Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa eri arvot alkoholista- ero?

Vierailija
27.07.2025 |

PITKÄ AVAUTUMINEN. Oon jotenkin väsynyt tähän asiaan. Mulla on lapsuus ollut sellaista, että vanhemmat juoneet joka viikonloppu ja ties mitä porukkaa meillä bilettänyt aamuun asti. Ei sitä itsekään oo saanut nukuttua ja vanhemmilla oli taipumus riidellä. Aina juotiin kun lomat iski. Aina juotiin joulut, juhannukset ja muut pyhät.

Miehen vanhemmat ei juo koskaan eikä hänellä ole lapsuudessa ollut samanlaista. Hän tuppaa juomaan joku viikonloppu, joskus saattaa arkena mennä pari olutta ennen nukkumaanmenoa, viikonlopulle pitää käydä ostamassa juomista. Saattaa istua kotona aamu 7 asti juoden. Harvemmin lähtee baariin kuitenkaan.

Joka tapauksessa, en tiedä olenko hirveä nalkuttaja mutta tämä on alkanut triggeröimään mua tosi pahasti. Osin selittyy varmasti lapsuudella. Mun suvussa on myös paljon alkoholismia ja sisaruksia käyttänyt/käyttää huumeita, sekä muutama muu sukulainen. Musta tuntuu, ettei mun ympärillä oo mitään normaalia. Tuntuu, pitääkö tässä itsekin alkaa ryyppäämään tai käyttämään jotain aineita, etten ite nalkuttais muiden käytöstä. Meillä on pari lasta, jotka ei oo ikinä nähnyt mua humalassa johtuen omasta lapsuudesta. 

Miehen kanssa alkanut tulla riitaa alkon käytöstä, tai sitä ollut pidemmän ajan. Vuosia. En halua, että juodaan kännejä kun ollaan perhereissussa. Olisi mukava olla viikonloppuja ilman että alko on kuvioissa joka vklp. Olis kiva aloittaa lomia ilman että ensimmäinen ääni mitä illalla kuulen on tölkin sihahdus. Asiat ei muutu. Oon sanonut miehelle, että hänellä on alkoholismin piirteitä ja olen huolissani, mutta ei se auta. Tää syö mua myös sisältä. Onko ainut vaihtoehto enää ero vai täytyykö mun vaan hyväksyä tilanne? Musta tuntuu että minä oon se paha, kun aina "valitan" 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää saada juoda, luonnotontahan se elämä olisi ilman viinaa.

Vierailija
42/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapa katsoa minkälaisen ihanan yksiön saisit Itä-Pasilasta lähärin palkallasi ap 😆

Olen jo Oikotiellä. Jätän lapset sinulle. Sopiiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehellä on alkoholiongelma jos joka viikonloppu istuu yksinään juomassa aamuun asti. Et ylireagoi. Äläkä kuvittele että mikään sun sanoma saisi hänet muuttumaan, se voi lähteä vain hänestä itsestään. Mutta sä voit päättää, lähdetkö vai jäätkö. 

Ja jos ero tulee, niin kannattaa varautua piiiitkään sinkkuuteen. Deittiäpeissä on paljon ukkoja, joille se alkoholi on ykkönen ja naisen raittius saatanasta.

Vierailija
44/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit sitten alkkismiehen ja teit sen kanssa vielä lapsiakin, vaikka tiedät millaista se elämä on. Mikä helvetin järki jatkaa omaa lapsuuden traumaansa vielä omille jälkeläisille? 

Vierailija
45/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitää saada juoda, luonnotontahan se elämä olisi ilman viinaa.

Jep, näin minunkin eksäni argumentoi. Ja että perinteisesti naiset nalkuttavat miesten juomisesta. Luojan kiitos meillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta hän menetti oman lapsensa juomisen takia eikä nähnyt tätä kymmeneen vuoteen. Minä jätin juopon, ja nyt hän istuu lähiöräkälässä pubiruusujen kanssa. Kaikki voittivat, myös lapsi joka varttui ilman isää.

Vierailija
46/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot puolustelevat toisia juoppoja.

Vierailija
47/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että jos ootte tosi nuoria, niin ehkä miehelle tulee vastuuntuntoa kun tulee ikää ja lapsia. Mutta teillä onkin jo lapsia.

Miehellä on alkoholiongelma

Vierailija
48/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin vähän tuollainen mies. Vaimo vuosia yritti kaikkensa, että tajuaisin mitä aiheutan muille. En tajunnut. Vasta eron myötä heräsin. Sitten oli jo liian myöhäistä. En ainakaan itse usko, että olisin muuttunut ilman eroa. Eron jälkeenkin meni vielä vuosia ennen kuin sain elämäni sellaiseen jamaan, että pystyn esimerkiksi olemaan parisuhteessa ilman, että alkoholi pilaa sitä. 

