Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko parisuhteen jotenkin vielä pelastaa, jos mies ei halua koko kesänä viettää perheen kanssa aikaa?

Vierailija
26.07.2025 |

Ja sama oli viime kesänä. Hänellä on viisi viikkoa kesäisin lomaa, ei halua lähteä meidän (lapset ja minä) kanssa millekään matkalle, ei uimarannalle, ei retkelle, ei lasten harrastusjuttuihin joita kesällä nyt paljon on, ei minnekään. Sama oli viime kesänä. Haluaa matkustaa jonkun verran yksin, yhden matkan omien vanhempiensa kanssa kolmin ja lopun aikaa viettää aikaa yksin jossain rannalla tai omilla retkillään. Syksy, talvi ja kevät hänellä menee työhönsä ja omiin harrastuksiinsa keskittyen. Olen asiasta yrittänyt puhua, mutta mitään syytä en tähän häneltä saa muuta kuin että en nyt halua, ei nyt tee mieli, ei ole nyt sellainen olo että tulisin mukaan tai mentäisiin yhdessä. Meidän perheessä on kaksi eri porukkaa, on mies ja sitten on minä ja lapset, ja mies itse on valinnut näin, muu ei häntä kiinnosta niin paljon että haluaisi osallistua. Edes lasten kevätjuhliin ei tullut mukaan, vaikka toisen lapsen kohdalla se oli koulun ensimmäinen kevätjuhla ikinä. Lapset ei enää edes juuri odota isältään mitään, ovat niin tottuneet siihen että isä haluaa vain olla yksin. 

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko ei suostu mihinkään ja sinä et suostu myöskään laittamaan asialle pistettä eli eroa vetämään, niin miksi sitten täältä kyselet mielipiteitä tai neuvoja, kun kuitenkin haluat jäädä ja mahdollistaa tilanteen jatkumisen.

Tulepa kokeilemaan minun tilannetta ja mieti sen jälkeen onko asia ihan noin. Ap

Ääliö. 

Vierailija
42/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä taas. Nyt ei ole tässä vaiheessa kysy mitä mies haluaa tai ei halua. Vaan mitä sinä ao itse haluat ja tarvitset? Nyt vähän selkärankaa peliin. Hae itse apua että osaat ja pysyt eroamaan niin ettei ukko kuseta simua siinäkin. Nythän on pyyhkinyt melkein 2 vuotta jalat sinuun latiiamattoon mennen, tullen ja takaisin palatessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävältä kuulostaa.ukko on vapaamatkustaja. 

No tuolta minusta tuntuukin. Mutta sitä tässä mietin, että voiko tällainen tilanne muuttua vai pitääkö luopua toivosta. Ap

Kuinka kauan olet jo odottanut sitä muutosta? 

1,5 tai 2 vuotta suunnilleen. Ap

Onko miehen elämässä tapahtunut jotakin? Onko burn outia töistä, onko sairautta, riippuvuuksia, masentunut, testosteronivaje. Itsekkyys on lapsellista ja kypsymätöntä ja välinpitämättömyys vaikuttaa negatiivisesti lapsiin, oletko yrittänyt saada tajuamaan ja ottamaan vastuuta?

Ei kai vain ole toista suhdetta, jos on paljon yksin jossain? 

Rakastatko yhä miestäsi- tahdotko pitää perheestä kiinni? Mieti silloin kaikki keinot.

Vierailija
44/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi pelastaa enää mitään koska teillä ei ole parisuhdetta eikä perhe-elämää. Mies vaan odottaa että sinä haluat ja otat eron. 

Niin, mutta jos AP eroaa, niin sitten hän joutuu maksamaan asumisen ja laskut yksin , kun ainakin oletan, että ne on tähän asti maksettu yhdessä. Toki jos AP:lla on paljon fyrkkaa, niin silloin ei haittaa .

Vierailija
45/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullut koskaan kysyneeksi, mitä hän haluaisi tehdä? 

Itsekin miehenä viihdyn lomalla aikapaljon omissa jutuissani. Se palauttaa melko hektisesti ja stressaavasta työstä. Vastaavasti vaimolla on omat lomajuttunsa, jolloin minä vahdin muksuja. 

En minäkään esimerkiksi haluaisi / suostuisi lähtemään a) rannalle b) ulkomaan rantalomalle - vihaan rannalla/auringossa oloa! Itsellä tausta kilpauinnista ja molemmat muksut myös harrastaa uintia, joten käymmä kyllä yhdessä uimassa. 

