisokin halusi tehdä työuraa ja kerryttää omaa eläkettään, eikä vain piikoa sinua. Ja kai sinäkin pyrit olemaan vanhempi niille lapsillesi ja olla heille läsnä, etkä vain siipeilijä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Samoin kuin itse hoidan autosta kahden renkaan vaihdon, puolet öljynvaihdoista, pesen puoli autoa, sahaan, hakkaan ja pinoan puolet kaatamistamme polttopuista, kannan puolet kauppakasseista jne. Tasa-arvoahan tämä näin on?
Aikuisten oikeasti: perheissä on myös miesten ja naisten töitä, joista yhdessä puhumalla pitäisi voida sopia. Ei vaatimalla.
Eikä ole. Ei ole MIESTEN ja NAISTEN töitä, vaan niitä töitä, jotka luonnistuvat helpommin YKSILÖLTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies saa tehdä meillä enemmänkin kuin puolet kotitöistä, jos miestä tasajako ahdistaa.
Ja sinä varmasti maksat yli puolet laskuista jos puoliksi maksaminen ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-aikaa on se kun ei olla töissä. Jokainen tekee silloin mistä pitää, en voi sille mitään jos vaimo pitää kotitöistä.
Mun mies ei käy töissä, mä käyn, joten mies hoitaa suurimman osan kotitöistä. Mä auttelen joskus ja teen pikkuremontit.
Mutta eiväthän ne edut ole yksin hänen, vaan totta kai hän käyttää edut perheen hyväksi, ja myös kotona oleva hyötyy.
Ura ja eläke on täysin hänen etunsa, ei muiden. Ne myös pitäisi jakaa tasan niin etät molemmat voivat tavoitella niitä. Ei niin että toinen piikoo kotona ja toinen kerää hyödyn.
Pitääpä myöntää, että ei ole hajuakaan kuka meillä tekee eniten kotitöitä..Molemmat tekee. Ei mitata mittatikulla. Sillä aikaa kun te muut mittailette kotitöitä niin me harrastetaan seksiä 😊
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen ei tarvitsisi tehdä puolia? Hän tienaa vähemmän kuin minä, joten siihen ei voi vedota.
Koska sä oot nainen ja kotityöt kuuluu sulle.
Nykylainsäädännön mukaan avioliitosta leskeksi jäänyt, useimmiten se kotona lapsia hoitanut nainen, saa varhain kuolevan työnarkomaani-miehensä jälkeen perhe-eläkkeen. Joka on valitettava, rahaa vievä muinaisjäänne ajoilta, jolloin naiset hoitivat kodin ja lapset, eivätkä eivät itse päässeet töihin, kun ei ollut päiväkoteja. Eli harva työnarkomaani nauttii pitkään ansaitsemastaan eläkkeestä.
En vaadi. Teen enemmän kotitöitä ja vähemmän palkkatöitä sekä vähemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis idiootti.
Kuin?
Siinä on taas yksi räkänokka uhoilemassa.
M58