Puoliso näyttää alati minulle materiaalia siitä, että miten raskaus pilaa naisen kehon
Mitähän ihmettä voisin tuohon miehen roolissa sanoa? Että joo, en voi millään tavalla samaistua tai vaikuttaa asiaan, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista miehenä. Voin olla kaikin tavoin tukena ja kantaa vastuuni isänä ja enemmänkin, mutta en voi vaikuttaa siihen, että miten naisen keho reagoi raskauteen. Sanoin lyhyesti, että "se on niin kurjaa, että lapsen saamisen vastapainona on mahdolliset vaikeat oireet". Tämä siis tuplavuoron jälkeen väsyneenä sängyssä, ja sain vastaukseksi, että eikö minulla ole muuta sanottavaa.
Kun aikaisemmin kerroin, että haluaisin saada lapsia ja haluaisin olla isä joku päivä, niin ensimmäisenä hän totesi, että "minä maksan siitä aika kovan hinnan, että sinä saat pelata sen kanssa jalkapalloa ja leikkiä". En minä sitä roolien jakoa jne, ole ihan noin ajatellut kuitenkaan. Kyllä minä sen ymmärrän, että lapsen kasvattaminen voi olla joskus todella raskasta ja väsyttää jne... tarkoittaako tämä, että hän ei koe minun olevan hyvä vanhempi lapselle vai mitä?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Älä nyt hyvä ihminen perusta päätöksiäkin tämän palstan möläyttäjiin vaan KESKUSTELE ja selvitä asia sen tyttöystäväsi kanssa!
Olen yrittänyt keskustella, toki välttää sitä että pitäisi olla joku lopputulema asiassa. Olen toki ilmoittanut, että haluan itse saada lapsen joku päivä, voisiko se olla syy, että puoliso kokee jotain painetta tietäen tämän? Hänellä on kovin ympäripyöreät näkemykset asiasta, eikä suostu kertomaan juuta eikä jaata siihen, haluaako hän saada lapsia. Kertoo vain näitä, että miten raskaus vaikuttaa, ja miten minä todennäköisesti en pärjää omassa roolissani
No niinhän se on. Onko ap edes naimisissa naisen kanssa vai yrittääkö tuusata kohdun määräaikaissopimuksella?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikki oli paremmin. Oli normi, että lapsia tulee, jos niitä saadaan. Siinä ne lapset kasvoivat muun elämän ohessa. Hyviä aikuisia niistä kasvoi. Mahdolliset raskauskomplikaatiot otettiin elämään kuuluvana asiana. Ei ne rakkautta ja naisen kelpaavuutta vähentäneet. Tällaisia pareja on edelleen. Sellaisia raskauteen ja lapsiin normaaliasiana suhtautuvia.
Sitten on niitä ulkonäkökeskeisiä kaikkea kontrolloimaan pyrkiviä naisia. Joille kaikki asiat on riskejä ja kaikkea puntaroidaan ja stressataan ihan turhaan. Kyllä normaali ihminen vanhemmuudesta selviää. Naiset kelpaavat miehille kyllä vaikka jotain ulkonäön muutoksia olisi tullut.
Ennen miehet elättivät naisen eikä naisen hyvinvointi ollut riippuvainen siitä kuink seksikäs ja työkykyinen tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikki oli paremmin. Oli normi, että lapsia tulee, jos niitä saadaan. Siinä ne lapset kasvoivat muun elämän ohessa. Hyviä aikuisia niistä kasvoi. Mahdolliset raskauskomplikaatiot otettiin elämään kuuluvana asiana. Ei ne rakkautta ja naisen kelpaavuutta vähentäneet. Tällaisia pareja on edelleen. Sellaisia raskauteen ja lapsiin normaaliasiana suhtautuvia.
Sitten on niitä ulkonäkökeskeisiä kaikkea kontrolloimaan pyrkiviä naisia. Joille kaikki asiat on riskejä ja kaikkea puntaroidaan ja stressataan ihan turhaan. Kyllä normaali ihminen vanhemmuudesta selviää. Naiset kelpaavat miehille kyllä vaikka jotain ulkonäön muutoksia olisi tullut.
Joo ja spermaa voi luovuttaa lääkärille jo ei halua avioitua naisen kanssa ja ottaa vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
On niitä äidiksi haluaviakin naisia. Ei kaikki ole ulkonäkökeskeisiä pikkulutkia. Naisen pitää kyetä sanomaan ettei halua lasta niin mies voi vaihtaa naisen äidiksi haluavaan. Nuo elämää pelkäävät naiset voi jättää sitten muille vaihtuviksi tinder saaliiksi.
Kyllä, ja me vaadimme avioliiton ja elatuksen. Tai haemme suoraan sperman lääkäriltä, missä mies ei ole loisimassa ja haittaamassa äitiyttä vapaamatkustajana.
Kyllä se vaan on niin että avioliitto pilaa myös miehen vatsan. Nainen seitsemännellä kuulla raskaana, niin miehellä yhtä iso vatsa. Näin Suomessa.
En tiedä onko kyse tästä tyttöystäväsi kohdalla, mutta omasta puolesta olisin halunnut kuulla, että rakastat ja haluat naistasi vaikka keho muuttuisi. Nuoret naiset ovat tosi epävarmoja viehätysvoimastaan ja pelkäävät roikkuvaa ihoa ja muuta, vanhana sitten tajuaa että ei sillä mitään väliä ollut ja miehille kyllä maistuu vaikka olisi raskausarpia ja vastaavaa. Hukuta naisesi rakkaudentunnustuksiin ja vakuuta tekeväsi osuutesi ja vakuuta olevasi hänen tukenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä äidiksi haluaviakin naisia. Ei kaikki ole ulkonäkökeskeisiä pikkulutkia. Naisen pitää kyetä sanomaan ettei halua lasta niin mies voi vaihtaa naisen äidiksi haluavaan. Nuo elämää pelkäävät naiset voi jättää sitten muille vaihtuviksi tinder saaliiksi.
Kyllä, ja me vaadimme avioliiton ja elatuksen. Tai haemme suoraan sperman lääkäriltä, missä mies ei ole loisimassa ja haittaamassa äitiyttä vapaamatkustajana.
Tietenkin molemmat vanhemmat osallistuvat elatukseen. Eihän ketjun aloittaja ole sanonut ettei halua naimisiin tai ettei kantaisi isän vastuuta. Käsittääkseni hän haluaa tietää haluaako nainen koskaan äidiksi. Hän haluaa tietää sen vaikka asia ei ole vielä ajankohtainen. Mielestäni se on viisasta selvittää jo suhteen alussa onko tavoitteet samat. Alussa on helpompi erota kuin vuosien jälkeen, jos suhteelta halutaan eriasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen miehet elättivät naisen eikä naisen hyvinvointi ollut riippuvainen siitä kuink seksikäs ja työkykyinen tämä on.
Kyllä mies voi edelleen elättää, jos pari niin sopii. Hyvähän se vain on, että nykyisin nainenkin voi opiskella, omistaa ja päättää asioista. Sehän tuo lisäturvaa myös lapsiperheen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei halua lasta, sehän on selvää.
Menetätte aikaa.
Ette ole avioliitossa. Olette hyötysuhteessa, kulujenjakajia eli kämppiksiä.
Ei polku tuo vie mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin molemmat vanhemmat osallistuvat elatukseen. Eihän ketjun aloittaja ole sanonut ettei halua naimisiin tai ettei kantaisi isän vastuuta. Käsittääkseni hän haluaa tietää haluaako nainen koskaan äidiksi. Hän haluaa tietää sen vaikka asia ei ole vielä ajankohtainen. Mielestäni se on viisasta selvittää jo suhteen alussa onko tavoitteet samat. Alussa on helpompi erota kui
Ei vaan mies elättää myös naisen, kun nainen on kotona hoitamassa lasta 3-5v per kappale. Tehotuotantovauvoja tehtaillaan sitten tehotuotantomenetelmillä eli koiraat menevät broilereiksi.
Ja lapsen äidistä ei erota, ellei halua itse ja vetää niitä lapsia mukanaan helvettiin tietysti. Kukaan täyspäinen nainen ei tällaistä eroa valmistelevaa miestä päin tietysti kohtuineen katsokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin molemmat vanhemmat osallistuvat elatukseen. Eihän ketjun aloittaja ole sanonut ettei halua naimisiin tai ettei kantaisi isän vastuuta. Käsittääkseni hän haluaa tietää haluaako nainen koskaan äidiksi. Hän haluaa tietää sen vaikka asia ei ole vielä ajankohtainen. Mielestäni se on viisasta selvittää jo suhteen alussa
Ja tuon ajan lisäksi tietysti täytyy huomioida naisen tulonmenetys, urahaitta ja eläkkeen menetys. Jos on yhteistalous niin tämä menee tietysti sen avulla mutta jos mies haluaa erillistaloudet (mutta yheispillun, kohdun ja lapset) niin sitten täytyy ottaa lakimiesarmeija laskeskelemaan kuluja. Itse laskisin yhde lapsen äitiyskuluiksi ja tulonmenetykseksi 500 000e+ vähintään, mutta en toki nykytiedoilla edes suostuisi neuvottelemaan minkään erillistalouskusipään kanssa. Luovuttakoot spermaa tai jääkööt lapsetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi, hän ei halua lapsia. Iso asia teillä välissänne, suosittelen eroa. Mieli ei noissa yleensä vaihdu. Kuitenkin monet naiset haluavat lapsia.
Onko muka näin? On hän toki kertonut aika ympäripyöreästi omista toiveistaan, eikä ole minulle täysin avautunut. Ei se nyt tässä iässä vielä ole ajankohtaista, mutta silti mietin paljon, että millä motiivilla hän kertoo näitä asioita minulle toistuvasti. Olen ne jo aika hyvin oppinut.
Hän haluaa sinun vakuuttavan että rakastat häntä vaikka maha ja rinnat alkaisi roikkua, pissa karkailee, kiloja tulee jne. Aika monet nuoret naiset tuntuu pelkäävän että miehet jättää heidät jonkin parempi kroppaisen takia. Tämä siis mitä itse olen lukenut täältä vauva.fi keskusteluista. Hän pitää sinua pinnallisena ehkä? Minulla on vela kaveripariskunta, jonka mies ihan tosissaan selitti mun miehelle ettei voisi kestää sitä jos sen vaimo lihoisi. Sun vaimosi tietää että joillekin raskauskiloistaan eroon pääseminen on vaikeaa. Se on lukenut täältä kauhukokemuksia vuosien unettomuudesta ja niiden tuomista kiloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi, hän ei halua lapsia. Iso asia teillä välissänne, suosittelen eroa. Mieli ei noissa yleensä vaihdu. Kuitenkin monet naiset haluavat lapsia.
Onko muka näin? On hän toki kertonut aika ympäripyöreästi omista toiveistaan, eikä ole minulle täysin avautunut. Ei se nyt tässä iässä vielä ole ajankohtaista, mutta silti mietin paljon, että millä motiivilla hän kertoo näitä asioita minulle toistuvasti. Olen ne jo aika hyvin oppinut.
Hän haluaa sinun vakuuttavan että rakastat häntä vaikka maha ja rinnat alkaisi roikkua, pissa karkailee, kiloja tulee jne. Aika monet nuoret naiset tuntuu pelkäävän että miehet jättää heidät jonkin parempi kroppaisen takia. Tämä siis mitä itse olen lukenut täältä vauva.fi keskusteluista. Hän pitää sinua pinnallisena ehkä? Minulla on vela kaveripariskunta, jonka
Eikä tuo välttämättä riitä. Jos sairaalassa tai raskauden aikana sössitään jotain ja naiselle jää jotain pysyviä vammoja, se heijastuu väistämättä negatiivisena asenteena sekä lasta että miestä kohtaan. Nykymallilla saattaa mennä äitiys ihan rikkikin jos lääkärit alkavat silpuroimaan äitiä holtittomasti.
Kyllä se on rehellisesti hullun hommaa naisena synnyttää tähän maahan, ellei ole erittäin valistunut ja osaa käytännössä kiertää koko valtaväylän. Sillä valtaväylä on pelkkää r aiskaamista.
Tähän liittyen toki mieli tekisi kuulla, että kun en ole vielä montaa vuotta tätä aikuisuutta elänyt, niin onko yksilöllisesti joitain sellaisia tapoja, mikä on vakuuttanut, että mies välittää kaiken synnytyksen aiheuttaman muutoksen jälkeen.
Aika vaikea se kai on vakuuttaa etukäteen, mutta oma mieheni toteaa joskus ihmisistä ettei ne hänen mielestään lihavia ole vaikka mielestäni selvästi ylipainoisia ovat. Hän tavallaan tuo joka päiväisessä asenteessaan esille sen ettei hän tunne läskifobiaa, ja että pyöreätkin ihmiset voivat olla nättejä. On hän joskus sanonut niinkin että seksikkyys ei tule kehon täydellisyydestä vaan asenteesta. Silti hän on jokaisessa elämänvaiheessa ihaillut kehoani tai ainakin osia siitä. Minulla on siis takana 2 raskautta, olen jo keski-ikäinen jne.
No syitä voi olla monia. Mikä on ollut työnjako naisen lapsuuden perheessä ja tutuissa perheissä? Oletko kasvanut yksinhuoltaja perheessä? Kantoiko isäsi vastuun? Ihailetko isääsi kaikessa? Miten kommentoit erinäköisiä naisia? Onko naisella taipumusta perfektionismiin? Onko tunteiden hallinnan ongelmaa? Ailahteleeko? Epäileekö omaa kykyään äidiksi?
Tietysti ihminen voi kehittyä iän myötä. Osa yksinhuoltajaperheissä kasvaneista pitää kaikintavoin huolta ettei ero tulisi omalle kohdalle. Osa ilman oman isän huomiotta kasvaneista antaa paljon huomiota omalle lapselleen. Millainen isä olisit? Millainen puoliso olet? Missä asioissa huomioit puolisoasi?
Kylläpä on äitiys ja mies vihamielisiä kommentteja paljon. Mies ei saisi haluta isäksi. Ei vanhemmuuden pitäisi olla pelkästään naisille.
Kauhean itsekeskeistä ja pinnallista. Eikö naisilla ole enää vauvakuumetta ja halua olla äiti?
Voi sitten 80-vuotiaana lapsettomana miettiä että onneksi ei menny kroppa pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Typerä tyyppi.
Tuohan on yksilöllistä! Joillain lihominen raskauden lisäksi pilaa vartalon, toisella kollageenin puuttuminen ihosta rypistää nahkan. Kolmannella ei näy mitään.
Itse kuulun jm tyyppiin. Ennen 4 raskautta painoin 52kg ja viimeisen raskauden jälkeen 21v myöhemmin 55kg ja vatsalihakset näkyvissä, iho virheetön.
Tähän ei itse juurikaan voi vaikuttaa kuin pysymällä hoikkana ja hyväkuntoisena
Itselläni vaan se koko raskausaika oli kuin olisi ollu 9kk putkeen aivan karseassa krapulassa.
Eli ei hirveästi tullut mietittyä liikuntaa ja terveellisiä ruokia, kun jokainen päivä oli pelkkää selviytymistä, ja stressaamista mihin voi juosta oksentamaan jos tilanne tulee.
Autossa tai junassa piti olla oksennuspussi valmiina, jo 10min matka pisti oksentamaan.
Ruokaa tuli syötyä tasan se mikä alhaalla pysyi. Joskus se oli tyyliin hedelmiä, joinain päivinä tyyliin pelkkiä keksejä.
Ja toki muista samalla kuunnella hymyssäsuin mantraa "raskaus ei ole sairaus !!" :)))))
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on äitiys ja mies vihamielisiä kommentteja paljon. Mies ei saisi haluta isäksi. Ei vanhemmuuden pitäisi olla pelkästään naisille.
Kauhean itsekeskeistä ja pinnallista. Eikö naisilla ole enää vauvakuumetta ja halua olla äiti?
Se on pelkästään naisille. Ihminen on nisäkäs: mies luovuttaa siemenen, äiti on emo. Miksi miehen pitäisi saada haluta mitään, mikä on naisen? Aika itsekästä ja ajattelematonta mieheltä.