Perheenä on vaikea keksiä matkoja, koska vaimo tykkää rantalomista, minä vihaan, lapsia nyt ei niissä kiinnosta kuin vesipuisto - paitsi, ettei sekään kun sinne asti päästään. Lapset ovat iloisia melko vähästä, joten aikuisten kannattaa hoitaa isommat lomahommat ihan keskenään/erikseen. 

PS: En minä kyllä vanhempiniekaan kanssa lomalle lähtisi... kavereiden kanssa käydään mm. laskemassa.

Olen kysynyt mitä hän haluaa tehdä. Ei hånellä silloinkaan ole olo että tekisi meidän kanssa mitään. Ap

Vierailija
46/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuta vähemmän. 

Enpä minä juurikaan nalkuta. 

Ettehän te koskaan. Tietysti!

Vierailija
47/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin menee tommosesta suhteesta välittömästi, en kattelis hetkeekään! Eihän toi oo mikään perhe, jos hän ei koskaan osallistu mihinkään ja hänellä on vain omia juttuja ilman sua ja lapsia. Juokse!

On vaikea vain lähteä menemään. Asumme talossa, joka on minun vanha lapsuudenkoti, omistan siitä 70 pros ja mies 30 pros. Lainaa on aika paljon, kun lunastettiin tämä pankkilainalla vanhemmiltani. Vuokra-asuntoon lasten kanssa minulla ei ole tämän maksujen lisäksi rahaa. Ap

Miten joku voi olla vieläkin näin typerä ettei suojaa selustaansa eron varalle. 

No miten minun sitten olisi sinusta pitänyt tehdä? Täällä vuokra-asunnot on vähitään tonnin, harvallapa sitä on varaa sekä maksaa isoa asuntolainaa että asua vuokrall

Minun PITI maksaa sekä lainaa ja vuokraa 7 vuotta kun ex pitkitti talon myyntiprosessia. Se oli kallis prosessi oikeudessa.

Ja vähän nyt sulla keulii. Ethän sä ole vielä edes miehelle kertonut, että haluat erota. Ja haluatko edes? 

Vierailija
48/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae avioeroa, pääset helpommalla ilman tuollaista vapaamatkustaja. Jos ja kun ette pääse yksimielisyyteen siitä, kumpi jää asuntoon asumaan, eikä asuntoa haluta laittaa myyntiin, käräjäoikeus päättää joko toisen tai molempien hakemuksesta siitä, kumpi puolisoista saa avioeron vireille tultua jäädä asumaan asuntoon, kunnes ositus on toimitettu. Maksaahan tuo prosessi, mutta osallistuuko mies edes arjen kuluihin tasapuolisesti? Onko sinulla edes mitään hävittävää enää tässä?

Vierailija
49/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroon ei tarvita puolison lupaa. Täytät vaan paperit. Häätö oikeuden kautta jos ukko ei muuta. Hae nyt apua kun et itse yksin osaa. 

Vierailija
50/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin menee tommosesta suhteesta välittömästi, en kattelis hetkeekään! Eihän toi oo mikään perhe, jos hän ei koskaan osallistu mihinkään ja hänellä on vain omia juttuja ilman sua ja lapsia. Juokse!

On vaikea vain lähteä menemään. Asumme talossa, joka on minun vanha lapsuudenkoti, omistan siitä 70 pros ja mies 30 pros. Lainaa on aika paljon, kun lunastettiin tämä pankkilainalla vanhemmiltani. Vuokra-asuntoon lasten kanssa minulla ei ole tämän maksujen lisäksi rahaa. Ap

Taas yksi, joka on naimisissa rahasta. Saat kaiken, mitä ansaitsetkin!

Vierailija
51/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tullut koskaan kysyneeksi, mitä hän haluaisi tehdä? 

Itsekin miehenä viihdyn lomalla aikapaljon omissa jutuissani. Se palauttaa melko hektisesti ja stressaavasta työstä. Vastaavasti vaimolla on omat lomajuttunsa, jolloin minä vahdin muksuja. 

En minäkään esimerkiksi haluaisi / suostuisi lähtemään a) rannalle b) ulkomaan rantalomalle - vihaan rannalla/auringossa oloa! Itsellä tausta kilpauinnista ja molemmat muksut myös harrastaa uintia, joten käymmä kyllä yhdessä uimassa. 

