Onko epätavallista, että säästän perheellisenä sairaanhoitajan palkasta 1000 euroa?
Olen siis tehnyt töitä vuosia, meillä on vain yksi lapsi ja säästän helposti tuhat euroa palkastani. Palkastani jää käteen 2500 euroa. Asuntolaina on maksettu, en tarvitse paljoa. Raha menee ruokaan ja muutamaan laskuun.
Suurin oivallus itselle on ollut tosiaan se, miten vähällä pärjää. Ostan hyvin vähän mitään. Tietysti monet haluaa elää leveämpää elämää, eikä pihistellä näin. Säästän lomamatkoihin. Säästän uuteen asuntoon ja autoon.
Muita pihistelijöitä?
Kommentit (18)
Palkka 2400 netto. Säästöön jää n. 1300-1500 kuussa. Ostin juuri asunnon ilman lainaa.
Aika hyvät palkat teillä on, teette varmaan vuorotyötä? Itselläni ei sh:na ole mahdollisuutta tuollaiseen, koska täällä päin ei ole yöpäivystystä, ja terveysasema on avoinna vain päivällä. Lisäksi sh:lle olisi töitä hoivakodissa, mutta sielläkin sh saa tehdä kuulemma vain päivävuoroa, ja palkka on vielä pienempi. Terkkarin vastaanotolla palkka on vaativammasta työstä maksettava peruspalkka, eli 3200 e/kk on netto, ja 24,3 on veroprosentti, lisäksi työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut 8,2 %. Eli jää käteen 2160 euroa. Kyllä tuolla nyt silti pärjää, kun talo on velaton.
Meillä on kaksi lasta ja silti minulla jää säästöön jopa 1000 e/kk. Mies on DI. Onko sinullakin, ap?
Jos ei ole asuntolainaa niin en näe tossa mitään epätavallista. Itse toisen alan ammattilainen ja palkka n. 4700e/kk. Tästä kun lähtee verot, asuntolaina, opintolaina ja autolaina ja muut perheen kulut, niin ei jää noin paljon säästöön. Valmistumisesta toki on vasta vuosi.
Ap ostaa palkallaan ruokaa ja maksaa muutaman laskun. Mies maksaa loput.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Palkka 2400 netto. Säästöön jää n. 1300-1500 kuussa. Ostin juuri asunnon ilman lainaa.
Vau, onnea!!
Säästän kahden teinin yksinhuoltajana 2000-3000 kuussa. Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Tulot ja menot ratkaisee paljonko ylimääräistä jää.
Vierailija kirjoitti:
Ap ostaa palkallaan ruokaa ja maksaa muutaman laskun. Mies maksaa loput.
0/5
Puoliksi maksetaan kaikki ruoat ja laskut. Mä maksan oman autoni kulut.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole asuntolainaa niin en näe tossa mitään epätavallista. Itse toisen alan ammattilainen ja palkka n. 4700e/kk. Tästä kun lähtee verot, asuntolaina, opintolaina ja autolaina ja muut perheen kulut, niin ei jää noin paljon säästöön. Valmistumisesta toki on vasta vuosi.
Hieno juttu ja onnea hyvästä palkasta! Itse tein töitä paljon ja pitkään ennen lapsen saamista. Opintolainaa en ikinä nostanut.
Vierailija kirjoitti:
Säästän kahden teinin yksinhuoltajana 2000-3000 kuussa. Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Tulot ja menot ratkaisee paljonko ylimääräistä jää.
Oho, upeaa! Sulla jää paljon säästöön. Siinä on elämässä joustoa ja voi suunnitella kaikkea kivaa tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvät palkat teillä on, teette varmaan vuorotyötä? Itselläni ei sh:na ole mahdollisuutta tuollaiseen, koska täällä päin ei ole yöpäivystystä, ja terveysasema on avoinna vain päivällä. Lisäksi sh:lle olisi töitä hoivakodissa, mutta sielläkin sh saa tehdä kuulemma vain päivävuoroa, ja palkka on vielä pienempi. Terkkarin vastaanotolla palkka on vaativammasta työstä maksettava peruspalkka, eli 3200 e/kk on netto, ja 24,3 on veroprosentti, lisäksi työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut 8,2 %. Eli jää käteen 2160 euroa. Kyllä tuolla nyt silti pärjää, kun talo on velaton.
Tein aiemmin vuorotyötä, nykyään päivätyötä ja palkkani on 3060 e/kk.
Sairaanhoitajat pn suomen parhaiten palkattu naisalan ryhmä. Muut tienaa yli puolta vähemmän. Olisi aivan pimeää jos ei tonnia jäisi säästöön.
Itse asiassa kuulostaa aika vähältä, kun on vaan yksi lapsi, ei asuntolainaa ja vieläpä puoliso. Ei tuolla kyllä miltään pihistelyltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kuulostaa aika vähältä, kun on vaan yksi lapsi, ei asuntolainaa ja vieläpä puoliso. Ei tuolla kyllä miltään pihistelyltä vaikuta.
Voisihan sitä kai enemmänkin säästää! 1500 e joinakin kuukausina. Autoon menee usein yllättäviäkin kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein aiemmin vuorotyötä, nykyään päivätyötä ja palkkani on 3060 e/kk.
Miten sinulla ap jää tuosta sitten noin paljon käteen? Minullakin on palkka 3060 e/kk ja vaikka veroprosentti on vain 23,1 %, on lisäksi ne muut pakolliset maksut 8,2 %. Yhteensä menee 31,3%. Käteen jää 2100 e/kk.
No ei kyllä mitenkään 3060 €/kk palkasta jää 2500 €/kk käteen, ei ainakaan Suomessa. Missä maassa sinä ap oikein olet?
Jää alle tonni säästöön kuussa. Yli tonni on jo pihistelyä lapsella kallis harrastus. Jos sitä ei olisi, varmaan jäisikin paremmin..käteen saan noin 2200.
Täällä toinen sh. Hyvin pärjäillään kun järkevästi eletään.