Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin
Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle.
Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua.
Tämä on kuin suoraan minun elämästäni. Ensin vaimo valittaa että en tee tarpeeksi, mutta kun teen niin väärin tehty tai laitettu. Välillä tekisi mieli luovuttaa. Ap
Puhutte näistä vaimon kanssa. Näihin ei ole mitään taikakeinoja, vaan puhutte mistä johtuu ja miten voitte YHDESSÄ ratkaista ongelman niin, että molemmat ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua.
Mikset voi osallistua ruuanlaittoon, jos et itse ole päättänyt ruokaa?
Ilmastointilaitehan siirretään aina siihen huoneeseen missä ollaan milloinkin, mitä outoa tuossa nyt on....
Sillä on se aika kuusta. Pyydä rauhoittumaan ja sano, että menkat eivät ole tekosyy asiattomalle käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Nappaa vaimoa ponnarista kiinni ja iske hampaat pöydän kulmaan, toista tarvittaessa kunnes oppii.
Vtttu miten sairaita miehiä Suomessa on.
Et tee mitään väärin, täällä on sama juttu. Kävin juuri kaupassa ja ensimmäinen minkä vaimon suusta kuulin oli että ostit liian vähän maitoa, jo maanantaina pitää olla ostamassa lisää. Valittaa ja vinkuu vaikka ei tiedä että olen huomennakin menossa kauppaan ja ihan kaupassa jo sitä ajattein että käyn huomennakin niin ei tarvitse 6 kassia ostaa. Aina ne ovat lusikat väärinpäin koneessa, liian vähän tai liian paljon pyykkiä koneessa, viikattu väärin jne. Ei kannata tehdä yhtään mitään nii perempi.
No mistä asioista se ap:n vaimo huomauttaa?
Sun vaimo ajattelee, ettet kunnioita häntä, koska et kuuntele.
Ei ennen ollut tuollainen.
Koska ennen? Anna lisätietoja niin voimme kenties auttaa.
Kuinka vanhoja olette, kuinka pitkään olette olleet yhdessä, miten muuten menee? Sujuuko seksi? Eli saako vaimo hyviä orgasmeja ja on tyydytetty seksuaalisesti ja naisena? Joku häntä vaivaa, ja hyvin todennäköistä että hormonit vaikuttaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Et tee mitään väärin, täällä on sama juttu. Kävin juuri kaupassa ja ensimmäinen minkä vaimon suusta kuulin oli että ostit liian vähän maitoa, jo maanantaina pitää olla ostamassa lisää. Valittaa ja vinkuu vaikka ei tiedä että olen huomennakin menossa kauppaan ja ihan kaupassa jo sitä ajattein että käyn huomennakin niin ei tarvitse 6 kassia ostaa. Aina ne ovat lusikat väärinpäin koneessa, liian vähän tai liian paljon pyykkiä koneessa, viikattu väärin jne. Ei kannata tehdä yhtään mitään nii perempi.
Mikset kertonut että käyt myös huomenna kaupassa?
Laitat lusikat oikeinpäin sinne koneeseen, opettelet pyykkäämään ja viikkaamaan.
Liian täydessä koneessa pyykki ei puhdistu. Tietyllä tapaa viikkaamalla asiat mahtuvat paremmin kaappiin tai ovat siististi ja helposti löydettävissä. Astianpesukoneessakin on merkitystä sillä miten sen lastaa.
Ihan perusasioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen ollut tuollainen.
Koska ennen? Anna lisätietoja niin voimme kenties auttaa.
Kuinka vanhoja olette, kuinka pitkään olette olleet yhdessä, miten muuten menee? Sujuuko seksi? Eli saako vaimo hyviä orgasmeja ja on tyydytetty seksuaalisesti ja naisena? Joku häntä vaivaa, ja hyvin todennäköistä että hormonit vaikuttaa siihen.
Noin varmaan. Minä olen kuitenkin aina ihmetellyt, miksi naiset eivät kerro todellista syytä, vaan kuvittelevat mieten olevan ajatustenlukijoilta. Mistä minä muuten tietäisin, missä pitää skarpata? Jos nuolen huonosti, niin ei auta valittaa huonosta imuroinnista.
Lisättäköön vielä, että kun minä kerron omaan harmistukseeni todellisen syyn, moni exä ja nykyinen vaimokin alkaa selittelemään, että harmistukseni syy olisi kuitenkin jossain muussa. Onko tämä joku sukupuolten välinen ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.
Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap
Ei tule tapahtumaan tuossa suhteessa. Naiset kyllästyvät nopeasti parisuhteessa. Sitten kaikki miehessä ärsyttää. Ero on ainoa ratkaisu.
Voisit olla onnellinen ja saada sitä rakkautta ja kunnioitusta. Mutta valitset olla selkärangaton mato ja pysyä nykyisessä suhteessasi. Sen valinnan teet joka ikinen hetki uudestaan tästä hetkestä kuolemaasi saakka. Ansaitset kaiken paskan, mitä vaimosi ikinä keksiikään niskaasi kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo luiskaan
Jep. Minua vaimo joskus käski häipymään. Sanoin, että minä en omistamastani asunnosta lähde mihinkään. Rouva voi lähteä koska vain, jos uskoo olevansa onnellisempi ilman minua. Sen jälkeen on ollut vähän ongelmanratkaisuhenkisempi tyyli ja tokihan minä yritän vaimoni tyytyväisenä pitää. Tuo uhkailu ja provosointi vain on jotenkin käynyt sieluun ja vähentänyt arvostusta vaimoa kohtaan.
Mulla oli tuollainen puoliso 20 vuotta. Kaiken tiesi paremmin ja aina oli väärin tehty. Aivan turhan kauan sitä kestin. Sitten kun lopulta erosimme, niin olipa hieno vapauden tunne. Ja pian huomasin myös, että maailmassa on toisenlaisiakin naisia. 😊
Miksi sitten ette voi tehdä oikein?
Jos imuroinnin jäljiltä on vielä pölyä, on imuroitu väärin. Jos tiskaamisen jälkeen tiskit ovat likaisia, on tiskattu väärin. Jos on laitettu vain käsinpesu- astia tai vaate koneeseen ja se menee pilalle, on tehty väärin. Jos pyykit ovat likaisia ja haisevia pesun jälkeen, on pyykätty väärin. Jos pyykki värjääntyy tai kutistuu, on pyykätty väärin. Jos pyykki on rutussa ja ryppyistä, on laitettu kuivumaan väärin.
Siinä nyt muutamia esimerkkejä. Tyyli on vapaa, mutta tuloksen täytyy olla hyvää.
Miehillä on tapana hoitaa kotityöt vähän sinnepäin, luistaa vastuusta jne. Nainen taas ajattelee näiden pieneltä tuntuvien juttujen kerrannaisvaikutuksia sekä sitä, miten typerää on esim. imuroida huonosti, kun samalla vaivalla voi imuroida hyvinkin.
Siksi ei koskan naimisiin, varsinkaan suomalaisen naisen kanssa.
M41
Ap on onneton paska. Toivottavasti vaimosi löytää paremman miehen.