Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisiä kiehtoo Marimekkossa?

Vierailija
29.07.2025 |

En ymmärrä! Unikkokuvio kaikissa mukeissa ja vaatteissa tai sitten jotain mustavalkoista...

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolla ainutlaatuinen kangasdesign. Se on suomalaista. Sopii suomalaiselle ihmiselle. Käytännöllinen ja koruton. Miksipä ei! 

Vierailija
62/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Marimekko tuo muistoja lapsuudesta, on jotenkin nostalginen. Tuttuuden ja turvallisuuden tunne tulee. Tyylillisesti ei ole ihan mua, kun oon aina suosinu neutraaleja värejä, printittömyyttä jne mutta omistan silti Marimekon vaatteita, astioita, laukkuja ja kodin tekstiilejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valinta pintamuodin sijaan. Siellä on vaatteita, joita voi käyttää vuosikymmenestä toiseen, tekstiilejä joita voi jättää jopa perinnöksi. Todella harvinaista nykyaikana. Vanhat verhot 60-luvulta löytyivät kaapista ja edelleen kunnossa, ihana  kuosi ja täysin käyttökelpoiset. 

Jaa. Mulla on 20 vuotta vanhoja henkkamaukan toppeja. Vielä hyvässä kuosissa, mukavat ja sopivat päällä kun ei ole tuota painoakaan siunaantunut.

Vierailija
64/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikolla on juhlavuosi, siksi sitä on niin monissa Marimekon tuotteissa tällä hetkellä. 

Itse pidän monista muista Marimekon kuoseista enemmän, Unikkoa mulla on ihan pikkuisen niiden höysteenä. 

Miksi sitä Marimekkoa pitää aina haukkua? Ei siitä ole mikään pakko pitää, kuten ei mistään muustakaan merkistä. Onko täällä muiden merkkien vihaketjuja jatkuvasti? Ei. 

Marimekko on tosi suosittua ulkomailla(kin). Miksei siitä voi tuntea vähän ylpeyttä edes? 

Vierailija
65/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kertokaa mullekin mikä ilo on raijata sitä marimekkokassia? Se ei näytä hyvältä, sen varmaan tiedätte itsekin. Ollaanko tässä nostamassa suomea uuteen nousuun, yksi marimekko kassi kerrallaan? Kuvitellaanko että marimekko valmistaa suomessa? Kyllä jo typerimpienkin pitäisi tietää ettei se pidä paikkaansa. Ilmeisesti samanhenkiset, vanhemmat ihmiset tykkää marimekosta? Kai se peittää ylimääräiset rasvat ilmavilla leikkauksillaan?  Vaatteet näyttävät lainapeitteiltä. Jos on olemassa jokin muu syy/idea niin kertokaa!

Juuri se iso kangaskassi on niin surkea . Miten sellasta viitsii raahata olallaan? 

Vierailija
66/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukien muotoilu on täydellinen tuntumaltaan. Arabiaakin meiltä löytyy, mutta kahva ei istu samalla tavalla sormiin vai muki heilahtaa helposti. Reuna on Marimekolla ohut muttei kuitenkaan terävä.

Vierailija
67/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiehtoo punaisessa/mustassa/liituraidassa/tai ihan missä tahansa "makuasiassa"? 

Vierailija
68/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama, mitä kukakin ostaa ja pitää. Siitäkin huolimatta, etten itse laita rahojani näihin muka-kotimaisiin tuotteisiin. Boikotoin monia muitakin brändejä, mutta se on mun valintani, siinä missä joku noita suosii. En ole ajatellut tekeväni mieltymyksistäni/inhokeistani aloitusta av:lle. 

Eli ostat vain aidosti kotimaisia tuotteita? Esim. Suomessa kasvatetusta puuvillasta ja pellavasta valmistetusta kankaasta Suomessa tehtyjä vaatteita?

Vierailija
69/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua siinä.plagimekossa mikään kiehdo

Vierailija
70/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kertokaa mullekin mikä ilo on raijata sitä marimekkokassia? Se ei näytä hyvältä, sen varmaan tiedätte itsekin. Ollaanko tässä nostamassa suomea uuteen nousuun, yksi marimekko kassi kerrallaan? Kuvitellaanko että marimekko valmistaa suomessa? Kyllä jo typerimpienkin pitäisi tietää ettei se pidä paikkaansa. Ilmeisesti samanhenkiset, vanhemmat ihmiset tykkää marimekosta? Kai se peittää ylimääräiset rasvat ilmavilla leikkauksillaan?  Vaatteet näyttävät lainapeitteiltä. Jos on olemassa jokin muu syy/idea niin kertokaa!

