Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko parisuhteen jotenkin vielä pelastaa, jos mies ei halua koko kesänä viettää perheen kanssa aikaa?

Vierailija
26.07.2025 |

Ja sama oli viime kesänä. Hänellä on viisi viikkoa kesäisin lomaa, ei halua lähteä meidän (lapset ja minä) kanssa millekään matkalle, ei uimarannalle, ei retkelle, ei lasten harrastusjuttuihin joita kesällä nyt paljon on, ei minnekään. Sama oli viime kesänä. Haluaa matkustaa jonkun verran yksin, yhden matkan omien vanhempiensa kanssa kolmin ja lopun aikaa viettää aikaa yksin jossain rannalla tai omilla retkillään. Syksy, talvi ja kevät hänellä menee työhönsä ja omiin harrastuksiinsa keskittyen. Olen asiasta yrittänyt puhua, mutta mitään syytä en tähän häneltä saa muuta kuin että en nyt halua, ei nyt tee mieli, ei ole nyt sellainen olo että tulisin mukaan tai mentäisiin yhdessä. Meidän perheessä on kaksi eri porukkaa, on mies ja sitten on minä ja lapset, ja mies itse on valinnut näin, muu ei häntä kiinnosta niin paljon että haluaisi osallistua. Edes lasten kevätjuhliin ei tullut mukaan, vaikka toisen lapsen kohdalla se oli koulun ensimmäinen kevätjuhla ikinä. Lapset ei enää edes juuri odota isältään mitään, ovat niin tottuneet siihen että isä haluaa vain olla yksin. 

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea nähä että miehesi muuttuisi. Saattaa olla toinen nainen jo jonka kanssa nyt sitten viettää noita vapaita hetkiä.

Kumma toi että vanhempiensa kanssa lähtee ulkomaille. Eikö vanhemmat ihmettele kun ei tee mitää perheen kanssa? Tietty voivat olla itsekkeitä ja eivät välitä.

Ap, saatko sinäkin vapaata joskus lapsista, niin että ukko on niitten kanssa ilman sua?

Vierailija
22/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävältä kuulostaa.ukko on vapaamatkustaja. 

No tuolta minusta tuntuukin. Mutta sitä tässä mietin, että voiko tällainen tilanne muuttua vai pitääkö luopua toivosta. Ap

Ei se muutu, lähde!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin menee tommosesta suhteesta välittömästi, en kattelis hetkeekään! Eihän toi oo mikään perhe, jos hän ei koskaan osallistu mihinkään ja hänellä on vain omia juttuja ilman sua ja lapsia. Juokse!

On vaikea vain lähteä menemään. Asumme talossa, joka on minun vanha lapsuudenkoti, omistan siitä 70 pros ja mies 30 pros. Lainaa on aika paljon, kun lunastettiin tämä pankkilainalla vanhemmiltani. Vuokra-asuntoon lasten kanssa minulla ei ole tämän maksujen lisäksi rahaa. Ap

Vierailija
24/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi pelastaa enää mitään koska teillä ei ole parisuhdetta eikä perhe-elämää. Mies vaan odottaa että sinä haluat ja otat eron. Koska on niin munaton ukko että haluaa sinun olevan syyllinen eroon vaikka on teidät jo henkisesti heivannut aikaa sitten.  Pyydä tai käske miestä muuttamaan pois. Sinä ja lapset tarvitsette kotia enemmän kuin mies.

Olen hänelle yrittänyt tästä monta kertaa puhua ja kysynytkin useamman kerran, että erotako haluat, sanoo aina että sitä ei halua. Ap

Sanot sille, että minä haluan erota, koska hän ei vietä aikaa ja lomaa teidän kanssa. Jos hän ei eroa halua, on valmis muuttamaan käytöstään HETI, ja jos ei muuta, niin häntä ei oikeasti kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
25/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea nähä että miehesi muuttuisi. Saattaa olla toinen nainen jo jonka kanssa nyt sitten viettää noita vapaita hetkiä.

Kumma toi että vanhempiensa kanssa lähtee ulkomaille. Eikö vanhemmat ihmettele kun ei tee mitää perheen kanssa? Tietty voivat olla itsekkeitä ja eivät välitä.

Ap, saatko sinäkin vapaata joskus lapsista, niin että ukko on niitten kanssa ilman sua?

Saan vapaata lapsistani muutaman tunnin silloin kun omat vanhempani tai siskoni on lasten kanssa. En siis usein, mutta en nyt niin usein tarvitsekaan heistä vapaata. En osaa sanoa ihmetteleekö miehen vanhemmat vai ei, luultavasti kyllä. Eivät ole minulle kuitenkaan mitään sanoneet. Ap

Vierailija
26/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin menee tommosesta suhteesta välittömästi, en kattelis hetkeekään! Eihän toi oo mikään perhe, jos hän ei koskaan osallistu mihinkään ja hänellä on vain omia juttuja ilman sua ja lapsia. Juokse!