Perheenä on vaikea keksiä matkoja, koska vaimo tykkää rantalomista, minä vihaan, lapsia nyt ei niissä kiinnosta kuin vesipuisto - paitsi, ettei sekään kun sinne asti päästään. Lapset ovat iloisia melko vähästä, joten aikuisten kannattaa hoitaa isommat lomahommat ihan keskenään/erikseen. 

PS: En minä kyllä vanhempiniekaan kanssa lomalle lähtisi... kavereiden kan

Lasten harrastukset, kevätjuhlat ymv. nyt pitäisi kyllä hoitaa omalta osaltaan. Mutta mikä tarve on muuten tehdä "perheen kanssa" jotain. Ihan hyvin voi olla tosiaan, että vanhemmilla on omat menot/harrastukset täysin. Sen sijaan, että tuhlataan aikaa johonkin haaleaan kompromissihommaan, mistä kukaan ei nauti. 

Tietysti, jos ei lasten kanssa halua tehdä mitään, on se vähän outoa. 

Vaimon kanssa meidän yhteinen aika on kotona, joskus ravintolassa kaksin tmv. Minä rakastan erilaista urheilua, hän rakastaa käsitöitä ymv. Ei siinä paljon yhteistä tekemistä, mistä molemmat nauttisi ole. Silti toiminut hyvin - kun molemmat ymmärtää rehellisesti, mistä kyse. 

Vierailija
52/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Minkä ikäiset lapset sinulla on?

Vierailija
53/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi pelastaa enää mitään koska teillä ei ole parisuhdetta eikä perhe-elämää. Mies vaan odottaa että sinä haluat ja otat eron. 

Niin, mutta jos AP eroaa, niin sitten hän joutuu maksamaan asumisen ja laskut yksin , kun ainakin oletan, että ne on tähän asti maksettu yhdessä. Toki jos AP:lla on paljon fyrkkaa, niin silloin ei haittaa .

Naiset ovat valmiita kestämään perheestään itsensä ulkolkoistaneita miehiä pitkääkin kunhan nämä tuovat pätäkkää taloon. Ja saa lapselleen sen pyhän ydinperheen. 

Vierailija
54/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ukon valitsemaan. Joko ero tai viikon loma perheen kanssa jossain ei-kotona OSALLISTUEN.

Vierailija
55/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on mahdollista lunastaa miehen osuus talosta ottamalla lisälainaa, mutta kun mies ei halua myydä minulle sitä kun ei halua erotakaan. Ap

Ihan v.tun sama haluaako sen miehesi erota vai ei. Sen eron voi hakea ihan yksinkin. Luoja mikä ä.liö olet. Eipä ihme, että sinua käytetään hyväksi.

Vierailija
56/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat ukon valitsemaan. Joko ero tai viikon loma perheen kanssa jossain ei-kotona OSALLISTUEN.

Itse ottaisin tuollaisesta kyökkinatsista eron per heti. 

Vierailija
57/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Minkä ikäiset lapset sinulla on?

Toinen menee tokalle, toinen vielä päikyssä. Ap

Vierailija
58/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kitkuta vaikka loppuelämä ukkosi kanssa. Siivoa, tee ruokaa ja pese sen kalsarit kun tulee kotiin piipahtamaan. Tolle Ukolle olisikin pitänyt nalkuttaa enemmän ja vaatia hoitamaan oma osansa parisuhteessa ja lasten vanhemmuudesta. Liian kiltille jää paska käteen.

Vierailija
59/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle parisuhde on aika mielenkiintoinen kuvio. Vaikuttaa siltä, että olet alusta asti tehnyt selväksi, että sinä määräät ja muut tottelevat. Mies on oppinut, että mitä kauempana sinusta on, sitä helpompaa on elämä.

Vierailija
60/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi, joka on naimisissa rahasta. Saat kaiken, mitä ansaitsetkin!

Noh noh, onhan heillä yhteinen menneisyys ja kaksi lasta. Tuskin raha on alkuperäinen syy ollut mennä naimisiin. Mies ei vaikuta niin vauraalta, että siitä olisi kyse. Nyt on vaikeaa, mutta se voi olla tilapäistä. Ja voihan olla, että mies ei koe edes asiaa vaikeaksi, eikä halua erota. Mutta pitäisihän hänen tietysti vähän osallistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan