Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso näyttää alati minulle materiaalia siitä, että miten raskaus pilaa naisen kehon

Vierailija
25.07.2025 |

Mitähän ihmettä voisin tuohon miehen roolissa sanoa? Että joo, en voi millään tavalla samaistua tai vaikuttaa asiaan, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista miehenä. Voin olla kaikin tavoin tukena ja kantaa vastuuni isänä ja enemmänkin, mutta en voi vaikuttaa siihen, että miten naisen keho reagoi raskauteen. Sanoin lyhyesti, että "se on niin kurjaa, että lapsen saamisen vastapainona on mahdolliset vaikeat oireet". Tämä siis tuplavuoron jälkeen väsyneenä sängyssä, ja sain vastaukseksi, että eikö minulla ole muuta sanottavaa.

Kun aikaisemmin kerroin, että haluaisin saada lapsia ja haluaisin olla isä joku päivä, niin ensimmäisenä hän totesi, että "minä maksan siitä aika kovan hinnan, että sinä saat pelata sen kanssa jalkapalloa ja leikkiä". En minä sitä roolien jakoa jne, ole ihan noin ajatellut kuitenkaan. Kyllä minä sen ymmärrän, että lapsen kasvattaminen voi olla joskus todella raskasta ja väsyttää jne... tarkoittaako tämä, että hän ei koe minun olevan hyvä vanhempi lapselle vai mitä?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua lasta, sehän on selvää. 

Vierailija
2/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, hän ei halua lapsia. Iso asia teillä välissänne, suosittelen eroa. Mieli ei noissa yleensä vaihdu. Kuitenkin monet naiset haluavat lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teiän välinen kommunikointi (puolin ja toisin) kuulosta niin timanttiselta, että se kestäis jotain lisääntymistäkin vielä siihen päälle

Vierailija
4/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi ei halua lasta. Ne jotka haluavat lapsen, tietävät kyllä nuo samat asiat, mutta katsovat lapsen saamisen silti vaivan ja riskien arvoiseksi.

Suomessa on kyllä varmasti naisia, jotka haluavat perheen! Onnea etsintään!

Vierailija
5/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi, hän ei halua lapsia. Iso asia teillä välissänne, suosittelen eroa. Mieli ei noissa yleensä vaihdu. Kuitenkin monet naiset haluavat lapsia.

Onko muka näin? On hän toki kertonut aika ympäripyöreästi omista toiveistaan, eikä ole minulle täysin avautunut. Ei se nyt tässä iässä vielä ole ajankohtaista, mutta silti mietin paljon, että millä motiivilla hän kertoo näitä asioita minulle toistuvasti. Olen ne jo aika hyvin oppinut.

Vierailija
6/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua riskeerata henkeään sen takia, että sinä haluat lapsen, joka syntymän jälkeen jää täysin naisen vastuulle samalla kun sinä valitat toisen arpisesta vatsasta.

Vierailija
7/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ymmärtää miten paljon isompi taakka lapsi on äidille kuin isälle. Miehet monesti, ei toki aina, noukkivat vain rusinat pullasta lastenteossa. 

Nainen kärsii raskauden pahoinvoinnit ja oksentelut, kipeät rinnat ja todella kivuliaat löystyvät nivelet. Ruokavaliorajoitukset, jatkuvan nälän, painonnousun, raskausarvet. Monilla naisilla kengänkoko kasvaa myös raskaana, hyvästi kaikki aikaisemmin ostetut kengät. Hormonimyrksy, vuotava maito, selkäkivut, nivuskivut, unettomat yöt vauvan potkujen takia, hiustenlähtö, supistukset ja itse synnytys sekä siitä syntyvä kipu ja vauriot keholle. 

KAIKKI raskaudessa ja synnytyksessä syntyneet vauriot keholle ovat lopullisia, sillä suomessa niitä ei korjata julkisella puoella. Esim. Virtankarkaus, arpikudos alapäässä tikeistä, välilihan huono tikkaus,,,. 

En ole luetellut edes kuin pienen osan kaikesta siitä kärsimyksestä mitä raskaus, synnytys ja imetys yöheräämisineen aiheuttaa naiselle, pienen osan vain. 

Nainen päättää haluaako lasta niin paljon, että on valmis uhraamaan kehonsa sen puolesta tietäen, että vaikka mies kuinka lupaisi hoitaa osansa, on hyvin mahdollista että päävastuu jää loppupeleissä äidille. 

Vierailija
8/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muka näin? On hän toki kertonut aika ympäripyöreästi omista toiveistaan, eikä ole minulle täysin avautunut. Ei se nyt tässä iässä vielä ole ajankohtaista, mutta silti mietin paljon, että millä motiivilla hän kertoo näitä asioita minulle toistuvasti. Olen ne jo aika hyvin oppinut.

Pahoittelen, olen ollut samassa tilanteessa, Et voi painostaa eikä kannata jäädä nuorena odottelmaan että puolison ajatukset muuttuvat. Olet varmasti unelma monelle naiselle, joka haluaa lapsia. Nyt teillä ei unelmat kohtaa. Olen pahoillani. 

Vierailija
9/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on varsin kypsästi osoittanut olevansa valmis isäksi. Hänen naisensa on epävarma raskauden ja äitiyden tuomista kehon muutoksista, jotka voivat olla valtavia. Jotkut palautuvat raskaudesta ja synnytyksestä ennalleen, toiset eivät.

Itselleni jäi ikuinen "kengurupussi", joka vaatisi plastiikkakirurgiaa, mutta mieheni pitää sitä merkkinä siitä, että olen synnyttänyt kaksi lasta. Se on vain syventänyt rakkauttani häneen. Olen uhrannut kehoni, jotta hänellä on kaksi lasta.

Tunnut hyvältä mieheltä ap. 

Vierailija
10/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua riskeerata henkeään sen takia, että sinä haluat lapsen, joka syntymän jälkeen jää täysin naisen vastuulle samalla kun sinä valitat toisen arpisesta vatsasta.

Sitä se minulle myös sanoo, mutta olen kyllä avoin puhumaan tästä asiasta, ja ollaan puhuttukin. Voin puhua vain omasta puoletani, mutta tuntuu ettei omilla ajatuksilla tai näkemyksellä asiasta ole mitään merkitystä, koska naiselle se on kuitenkin todellinen kokemus olla raskaana ja synnyttää. Minulle ei koskaan tulisi mieleen jättää omaa osuuttani tekemättä, ja usein teen enemmänkin. Eikä todellakaan valittaa siitä, että raskaus muuttaa naisen kehoa, sitä kun omassa työssäni näen päivittäin, niin olen myös tietoinen asioista. Eikä se vie minun rakkautta puolisoa kohtaan mihinkään... alan olla jo niin hukassa asian kanssa, etten tiedä, miten asiaan pitäisi vastata, tai mitä hän epäilee minussa suoranaisesti. Olen tätä yrittänyt kysyä, mutta silloin sanoo vain, että haluaa minun tietävän sen asian

Vierailija
11/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että tyttöystävä haluaa lapsen mutta ei halua, että joutuu tänne palstalle joukon jatkoksi ihmettelemään sinkkuäidin elämää, kun useimmilla miehillä ollut täysin epärealistinen käsitys koko hommasta.

Eli tyttöystävä yrittää selvittää, tajuaakin mies homman riskit naisen näkökulmasta.

Vierailija
12/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kuuluu olla: materialia siitä, miten raskaus pilaa - miksi taas tuo turha että-sana?

Vierailija
13/113 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ymmärtää miten paljon isompi taakka lapsi on äidille kuin isälle. Miehet monesti, ei toki aina, noukkivat vain rusinat pullasta lastenteossa. 

