Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin

Vierailija
26.07.2025 |

Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle. 

Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista? 

Kommentit (268)

Vierailija
41/268 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teinipoika ja jos vaikka kysyn, että "haluatko ruokaa", tai "millainen päivä oli koulussa", niin hän suuttuu, että aina minä valitan hänelle.

Tuli ihan samanlaiset vibat aloituksessa. En ole lainkaan vakuuttunut siitä, että vaimo oikeasti valittaisi ap:lle.ä, ap:lla vaan on sellainen tunne.

Vierailija
42/268 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se on toive, eikä huomautus? Vai onko negatiivinen. Voitko opettaa toista sanomaan nätimmin tai joskus antamaan olla. Entä haluatko tuollaisen suhteen jossa toinen huomauttelee aina, arvioi vai elää erilailla, ystävällisessä suhteessa. Miten tuon tilanteen saa tasapainoon parisuhteessa? Entä jääkö mieleen se jos tekee virheen ja korjaako sen, jos oikeasti olisi joku asia hullusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/268 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vain yksi ratkaisu, keskustelkaa asia auki. Vaikka terapiassa, jos ei kahdestaan onnistu. 

Sivusta katsoen näissä tilanteissa on käytännössä aina kyse siitä, että ei kuunnella toisiaan. Kuuntele vaimoa, mutta myös kerro, miltä sinusta tuntuu. Kerro, että tulee paha mieli, kun yrität tehdä oikein, mutta se ei kelpaa. Mutta jos vaimo antaa näihin ratkaisun, niin osaa myös muuttaa toimintaasi niin, että teet oikein.

On aika tavallista, että vaimo sanoo, että jotain pitäisi tehdä. Jos mies ei reagoi, niin vaimo sanoo uudestaan. Kunnes mies on sitä mieltä, että vaimo nalkuttaa. (Ja jotkut vaimot kyllä sitten nalkuttavatkin, vaikka aina ei olisi aihettakaan...)

Jos mies tekee sen mitä pyydetään, mutta ei tee sitä kunnolla, vaimo joutuu tekemään sen saman asian uudelleen perästä. Se on todella ärsyttävää. Esimerkiksi, miehen mielestä voi olla ihan sama, miten päin ne lusikat siellä tiskikoneessa ovat, mutta jos ne eivät puhdistu huonosti laitettuna, tuhlautuu aikaa, vaivaa, sähköä ja hermoja siihen, että ne on pestävä uudestaan. 

Ikävä kyllä, vaimosi tilanteesta riippuen, kyseessä voivat olla myös vaihdevuodet. Oma äitini muuttui ihan ihmeelliseksi riivinraudaksi tuolloin, ja ihan ihmettelen, ettei tullut eroa. Onneksi se meni ohi, nyt näyttää parisuhde taas kukoistavan ihan uudella tavalla. Jos on siitä kysymys, niin sinnittele ja osoita ymmärrystä ja rakkautta - se on kamalaa aikaa, kuin toinen teini-ikä. 

Vierailija
44/268 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja miesten käsitys siisteydestä tuntuu olevan kovin erilainen. Naiset sitten ovat mielestään oikeassa. Sukka lattialla on katastrofi. Äidit ovat kasvattaneet tyttönsä perfektioneiksi ja poikansa siihen, että kaikki voi olla vähän niin ja näin.

Vierailija
45/268 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja miesten käsitys siisteydestä tuntuu olevan kovin erilainen. Naiset sitten ovat mielestään oikeassa. Sukka lattialla on katastrofi. Äidit ovat kasvattaneet tyttönsä perfektioneiksi ja poikansa siihen, että kaikki voi olla vähän niin ja näin.

Voi kun se oliskin vaan sukka lattialla tai jokin tavara eri paikassa. Usein se on ihan oikeasti likaa ja pesemättä jättämistä. Ensimmäisen poikaystäväni äiti oli hyvin tarkka siisteydestä ja oli vaatinut lapsiltaan kotona osallistumista kotitöihin. Lapset sitten omilleen muutettuaan elivät kuin pellossa "koska nyt saa olla miten haluaa" omien sanojensa mukaan. Olivat siis tyttöjä ja poikia. En tiedä miksi seurustelin edes sen sottapytyn kanssa, mutta eksäksi tosiaan jäi. 

