Miten te 40v+ ihmiset pystytte pitämään itsenne normaalipainoisena?
Itsekkin olin nuorena solakka ja normaalipainoinen mutta nyt keski-ikäistyttyäni painoa vaan on kertynyt ihan liikaa.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selitellä tuntemattomille sadatta kertaa..... moukat vastatkoon.
Oliko ketjun aihe sulle otsikon puolesta jotenkin epäselvä vai miksi saavuit heti oksentamaan sisäistä mätääsi?
Olen normaalipainon ylärajalla. Ei alkoa ollenkaan, ei ollenkaan sokeroituja tuotteita ellei nyt joku kakunpala juhlissa. Koitan syödä säännöllisesti, yleensä 4 kertaa vrk. Leivän syöntiä säännöstelen. Muutama pala ruisleipää päivässä maksimi. Annoskoot koitan pitää kurissa. Jos on napostelun himoa, mietin mikä ois paras vaihtoehto, esim porkkanat ja dippi sipsien sijaan. Aika paljon joutuu tällaisia valintoja tekemään, ettei paino nouse, enkä ole hoikka näinkään. Mutta koen että vointi on hyvä. Parempi kuin jos söisin miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia, liikun säännöllisesti, syön terveellisesti joka tarkoittaa myös kohtuullisia annoskokoja. Ja tuo vaatii elämänmittaisen päätöksen, ei riitä että elää pari vuotta noin ja repsahtaa takaisin sohvalle ja ottaa kilot kaksinkertaisena takaisin.
Väitän, että alkoholin lopettaminen oli kaikista ratkaisevin minulle, sen terveysvaikutukset olivat positiivisia kokonaisvaltaisesti, lähtien ihan jo jaksamisesta ja paremmasta mielenterveydestä. Alkoholi on niin salakavala myrkky joka pikkuhiljaa tuhoaa terveyden, minulla rupesi olemaan loppuvaiheessa pahoja paniikkihäiriökohtauksia, koska aivot oli niin sekaisin juomisesta. Jos on masennusta, ahdistusta ja jopa paniikkihäiriöitä, ei silloin tee mieli uloskaan lähteä ja pitää huolta terveydestä, kaikki nuo olivat perusarkea minulla kun käytin alkoholia.
Miehen näkökulma: jos haluan seksiä, on mentävä baar
Ohis Jos nainen odottaa ja vaatii, että olen kännissä silloin kunnharrastamme seksiö niin todennäköisesti joutuu pettymään. Olen useamnan vuiden ollut harrastamatta seksiä (kumppani kanssa) mutta kyllä syy siihen on jossain muussa kuin siinä, että en kähtä alkoholiabjuyriblainkaan tai se, että olen hoikka. - Olidiko se, että en oke myöskään somessa saati Tonderissä. - En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia, liikun säännöllisesti, syön terveellisesti joka tarkoittaa myös kohtuullisia annoskokoja. Ja tuo vaatii elämänmittaisen päätöksen, ei riitä että elää pari vuotta noin ja repsahtaa takaisin sohvalle ja ottaa kilot kaksinkertaisena takaisin.
Väitän, että alkoholin lopettaminen oli kaikista ratkaisevin minulle, sen terveysvaikutukset olivat positiivisia kokonaisvaltaisesti, lähtien ihan jo jaksamisesta ja paremmasta mielenterveydestä. Alkoholi on niin salakavala myrkky joka pikkuhiljaa tuhoaa terveyden, minulla rupesi olemaan loppuvaiheessa pahoja paniikkihäiriökohtauksia, koska aivot oli niin sekaisin juomisesta. Jos on masennusta, ahdistusta ja jopa paniikkihäiriöitä, ei silloin tee mieli uloskaan lähteä ja pitää huolta terveydestä, kaikki nuo olivat perusarkea minulla kun käytin alkoholia.
Aika paljon tai usein saa kyllä juoda, jos aivot sekoaa siitä.
Olen 47-vuotias ja viime talvena paino lähti nousemaan. Surkeaa. Aikaisemmin ajattelin niin, että voin syödä silloin tällöin herkkuja, sipsejä tai juoda muutaman siiderin. Tein kuitenkin ajattelutavan muutoksen. Nuo syömiset ja juomiset ei koske enää minua eikä ne ole minua varten. Lopetin kotona makeiden leipomisen, niin jää nekin syömättä. En osta enää paistopisteeltä. Ruokaa on syötävä vähemmän. En tiedä palaanko enää lähtöpainoon, mutta tavoite on, että en liho enää lisää.