Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin

Vierailija
26.07.2025 |

Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle. 

Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista? 

Kommentit (268)

Vierailija
61/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja asun omakotitalossa. Teen kaikki itse, terassin öljyämisestä alkaen. Hommat hoituu, mutta haluan tehdä ne omalla tavallani. En halua, että kukaan tulee tekemään kotiini yhtään mitään 'omalla tavallaan', paitsi palkattuna. 

Seurustelen, mutta en muuta enää kenenkään kanssa yhteen. Yhdessäasuminen tuo mukanaan miljoona aloituksen kaltaista ongelmaa, jotka vie ilon koko ihmissuhteesta. 

Vierailija
62/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä asiat 180 astetta. Ryhdy määrätietoisesti itse neuvomaan eukkoa joka asiassa, mitkä hän tekee. Kaiken hän tekee väärin, väärin tiskattu, väärin torttu tarjottu sängyssä..

Varmaan olisi hyvä ensin pari viikkoa ennen tätä kuuria nauhotella eukon kommentteja. Sitten sinulla on hyvät perusteet ja faktat asialliseen keskusteluun... ja toivottavasti pääsette tämän myötä molempia tyydyttävään lopputulokseen.

Toista ei saa nauhoittaa ilman lupaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä asiat 180 astetta. Ryhdy määrätietoisesti itse neuvomaan eukkoa joka asiassa, mitkä hän tekee. Kaiken hän tekee väärin, väärin tiskattu, väärin torttu tarjottu sängyssä..

Varmaan olisi hyvä ensin pari viikkoa ennen tätä kuuria nauhotella eukon kommentteja. Sitten sinulla on hyvät perusteet ja faktat asialliseen keskusteluun... ja toivottavasti pääsette tämän myötä molempia tyydyttävään lopputulokseen.

Miksi ei saisi? Ainakaan rikoslain salakuuntelu nimen omaan sallii sellaisten keskustelujen nauhoittamisen, joissa on itse osallisena. Ainoastaan se on salakuuntelua, jos ulkopuolinen teknisellä välineellä kuuntelee tai tallentaa toisten välistä keskustelua.

Vierailija
64/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette noissa paskoissa parisuhteissa, joissa toinen ei kunnioita teitä ollenkaan eikä pidä teitä edes oikeana ihmisenä, vaan jonain likakaivona, johon voi oksentaa oman vitutuksensa? Jos sinulla olisi lapsi, toivoisitko hänen olevan samanlaisessa parisuhteessa kuin sinä olet, ja sietävän kotonaan samanlaista kohtelua päivästä toiseen vailla toivoa paremmasta? Miksi et itse ansaitse parempaa?

Vierailija
65/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tee mitään väärin, täällä on sama juttu. Kävin juuri kaupassa ja ensimmäinen minkä vaimon suusta kuulin oli että ostit liian vähän maitoa, jo maanantaina pitää olla ostamassa lisää. Valittaa ja vinkuu vaikka ei tiedä että olen huomennakin menossa kauppaan ja ihan kaupassa jo sitä ajattein että käyn huomennakin niin ei tarvitse 6 kassia ostaa. Aina ne ovat lusikat väärinpäin koneessa, liian vähän tai liian paljon pyykkiä koneessa, viikattu väärin jne. Ei kannata tehdä yhtään mitään nii perempi.

Mikset kertonut että käyt myös huomenna kaupassa?

Laitat lusikat oikeinpäin sinne koneeseen, opettelet pyykkäämään ja viikkaamaan. 

Liian täydessä koneessa pyykki ei puhdistu. Tietyllä tapaa viikkaamalla asiat mahtuvat paremmin kaappiin tai ovat siististi ja helposti löydettävissä. Astianpesukoneessakin on merkitystä sillä miten sen lastaa.

Niin, tai toinen osapuoli voisi hyväksyä eri tavalla tehdyt asiat. Kaiken ei tarvitse olla täydellistä, riittää, että homma toimii. 

