Nainen, vaaditko miestä tekemään puolet kaikesta?
Eli kummatkin tekevät täyttä työaikaa ja tuovat rahaa taloon suurinpiirtein saman verran. Laskut ja lainat maksetaan puoliksi. Kotityöt, ruuanlaitto, kuskaaminen, metatyöt ja lastenhoito hoidetaan puoliksi.
Tämäkö on se malli, johon valtaosa nykyään pyrkii?
Kommentit (393)
Ongelma ei ole siinä ettei miehet tekisi puolia vaan siinä, että naiselle ei mikään riitä.
Miehen mielestä vaan kaikki, mihin täytyy vähän kiinnittää huomiota ja nähdä vaivaa toisten hyväksi on tyyliin sohvatyynyjen tomutusta ja kynttilänjalkojen pyyhkimistä. Kun he ovat minäminä ihmisiä. Muita ei ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielestä vaan kaikki, mihin täytyy vähän kiinnittää huomiota ja nähdä vaivaa toisten hyväksi on tyyliin sohvatyynyjen tomutusta ja kynttilänjalkojen pyyhkimistä. Kun he ovat minäminä ihmisiä. Muita ei ajatella.
Käsi ylös ne, jotka ovat kuulleet joskus sanat Väärin tehty. Oli kyseessä sitten perushomma, kuten pyykinkuivaus, imurointi tai astioiden laitto kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Tapa se tämäkin on väistää suora kysymys.
Jos joku aikuislapsi haluaa leikkiä nukkekotia ja pitää paikat tiptop viivottimella niin vaatimukseen osallistua sellaisen ylläpitoon samalla panoksella ei kyllä tarvitse suostua. Normaaliin elämiseen kuuluvien töiden jako on toinen asia, eikä kodin/paikkojen tarvitse olla aina niin viimeisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen standardien mukaan yleensä mennään? Eli puolet mistä tasosta? Tip top millilleen somekuvaston mukaan vai ok-tason mukaan - siinäpä kysymys pohdittavaksi.
Keittiö jää siihen kuntoon kun se oli ennen kun aloitit sotkemisen. Pitäis olla itsestäänselvyys.
Kuka määrittelee kunnon ja lähtötason?
Siistimpi. Vai haluatko itse siivota paskat pois ennen kuin kokkaat?
Miksi?
Miksi tavarat pitää jättää lojumaan siihen missä viimeksi käytetty. Miten voi väittää että ei tarvi siivota ku ei sotke, jokainen ihminen tuo vaatteissa,hiuksissa,iholla kuituja ja pölyä
Ongelmia aiheuttaa jos toinen on järjestyksen ihminen ja toinen huithapeli. Hermot menee kummaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavarat pitää jättää lojumaan siihen missä viimeksi käytetty. Miten voi väittää että ei tarvi siivota ku ei sotke, jokainen ihminen tuo vaatteissa,hiuksissa,iholla kuituja ja pölyä
Yhtälailla voi kysyä miksi oman kodin pitäisi olla kuin museo, jossa ei voi ottaa rennosti. Joidenkin pitäisi rentoutua vähäsen, ja kuten aiemmin sanottua, joidenkin pitäisi petrata hieman. Pelkästään siistimmän mukaan ei pidä kenenkään mennä, siistimmän pitää myös joustaa.
Puolet tarkoittaa sitä, että jos mä teen jotakin, toinen tekee vastaavasti jotakin.
Eli jos mä vien roskat, toinen kastelee vaikka kukat.
Jos mä en käy töissä ja toinen maksaa kaiken, mä teen paljon enemmän kotitöitä, kun taas toinen tekee töitä ja tuo rahaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia aiheuttaa jos toinen on järjestyksen ihminen ja toinen huithapeli. Hermot menee kummaltakin.
Eli molemmat joustaa, ja jos neuroottisen siisti haluaa neuroottisen siistin museokodin, on tehtävä enemmän itse.
Ehkä tämä on luonne kysymys. Jotkut ovat tarkempia kuin toiset. Toisaalta molemmat varmaan viihtyvät paremmin siistissä ympäristössä, sotkuisuus aiheuttaa stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Up
Upita itsesi helvettiin, ääliö.
Toista ja itseäänkin voi ilahduttaa tarttumalla tehtäviin omatoimisesti. Silloin kummankaan ei tarvitse pyytää tekemään mitään, paikat tulee puhtaiksi nopeammin ja jää enemmän yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli molemmat joustaa, ja jos neuroottisen siisti haluaa neuroottisen siistin museokodin, on tehtävä enemmän itse.
Vanhin kikka on hutiloida ja sillä luistaa tekemästä mitään. Et viitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaista joutuu miettimään, on muita ongelmia kuin kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaista joutuu miettimään, on muita ongelmia kuin kotityöt.
Mullä lailla miettimään. Täällähän sitä on hoettu kymmeniä kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä on luonne kysymys. Jotkut ovat tarkempia kuin toiset. Toisaalta molemmat varmaan viihtyvät paremmin siistissä ympäristössä, sotkuisuus aiheuttaa stressiä.
Kyse onkin mikä on riittävän siistiä ja vaaditaanko kaikilta työpanosta ylisiistiin lopputulokseen. Joku ahdistuu jos olo on kuin museossa.
Kodin henki vaatii, että paikat on tiptop - jatkuvasti. Ja tähän on kaikkien sopeuduttava ja tehtävä osansa, sen puolet, jotta se toteutuu.
Samalla toisen ylineuroottisen autoihmisen mielestä talouden auto pitää pestä joka ikinen päivä, jotta sillä on mukava kaikkien kuljeskella, niin onko puntit tasan, jos se vie saman verran aikaa päivässä?
Vai onko niin, että toinen on kaheli ja toinen ei?
Vaadin miestä tekemäön vähintään puolet sisällä tapahtuvista kotitöistä, Kaikki ulkona tapahtuvat kotityöt ja maksamaan kaiken