On vaikea vain lähteä menemään. Asumme talossa, joka on minun vanha lapsuudenkoti, omistan siitä 70 pros ja mies 30 pros. Lainaa on aika paljon, kun lunastettiin tämä pankkilainalla vanhemmiltani. Vuokra-asuntoon lasten kanssa minulla ei ole tämän maksujen lisäksi rahaa. Ap

Ja tämänhän se ukko tietty tietää. Toi huono käytös tulee menemää  aina vaan huonommaksi, koska sinä ap mahdollistat sen.

Vierailija
27/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto en enempi sun ja vielä lapsuudenkotisi, niin käsket miehesi lähteä. Sinä jäät siihen lasten kanssa.

Vierailija
28/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämänhän se ukko tietty tietää. Toi huono käytös tulee menemää  aina vaan huonommaksi, koska sinä ap mahdollistat sen.

Miten minä mahdollistan? Mitä minun pitäisi tehdä toisin, siis sellaista joka olisi minulle esim taloudellisesti mahdollista oikeasti? Ap

Vierailija
29/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto en enempi sun ja vielä lapsuudenkotisi, niin käsket miehesi lähteä. Sinä jäät siihen lasten kanssa.

Ei toista noin vaan voi käskeä lähtemään, jos hän on virallisesti asunnossa vaikka omistaisi 100%. 

Vierailija
30/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei lähde vaikka aapee käskee että LÄHDE?

Vierailija
31/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minä mahdollistan? Mitä minun pitäisi tehdä toisin, siis sellaista joka olisi minulle esim taloudellisesti mahdollista

Aloitat pankista onko sinun mahdollista lunastaa miehen osuus itsellesi. 

Vierailija
32/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ei suostu mihinkään ja sinä et suostu myöskään laittamaan asialle pistettä eli eroa vetämään, niin miksi sitten täältä kyselet mielipiteitä tai neuvoja, kun kuitenkin haluat jäädä ja mahdollistaa tilanteen jatkumisen.

Vierailija
33/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei lähde vaikka aapee käskee että LÄHDE?

Häätöä pitää hakea käräjillä. 

Vierailija
34/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on mahdollista lunastaa miehen osuus talosta ottamalla lisälainaa, mutta kun mies ei halua myydä minulle sitä kun ei halua erotakaan. Ap

Vierailija
35/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla vieläkin näin typerä ettei suojaa selustaansa eron varalle. 

Vierailija
36/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko ei suostu mihinkään ja sinä et suostu myöskään laittamaan asialle pistettä eli eroa vetämään, niin miksi sitten täältä kyselet mielipiteitä tai neuvoja, kun kuitenkin haluat jäädä ja mahdollistaa tilanteen jatkumisen.

Tulepa kokeilemaan minun tilannetta ja mieti sen jälkeen onko asia ihan noin. Ap

Vierailija
37/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on mahdollista lunastaa miehen osuus talosta ottamalla lisälainaa, mutta kun mies ei halua myydä minulle sitä kun ei halua erotakaan. Ap

Älä jaksa provo. 

Vierailija
38/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla vieläkin näin typerä ettei suojaa selustaansa eron varalle. 

No miten minun sitten olisi sinusta pitänyt tehdä? Täällä vuokra-asunnot on vähitään tonnin, harvallapa sitä on varaa sekä maksaa isoa asuntolainaa että asua vuokralla samalla toisaalla. Siis vaikka ei olisi edes typerä. Ap

Vierailija
39/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa provo. 

Mikä minusta provon nyt muka tekee? Sekö että saisin lisää lainaa pankista? Ap

Vierailija
40/120 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut koskaan kysyneeksi, mitä hän haluaisi tehdä? 

Itsekin miehenä viihdyn lomalla aikapaljon omissa jutuissani. Se palauttaa melko hektisesti ja stressaavasta työstä. Vastaavasti vaimolla on omat lomajuttunsa, jolloin minä vahdin muksuja. 

En minäkään esimerkiksi haluaisi / suostuisi lähtemään a) rannalle b) ulkomaan rantalomalle - vihaan rannalla/auringossa oloa! Itsellä tausta kilpauinnista ja molemmat muksut myös harrastaa uintia, joten käymmä kyllä yhdessä uimassa. 

Perheenä on vaikea keksiä matkoja, koska vaimo tykkää rantalomista, minä vihaan, lapsia nyt ei niissä kiinnosta kuin vesipuisto - paitsi, ettei sekään kun sinne asti päästään. Lapset ovat iloisia melko vähästä, joten aikuisten kannattaa hoitaa isommat lomahommat ihan keskenään/erikseen. 

PS: En minä kyllä vanhempiniekaan kanssa lomalle lähtisi... kavereiden kanssa käydään mm. laskemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi