Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa eri arvot alkoholista- ero?

Vierailija
27.07.2025 |

PITKÄ AVAUTUMINEN. Oon jotenkin väsynyt tähän asiaan. Mulla on lapsuus ollut sellaista, että vanhemmat juoneet joka viikonloppu ja ties mitä porukkaa meillä bilettänyt aamuun asti. Ei sitä itsekään oo saanut nukuttua ja vanhemmilla oli taipumus riidellä. Aina juotiin kun lomat iski. Aina juotiin joulut, juhannukset ja muut pyhät.

Miehen vanhemmat ei juo koskaan eikä hänellä ole lapsuudessa ollut samanlaista. Hän tuppaa juomaan joku viikonloppu, joskus saattaa arkena mennä pari olutta ennen nukkumaanmenoa, viikonlopulle pitää käydä ostamassa juomista. Saattaa istua kotona aamu 7 asti juoden. Harvemmin lähtee baariin kuitenkaan.

Joka tapauksessa, en tiedä olenko hirveä nalkuttaja mutta tämä on alkanut triggeröimään mua tosi pahasti. Osin selittyy varmasti lapsuudella. Mun suvussa on myös paljon alkoholismia ja sisaruksia käyttänyt/käyttää huumeita, sekä muutama muu sukulainen. Musta tuntuu, ettei mun ympärillä oo mitään normaalia. Tuntuu, pitääkö tässä itsekin alkaa ryyppäämään tai käyttämään jotain aineita, etten ite nalkuttais muiden käytöstä. Meillä on pari lasta, jotka ei oo ikinä nähnyt mua humalassa johtuen omasta lapsuudesta. 

Miehen kanssa alkanut tulla riitaa alkon käytöstä, tai sitä ollut pidemmän ajan. Vuosia. En halua, että juodaan kännejä kun ollaan perhereissussa. Olisi mukava olla viikonloppuja ilman että alko on kuvioissa joka vklp. Olis kiva aloittaa lomia ilman että ensimmäinen ääni mitä illalla kuulen on tölkin sihahdus. Asiat ei muutu. Oon sanonut miehelle, että hänellä on alkoholismin piirteitä ja olen huolissani, mutta ei se auta. Tää syö mua myös sisältä. Onko ainut vaihtoehto enää ero vai täytyykö mun vaan hyväksyä tilanne? Musta tuntuu että minä oon se paha, kun aina "valitan" 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saatana siinä on että jopa kesälomalla te akat istutte sunnuntaisin siellä pöytäkoneella ja kirjoitatte näitä paskoja trollinovelleja 🤦🏻

Oletteko koko kesän olleet töissä ja siksi teidän joka sunnuntai niitä tehtävä saatana?

Vierailija
22/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni suututtaa suunnattomasti pullon kanssa tissuttelu ja tupakointi. Perjantaipullo tai viikonloppupullo. Onpa joskus autonkorjaukseenkin  tarvittu oma viinapullo. 

Mihinkään ei voi lähteä kun äijä on korkannu. Tai sitte ei se vaan halua lähteä mihinkään ja viinalla tavallaan terrorisoi perhettään.

Kyllästynyt nousuhumalan olevinaan hauskoihin sönkötyksiin ja krapulan potemisen mökötyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa katsoa minkälaisen ihanan yksiön saisit Itä-Pasilasta lähärin palkallasi ap 😆

Vierailija
24/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alkoholisti. Anna hänelle vaihtoehdoksi valita perhe vai alkoholi ja kuukausi aikaa päättää. Jos mies ei aktiivisesti lopeta juomista, ota ero. Olen pahoillani.

Vierailija
26/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on nyt tullut se nalkuttava akka. Eikö ole ihmeellistä, miten vaivihkaa se tapahtuu?

Mies on alkoholisoitumassa. Oma kokemus on, että tuosta kuviosta pääsee irti eroamalla. Käyttöä ei voi lopettaa toisen puolesta ja siihen puuttuminen voi olla lopulta vaarallista. Ehkä siksi sanotaan, että pelasta itsesi, kun vielä voit.

Toivottelen voimia, en osaa muuta. Meitä on paljon, jotka on jättäneet tuon kuvion ja en usko, että kukaan katuu. Ero on raskas, mutta se kannattaa.

Vierailija
27/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on alkoholisti. Huolehdi lapsistasi ja itsestäsi ja lähde.

Turha yrittää enää puhua. Hän ei halua käytöstään muuttaa. Hän on sairas, ja sinä et voi auttaa.

Vierailija
28/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaa valinta kaikilla. Siis kännääkö vai ei ja varsinkin että haluaako viettää elämänsä kännääjän kaa.

Vierailija
29/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juo muutaman pullon kuukaudessa ei ole ongelma. Liika kiristys vie vaan suhdetta huonoksi.Ei edes päihdy,) sauna tai terassilla oluet ihan hyvä välillä istahtaa.Isompi känni ovat eri asia, sekin menee jos tapahtuu kerran vuodessa. Mökillä vaikka polttarit tai ystävät kokoontuu. Ei niin vakavasti toista rajoittaa.

Tässä taitaa kuitenkin mennä ehkä 200 annosta kuussa tai jotan sinnepäin, se on jotain ihan muuta kuin muutama kuussa tai känni silloin tällöin.

Kyllä tuo suurkulutuksen puolelle sitten vaikuttaisi menevän.