Vierailija
46/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä asiat 180 astetta. Ryhdy määrätietoisesti itse neuvomaan eukkoa joka asiassa, mitkä hän tekee. Kaiken hän tekee väärin, väärin tiskattu, väärin torttu tarjottu sängyssä..

Varmaan olisi hyvä ensin pari viikkoa ennen tätä kuuria nauhotella eukon kommentteja. Sitten sinulla on hyvät perusteet ja faktat asialliseen keskusteluun... ja toivottavasti pääsette tämän myötä molempia tyydyttävään lopputulokseen.

Vierailija
47/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ja itse olin yhteen aikaan tuollainen vaimo. Sitten kerran jos toisenkin, istahdettiin alas ja käytiin kipeitä keskusteluja, auttoi. Nyt on asiat sillä tolalla, että ei tarvi lytätä toista. Helppoa se ei ollut. Molempien on täytynyt tulla vastaan. Alkoa tai muuta ulkopuolista tekijää ei ole ollut. On ihanaa taas rakastaa ehdoitta. N54, M59 

Vierailija
48/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on lähtenyt se kierre, sitä on hankala katkaista mutta sulla ei oo vaihtoehtoja. Sun pitää katkaista se kierre.

Siinä ei ole kyse pelkästään niistä itse asioista vaan olet menettänyt hohtosi miehenä vaimosi silmissä. Ja sitä sitten korostaa em asiat kun hän ei arvosta sinua miehenä ja kierre on siinä.

Ole mies. Siinä on mun neuvo sulle. 

Täytyy myöntää, että olet pahempi lyttääjä kuin minä. N54 

Vierailija
49/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on tapana pyrkiä perfektionismiin. Heillä on taipumus jatkuvaan tarinan kerrontaan. Tee niin että myötäilet vaimoasi niin pääset paljon helpommalla. Hierot vaikka hänen hartioitaan ja kehut häntä. Tuot kerran viikossa kukkia hänelle, hoidat oman osuutesi kotitöistä ja kehut vaimoasi.

Voi luoja! Vielä lyttäyksen päälle ihannointia ja muuta mukavaa. Istahda ennemmin vaimosi kanssa alas keskustelemaan. N54

Vierailija
50/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olet ainakin tehnyt väärin, ja se on vaimon valinta. Onneksi sen virheen voi korjata heti kun haluat.

Mutta ethän sinäkään oikeasti halua erota ja olla onnellinen. Valitat mieluummin mammapalstalla.

Ap aivan varmasti tietää tehneensä oikean valinnan ja rakastaa vaimoaan. Edelleen ap, istahtakaa alas keskustelemaan. N54

Vierailija
51/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

Tämä on kuin suoraan minun elämästäni. Ensin vaimo valittaa että en tee tarpeeksi, mutta kun teen niin väärin tehty tai laitettu. Välillä tekisi mieli luovuttaa. Ap 

Mun mies sanoi kerran suoraan, että vit-tu tee ite. Meillä oli lapset kotona, pysäytti. N54

Vierailija
52/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on loppumaton tarve päsmäröidä ja olla oikeassa. Jos annat periksi hän katsoo, että sinusta ei ole vastusta ja hommaa uuden tilalle joka uskaltaa myös tapella verbaalisesti

Ainakin minun syy oli oma pahoinvointi. N54

Vierailija
53/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on se aika kuusta. Pyydä rauhoittumaan ja sano, että menkat eivät ole tekosyy asiattomalle käytökselle.

Miksi aina vedotaan kuukautisiin, ei nekään loputtomiin vaivaa.

