Valehteletko baarissa kun joku utelee ammattiasi?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Meen baariin pitämään hauskaa, en työhaastatteluun esittelemään cv:tä. Jos joku sattuis kysymään ammattia, vaihtasin äkkiä seuraa, ja varmaan baariki ois siinä kohtaa väärä. Kuvittelen, että jossain pystybaareissa ja vastaavissa joristaan tuollasia, ei missään klubeilla.
Tämä toi mieleen muistot vuosituhannen vaihteen IT-kuplasta. Joka paikassa yritettiin repiä hommiin ties minkälaiseen puljuun, jos erehtyi tunnustamaan toimivansa alalla. En vaihtanut vakaalla pohjalla olevaa työpaikkaa, vaikka luvattiin kuut ja tähdet taivaalta.
Sepitän yksityisyyttäni turvaten.
Kyllä. Aika usein olen lentäjä, siten saa hyvin naisen yöksi. Mutta kyllä muillakin ammateilla herää aamulla naisen vierestä.
Roskakuski
Vierailija kirjoitti:
Valehten nimeni, ikäni, ammatin, missä asun, jne.
Naiset valehtelevat aina.
En valehtele, ikinä. Vaikka olisin ollut pitkään työttömänä. Sanon kaiken aina suoraan.
Mitä sitä sitten valehtelemaan.
Oikeastaan kyllä kukaan (mies) ei ole jättänyt sen takia kiinnostumatta ensi tapaamisella. Vaikka olen ollut pitkäaikaistyöttömänä, siivoojana, matkamuistomyymälässä töissä. Hylyt ovat tulleet myöhemmin. Mutta he ovatkin olleet säälittävän keskiluokkaisia ja huonoja sängyssä.
Arkkitehti. Sanon usein tuntemattomille tekeväni "tylsiä toimistohommia" koska tuohon ammattiin liittyy aina sellainen hassu juttu: kuulijan silmissä kiiluu eurot kun hän tajuaa, että nyt sen kesämökin luvattoman laajennuksen saisi halvalla luvitettua jos tän kanssa ystävystyy.
Minulle on siis ihan suoraan sanottu että haluaisi ystävystyä kanssani, jotta saisivat luvattoman rakennelmansa luvitettua.
Vierailija kirjoitti:
En valehtele, ikinä. Vaikka olisin ollut pitkään työttömänä. Sanon kaiken aina suoraan.
Mitä sitä sitten valehtelemaan.Oikeastaan kyllä kukaan (mies) ei ole jättänyt sen takia kiinnostumatta ensi tapaamisella. Vaikka olen ollut pitkäaikaistyöttömänä, siivoojana, matkamuistomyymälässä töissä. Hylyt ovat tulleet myöhemmin. Mutta he ovatkin olleet säälittävän keskiluokkaisia ja huonoja sängyssä.
Tähän lisänä. Siis todella menestyneet, varakkaat, hyvät sängyssä olleet miehet eivät ole koskaan välittäneet, mitä olen tehnyt työkseni. Mitä rikkaampi ja korkea-arvoisempi ihminen, sen vähemmän. Sitten taas keskiluokan miehet ovat etsineet tukea omalle statukselleen ja elintason pönkittäjää ns. keskiluokkaisesta naisesta. Heille naisen olisi pitänyt olla sairaanhoitaja jne.
Osa on ihan sanonutkin ja vertaillut, mitä kaverien naisilla on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä järkeä olisi valehdella, paitsi tietysti jos olet sellaisissa työtehtävissä, että oman turvallisuutesi vuoksi on parempi olla tuntemattomille kertomatta.
Eräs ystäväni työskentelee melko vaatimattoman statuksen omaavassa ammatissa. Kun hän on kertonut sen naiselle baarissa kysyttäessä, yli puolet kääntyy kannoillaan samantien tai liukenee tilanteesta parin minuutin päästä. Jos joku hakee lyhyitä yhden illan juttuja, sujuva valehtelija ko. tilanteessa pärjää varmasti paremin kuin rehellinen.
Täällä voi vängätä mitä haluaa, mutta näin se menee oikeassa elämässä. Kuten oikeassa elämässä myös naiset hakevat yhden illan juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs virasto, josta jokaisella on mielipide. En jaksa siitä alkavaa vänkäämistä.
Tukes? Traficom? Sitra? Digi- ja väestötietovirasto?
Tai viellä pahempaa, yli-viikari-virasto eli Valtiontalouden tarkastusvirasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä järkeä olisi valehdella, paitsi tietysti jos olet sellaisissa työtehtävissä, että oman turvallisuutesi vuoksi on parempi olla tuntemattomille kertomatta.
Eräs ystäväni työskentelee melko vaatimattoman statuksen omaavassa ammatissa. Kun hän on kertonut sen naiselle baarissa kysyttäessä, yli puolet kääntyy kannoillaan samantien tai liukenee tilanteesta parin minuutin päästä. Jos joku hakee lyhyitä yhden illan juttuja, sujuva valehtelija ko. tilanteessa pärjää varmasti paremin kuin rehellinen.
Täällä voi vängätä mitä haluaa, mutta näin se menee oikeassa elämässä. Kuten oikeassa elämässä myös naiset hakevat yhden illan juttuja.
