Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin
Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle.
Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.
Mistä tällainen käsitys tulee, että nainen saa parisuhteessa olla joku kotityranni, joka määrää ja päättää kaiken ja mies tottelee??!
Joskus eräs mies valitti minulle samasta. Tosiasiassa hän suoriutui kaikesta huonosti ja oli lisäksi erittäin ilkeä, aggressiivinen ja kaikin puolin ongelmallinen ja kusipäinen tyyppi. En kerta kaikkiaan kokenut hänessä mitään positiivista - parempi olisi ollut olla ilman.
Minä vissiin nalkutan, jos huomautan seuraavan esimerkin kaltaisista asioista. Haettiin siis mökille peräkärrykuormallinen painekyllästettyä puuta. Purettiin kuorma ja pyysin miestä ajamaan auton parkkipaikalle ja jättämään peräkärryn sille kuuluvalle paikalle. Minä jäin viemään muita kuormasta purettuja tavaroita paikoilleen. Koska en erikseen sanonut, että laita aisalukko paikoilleen, vie liinat ja huomiolippu varastoon, niin mies tosiaankin vei vain kärryn paikoilleen, jätti liinat ja huomiolipun kärryyn ja lampsi pois. Kun kysyin, että miksi hän ei samalla laittanut aisalukkoa ja vienyt liinoja sekä huomiolippua varastoon, niin vastaus oli, että en käskenyt. Oikeasti mulla palaa käpy siihen, että joka asia pitää erikseen käskeä, mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.
Ap, pätki akkaa turpaan ja kysy sitten neuvoja suorituksen parantamiseen.
Onhan noita n'ähty.
Itse tein niin että lakkasin vain kuuntelemesta narinoita. Tein asiat kuten parhaaksi näin, silloin kun parhaaksi näin ja ohitin kitinät olankohautuksella. Jonkin ajan päästä tajusin että eihän daamilla ole koskaan ollut oikein mitään muuta annettavaa sujuvan yhteiselon eteen kun tuollainen jonninjoutava päsmäröinti. Tuollaisia olan yli kyttääviä tärkeilijöitä riittää työelämässä ihan riittävästi, kotonani en sellaista katsele kun ei siitä edes mitään makseta.
Parempiakin naisia löytyy kyllä, joutaa jonkun muun riesaksi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.
Mistä tällainen käsitys tulee, että nainen saa parisuhteessa olla joku kotityranni, joka määrää ja päättää kaiken ja mies tottelee??!
Vähän pakko olla, jos mies ei oma-aloitteisesti tee kotitöitä ja tee niitä hyvin.
Ratkaisu on se, ettei asuta saman katon alla, niin asiasta ei tarvitse vääntää. Tai miehet vaan muuttaisivat asennettaan kotitöitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä vissiin nalkutan, jos huomautan seuraavan esimerkin kaltaisista asioista. Haettiin siis mökille peräkärrykuormallinen painekyllästettyä puuta. Purettiin kuorma ja pyysin miestä ajamaan auton parkkipaikalle ja jättämään peräkärryn sille kuuluvalle paikalle. Minä jäin viemään muita kuormasta purettuja tavaroita paikoilleen. Koska en erikseen sanonut, että laita aisalukko paikoilleen, vie liinat ja huomiolippu varastoon, niin mies tosiaankin vei vain kärryn paikoilleen, jätti liinat ja huomiolipun kärryyn ja lampsi pois. Kun kysyin, että miksi hän ei samalla laittanut aisalukkoa ja vienyt liinoja sekä huomiolippua varastoon, niin vastaus oli, että en käskenyt. Oikeasti mulla palaa käpy siihen, että joka asia pitää erikseen käskeä, mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.
Kun riittävästi mikromanageroi toista niin lopulta saa itselleen tahdottoman ja aloitekyvyttömän robotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän pakko olla, jos mies ei oma-aloitteisesti tee kotitöitä ja tee niitä hyvin.
Ratkaisu on se, ettei asuta saman katon alla, niin asiasta ei tarvitse vääntää. Tai miehet vaan muuttaisivat asennettaan kotitöitä kohtaan.
Ratkaisu on se, ettei asuta saman katon alla, niin asiasta ei tarvitse vääntää. Tai naiset vaan muuttaisivat asennettaan kotitöitä kohtaan.
Vielä parempi on ostaa panot irtonumeroina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on se, ettei asuta saman katon alla, niin asiasta ei tarvitse vääntää. Tai naiset vaan muuttaisivat asennettaan kotitöitä kohtaan.
Ne kotityöt nyt vaan on tehtävä. Ruoka laitettava, kaupassa käytävä, astiat tiskattava, pyykit pestävä, koti siivottava jne.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten käsitys siisteydestä tuntuu olevan kovin erilainen. Naiset sitten ovat mielestään oikeassa. Sukka lattialla on katastrofi. Äidit ovat kasvattaneet tyttönsä perfektioneiksi ja poikansa siihen, että kaikki voi olla vähän niin ja näin.
Meillä on ainakin täysin päinvastoin. Vaimon mielestä ruokapöydästä puolet voi olla 2 viikon mainoksille, lasten leluille, leipäpusseille jne varattu. Ketttiö tasolla saa olla kaikki romut ja sinne kuulumattomat viikkokausia, minulla menee usein hermot asian kanssa ja siivoan ne vain pussiin ja työnnän kaapin perälle. Joskus kysynyt jostain että mihin laitetaan nii saanu vastauksen että se on siinä ku ei oo paikka. Ja ei muuten varmaan oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap
Ex-aviomies omi vaimosi kopio ja minun rakkaus kuoli jossain vaiheessa tämän vuoksi.
Nyt on uusi mies, joka ei puutu minun tekemisiin enkä minä hänen tekemisiin. Hommat tulee tehtyä omalla tyylillä. Ja on muuten miljoona kertaa intohimoisempi tämä suhde!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen puoliso 20 vuotta. Kaiken tiesi paremmin ja aina oli väärin tehty. Aivan turhan kauan sitä kestin. Sitten kun lopulta erosimme, niin olipa hieno vapauden tunne. Ja pian huomasin myös, että maailmassa on toisenlaisiakin naisia. 😊
Ja olet uuden naisen kanssa ollut myös sen 20 vuotta ja teillä pyyhkii hyvin, eiku...
Vierailija kirjoitti:
Joskus eräs mies valitti minulle samasta. Tosiasiassa hän suoriutui kaikesta huonosti ja oli lisäksi erittäin ilkeä, aggressiivinen ja kaikin puolin ongelmallinen ja kusipäinen tyyppi. En kerta kaikkiaan kokenut hänessä mitään positiivista - parempi olisi ollut olla ilman.
Tais olla mun exä :-D
Naiset eivät ole valmiita mihinkään muutokseen kotitöissä yhteenmuuttaessa. Se on jatkuvaa nalkutusta jos mies haluaisi tehdä asiat eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ole valmiita mihinkään muutokseen kotitöissä yhteenmuuttaessa. Se on jatkuvaa nalkutusta jos mies haluaisi tehdä asiat eri lailla.
Voi tehdä omalla lailla, mutta lopputuloksen oltava sama molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tee mitään väärin, täällä on sama juttu. Kävin juuri kaupassa ja ensimmäinen minkä vaimon suusta kuulin oli että ostit liian vähän maitoa, jo maanantaina pitää olla ostamassa lisää. Valittaa ja vinkuu vaikka ei tiedä että olen huomennakin menossa kauppaan ja ihan kaupassa jo sitä ajattein että käyn huomennakin niin ei tarvitse 6 kassia ostaa. Aina ne ovat lusikat väärinpäin koneessa, liian vähän tai liian paljon pyykkiä koneessa, viikattu väärin jne. Ei kannata tehdä yhtään mitään nii perempi.
Mikset kertonut että käyt myös huomenna kaupassa?
Laitat lusikat oikeinpäin sinne koneeseen, opettelet pyykkäämään ja viikkaamaan.
Liian täydessä koneessa pyykki ei puhdistu. Tietyllä tapaa viikkaamalla asiat mahtuvat paremmin kaappiin tai ovat siististi ja helposti löydettävissä. Astianpesukoneessakin on merkitystä sillä miten sen lastaa.
Kyllä siitä piti ääntä vähän korottaa ettei tarvi 15 kertaa toistaa ja valittaa kuinka kaikkea on liian vähän. Minä kyllä osaan astianpesukoneen täyttää, laittaa lusikat koriin varsi alaspäin ja riittävästi toisistaan erilleen että kone pesee hyvin, huuhdella astiat niin että ne ovat puhtaat. Osaan pestä pyykkiä ja viikata ne siisteihin pinoihin, mutta jos sinne laittaa vahingossa vaikka kuivausrumpuun jonku hupparin jota ei ole yleensä laitettu nii heti siitä pitää varmasti valittaa, tai jos jää joku vaate pesemättä. Jos teet lapsille ison kattilan makkarakeittoa koska lapset tykkää ja syöt siitä itsekkin ja istut lasten kanssa syömään nii vaimo tulee ja on että minä ainakaan tuota syö ja alkaa hakkaamaan vuoroin jääkaapin ja pakastimen ovea ja tekemään ruokaa. Jos ei kelpaa nii voihan sitä mies olla tekemättäkin kaiken.
Taitaa olla väärä vuosimalli kyseessä naisesta. Alkaa vanhana ikävästä vinkua. Ja stn jälkeen ne savuaa ja räjähtää. Ootko miettinyt vaihtoa eri vuosimalliin. Nuoremmassa voi olla jopa uudessa tiettyjä vikoja kuten liian suuri kulutus suhteessa kilometreihin. No vanhemmat mallit ovat jo lopettaneet vinkumisen kunnon tullu tarpeeksi ikää. Ovat pääosin hiljaa ja tekevät asiat märisemättä turhia. Vaatii ehkä voitelua enepi. Mut lopulta helpompi pitää kunnossa. Jopa nuoremmat miehet tykkää vanhemnusta malleista kun osaa jo ottaa rennommin. Eikä joka asiasta savuta liikaa ja ylikuumene. 😱🔥😆
Minun mieheni valitti joskus samasta asiasta. Jouduin myöntämään että olin monena päivänä korjaillut miehen tekemisiä.
- vaihtoi vessaan pyyhkeen niin laittoi leipomiseen käytettävän pyyhkeen sinne (normaalisti ruskeita froteepyyhkeitä vessassa ja valkoisia ohuita puuvillapyyhkeitä leivonnassa, miten voi olla huomaamatta eron kun kumpaakin käyttää päivittäin).
-Laittoi likaiset astiat koneeseen ja pyysin laittamaan paremmin ettei taikinakippo pääse kääntymään väärin päin (näin kävi edellisen kerran kun mies laittoi astiat koneeseen ja piti laittaa uudelleen pesu)
- lajittelu roskia väärin ja koetin vinkata mihin mikäkin kuuluisi
- laittoi ruokaa mielensä mukaan ja loukkaantui kun muut ei syöneet sitä (meistä kaksi perunalle allergisia ja toiset kaksi ei tykkää kyseisestä ruuasta). Sanoi että halusi auttaa ja tehdä kaikille ruuan.
Meillä usein ongelma siinä että mies tekee äkkiä vauhdilla pois väsyneenä ja toheloi. Suuttuu jos joutuu neuvomaan useammassa kohden. Toisaalta toheloi seuraavana päivänä saman asian koska ei ole kuunnellut kunnolla. Itsestä tuntuu kurjalta toistaa samoja asioita mutta esim allergiat nyt vaan on pakko ottaa tosissaan. Ja aika turhaa on pestä astioita moneen kertaan kun kerrallakin ne saisi puhtaaksi.
Tee vaan kuten vaimosi tekisi äläkä kikkaile.