Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso näyttää alati minulle materiaalia siitä, että miten raskaus pilaa naisen kehon

Vierailija
25.07.2025 |

Mitähän ihmettä voisin tuohon miehen roolissa sanoa? Että joo, en voi millään tavalla samaistua tai vaikuttaa asiaan, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista miehenä. Voin olla kaikin tavoin tukena ja kantaa vastuuni isänä ja enemmänkin, mutta en voi vaikuttaa siihen, että miten naisen keho reagoi raskauteen. Sanoin lyhyesti, että "se on niin kurjaa, että lapsen saamisen vastapainona on mahdolliset vaikeat oireet". Tämä siis tuplavuoron jälkeen väsyneenä sängyssä, ja sain vastaukseksi, että eikö minulla ole muuta sanottavaa.

Kun aikaisemmin kerroin, että haluaisin saada lapsia ja haluaisin olla isä joku päivä, niin ensimmäisenä hän totesi, että "minä maksan siitä aika kovan hinnan, että sinä saat pelata sen kanssa jalkapalloa ja leikkiä". En minä sitä roolien jakoa jne, ole ihan noin ajatellut kuitenkaan. Kyllä minä sen ymmärrän, että lapsen kasvattaminen voi olla joskus todella raskasta ja väsyttää jne... tarkoittaako tämä, että hän ei koe minun olevan hyvä vanhempi lapselle vai mitä?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Älä nyt hyvä ihminen perusta päätöksiäkin tämän palstan möläyttäjiin vaan KESKUSTELE ja selvitä asia sen tyttöystäväsi kanssa!

Olen yrittänyt keskustella, toki välttää sitä että pitäisi olla joku lopputulema asiassa. Olen toki ilmoittanut, että haluan itse saada lapsen joku päivä, voisiko se olla syy, että puoliso kokee jotain painetta tietäen tämän? Hänellä on kovin ympäripyöreät näkemykset asiasta, eikä suostu kertomaan juuta eikä jaata siihen, haluaako hän saada lapsia. Kertoo vain näitä, että miten raskaus vaikuttaa, ja miten minä todennäköisesti en pärjää omassa roolissani

Vierailija
42/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen äiti lapsellesi.Nykyinen ei taida haluta lasta.Kiinnostaa ilmeisesti vain oma ulkonäkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon, että tyttöystävä haluaa lapsen mutta ei halua, että joutuu tänne palstalle joukon jatkoksi ihmettelemään sinkkuäidin elämää, kun useimmilla miehillä ollut täysin epärealistinen käsitys koko hommasta.

Eli tyttöystävä yrittää selvittää, tajuaakin mies homman riskit naisen näkökulmasta.

Ja ehkä varmuuden siitä, ettei mies edelleen haluaa ja rakastaa, vaikka raskaus jättäisi jälkensä. 

Vierailija
44/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Älä nyt hyvä ihminen perusta päätöksiäkin tämän palstan möläyttäjiin vaan KESKUSTELE ja selvitä asia sen tyttöystäväsi kanssa!

Olen yrittänyt keskustella, toki välttää sitä että pitäisi olla joku lopputulema asiassa. Olen toki ilmoittanut, että haluan itse saada lapsen joku päivä, voisiko se olla syy, että puoliso kokee jotain painetta tietäen tämän? Hänellä on kovin ympäripyöreät näkemykset asiasta, eikä suostu kertomaan juuta eikä jaata siihen, haluaako hän saada lapsia. Kertoo vain näitä, että miten raskaus vaikuttaa, ja miten minä todennäköisesti en pärjää omassa roolissani

Mitkä on perustelut ettet pärjäisi isänä?

Vierailija
45/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi toinen äiti lapsellesi.Nykyinen ei taida haluta lasta.Kiinnostaa ilmeisesti vain oma ulkonäkö.

Monesta raskaus- ja synnytysvauriosta on ihan oikeita terveydellisiä ongelmia koko loppuiän.

Vierailija
46/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo ollenkaan aikuinen mieleltään tuo tyttöystävä. Ulkonäkö on tärkein. Kauhea panikointi kaikesta. Ei kaikkea voi elämässä hallita. Joskus pitää uskaltaa heittäytyä. Eikö teillä ole tukiverkostoa joka auttaa lapsen kanssa esim isovanhemmat?

