Tätä hiton hellettä ensikin viikko vielä!
Yölämpötilakin on 22 astetta 😣 Yritä siinä viilentää kämppää sitten.
Voisi välillä tulla vähän viileämpää kesäsäätä. Tällaiset pitkät helleputket ovat rasittavia, kun pitäisi jaksaa tehdä töitäkin. Ja työpaikallakin on kuuma. Ja olen hoikka, että siitä ei ole kiinni.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että syyskuussakin on ollut hellettä monena päivänä. Ei ole vielä edes elokuu.
Onpa lohduttavaa. No, eipä vielä koskaan ole ollut yhtäjaksoista helleputkea syksyyn asti. Ja eiköhän ne yölämpötilat ala tippua jossain vaiheessa, se helpottaa vähäsen. Ei elo-syyskuussa ole enää tällaista ympärivuorikautista pätsiä kuin nyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että syyskuussakin on ollut hellettä monena päivänä. Ei ole vielä edes elokuu.
Onpa lohduttavaa. No, eipä vielä koskaan ole ollut yhtäjaksoista helleputkea syksyyn asti. Ja eiköhän ne yölämpötilat ala tippua jossain vaiheessa, se helpottaa vähäsen. Ei elo-syyskuussa ole enää tällaista ympärivuorikautista pätsiä kuin nyt. Ap
Kosteat yöt on vielä edessäpäin. Ne vasta kamalia on.
Mitä järkeä valittaa jostain säästä, jolle et mitään voi? Kuvitteletko, että ne helteet lähtee valittamalla?
itse nautin näistä säistä vaikka kämppä on kuuma. Mieluummin tämä kuin se sää mitä Suomessa on 9kk vuodesta.
Me kaikki tiedämme että tämä on todella, todella väliaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä valittaa jostain säästä, jolle et mitään voi? Kuvitteletko, että ne helteet lähtee valittamalla?
itse nautin näistä säistä vaikka kämppä on kuuma. Mieluummin tämä kuin se sää mitä Suomessa on 9kk vuodesta.
Minä taas pidän kylmästä, ja nautin siitä. Älä sitten sinäkään tule tänne valittamaan 9kk vuodesta kuinka sää on ihan karmeaa. Ap
Pienempi helle onneksi? Lopulta siis. Aurinko kyllä voi kuumentaa talojen seinää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä mistä ihmiset valittaa. Jos joku haluaa päästellä vähä höyryjä ulos, niin mikäs siinä jos se joitakin auttaa.
Minä en jaksa varhaiskasvatuksessa työskennellä, jos tällaiset kelit jatkuu lomani jälkeenkin. Lapset sekopäisiä siellä laumassa sisätiloissa missä ei ilmastointia eikä ilma vaihdu yhtään, sama meno ulkona kera auringon paahteen ja porotuksen, kun ei varjonpaikkoja. Taukoja ei ole swn kummemmin kuin viileilläkään säillä, hyvä jos sen 1x pvässä ehtii tauolle 10min ajaksi. Ruoan heittää kitusiin samaan aikaan kuin lapset, jos ehtii. Olen sitten s.lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa varhaiskasvatuksessa työskennellä, jos tällaiset kelit jatkuu lomani jälkeenkin. Lapset sekopäisiä siellä laumassa sisätiloissa missä ei ilmastointia eikä ilma vaihdu yhtään, sama meno ulkona kera auringon paahteen ja porotuksen, kun ei varjonpaikkoja. Taukoja ei ole swn kummemmin kuin viileilläkään säillä, hyvä jos sen 1x pvässä ehtii tauolle 10min ajaksi. Ruoan heittää kitusiin samaan aikaan kuin lapset, jos ehtii. Olen sitten s.lomalla.
Kuulostaa ankealta työpaikalta. Ap
Alkashan tämä jo riittää. Onneksi kotona ja töissäkin on ilppi mutta onhan tämä nyt raskasta. Enemmän tykkään kuulaista syysilloista, vesisateesta ja talven aurinkoisista pikkupakkaspäivistä.
Nyt näyttää taivas tummalta ja jyrisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia varhaiskasvatuksen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se myös on. Kouluihin laitetaan ilmastoinnit ja ovat sitten kesät suljettuina. Päiväkodit taas ympäri vuoden käytössä, ja ei koneellista ilmanvaihtoa! Yksi hikinen ilp saatiin, mutta käytävälle! Toiminta ja muu tapahtuu ryhmätiloissa...vai kannammeko pöydät ja lelut kulkuväylille likaisille eteisen/käytävän lattialle?
Vierailija kirjoitti:
Juuri siitähän voi ja pitää valittaa, jolle ei mitään ei. Jos voisi, niin muuttaisi asian valittamattakin.
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki tiedämme että tämä on todella, todella väliaikaista.
Tämä on uusi normaali. Talvea ei tule enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia varhaiskasvatuksen työtä.
Voi olla normaalia (ts. tavallista), mutta väärin on, jos ulkona ei ole mitään suojaa sateelta ja auringolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pidän kylmästä, ja nautin siitä. Älä sitten sinäkään tule tänne valittamaan 9kk vuodesta kuinka sää on ihan karmeaa. Ap
Aina on hyvä sää grillata. Kiertää laavuja, kesällä enduro pyörällä tai mönkijällä. Talvella moottorikelkalla. Antaa vaan helteen helliä ja pakkasen paukkua tai siltä ja väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää taivas tummalta ja jyrisee.
Takatalvi saapuu!