Suostuisiko sun mies tekemään audit-testin? Voitte sen jälkeen keskustella tuloksesta. https://paihdelinkki.fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-kayton-ri…

Suosittelen muutenkin tuota päihdelinkki-sivustoa, siellä on myös mm. 30 päivää ilman alkoholia -verkkokurssi. Siitä saa tukea, jos haluaa lopettaa. Mutta kyllä se pitää olla miehen oma päätös. Ei kukaan voi toista ihmistä muuttaa. 

Vierailija
30/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni suututtaa suunnattomasti pullon kanssa tissuttelu ja tupakointi. Perjantaipullo tai viikonloppupullo. Onpa joskus autonkorjaukseenkin  tarvittu oma viinapullo. 

Mihinkään ei voi lähteä kun äijä on korkannu. Tai sitte ei se vaan halua lähteä mihinkään ja viinalla tavallaan terrorisoi perhettään.

Kyllästynyt nousuhumalan olevinaan hauskoihin sönkötyksiin ja krapulan potemisen mökötyksiin.

Jotkut naiset valitsevat ihan vapaaehtoisesti itselleen tuollaisia juoma-äijiä. Ei voi käsittää.

Vierailija
31/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapa katsoa minkälaisen ihanan yksiön saisit Itä-Pasilasta lähärin palkallasi ap 😆

Sekin on parempi vaihtoehto kuin perhehelvetti sinun kanssasi.

Vierailija
32/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta ihan saatanallisen rasittavalta ãmmãltã, ap. 

Vierailija
33/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhapiika siellä tietää, vaikkei ole Iisalamelta ikinä poistunut. 

Vierailija
34/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntäessäni itselleni, että mieheni on juoppo se helpotti hyvin paljon asennettani häneen. Päätökseen vaikutti yhteydenotto Al-Anon  omaisten tukipuhelimeen, jossa kerroin meidän perheen tilanteen. Sillä hetkellä vastausvuorossa ollut henkilö sattui sopimaan minulle erittäin hyvin, perheensä alkoholin takia menettänyt nainen, ja hän käytti sanaa henkinen nyrkkirauta. Minun pitäisi sitä käyttää niin, että on vain mustavalkoinen kyllä ja ei. Mitään välimuotoja ymmärtämisestä, joustamisesta, salailusta, sietämisestä, välttelystä ei tule enää kysymykseenkään. PUolisolle jätetään vain kaksi vaihtoehtoa olipa asia mikä tahansa alkoholia koskien. 

Juoppo mieheni oli ahkera, hyvä työssään. Pidetty ihminen , sosiaalisesti taitava,harrasti liikuntaa, kätevä remppaamaan, kauniisti pukeutunut, tuoksui hyvältä kun ei vanha konjakki ja kalja haissut. Juopon ei tarvitse olla lähitorilla pyörivä reppana, vaan sellaisia löytyy eri sosiaaliluokista. Siksi voi itsekin eksyä siitä, mitä juoppo tarkoittaa. Usein koko perhe voi suojella niin mukavaa ihmistä, joka kuitenkin on luonut perhehelvetin alkoholin käytöllään. 

MUista, että kyse on sinun elämästäsi myös. Osasit perustella jo miksi et siedä alkoholin käyttöä. Nyt on aika sitten uskaltaa päättää suostutko siihen enää.

Vierailija
35/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei juo jos pitää lähtee kylään jossa juodaan niin mies ei lähde mihinkään juhliin. Mieheni vanhemmat oli myös alkoholisteja ja joivat arkenakin aina. Mieheni juo sitten yksin  yleensä kotona mutta ei juo niin paljoa että olisi ongelmaa. Talvella ei ei juonut ollenkaan. Yleensä joku alkaa riitelee jos porukassa on juopottelua ja mieheni ei jaksa kuunnella eikä mene porukoihin.

Vierailija
36/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole sitten hyvä, jos heille tulee ero? Mies voi etsiä alkoholistin vaimokseen, sellaisiakin kun on. Sitten voi juoda yhdessä eikä kukaan nalkuta.

Vierailija
37/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako, että eukko lähtee?

Vierailija
38/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee että rakkaudella voi vaikuttaa toiseen ihmiseen- ei voi. Jokainen voi muuttaa vain itseään. 

Mietin omia valintoja elämässä. Ja vaikka elämässä oppii tekemään parempia valintoja, niin kumma kyllä siinä toisessa ihmisessä me näemme tiedostamatta jotain niin mukavaa ja tuttua, kuin suoraan sieltä lapsuuden syvistä muistoista. Jopa ne negatiiviset tunteet muuttuvat positiivisiksi ja osittain määrittävät valintoja elämässä. Olisinko vaihtanut varhaisen aikuisuuden johonkin muunlaiseen, kyllä. Olisin jättänyt sellaisen joka kävi kapakoissa viikonloput. Nyt en enää suostu miellyttämään. Onneksi nuorilla on tietoa enemmän kuin tämänpäivän keski-ikäisillä.

Ehkä osa syy siihen miksi nuorten naisten ja miesten toiveet eivät kohtaa. Koska naiset haluavat elää omannäköistä elämää eikä miellyttää miehiä.

Vierailija
39/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhapiika siellä tietää, vaikkei ole Iisalamelta ikinä poistunut. 

Iisalmesta käytetään sisäpaikallissijaa, pösilö.

Vierailija
40/67 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hänen pitäisi tehdä? Dokata miehensä seurana? Vai oletko sinä hyvä perheenisä kun olet jatkuvasti kännissä tai krapulassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi