Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tässä enää voi tietää onko soittaja huijari?

Vierailija
27.07.2025 |

Puhelinnumerot voi väärentää ja siellä toisessa päässä voi olla kuka vaan. Pitääkö "pankilta" tulevan soiton kanssakin vaan puhua niin pitkälle kunnes alkavat kyselemään tunnus/avainlukuja. Kai ne pankit nyt kuitenkin oikeastikin soittelee jos omalla tilillä tapahtuu jotain hämärää toimintaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ei tarvitse tunnuksiasi hämärien transaktioiden pysäyttämiseen. Ei ole mitään "turvatiliä" minne sinun saldosi pitäisi siirtää.

Vierailija
2/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että oletko huijari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ikinä soitettu pankista. Kertokaa, jos teille on soitettu ja miksi on soitettu.

Vierailija
4/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ette käytä pankkien viestittelyä! Lähetä viesti-odota-lue vastaus!

Vierailija
5/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki näkee tietosi ilman tunnuksiasi. Kukaan muukaan kuin sinä itse, ei tarvitse niitä. Jos joku kysyy, kyseessä on huijari.

Pankki voi lähettää nettipankkiin viestiä, ilmo tulee ilman linkkiä. Samaa koskee myös viranomaisia kuten esim verottajaa.

KUKAAN EI TARVITSE PANKKITUNNUKSIASI PAITSI SINÄ ITSE.

Vierailija
6/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankista enää soiteta.

Kaverilta lähti nettiostoksen myötä tili tyhjäksi ja vasta itse huomasi asian.

Luottokorttiyhtiö palautti rahat joten mitään tunnuslukuja ei anneta ihan mihinkään, ikinä, vaikka pankista oikeastikin soitettaisi.

Eikä pankki lähetä linkkejä mitä avata, ei missään muodossa. Ja vaikka lähettäisikin ei niitäkään tarvitse avata.

Vierailija
7/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran yli 10 vuotta sitten soitettu pankista. Luottokorttini numero oli jollain heidän tietoonsa tulleella epäilyttävien listalla. Päätynyt tod.näk Strawberry netti kaupan tilauksen kautta. Sulkivat kortin ja lähettivät uuden. Mitään ei sillä luottokortilla ollut tehty eli varotoimenpide.

Ihmettelen miten ihmiset edelleen lankeavat johonkin sulkutili tai rahat turvaan tili höpötykseen. Kyllä se pankki pääsee sun tiliäs käpistelee ilman sun tunnuksia. Sulkeehan ne tilejä muutenkin jopa ihan omavaltaisesti asiakkaan näkökulmasta

Vierailija
8/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ikinä soitettu pankista. Kertokaa, jos teille on soitettu ja miksi on soitettu.

Minulle soitettiin. Jätin soittopyynnön.

Vierailija
9/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mobiilisovellukseen tulee joskus joku viesti.

Vierailija
10/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki ei tarvitse tunnuksiasi hämärien transaktioiden pysäyttämiseen. Ei ole mitään "turvatiliä" minne sinun saldosi pitäisi siirtää.

Niin sitähän juuri kysyin että pitääkö sinne asti puhua kunnes alkavat noita kyselemään että tietää huijariksi.

Vierailija
11/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ette käytä pankkien viestittelyä! Lähetä viesti-odota-lue vastaus!

Kiireellisissä asioissa tuskin vaan viestitellään jos kyse on vaikka epäilyttävästä rahanostosta jossain ulkomailla. Nehän pitää mahdollisimman pian estää.

Vierailija
12/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On soiteltu, kyselty, että onko kaikki tarvittavat palvelut käytössä ja yritetty kaupata lisäpalveluita. Ei tosin useampaan vuoteen, mutta yhdessä vaiheessa tuli noita soittoja ehkä kerran vuoteen.

Vierailija
13/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op/Pohjolan puhelinukko pyysi kerran varmistamaan henkilöllisyyden tunnusluvuilla/ mobisovelluksella. Sanoin että ei käy koska en anna tunnuksia kenellekään tuntemattomille.

S-ryhmä taas pyytää kirjautumaan sähköpostilinkin kautta.

Vierailija
14/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pankit soitteli vuosittain asiakkaille. Tarjosivat sijoituspalveluita ym. . Ei varmaan 10 vuoteen ole soittoja tullut, joten voi varmaan sanoa etteivät soita enää. 

Vierailija
15/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusperiaatteena saapuvan puhelun voi varmistaa keskeyttämällä puhelun ja soittamalla sinne takaisin (jos ei ole ulkomainen tai tuntematon numero tjsp)

Vierailija
16/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitähän juuri kysyin että pitääkö sinne asti puhua kunnes alkavat noita kyselemään että tietää huijariksi.

Ei pidä! Luuri kiinni vaan

Vierailija
17/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa todella yksinkertainen tapa välttyä huijauksilta ja se on tämä : Et tuostu tekemään mitään mitä joku tuntematon pyytää (puhelimessa). Saa olla vaikka poliisi, kuningas tai pappi. Vit  tuilet vaan sille minkä ehdit.

Vierailija
18/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin naispuolista pankista soittelijaa treffeille, ei lähtenyt.

Vierailija
19/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy poliisilta suoraan. He kyllä kertovat miten asia on. 

Vierailija
20/41 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen poliisi on sitä toitottanut, ettei pankista soitella ihmisille! Pitääkö vääntää rautalangasta! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä