Mikä ihmisiä kiehtoo Marimekkossa?
En ymmärrä! Unikkokuvio kaikissa mukeissa ja vaatteissa tai sitten jotain mustavalkoista...
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Rumia rättejä enimmäkseen. Massahysteriaa.
Kirjoititko tätä viestiä 🍏? Ja sulla ei ole mitään muutakaan merkkituotetta?
Läskeille suomimammoille ei mahdu päälle mikään muu kuin marimekon kauhtana. Ja gratha roikkumaan toiselta olalta kehon halki, niin sitten ollaan muka NIIIIIN tyylikkäitä, vaikka oikeasti olet vain läski tantta marimekon koltussa.
Marimekon kauhtanoista puuttuu vyötärö. Kuviot ovat liian isoja ja näyttäviä. Mallikuvat niiden sivuilla ovat ihan kamalia. Ja niiden vaatteiden nimet naurettavia.
Niin. Miksei Marimekko tuottaisi enemmän sellaisia paksusta kankaasta tehtyjä vaatteita? Jotka tosiaan kestäisivät sen 20 vuotta. Helteelläkään paksu mekko ei ole kuuma, kun leikkaus on oikea. Sitäpaitsi paksu kangas on armollisempi ylikiloille. Ohuesta kankaasta näkyy kaikki kurvit. Ja rypistyykin enemmän.
Joku kangasmateriaali, jota ei ole välttämättä edes suunniteltu vaatekankaaksi.
Tämä olisi ekologisempaa kaikin tavoin.
Aikoinaan vaatteet olivat tosi laadukkaita. Nykyään hintalaatusuhde ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon kauhtanoista puuttuu vyötärö. Kuviot ovat liian isoja ja näyttäviä. Mallikuvat niiden sivuilla ovat ihan kamalia. Ja niiden vaatteiden nimet naurettavia.
Jossain takeissa on sentään nepparit, että hihaa pystyy kaventamaan pienemmäksi. Se olisikin hyvä idea. Vaate, jota pystyy kaventamaan itse sopivaaksi vyötäröltä ja hihoja pystyy kaventamaan. Tukevat napit. Niinkuin lapsilla on vyötärökuminauhoissa kavennusmahdollisuus.
Kaksiosainen olisi helpoin toteuttaa. Hame, jota pystyy sivuista kaventamaan nappien avulla ja yläosa samaa kuosia, jossa on kevennusmahdollisuus napeilla.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan vaatteet olivat tosi laadukkaita. Nykyään hintalaatusuhde ei nappaa.
1960-luvun ja 1970-luvun vaatekankaat oli paksuja. Siksi ne näyttävät vieläkin hyviltä, siis jos mahtuvat jonkun päälle. Koot olivat pieniä, ihmiset olivat laihempia.
Mä olen lyhyt ja hoikka ja mä hukun niiden vaatteisiin. Mallit eivät sovi ollenkaan ja vyötäröä ei saa esille. Minusta tuntuu että mulla on pussilakana päällä kun olen kokeillut heidän vaatteitaan. Jos mallit olisivat klassisia ja näin aikaa kestäviä niin voisin kiinnostua. Nyt tuota yli-isoa ollut paljon. Olen myös miettinyt tuota ostetun vaatteen tuunaamista, mutta mulle siitä on liikaa vaivaa.
Oon aatellu, että nää marimekkomekkoja käyttävät ei ehkä niin välitä siitä mitä on päällä tai muutenkaan ulkonäöstä
No mut eihän se oo marimekon vika jos kiristää:)))
Vain maalaismoukat käyttää Marimekkoa ja luulee sen jotenkin olevan muodikasta. Täällä pääkaupunkiseudulla me saadaan ilmeista huvia näistä tolloista.
Älkääs ny. On kiva että vielä joku ostaa näitä kirppikseltä, mullakin on siellä kaapillinen myytävänä.
Miksi ostaa marimekkoa kun temu myy samanlaisia unikkohirvityksiä pilkkahintaan? Alle kahdellakympillä irtoaa.
Sellaisesta paksusta kankaasta tehdyt mekot nyt esim. kestävät vuosikymmeneltä toiselle. Vaikka jostain purjekankaasta. Ostin sellaisen (paksun) midi-mekon Uusix-verstaasta. Se oli jonkun työllistetyn tekemä. Harvinaisen onnistunut malliltaan ja väritykseltään.
Nykyiset Marimekon vaatteet eivät ole niin kestävästä kankaasta tehty. Ohutta kangasta ja rypistyvät helposti. Kaksi vuotta jaksaa katsoa.