Vierailija
66/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vastaavasta huomautteleva on mies. Hän on vähän hitaasti lämpenevä, joten hän aina itsekin sitä huomaamatta sanoo jokaiseen ehdotukseeni ensin ei. Jos haluan jotain tapahtuvaksi, sitä pitää pohjustaa pitkään. Kerta toisensa jälkeen ottaa puheeksi. Jossain vaiheessa hän sitten itsekin keksii, että terassi tarvitsee öljyä, ja päästään hommiin.

Kuulostaapa tutulta. Meillä mies torjuu kaikki minun ideani ja jonkin aikaa pyöriteltyään tulee kertomaan ne samat jutut omina ideoinaan. Olen tästä huomauttanut, mutta aina jotenkin muistaa, että olin ehdottanut jotakin tyhmää ja epäkäytännöllistä, joskus jopa keksii päästään näitä muka minun ideoitani ja naurattaa niillä ystäviään. 

Vierailija
67/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa tällainen vanhempi nainen, jonka mielestä kaikki tekevät aina kaiken väärin. Mäkätys alkaa heti, kun astuu ovesta sisään ja koko vierailun ajan kävelee perässä ja arvostelee. Omasta mielestään ilmeisesti jotenkin "auttaa muita toimimaan oikein". 

Tarpeetonta varmaan sanoa, ettei kukaan halua olla yhteyksissä. Yritetään välillä kyllä soittaa ja katsoa, että edes joku aina vuorollaan käy siellä vähän katsomassa että pärjää. 

Vierailija
68/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

Tämä on kuin suoraan minun elämästäni. Ensin vaimo valittaa että en tee tarpeeksi, mutta kun teen niin väärin tehty tai laitettu. Välillä tekisi mieli luovuttaa. Ap 

Miten se oma kommunikointi? Oletko se mies, joka lisää ruokaan suolaa, kun vaimo pyytää pippuria ja alkaa paistaa pihviä, kun vaimo ehdottaa salaattia? Ei se haittaa, että sinulla on omiakin ideoita, mutta jos teet aina toisin kuin vaimo pyytää selittämättä mitään niin seurauksena voi olla tuo tilanne.

Vierailija
69/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ero on se tyydyttävä lopputulos, niin neuvojasi kannattaa noudattaa.

Vierailija
70/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tee mitään väärin, täällä on sama juttu. Kävin juuri kaupassa ja ensimmäinen minkä vaimon suusta kuulin oli että ostit liian vähän maitoa, jo maanantaina pitää olla ostamassa lisää. Valittaa ja vinkuu vaikka ei tiedä että olen huomennakin menossa kauppaan ja ihan kaupassa jo sitä ajattein että käyn huomennakin niin ei tarvitse 6 kassia ostaa. Aina ne ovat lusikat väärinpäin koneessa, liian vähän tai liian paljon pyykkiä koneessa, viikattu väärin jne. Ei kannata tehdä yhtään mitään nii perempi.

Mikset kertonut että käyt myös huomenna kaupassa?

Laitat lusikat oikeinpäin sinne koneeseen, opettelet pyykkäämään ja viikkaamaan. 

Liian täydessä koneessa pyykki ei puhdistu. Tietyllä tapaa viikkaamalla asiat mahtuvat paremmin kaappiin tai ovat siististi ja helposti löydettävissä. Astianpes

Niin, tai toinen osapuoli voisi hyväksyä eri tavalla tehdyt asiat. Kaiken ei tarvitse olla täydellistä, riittää, että homma toimii. 

Likaiseksi jäänyt pyykki ja astiat eivät ole "homman toimimista", koska tuolloin homma täytyy tehdä uudestaan. 

Vierailija
71/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisia joille ainoa oikea tapa tehdä on heidän tapansa. Myönnän lievästi kuuluvani tuohon joukkoon. Onko minun tapani aina todella oikea , standardisoitu lusikoiden asettelu koneeseen, ei varmasti.

Kyse lienee kontrollista , nainen haluaa tietoisesti tai tietämättään hallita. Miksi ?  Minulla se on tietoista ja käytännön sanelemaan. Olen tottunut ja haluan hoitaa asiat ml.talous/raha. Miehelle tämä ei ole ongelma. 

Jos alan miestä neuvomaan työkalut ns.tippuvat heti. Voin varovasti ehdottaa toista lähestymistapaa . Hän hyväksyy tai ei . Jos haluan tehdä asiat minun tavallani, teen itse. Nyt huudatte , missä tasa-arvo . Ei missään , teen miten on helpompaa . Miksi vääntäisin kun sillä aikaa olen jo homman hoitanut.

Kertaakaan en ainakaan tunnusta , ole v ttuilut, että et sit taaskaan osannut.

Vierailija
72/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jätä se sika, ansaitset parempaa.  

Vaihtamalla paranee, kun vaihtaa parempaan.  

Vierailija
73/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on tapana pyrkiä perfektionismiin. Heillä on taipumus jatkuvaan tarinan kerrontaan. Tee niin että myötäilet vaimoasi niin pääset paljon helpommalla. Hierot vaikka hänen hartioitaan ja kehut häntä. Tuot kerran viikossa kukkia hänelle, hoidat oman osuutesi kotitöistä ja kehut vaimoasi.

Eli käsket alistumaan ja sietämään asiatonta käytöstä? Rouva voi mennä hierojalle ja kukkakauppaan ihan omilla rahoillaan jos kuvittelee moiset ansaitsevansa. 

Vierailija
74/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle on vertaistukiryhmä. Sen nimi on "Kaikki" ja ne tapaa baarissa.

Vierailija
75/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä jotkut naiset (ja miehet) pyrkivät niskan päälle ja kontrolloivaan asemaan suhteessa. Ehkä ovat epävarmoja itsestään ja kompensoivat sitä halulla hallita toista. Sinne päästyään kyllästyvät ja menettävät arvostuksensa kumppania kohtaan. Alistuminen toisen tahtoon ja jatkuva miellyttäminen on varma tapa edesauttaa tällaisen dynamiikan syntyä.

Minulla ei ole muuta neuvoa antaa kuin nosta kissa pöydälle ja laitat vaatimukseksi että tahti muuttuu tai eroatte. Jos ei se auta niin ota ero. Kuten sanottu, itsetuntosi tuhoutuu ennen pitkää tuollaisessa suhteessa. Nimim. Been there, done that.

Vierailija
76/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vastaavasta huomautteleva on mies. Hän on vähän hitaasti lämpenevä, joten hän aina itsekin sitä huomaamatta sanoo jokaiseen ehdotukseeni ensin ei. Jos haluan jotain tapahtuvaksi, sitä pitää pohjustaa pitkään. Kerta toisensa jälkeen ottaa puheeksi. Jossain vaiheessa hän sitten itsekin keksii, että terassi tarvitsee öljyä, ja päästään hommiin.

Hitto mikä mies. En kestäisi sekuntiakaan tuollaista urpoa.

Vierailija
77/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa tahdottomalta vinkujalta. 

Vierailija
78/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Jos vaimon mielestä hutiloit niin että hän korjailee ja parantelee jälkiäsi, niin ei se ole kivaa vaimollekaan. Ehkä olit tarkempi nuorena? Ihmisethän muuttuvat.

Mutta en tiedä kun en teitä tunne.

Vierailija
79/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä juttu. Vaimo etsii syytä eroon. Hänellä on jo toinen panijan katsottuna. Nyt vain ero, jossa alkusyy on sinussa. Teet mitä vain, teet aina väärin. 

Vierailija
80/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

Ootkohan mun mies? Alkoi valmistelemaan ison terassin öljyämistä, kun vieraat olivat jo matkalla. Olisi tarttunut vaikka imuriin tai pyyhkinyt terassikalusteet siitepölystä vieraille.

Kun pakotan miettimään ruokaa, niin täysin tahallaan ehdottaa AINA ruokia, jotka eivät muille käy. Sitten muka autuaan tietämättömänä kysyy, että miksi joku ei muka vois yödä sitä ruokaa. Ei voi olla niin tietämätön, että ei esim. tiedä samassa kodissa asuvan lapsensa olevan kasvissyöjä. Ihan tahallaan siis uhriutuu, kun muka mukään ei kelpaa mitä ehdottaa.