Juuri se iso kangaskassi on niin surkea . Miten sellasta viitsii raahata olallaan? 

No mitä se sua haittaa, jos joku "raahaa"? 

Ainakin koululaisten keskuudessa näkyy olevan todella suosittu. Mulla ne ilmaiseksi saadut ostokylkiäiskassit on lähinnä käsityöpusseina. 

Vierailija
71/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se marimekkokassi on ihan hirveä. Tai siis kun sitä näkee lähes jokaisella. En kehtais itse pitää. En tietääkseni omista mitään Marimekkoa. En muutenkaan perusta muodista jne

Et perusta muodista, mutta haukut toisten kasseja hirveiksi? Mikäs  kassi itselläsi on? Alkon kassi?

Vierailija
72/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Marimekkoa valmistetaan MYÖS Suomessa. Toki myös ulkomailla, se on totta. 

Vierailija
73/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70 luvulla mulla oli Marimekko kuume, se oli tosi hot silloin. Nyt tuntuu hassulta nähdä Marimekkoa edelleen. Mulle se alkaa olla puhki kulunut merkki ja hämmästyttää kun joku vielä innostuu siitä. Ehkä jotkut nuoremmat kun luulevat itse keksineensä sen, eivätkä tajua että se on ikivanha.

Vierailija
74/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta on että pienituloisenkin on saatava Marimekkoa. Voisko rahat laittaa hyödyllisempäänkin?

On hyödyllistä laittaa rahat vaatteeseen, joka on käyttökelpoinen vuosia ja jopa vuosikymmeniä.

Vierailija
75/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta-laatu suhde

Kuluttajien mielestä Marimekon tuotteet ovat ylihinnoiteltuja suhteessa niiden käytännöllisyyteen tai materiaaleihin.

Vaikka design on osittain arvostettua, kaikki eivät koe saavansa vastinetta rahalle.

Marimekossa on lähes jatkuvasti (etenkin jäsenille) todella hyviä alennuksia. En ole ostanut mitään muuta normaalihinnalla kuin akryylipinnoitteista kangasta keittiön pöydälle.

Vierailija
76/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille ihmisille varmaan sen tarina, se ettei naisen tarvitse olla koriste miestä varten, emansipaatio, kaikki se 60-luvun vapautuminen, yhdistys yhdeksän yms.Mutkatonta konstailematonta, selkeää, ei mitään rimpsuja ja röyhelöitä, se oli muutos 50-luvun jälkeen. Nää nykyiset halaatit ei kyllä kiinnosta, viimeksi itse olen käyttänyt mareja 80-luvulla. 

Yhdistys yhdeksän? Mikäs se on? Ninety-nines naislentäjien yhdistyksestä olen kuullut.

Vierailija
77/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin Marimekkoon, kun huomasin, miten hyviä (ja nättejä) sen astiat on. Lasitus on niin paksu, kiiltävä ja kestävä, ettei pentikit ja iittalat pärjää ollenkaan. Ja valkoinen on valkoista eikä niinkuin jossain Teemassa. 

Vierailija
78/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikansa jo eläneitä tuotteita, joita ei edes valmisteta Suomessa. Ihmettelen suosiota, joka todennäköisesti perustuu suuriin ikäluokkiin.

No ei perustu ainakaan persaukisiin. Aina tykännyt Marimekosta. Menee suoraan sydämeen.

Pitäsköhän munkin hommata Marimekkoa vaikka käytettynä niin ei luulla persaukiseksi...

Vierailija
79/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille ihmisille varmaan sen tarina, se ettei naisen tarvitse olla koriste miestä varten, emansipaatio, kaikki se 60-luvun vapautuminen, yhdistys yhdeksän yms.Mutkatonta konstailematonta, selkeää, ei mitään rimpsuja ja röyhelöitä, se oli muutos 50-luvun jälkeen. Nää nykyiset halaatit ei kyllä kiinnosta, viimeksi itse olen käyttänyt mareja 80-luvulla. 

Yhdistys yhdeksän? Mikäs se on? Ninety-nines naislentäjien yhdistyksestä olen kuullut.

KVG

Vierailija
80/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kiehtoo punaisessa/mustassa/liituraidassa/tai ihan missä tahansa "makuasiassa"? 

Design poikkeaa muista. Erottuu ulkomaillakin.