Komppaan tätä. Vaikka tekisi kuinka reilusti miestä kohtaan ja antaisi deadlineja ja mahdollisuuksia, he eivät reagoi kuin voimankäyttöön, ja tässä tapauksessa se olisi repiä perhe rikki. Ja silloinkin moni suuttuu siitä ikiajoiksi naiselle eikä katso vieläkään peiliin.

Mielestäni naisen ei kannata koskaan tukeutua emotionaalisesti mieheen. Miehet eivät yksinkertaisesti ole siihen kykeneviä vaan perversoivat riippuvuussuhteita. Suhteet ovat "parhaimmillaan", kun suhtautuu heihin kuin suuriin taaperoihin. 

Eli vinkkini ap:lle on, että ota huomio pois miehestä. Ala katsomaan elämääsi 100% oman itsesi kautta ja suhtaudu mieheen, kuin tämä olisi koira. Koiralla on koiran jutut ja himot, jotka eivät korreloi omiesi kanssa. Jaatte samaa taloutta, that's it

Vierailija
49/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan näkyy juopon kyrpã ap:lle kelvanneen. 

Vierailija
50/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapa katsoa minkälaisen ihanan yksiön saisit Itä-Pasilasta lähärin palkallasi ap 😆

Olen jo Oikotiellä. Jätän lapset sinulle. Sopiiko?

Koska olet nainen, lasten tappaminen in aina vaihtoehto. Laita vaikka pakastimeen. 

Vierailija
51/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kuviossa on häiritsevää se, että teillä on lapset, joiden isä ei kykene minkäänlaiseen perhe-elämään viikonloppuisin. Jos juodaan aamulla 7 saakka, ei voida tehdä päivisin mitään yhdessä. Mies ei voi hoitaa mitään kuskauksia, tuskin lähtee kanssanne mihinkään tms. Olet viikonloput käytännössä yksinhuoltaja jo nyt. Tuossa menee myöskin rahat ja terveys. Muuttaisin lasten kanssa pois ja katsoisin saako mies suuntaa muutettua. En missään nimessä haluaisi antaa lapsille kuvaa, että tuo on normaalia tai hyväksyttyä. 

Vierailija
52/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin sanoa, että jos ootte tosi nuoria, niin ehkä miehelle tulee vastuuntuntoa kun tulee ikää ja lapsia. Mutta teillä onkin jo lapsia.

Miehellä on alkoholiongelma

Ei kukaan tosi nuori kirjoita tuollaista tätitekstiä kuten ap. Trolli. 

Vierailija
53/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tädit ette kyllä trollia tunnista vaikka se tarjoillaan teille hopeavadilla. On triggeröitymiset ja oma lapsuus ja kaikki 😆

Vierailija
54/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kuviossa on häiritsevää se, että teillä on lapset, joiden isä ei kykene minkäänlaiseen perhe-elämään viikonloppuisin. Jos juodaan aamulla 7 saakka, ei voida tehdä päivisin mitään yhdessä. Mies ei voi hoitaa mitään kuskauksia, tuskin lähtee kanssanne mihinkään tms. Olet viikonloput käytännössä yksinhuoltaja jo nyt. Tuossa menee myöskin rahat ja terveys. Muuttaisin lasten kanssa pois ja katsoisin saako mies suuntaa muutettua. En missään nimessä haluaisi antaa lapsille kuvaa, että tuo on normaalia tai hyväksyttyä. 

Ei niillä ole lapsia. Ap on yksinäinen trolli koska ei edes ikäänsä juttuun laittanut. 

Vierailija
55/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole lapsia. Ap on yksinäinen trolli koska ei edes ikäänsä juttuun laittanut. 

Kyseessä on sama paska harrastelijakirjoittaja joka JOKA SUNNUNTAI säveltää näitä av:lle. Aina on lapsia tottakai, koskaan ei kerrota minkä ikäisiä ollaan tai minkä ikäisiä lapset on. 

Vierailija
56/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi kehittyy vuosien aikana. En minä mennyt alkoholistin kanssa yhteen vaikka sellaisesta erosinkin. 11 yhteisen vuoden ja kahden alle kouluikäisen lapsen, kiristyksen, uhkailun, anelun ja rukoilun jälkeen päätin, etten opeta lapsilleni että perhe-elämä on sitä että isi haisee rokkenrollilta ja nukkuu kaikki sunnuntait. 

Vierailija
57/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin PITKÄ AVAUTUMINEN ja sitten lapsuuden kertaus kuten siellä kansalaisopistossa on opetettu. Mutta ohimennen sanotaan vaan että

meillä on pari lasta. HUOH

#trolli

Vierailija
58/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään mies ei ryyppää YKSIN kotona klo seitsemään aamulla. Paska provo. 

Vierailija
59/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen on miehillä tunnetusti sosiaalista. Naiset juovat yksin omaan angstiinsa. Juttu on keksitty. 

Vierailija
60/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n yritys samasta aiheesta 1,5 vuoden takaa:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5422757/miehen-kaverit-ja-alkoholi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme