Koittakaa itse elää 944e/kk netto.
Kommentit (195)
Opiskeluaikana opintotuki ja asumislisä oli 598 €/kk. Sillä oli maksettava solukämpän vuokra, ruuat ym. Kesätöiden tienesteillä hankin muun ylimääräisen, joten suunnilleen tuon verran kuukaudessa rahaa käytössä. Hyvin sillä pärjäsi.
Vierailija kirjoitti:
EI onnistu kun silmälasit maksavat 1500€
Ostako sä uudet silmälasit joka kuukausi?
Kyllä minäkin 1 400 elän, maksan vuokraa n. 900 e/kk enkä saa tukia.Joteen n. 500 e/kk käytettävissä tosiasiallisesti.
Olisi aika asiaa, jos jokainen laskisi ensin asumiskulunsa pois (ja asumistuen) ja ilmoittaisi sen jälkeen käytettävissä olevan summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, koska opiskelin hyvän ammatin työvoimapula-alalta.
Ja jos tältä alalta jostakin syystä työt loppuisivat (en usko), niin varasuunnnitelma on olemassa. Lyhyt lisäkoulutus antaisi pätevyyden toiselle, läheltä liippaavalle työvoimapula-alalle.
Mikä se tuollainen ala on?
Yliopistotutkinto, joka antaa pätevyyden sotealalle. Tuohon, kun opiskelisi kasvatustieteitä vielä päälle, niin sitten tulisi se kaksoispätevyys. Voit itse päätellä loput.
Tarpeeksi tiukkaa elää 3500€/kk netto niin ei kiinnosta.
Ei kiitos, mielummin käyn töissä
Eläisin tuolla rahalla mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.
Yhtiövastike 249,40 €/kk
Sähkö noin 32 €/kk
Kotivakuutus jaettuna kuukausille 9,37 €/kk
Netti ja puhelin noin 35 €/kk
Yhteensä 325,77€/kk
Jäisi vielä yli 600 €/kk muuhun. On mun eläke suurempi kuin 944 €/kk, mutta pärjäisin ihan hyvin tuollakin summalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.
Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.
Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...
Mutta missä kohtaa tuo on välttämätöntä ja missä kohtaa valinta? Jos haluat käyttää 800 e autoon sen sijaan, että muutat Helsingin sisällä esim. junaradan viereen/lähemmäs työpaikkaa, niin se kyllä on aivan ehdottomasti valinta.
Vierailija kirjoitti:
Jooooo, nyt elän 595 eurolla, siihen yli puolet lisää olis juhlaa!
Sama täällä. Vois joskus käydäkin jossain.
Itsellä tuo pian edessä sillä olen jäämässä työttömäksi loppuvuodesta. Ensin ansiosidonninen hetken 1200 e/kk netto ja sitten tippuukin 950 euroon. En kyllä tiedä miten tulen pärjäämään tuollaisella summalla säästöjä ei ole.
vaikka käteen jää vain 1200e, töitä ei kannata tehdä, ennen kuin palkka on vähintään 4000e. Kyllä jämpti on niin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 1400€/kk netto
T. työtön mies
Enemmän kuin mä työssä käyvä. Tuet pois siltä! :(
Etkö toivoisi mieluummin itsellesi parempaa palkkaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 1400€/kk netto
T. työtön mies
Enemmän kuin mä työssä käyvä. Tuet pois siltä! :(
Etkö toivoisi mieluummin itsellesi parempaa palkkaa ?
En. Suomalainen kateus toimii näin.
Vierailija kirjoitti:
Saan 880e asumistuen kanssa. Pitää miettiä välillä että ostaako lääkkeet vai ruokaa. Kai toimeentulotukeakin voisi saada tuohon lisäksi?
palkka ollut 1,5 vuotta n. 1000e/kk niin eipä ole paljoa säästöjä kertynyt.
Liitosta loput?
Mulla menee suurinpiirtein ton verran kuussa elareineen elämiseen. Joskus jotain kivaa tai tarvittavaa lapsille. Pärjään vähällä ja harrastuksetkin suht halpoja/ilmaisia, olen ihan tyytyväinen elämääni.
tienaan 5200€ bruttona. Kuussa menee 500 menee säästötilille ja 1000€ korkean riskin rahastoihin. Itse osakeaijoittamalla voisi saada korkeampaa tuottoa mutta ei jaksa nähdä vaivaa. Työelämää jäljellä vielä 20 vuotta. Kukaan ei oikeastaan tiedä sitä. Ylläri tyttärille kun aika jättää.
Minä saan 1540 € /kk netto, josta maksan asumisen kerrostalossa ilman mitään tukea, lääkkeet, ruuat, sähkö, auton käyttökulut ja kaiken näköisiä muita kuluja ilman mitään tukia ja hyvin tulen toimeen.