Puoliso näyttää alati minulle materiaalia siitä, että miten raskaus pilaa naisen kehon
Mitähän ihmettä voisin tuohon miehen roolissa sanoa? Että joo, en voi millään tavalla samaistua tai vaikuttaa asiaan, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista miehenä. Voin olla kaikin tavoin tukena ja kantaa vastuuni isänä ja enemmänkin, mutta en voi vaikuttaa siihen, että miten naisen keho reagoi raskauteen. Sanoin lyhyesti, että "se on niin kurjaa, että lapsen saamisen vastapainona on mahdolliset vaikeat oireet". Tämä siis tuplavuoron jälkeen väsyneenä sängyssä, ja sain vastaukseksi, että eikö minulla ole muuta sanottavaa.
Kun aikaisemmin kerroin, että haluaisin saada lapsia ja haluaisin olla isä joku päivä, niin ensimmäisenä hän totesi, että "minä maksan siitä aika kovan hinnan, että sinä saat pelata sen kanssa jalkapalloa ja leikkiä". En minä sitä roolien jakoa jne, ole ihan noin ajatellut kuitenkaan. Kyllä minä sen ymmärrän, että lapsen kasvattaminen voi olla joskus todella raskasta ja väsyttää jne... tarkoittaako tämä, että hän ei koe minun olevan hyvä vanhempi lapselle vai mitä?
Kommentit (113)
Kyllä on ylihysteröity synnytyksen ja raskauden vaikutuksia. Iät ja ajat on naiset synnyttäneet ja kelvanneet myös äiteinä miehille. Äitiys on hieno asia. Surullista, jos nuoret aikuiset eivät uskalla saada lapsia. Myös isä on tärkeä. Isät kantavat myös hienosti isyyttään. Moni isä todella paneutuu oman lapsen kasvatukseen ja haluaa viettää aikaa lapsen kanssa. Ennen ihmiset luottivat elämän kantavan. Niin se on kantanutkin. Vanhemmuus on upea asia. Se on ollut elämäni hienoin kokemus ja kaikkien riskien arvoinen.
Ihan vaan vinkkinä kaikille naisille, joilta miehet vonkaavat lapsia ilman aviota, elatusta, ensisijaista sitoumusta naiseen, että run for the hills.
Nainen haluaa saada sinut ymmärtämään mitä mahdollisesti uhraa sen sinun haluamasi lapsen vuoksi. Jos on nyt kaunis ja hyväkroppainen ja on tehnyt sen eteen töitä. Lapsen jälkeen niitä töitä on tehtävä entistä kovemmin eikä ole takuita että palaa entiselleen. Hän on epävarma siitä, rakastatko ja ihailetko raskausarpista röllykkävatsaista suonikohjuäityliä yhtä paljon kuin häntä nyt. Jos olet varma (!), että rakastat niin kerro se hänelle että tulet rakastamaan häntä aina vaikka olisi housuun loppuikänsä pissaava haisuli. Sitten hän saattaa jossain vaiheessa saada rohkeutta lähteä tätä vauvahaavetta toteuttamaan.
Karu totuus kuitenkin on, että lasten synnyttyä ja tultua äidiksi se entinen ihana tyttis alkaa parin vuoden jälkeen ällöttää kun tilalla on väsynyt, kiukkuinen ja kulahtanut versio. Alkaakin kiinnostella ne nuoret ja näpsäkät bikinibabyt. Ja mitä sille naiselle sitten jää? Ne arvet, röllykkämaha, suonikohjut ja pari hankalaa alaikäistä huollettavaa sekä menetetyt mahdollisuudet miesmarkkinoilla.
Minusta naisesi on fiksu kun yrittää vääntää sinulle asiaa rautalangasta. Että ei se lapsen saanti ole vain onnea ja auvoa. Mieti asia hänen kannaltaan niin ehkä jotenkin voit ymmärtää tuota epävarmuutta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ylihysteröity synnytyksen ja raskauden vaikutuksia. Iät ja ajat on naiset synnyttäneet ja kelvanneet myös äiteinä miehille. Äitiys on hieno asia. Surullista, jos nuoret aikuiset eivät uskalla saada lapsia. Myös isä on tärkeä. Isät kantavat myös hienosti isyyttään. Moni isä todella paneutuu oman lapsen kasvatukseen ja haluaa viettää aikaa lapsen kanssa. Ennen ihmiset luottivat elämän kantavan. Niin se on kantanutkin. Vanhemmuus on upea asia. Se on ollut elämäni hienoin kokemus ja kaikkien riskien arvoinen.
Ei ole, ja ennenkin on naisia sekä vauvoja tapettu synnytyksiin, lapsivuoteeseen, miehet ovat jättäneet ja pettäneet näitä. Lapsen tekeminen on vain ja ainoastaan naisen asia ja päätös. Se ei edes kuulu miehelle, kuten ei lapsen omistajuuskaan.
Jos mies pyytää naisen tekemään tälle lapsen (ilmaiseksi), lähtekää v ittuun ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa saada sinut ymmärtämään mitä mahdollisesti uhraa sen sinun haluamasi lapsen vuoksi. Jos on nyt kaunis ja hyväkroppainen ja on tehnyt sen eteen töitä. Lapsen jälkeen niitä töitä on tehtävä entistä kovemmin eikä ole takuita että palaa entiselleen. Hän on epävarma siitä, rakastatko ja ihailetko raskausarpista röllykkävatsaista suonikohjuäityliä yhtä paljon kuin häntä nyt. Jos olet varma (!), että rakastat niin kerro se hänelle että tulet rakastamaan häntä aina vaikka olisi housuun loppuikänsä pissaava haisuli. Sitten hän saattaa jossain vaiheessa saada rohkeutta lähteä tätä vauvahaavetta toteuttamaan.
Karu totuus kuitenkin on, että lasten synnyttyä ja tultua äidiksi se entinen ihana tyttis alkaa parin vuoden jälkeen ällöttää kun tilalla on väsynyt, kiukkuinen ja kulahtanut versio. Alkaakin kiinnostella ne nuoret ja näpsäkät bikinibabyt. Ja mitä sille naiselle sitten jää? Ne arvet, röllykkämaha
Tämä keissi on jo menetetty sillä ap on pyytänyt itsekkäästi tuota palvelusta naiselta omien halujensa vuoksi. Perusta on siis aivan väärä jo heti kättelyssä. Paras mitä tässä voi tapahtua on se että nainen lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap on varsin kypsästi osoittanut olevansa valmis isäksi. Hänen naisensa on epävarma raskauden ja äitiyden tuomista kehon muutoksista, jotka voivat olla valtavia. Jotkut palautuvat raskaudesta ja synnytyksestä ennalleen, toiset eivät.
Itselleni jäi ikuinen "kengurupussi", joka vaatisi plastiikkakirurgiaa, mutta mieheni pitää sitä merkkinä siitä, että olen synnyttänyt kaksi lasta. Se on vain syventänyt rakkauttani häneen. Olen uhrannut kehoni, jotta hänellä on kaksi lasta.
Tunnut hyvältä mieheltä ap.
Samaa mieltä. Olin aistivinani, että naisella on tässä muutakin ongelmaa takana. Eihän kukaan hankkisi lapsia, jos miettii pääasiassa omaa kurjaa oloaan raskaana, synnytystä kipuineen ja komplikaatioineen ja toipumista niistä. Sekin on vasta alku vanhemmaksi kasvamisessa. Voihan olla, ettei tämä nainen pidä lapsista yhtään, ja se voi vaikuttaa kiintymyssuhteen syntymiseen. Siitäkin huolimatta, että valtaosa rakastaa omia lapsiaan, vaikka ei muuten lapsista välittäisikään. Kannattaa ehkä nostaa kissa reilusti pöydälle ja puhua tämä selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo ollenkaan aikuinen mieleltään tuo tyttöystävä. Ulkonäkö on tärkein. Kauhea panikointi kaikesta. Ei kaikkea voi elämässä hallita. Joskus pitää uskaltaa heittäytyä. Eikö teillä ole tukiverkostoa joka auttaa lapsen kanssa esim isovanhemmat?
Kypsä ihminen harkitsee mihin ryhtyy. Mitkä ovat riskit, onko riittäviä henkisiä, fyysisiä taloudellisia yms. resursseja raskauteen ja lapsen kasvattamiseen. On todella naiivia ja vastuutonta vain "heittäytyä". Sinä tässä et ole aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi sentään. Miettikää yhdessä mihin ruumis lopulta menee. Ja mitä sille käy.
Voi voi sentään kun siinä samassa kehossa on elettävä sen raskauden ja synnytyksen jälkeenkin. Vai kannustatko it'sariin?
Vierailija kirjoitti:
Sano sille että matojen ruuaksi se keho päätyy joka tapauksessa, miksei siis voisi ottaa hyötyjä irti?
Otapa lääkkeesi, seko.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo miten tyhmä akka on kyseessä. Jo pelkästään se on hyvä syy pistää hänet luiskaan. Ei kannata omia geenejään tuollaiseen jätteeseen sekoittaa.
No niin, turaani, menepäs takaisin ylikselle turauttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Unoha tuollainen bitch ja etsi oikea nainen
Ime munaa, saatanan turaani.
Vierailija kirjoitti:
Unoha tuollainen bitch ja etsi oikea nainen
Mene kouluun, typerä kakara.