Vierailija
47/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta raskaus- ja synnytysvauriosta on ihan oikeita terveydellisiä ongelmia koko loppuiän.

Silti lapsi on niin upea juttu, että voittaa kaikki riskit. Oma lapsi ja rakkaus lapseen kyllä mahdolliset vauriot on pientä sen rinnalla.

Vierailija
48/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi pilaa vartaloa jos syö ja liikkuu normaalisti.

Vierailija
49/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua riskeerata henkeään sen takia, että sinä haluat lapsen, joka syntymän jälkeen jää täysin naisen vastuulle samalla kun sinä valitat toisen arpisesta vatsasta.

43 yläpeukkua tuolle kommentille! Varmaan lapsettoman synnytyspelkoisen nuoren naisen, joka haluaa riistää arvon äitiydeltä ja isyydeltä, koska ei itse uskalla lähteä sitä tavoittelemaan. 

Ajatteletteko te 43 ihmistä todellakin, että avioelämä ja vanhemmuus on tuollaista yleensä?? Että mies valittaa synnytyksen jättämistä jäljistä. Tämä on miesvihaa, tunnistakaa se.

Harhaista ajattelua, että synnytys olisi hengen riskeeraamista. Suomessa synnytykseen kuolee vähiten naisia Euroopassa, noin yksi vuodessa. Koska yhä useampi haluaa keisarinleikkauksen, kuolemien määrä on nousussa.

Vierailija
50/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voisivat alkaa uhraamaan kiveksensä per lapsi. Se uhka on naisilla, jos lääkärit vähän hätiköivät ja päätyy kohdunpoistoon. Alkaisi varmaan mietityttämään se lapsenteko, jos olisi 10% riski menettää kivekset, saada pysyviä elämää haittaavia vammoja ja päälle vielä mahdollisesti puoliso jättää, kun ei olekaan enää nuori ja seksykäs.

Vierailija
51/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, tai sitten totta. 

Kyllähän tuollaista tyhjäpäisyyttä on. 

Mutta olethan sinäkin melkoinen mies olevinasi. Nainenhan selvästi testaa sinua. Ja sinä vaan tolliskona sanot, että joo niinhän se pilaa mutta 

Mun mieheni innokkaasti odotti raskausajan muutoksia ja teki niistä havaintoja ja arvioita raskauden etenemisestä. Tietysti siinä näkökulmasta, että pikkuiselle on kaikki hyvin. Mies sanoi, että näytän upealta. Ja kyllähän raskaudesta tulee ihana hehku. 

Minut on ympäröity parisuhdemalleilla ja miehillä, jotka rakastavat ihmistä, eivätkä arvostele ulkonäköä missään olosuhteissa - etenkään

Ja miten raskaus sitten pilaa kehon? Muuttaa tietysti? Mutta mitä äiti enää tekee nuoren tytön vartalolla? Sitähän on sitten aikuinen nainen. 

Ja mitä miesten seksuaaliseen kiinnostukseen tulee, niin se tuntuu olevan jokseenkin ehtymätöntä, ellei ole sattunut kumppaniksi joku tässä aloituksessa kuvatun tyyppinen typerä ja huonoitsetuntoinen pelle. 

Vierailija
52/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo, että hän kantaa kaiken vaikean vastuun äitinä, kun minä isänä tekisin vain kaikkea kivaa ja helppoa lapsen kanssa. AP

Vierailija
53/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua riskeerata henkeään sen takia, että sinä haluat lapsen, joka syntymän jälkeen jää täysin naisen vastuulle samalla kun sinä valitat toisen arpisesta vatsasta.

43 yläpeukkua tuolle kommentille! Varmaan lapsettoman synnytyspelkoisen nuoren naisen, joka haluaa riistää arvon äitiydeltä ja isyydeltä, koska ei itse uskalla lähteä sitä tavoittelemaan. 

Ajatteletteko te 43 ihmistä todellakin, että avioelämä ja vanhemmuus on tuollaista yleensä?? Että mies valittaa synnytyksen jättämistä jäljistä. Tämä on miesvihaa, tunnistakaa se.