Mitä tuollaisen valehtelu tekee ihmisen itsetunnolle pitkällä tähtäimellä? Minä en valehtele, eikä tarvitse esittää muuta kuin olen. Olen onnellinen näin. Täysin oma itseni. Olen vapaa.
En ikinä luovu tästä vapaudesta. Minulla ei ole mitään harhaisia tai valepersoonia.
Suosittelen täydellistä vapautta muillekin. Se on ihanaa. Se on kevyttä. Se on aitoa. Koska pitkällä tähtäimellä valehtelu ei tuo mitään hyvää. Alkaa tuntea huonommuutta. Itsetunto laskee. Valepersoonia. Tulee paha olo, kun ei kelpaa ihmisille sellaisena kuin on.
Kyllä vain. Kukaan ei ikinä usko että oikeasti olen lentokapteeni-kalsarimalli-investointipankkiiri, joten on helpompaa valehdella että olen insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä sitten valehtelemaan.Oikeastaan kyllä kukaan (mies) ei ole jättänyt sen takia kiinnostumatta ensi tapaamisella. Vaikka olen ollut pitkäaikaistyöttömänä, siivoojana, matkamuistomyymälässä töissä. Hylyt ovat tulleet myöhemmin. Mutta he ovatkin olleet säälittävän keskiluokkaisia ja huonoja sängyssä.
Tähän lisänä. Siis todella menestyneet, varakkaat, hyvät sängyssä olleet miehet eivät ole koskaan välittäneet, mitä olen tehnyt työkseni. Mitä rikkaampi ja korkea-arvoisempi ihminen, sen vähemmän. Sitten taas keskiluokan miehet ovat etsineet tukea omalle statukselleen ja elintason pönkittäjää ns. keskiluokkaisesta naisesta. Heille naisen olisi pitänyt olla sairaanhoitaja jne.
Osa on ihan sanonutkin ja vertaillut, mitä kav
Menestyneet miehet ovat yleensä miehekkäämpiä kuin keskiluokkaiset ja sen takia ei naisen työllä ole merkitystä. Itse omaan tuon mielen vaikka keskiluokkaa olenkin. On naisellista vertailla kaverien puolisoiden töitä tms.
>Täysin oma itseni. Olen vapaa.
Onpa mielenkiintoista. Ikävä että pilasin tunnelmaasi kertomalla miten monet hoitavat asioita reaalissa. Tai miten naiset usein reagoivat ammatin kertomiseen.
Täällähän kaikki anonyymit ovat siveyden sipuleita, eivät valehtele koskaan ja ovat täysin sinut itsensä kanssa, kuinkas muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta olisit todella menestynyt, pitää olla itsetuntemusta, hyvä itseluottamus ja kulkea omia polkujaan. Ihminen on silloin vahva. Ei etsi tukea muista. Tai ponnista muiden olkapäiltä. Tämä johtuu siitä, miksi hyvin menestyneet ihmiset eivät välitä nyt esim. naisen ammatista. He tekevät omia päätelmiä. Ajattelevat itse. Pidän tästä. Siksi ei kiinnosta esittää mitään muuta, kuin olen. Pidemmän päälle en halua tuollasia ihmisiä elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Kukaan ei ikinä usko että oikeasti olen lentokapteeni-kalsarimalli-investointipankkiiri, joten on helpompaa valehdella että olen insinööri.
Miksi luulet niin? Ei ihmiset ole tyhmiä. Vaikka olisit työtön tai siivooja. Olet silti kohtuullisen älykäs. Sinulla on korkea moraali. Luuletko, että näitä ominaisuuksia ei huomaa? Kyllä ne huomaa. Jo se, että kokee oikeudekseen asettaa kriteerit, kenen kanssa on tekemisissä, nostaa ihmisen tasoa. Kun on ylpeä. Vaikka olisi mikäkin kerjäläinen. Ei silti tarvitse olla nöyrä tai mielistellä. Imelä, mikä on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
>Täysin oma itseni. Olen vapaa.
Onpa mielenkiintoista. Ikävä että pilasin tunnelmaasi kertomalla miten monet hoitavat asioita reaalissa. Tai miten naiset usein reagoivat ammatin kertomiseen.
Täällähän kaikki anonyymit ovat siveyden sipuleita, eivät valehtele koskaan ja ovat täysin sinut itsensä kanssa, kuinkas muutenkaan.
Jotkut ihmiset voivat olla. Mutta kysymys kuuluu: Haluaako sitä olla tekemisissä niin tyhmien ihmisten kanssa? Ahneitten? Moraalittomien? Minä en ainakaan. Minulla on vain menetettävää. Joten ei.
Tämäpä on hyvä pointti. Kun ihminen on niin ylpeä ja kokee oikeudekseen valita ihmiset keiden kanssa seurustelee.
Mikä vain ei kelpaa. Mihin tahansa silkkoon ei koske. Jo tämä olemus ja asenne nostaa hurjasti ihminen tasoa. Näytät siltä, että teet itse valinnat. Sinä et ole se, joka ottaa vastaan kaiken, mitä sattuu saamaan.
En todellakaan. Olen täysin oma itseni.
Meen baariin pitämään hauskaa, en työhaastatteluun esittelemään cv:tä. Jos joku sattuis kysymään ammattia, vaihtasin äkkiä seuraa, ja varmaan baariki ois siinä kohtaa väärä. Kuvittelen, että jossain pystybaareissa ja vastaavissa joristaan tuollasia, ei missään klubeilla.