Nainen kärsii raskauden pahoinvoinnit ja oksentelut, kipeät rinnat ja todella kivuliaat löystyvät nivelet. Ruokavaliorajoitukset, jatkuvan nälän, painonnousun, raskausarvet. Monilla naisilla kengänkoko kasvaa myös raskaana, hyvästi kaikki aikaisemmin ostetut kengät. Hormonimyrksy, vuotava maito, selkäkivut, nivuskivut, unettomat yöt vauvan potkujen takia, hiustenlähtö, supistukset ja itse synnytys sekä siitä syntyvä kipu ja vauriot keholle. 

KAIKKI raskaudessa ja synnytyksessä syntyneet vauriot keholle ovat lopullisia, sillä suomessa niitä ei korjata julkisella puoella. Esim. Virtankarkaus, arpikudos alapäässä tikeistä, välilihan huono tikkaus,,,. 

En ole luetellut edes kuin pienen osan kaikesta siitä kärsimyksestä mitä raskaus, synnytys ja im

Tottakai, enkä ole mihinkään ikinä painostanut. Ja juuri näitä asioita olen oppinut tuntemaan. Myönnän sen suoraan, että minun on mahdoton miehenä samaistua asiaan naisen näkökulmasta täysin, mutta pystyn tuntemaan, että kuinka iso taakka raskaus ja synnytys naiselle on. 

Vierailija
14/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä koska olet pahanmielen botti etkä ihminen.

Vierailija
15/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap valitse rauhallinen hetki ja juttele asiasta sen naisesi kanssa. Kysy haluaako nainen lapsia, mikä mahdollisessa lasten hankinnassa pelottaa, milloin naisesi mielestä voisi olla oikea aika hankkia lapsia, mitä hyvää lasten hankinnassa olisi ja mitä huonoa, miten perheen raha-asiat järjestettäisiin, kuinka kauan lasta hoidettaisiin kotona jne 

Siis tietysti valitset keskustelun sujumisen mukaan asiat. Oletan että naistasi mietityttää juuri nyt paljon haluaako hän lapsia. Tai sitten tietää haluavansa mutta hän pelkää todella paljon että lapsen isä hylkäisi hänet raskauden aiheuttamien muutosten takia ym. Millainen perhe naisellasi on ? Miten isä on ollut mukana elämässä? 

Vierailija
16/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä tyyppi.

Tuohan on yksilöllistä! Joillain lihominen raskauden lisäksi pilaa vartalon, toisella kollageenin puuttuminen ihosta rypistää nahkan. Kolmannella ei näy mitään. 

Itse kuulun jm tyyppiin. Ennen 4 raskautta painoin 52kg ja viimeisen raskauden jälkeen 21v myöhemmin 55kg ja vatsalihakset näkyvissä, iho virheetön.

Tähän ei itse juurikaan voi vaikuttaa kuin pysymällä hoikkana ja hyväkuntoisena

Vierailija
17/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halua lasta, sehän on selvää. 

Hänelle oma ulkonäkö on paljon tärkeämpi kuin perhe. Voi siihen olla muitakin syitä, kuten synnytyspelko.

Vierailija
18/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkeään? Suomessa naisella taitaa olla suurempi riski kuolla liikenteessä kuin raskauden ja synnytyksen vuoksi.

Vierailija
19/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies. Koita nyt vaan aistia kaikista vinkeistä, mitä hän haluaa.

Vierailija
20/113 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hän ei halua lapsia, ainakaan kanssasi. Etsi sopivampi kumppani.

2. Voit vaikuttaa osaltasi siihen miten naisen keho reagoi raskauteen. Varhaisvaiheen keskenmenot, iso osa raskauden aikaisista komplikaatioista ja esim. runsas aamupahoinvointi ovat kaikki jäljitetty isän elintapoihin ja sitä kautta sperman laatuun. Eli huolehdi terveydestäsi, ei röökiä, ei alkoa kun raskauden yrittäminen alkaa olemaan ajankohtaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi