Koittakaa itse elää 944e/kk netto.
Kommentit (195)
Tuo on paljo jo. Tietty jos menot ja vuokrat korkea. Riippuu mis asuu. Onko pakollisia menoja paljo. Mä saan vaan 200 e vähemmän. Mut mä oon karsinut menoja tosi paljo.
Mielelläni. Olen elänyt pienemmillä tuloilla noin 15 vuotta. Ja olen ollut koko ajan töissä.
Alle 350 euroa ja asumiskulut. Mihinkään muuhun ei ole varaa
Miksi? Koska en alistu tekemään palkatonta työtä ja päivähoitopaikkaa en tarvitse. Mikäli töihin kelpaan, niin silloin on maksettava palkkaa ja tekemistä minulla riittää enemmän kuin elinaikaa on suotu.
Elannon ansaitsemiseksi tekisin töitä kuten moni muukin tekee. Työttömien ihmisten alistaminen hyväksikäytettäväksi pitää loppua, koska yhteiskunta tuhlaa järjettömät määrät veroeuroja työttömien hyväksikäyttö"palveluihin".
Tuohan on vähän enemmän mitä valtio ja ulosotto jättää minulle elämiseen 2900€/kk palkan jälkeen. Elämä vain pitää sopeuttaa semmoiseksi mihin rahat riittää
Taitaa moni opiskelija elää reilusti pienemmälläkin summalla, jos ei tee töitä eikä nosta lainaa.
Olen elänyt jo yli kymmenen vuotta ja jatkan sätkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 1440 euroa eläkettä. Pärjään ja jää säästöönkin.
Pois puolet tuosta ainakin:(
Sopii varmasti sitten sinullekin kun eläkkeelle jäät ettet saa työeläkettä lainkaan vaan pärjäät kansaneläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vähän enemmän mitä valtio ja ulosotto jättää minulle elämiseen 2900€/kk palkan jälkeen. Elämä vain pitää sopeuttaa semmoiseksi mihin rahat riittää
Olisit sopeuttanut aiemmin niin et olisi ulosotossa.
Paljonko tuosta menee asumiseen?
Mitkä ap:n kulut on?
Mulle tuo riittäisi hyvin jollei noita sijoituslainoja olisi.
Nyt menot on vastike/autopaikka/sähkö/kotivakuutus noin 300 e, ruoka 150 e. Muut menot olen budjetoinut 600 e, ei kulu noin paljon kuitenkaan.
400 €/kk riittää kuluihin Tuota suuremman neton osuus jää säästöön ja voi tehäd pari etelän reissua joka vuosi. Suomessa on valtavasti asuntoja joitat saa 100-200 €/kk kuluilla. .
Olen elänyt 595 Euroa / 4 viikkoa netto työmarkkinatuella. Hyvin on vielä aloittajalla asiat.
Vierailija kirjoitti:
elän pienemällä summalla
Paljonko asumisen osasi on kaikkineen ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Sä saat tuon lisäksi asumistuen eli et maksa tuosta vielä vuokraakin.
Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.
Sinä saat 1500 euron nettotulojen lisäksi äityispakkauksen, adoptiotuen, lapsilisän, kodinhoidontuen, lääkekorvaukset, ... kaikki saamasi tuet on lueteltu Kelan sivuilla.
Siis ihan älytöntähän on väittää, että joku saa enemmän kuin kertoo saavansa.
Yleensä asumistuki lasketaan mukaan tuloihin. Mikäli minä jättäisin asumistuen huomioimatta, niin väittäisin eläväni joka kuukausi 40 eurolla.
Kyllä ne kaikki mahdolliset kuukauden tuet on siinä 1000 euron huiteilla ja siitä maksetaan ne asumiskulutkin. Ainoastaan kalleimmilla paikkakunnilla hyväksytään korkeampi vuokra, mutta sekään lisäraha ei elintasoa nosta vaan menee vuokranmaksuun. Mikäli ihminen sairastelee, niin tietenkin saa enemmän niihin välttämättömiin terveyskuluihin - aivan kuten kaikki muutkin, vaikka työssäkäyvän sairauspäiväraha on toki suurempi kuin työttömän.
Hyvinkin pärjäisin, laittaisin vaan toisen auton pois liikenne käytöstä. Talviaikaan ei mene edes tuotakaan.
Mä saan eläkettä ja asumistukea yht. 1600. Hyvin elän. Auto on tallipaikkoineen (vm 2018) ja vakuutukset, äänikirjapalvelu ja Netflix. Puhtaana siis n 700. Syön hyvin, en polta enkä juo. Autan joskus lapsiani jos katson että kaipaavat jotain. Matkoilla käyn, lehtitilauksia ei ole. Teen itse ruuat. Pk-seudulla asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 880e asumistuen kanssa. Pitää miettiä välillä että ostaako lääkkeet vai ruokaa. Kai toimeentulotukeakin voisi saada tuohon lisäksi?
palkka ollut 1,5 vuotta n. 1000e/kk niin eipä ole paljoa säästöjä kertynyt.
Ei kuulosta kokoaikatyön palkalta tuo. Etkö voi tehdä kahta työtä vai onko sovitellun ja yhden osa-aikatyön palkka parempi? Itse tein aikanaan kahta osa-aikatyötä ja nostin soviteltua ansiosidonnaista, jolloin nettotulot olivat luokkaa 2400 euroa kuukaudessa eli rahaa jäi myös säästöön.
Tein toista tutkintoa, johon ei saa mitään tukia. Olen nyt sairaslomalla vakavan sairauden takia, voisin muutaman vuoron tehdä vanhassa työpaikassa, mutta sitten lähtee tuet, eli +/-0. Toivoton tilanne kun ei tiedä milloin sairaus parantuu vai paraneeko ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, koska opiskelin hyvän ammatin työvoimapula-alalta.
Ja jos tältä alalta jostakin syystä työt loppuisivat (en usko), niin varasuunnnitelma on olemassa. Lyhyt lisäkoulutus antaisi pätevyyden toiselle, läheltä liippaavalle työvoimapula-alalle.
Mikä se tuollainen ala on?
Koitan koitan mutta ei pärjää. Siksi teen pikkuhommia aina josta saa rahaa käteen.
Olen elänyt tuolla rahalla ja silloin kaljaa ja röökiäkin kului.