Vierailija
54/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tee mitään väärin, täällä on sama juttu. Kävin juuri kaupassa ja ensimmäinen minkä vaimon suusta kuulin oli että ostit liian vähän maitoa, jo maanantaina pitää olla ostamassa lisää. Valittaa ja vinkuu vaikka ei tiedä että olen huomennakin menossa kauppaan ja ihan kaupassa jo sitä ajattein että käyn huomennakin niin ei tarvitse 6 kassia ostaa. Aina ne ovat lusikat väärinpäin koneessa, liian vähän tai liian paljon pyykkiä koneessa, viikattu väärin jne. Ei kannata tehdä yhtään mitään nii perempi.

Tuo pyykin viikkaus 😂, sen allekirjoitan! Olen miehelleni ehdottanut sopimusta, että minä viikkaan pyyhkeet, kaiken muun osaa todella hyvin. 

Vierailija
55/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Ei tule tapahtumaan tuossa suhteessa. Naiset kyllästyvät nopeasti parisuhteessa. Sitten kaikki miehessä ärsyttää. Ero on ainoa ratkaisu. 

Ei me edes harkita eroa. Olemme keskustelleet ja tulleet puolitiehen vastaan. Vaikeaa oli myöntää oma vaillinaisuus. N54

Vierailija
56/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies valittaa samaa.

Todellinen ongelma on se, että vaikka saa moninkertaisesti kehua ja kiitosta, vain joku pieni huomautus noteerataan. Ei saisi olla omaa mielipidettä mihinkään asiaan, hymyillä van kun mies trimmaa kaikki perennat.

Itse en saa mitään palautetta. Ei haittaa. Ei haittaisi vaikka jossain neuvottaisiin.

Vierailija
57/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

'Ehdotan terassin öljyämistä, ei tarvitse...' Onko talo puolison ja olet juuri muuttanut siihen? Vai miksi teillä on kotona tuollainen dynamiikka? Toki asioista tulee keskustella puolison kanssa, mutta vaikutat kyselevän lupia. Jos terassi pitää öljytä, niin sitten sanot, että öljyät sen. Jos se on myös sinun talosi, niin lakkaa käyttäytymästä kuin lapsi.

Vierailija
58/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, teet kaiken väärin.

M

Vierailija
59/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on tapana hoitaa kotityöt vähän sinnepäin, luistaa vastuusta jne. Nainen taas ajattelee näiden pieneltä tuntuvien juttujen kerrannaisvaikutuksia sekä sitä, miten typerää on esim. imuroida huonosti, kun samalla vaivalla voi imuroida hyvinkin. 

No ei nyt nuinkaan. Minun mieheni hoitaa yhteisten kotitöiden lisäksi myös lattiakaivojen- saunan ja pesuhuoneen pesun ihan pyytämättä. Imuroi pyytämättä. Yhdessä isompi siivous, mies imuroi listoja myöten, minä luutuan. Ikkunat pestään yhdessä. Pyykkiä pesee, mutta ei minun, pesen itse. Laittaa ruokaa, käy kaupassa, on huolehtinut lapsista kun tein vuorotyötä. Silti jaksoin valittaa ja lytätä mieheni arvoa moittimalla milloin mistäkin. Mieheni on jaksanut rakastaa ja kunnioittaa kaikesta huolimatta. Naisten vaivat ei ollu se syy. Syynä oli se, kun voin niin huonosti itseni kanssa ja purin pahan olon mieheeni. Tein muutoksia omassa itsessäni muuttamalla omaa toimintaa. Nyt kaikki on hyvin. N54, M59

Vierailija
60/268 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on teinipoika ja jos vaikka kysyn, että "haluatko ruokaa", tai "millainen päivä oli koulussa", niin hän suuttuu, että aina minä valitan hänelle.

Tuli ihan samanlaiset vibat aloituksessa. En ole lainkaan vakuuttunut siitä, että vaimo oikeasti valittaisi ap:lle.ä, ap:lla vaan on sellainen tunne.

No nyt on jotain pahasti pielessä, jos teini noin vastaa. Meillä nuorin täyttää 18, eikä puhu noin.