Vierailija kirjoitti:
Karu totuus kuitenkin on, että lasten synnyttyä ja tultua äidiksi se entinen ihana tyttis alkaa parin vuoden jälkeen ällöttää kun tilalla on väsynyt, kiukkuinen ja kulahtanut versio. Alkaakin kiinnostella ne nuoret ja näpsäkät bikinibabyt. Ja mitä sille naiselle sitten jää? Ne arvet, röllykkämaha
Olen oppinut tuon näkökulman ymmärtämään. Raskaus ja synnytys ja siitä seuraavat kehon muutokset ovat naiselle sen verran iso kysymys, ettei pelkästään minun sanoma "kyllä tulen rakastamaan senkin jälkeen" varmasti kuulosta vakuuttavalta, mutta voin vaan todeta sen, että tulen rakastamaan ja välittämään aina, missä tilanteessa tahansa. En ole oikeastaan hirveän ulkonäkökeskeinen muutenkaan, vaan arvostan enemmän niitä sisäisiä piirteitä, kuten sitä että puoliso olisi lapseni äiti. Se on minulle varmastikin kauneinta maailmassa. Tähän liittyen toki mieli tekisi kuulla, että kun en ole vielä montaa vuotta tätä aikuisuutta elänyt, niin onko yksilöllisesti joitain sellaisia tapoja, mikä on vakuuttanut, että mies välittää kaiken synnytyksen aiheuttaman muutoksen jälkeen. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua riskeerata henkeään sen takia, että sinä haluat lapsen, joka syntymän jälkeen jää täysin naisen vastuulle samalla kun sinä valitat toisen arpisesta vatsasta.
Henkeään? Suomessa naisella taitaa olla suurempi riski kuolla liikenteessä kuin raskauden ja synnytyksen vuoksi.
Kovasti tullut alapeukkuja , onko teillä oikeasti sellaista tietoa, että synnytyksiin kuolisi Suomessa enemmän naisia kuin liikenneonnettomuuksiin? Jos on, niin saisiko linkin tänne.
No kylläpäs on pinnallinen nainen... onko kenties jopa ruumiinkuvan häiriötä tai jotain. Ei ole sopiva vanhemmaksi!
Vierailija kirjoitti:
No kylläpäs on pinnallinen nainen... onko kenties jopa ruumiinkuvan häiriötä tai jotain. Ei ole sopiva vanhemmaksi!
Ei mistään sellaisesta ole kyse, tiedän että hänellä on aitoja pelkoja asiaan liittyen. Mutta minua vaan häiritsee se asia, että yrittääkö kertoa minulle, että en ole sopiva isäksi, vai yrittääkö jotenkin vaikeasti vihjailla, että ei halua saada lasta ylipäätään. Itselle ehkä sopisi suora puhe paremmin, että kertoisi asian, kun olen sitä kysynytkin. AP
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat alkaa uhraamaan kiveksensä per lapsi. Se uhka on naisilla, jos lääkärit vähän hätiköivät ja päätyy kohdunpoistoon. Alkaisi varmaan mietityttämään se lapsenteko, jos olisi 10% riski menettää kivekset, saada pysyviä elämää haittaavia vammoja ja päälle vielä mahdollisesti puoliso jättää, kun ei olekaan enää nuori ja seksykäs.
Ihan sairasta tekstiä. Mene vaihteeksi jollekin muulle listalle myrkyttämään ilmapiiriä!
Miksi sinulla on kiire? Jos olette nyt nuoria niin nauttikaa ihmeessä siitä ja toisistanne ilman lapsiarkea. Lapsikeskustelut voi laittaa jäähylle nyt muutamaksi vuodeksi ainakin.
Seurustelin oman puolisoni kanssa 7v ennen kuin lähdimme yrittämään lasta. Tapasimme 23 vuotiaina. Näistä seitsemästä vuodesta 5v asuimme yhdessä eli oli jo aika hyvä kokemus toisesta arjessa. Meillä oli myös lemmikkejä, joita hoisimme yhdessä kuten oli sovittu. Hänellä oli myös kokemusta sukulaislasten hoitamisesta ja se oli hänelle luontevaa. Näiden seikkojen perusteella uskalsin lähteä lapsia yrittämään ja edelleen olemme yhdessä kahden teinin vanhempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Älä nyt hyvä ihminen perusta päätöksiäkin tämän palstan möläyttäjiin vaan KESKUSTELE ja selvitä asia sen tyttöystäväsi kanssa!
Olen yrittänyt keskustella, toki välttää sitä että pitäisi olla joku lopputulema asiassa. Olen toki ilmoittanut, että haluan itse saada lapsen joku päivä, voisiko se olla syy, että puoliso kokee jotain painetta tietäen tämän? Hänellä on kovin ympäripyöreät näkemykset asiasta, eikä suostu kertomaan juuta eikä jaata siihen, haluaako hän saada lapsia. Kertoo vain näitä, että miten raskaus vaikuttaa, ja miten minä todennäköisesti en pärjää omassa roolissani
Mitkä on perustelut ettet pärjäisi isänä?
Kuulostaa vähän ajatukselta naisen puolelta tyyliin "Helppohan sinun on sitä lasta haluta, kun sen eteen ei tarvitse tehdä muuta kuin saada orgasmi oikeaan aikaan".
Kohdunvuokraus tosiaan maksaa euroopassa satoja tuhansia euroja. Päälle äidinmaidot ja 24/7 hoito. Pysyvät terveyshaitat, traumat, menetetty ulkonäkö. Se lapsi kirjaimellisesti syö naisen kehon mineraalivarastot, eli syö naista.
Ja miksi? Miksi sinä haluat tätä rakastamallesi niselle? Niin joo siksi, koska et rakast naista vaan käytät häntä hyväksesi.