Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisiä kiehtoo Marimekkossa?

Vierailija
29.07.2025 |

En ymmärrä! Unikkokuvio kaikissa mukeissa ja vaatteissa tai sitten jotain mustavalkoista...

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla marimekon kangaskassi,sateenvarjo ja kukkaro

kivan näköisiä

hyvä laatusia

Vierailija
42/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi että on olemassa muitakin hyvälaatuisia vaatteita, tekstiilejä ja laukkuja. Erikoista että halutaan massapukeutua muiden kanssa samanlaisiin vaatteisiin ja kantaa samanlaista laukkua. Yleensä pyritään persoonallisuuteen ja halutaan erottautua. Itse pyrin ostamaan persoonallisempia vaatteita, en vaan tykkää olla massaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä halutaan alleviivata sitä kotimaista tuotetta.

Vierailija
44/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massat tykkäävät siitä mistä muutkin. Marimekko nyt sattuu olemaan pinnalla säännöllisin väliajoin. Jos kuitenkin välittää tyylistä ja laadusta, niin Marimekko ei ainakaan itsellä olisi ensimmäinen valinta. Monia vastuullisia ja laadukkaita suomalaisia merkkejä on kuitenkin tarjolla.

Vierailija
45/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kotimaista! Sitä tehdään aasian hikipajoissa!

Vierailija
46/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi että on olemassa muitakin hyvälaatuisia vaatteita, tekstiilejä ja laukkuja. Erikoista että halutaan massapukeutua muiden kanssa samanlaisiin vaatteisiin ja kantaa samanlaista laukkua. Yleensä pyritään persoonallisuuteen ja halutaan erottautua. Itse pyrin ostamaan persoonallisempia vaatteita, en vaan tykkää olla massaa.

Yleensä pyritään persoonallisuuteen? No ei kyllä pyritä. Suurin osa ihmisistä ei pyri pukeutumisessaan persoonallisuuteen, vaan ostaa samanlaisiai vaatteita kuin muutkin. 

Vierailija
47/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valinta pintamuodin sijaan. Siellä on vaatteita, joita voi käyttää vuosikymmenestä toiseen, tekstiilejä joita voi jättää jopa perinnöksi. Todella harvinaista nykyaikana. Vanhat verhot 60-luvulta löytyivät kaapista ja edelleen kunnossa, ihana  kuosi ja täysin käyttökelpoiset. 

Vierailija
48/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin marimekko on mennyt ihan aivosoluihin asti, kaikki pitää olla marimekkoa ja sitten vielä nyrpistellään nenää muiden valinnoille. Tunnen muutaman niin ärsyttävän marimekkoa mainostavan tyypin  etten voi sietää enää koko marimekkoa. En todellakaan ymmärrä miksi ylpeillä sillä että on ostanut ylihintaisen, kaikkien mammojen pitämän, hikipajoissa valmistetun tuotteen.

Vierailija
49/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kotimaista! Sitä tehdään aasian hikipajoissa!

Kuten kaikki muutkin mutta brändi on supisuomalainen.

Vierailija
50/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestojen luottomerkki, kuvittelevat olevansa tyylikkäitä ja haluavat erottua Prisman ryysyistä! Mersu ja Marimekko, varma valinta!!

Mersu... Ai karsee.

Vierailija
51/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen ommellut unikkokankaasta (pienikukkaisesta) itselleni oikein kivan mekon, jossa on kunnon kaulus ja vyö lenkkeineen & edessä napitus. Yksi lempivaatteistani ja saan kehuja aina se ylläni. Mekolla ikää 17 v ja kangas yhä kaunista. 

Vierailija
52/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, mitä kukakin ostaa ja pitää. Siitäkin huolimatta, etten itse laita rahojani näihin muka-kotimaisiin tuotteisiin. Boikotoin monia muitakin brändejä, mutta se on mun valintani, siinä missä joku noita suosii. En ole ajatellut tekeväni mieltymyksistäni/inhokeistani aloitusta av:lle. 

Vierailija
53/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisuus ja läpinäkyvyys

Marimekko on saanut keskinkertaisia arvioita vastuullisuudesta kansainvälisissä vertailuissa. Esimerkiksi Eettisen kaupan puolesta ry:n selvityksessä Marimekko sijoittui D-kategoriaan, eli toiseksi alimpaan luokkaan vastuullisen tuotannon osalta A.

Kritiikkiä on tullut siitä, että yritys ei kerro riittävän tarkasti tuotantoketjujen työoloista tai palkoista, erityisesti riskimaissa.

Vierailija
54/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatu suhde

Kuluttajien mielestä Marimekon tuotteet ovat ylihinnoiteltuja suhteessa niiden käytännöllisyyteen tai materiaaleihin.

Vaikka design on osittain arvostettua, kaikki eivät koe saavansa vastinetta rahalle.

Vierailija
55/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat sen verran typeriä että luulevat marimekkoa eettiseksi valinnaksi. 

Vierailija
56/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuotteet tuoksuvat niin rahalle eikä minua luulla rahvaaksi, hyh!

Vierailija
57/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole pitkään aikaan poikennut liikkeeseen, kun siellä on vaan sitä unikkoa, unikkoa  ja unikkoa. Lisäksi pienet  kaula- aukot ovat ahdistavia vaatteissa. Ai, ostinkin  keväällä pussilakanoita ja tyynyliinoja. ( ei unikkoa).

Vierailija
58/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on että pienituloisenkin on saatava Marimekkoa. Voisko rahat laittaa hyödyllisempäänkin?

Vierailija
59/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se marimekkokassi on ihan hirveä. Tai siis kun sitä näkee lähes jokaisella. En kehtais itse pitää. En tietääkseni omista mitään Marimekkoa. En muutenkaan perusta muodista jne

Vierailija
60/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pukeutua huumekukkaan