Harhaista ajattelua, että synnytys olisi hengen riskeeraamista. Suomessa synnytykseen kuolee vähiten naisia Euroopassa, noin yksi vuodessa. Koska yhä useampi haluaa keisarinleikkauksen, kuolemien määrä on nousussa.

No minua mies petti jo raskausaikana ja varasti vauvan tyttöystävänsä luokse. 

Tuttavapiirissäni on myös "malliyksilöitä" puolisoina, enkä lisääntyisi kuuna päivänä heidänkään kanssaan, sen jälkeen kun olen kerran nähnyt mitä äidiksi tuleminen suomessa naiselle on ihan rakenteellisestikin. Siitä huolimatta, että mies noudattaisi kaikkia sääntöjä ja oppeja. 

Jos haluaisin lapsen, pakenisin jonnekin vuorille synnyttämään enkä todellakaan kertoisi siitä miehelle tai lääkäreille ikipäivänä. Enkä haluaisi olla missään suhteessa tuohon mieheen, joka kirjaimellisesti syö kehoani oman saastaperimänsä lisäämiseksi.

Vierailija
54/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet voisivat alkaa uhraamaan kiveksensä per lapsi. Se uhka on naisilla, jos lääkärit vähän hätiköivät ja päätyy kohdunpoistoon. Alkaisi varmaan mietityttämään se lapsenteko, jos olisi 10% riski menettää kivekset, saada pysyviä elämää haittaavia vammoja ja päälle vielä mahdollisesti puoliso jättää, kun ei olekaan enää nuori ja seksykäs.

R y s s ä t rolli yrittää laskea entisestään syntyvyyttä. 

Pelkotarinoita, että nuorempia alkaa heikottaa. Kyllä muussakin elämässä on jatkuvasti riskejä. 

Vierailija
55/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua mie

Puhumattakaan siitä, että joku kehtaa nonchalantisti vongata tuollaista palvelusta ilmaiseksi, usein jopa ilman avioliittoa. Hyi helvetti sanon minä. 

Vierailija
56/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkotarinoita, että nuorempia alkaa heikottaa. Kyllä muussakin elämässä on jatkuvasti riskejä. 

Mutta äitiys- ja synnytysväkivallan sekä lapsikaappauksen (myös miehen omistajuus lapseen) ollessa kulttuurinen normi niitä on noin 10 000 kertaisesti synnytyksessä verrattuna esim. kaupassa käymiseen.

Vierailija
57/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo, että hän kantaa kaiken vaikean vastuun äitinä, kun minä isänä te

Oletko antanut ymmärtää, että teet vain kivoja juttuja. Oletko osoittanut vastuunkantoa? 

Vierailija
58/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän voisi jopa nostaa syntyvyyttä kun miehen himot loppuisivat vauvan tuloon. Nykyään iso ongelma ja riski on miehen siitoskäytöksen jatkuminen sen jälkeen, kun lapset on jo tehty. Pettämiset, uusperheet, sekä muu apinasekoilu tuhoavat monta perhettä.

Vierailija
59/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo, että hän kantaa kaiken vaikean vastuun äitinä, kun minä isänä te

No teethän sinä. Miehelle isäksi tuleminen on järjestetty orgastiseksi siinä missä se on gore-r aiskausfestivaali tuntemattomien seurassa skalpellien viuhuessa naiselle. Tämä on ihan järjestelykysymys ja näin se on ateistisessa suomessa järjestetty.

Nainen antaa jo sinulle luonnonvastaisesti pillua ja siitossimulaatioita. Ja sinä sen kun pyydät vaan lisää ja lisää. Kannattaisi varmaan lopettaa ennen kuin saat ahneuksissasi näpeillesi.

Vierailija
60/113 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo, että hän kantaa k

Subjektiivisesti sanottuna koen olevani vastuullinen ja vastuuta kantava ihminen. Objektiivisesti voi olla eri asia, pystyn kertomaan vain omasta näkökulmastani. Olen tätäkin kysynyt, että kokeeko puoliso minut vastuuttomana tai ihmisenä, joka ei pysty poistumaan mukavuusalueelta. Tähän sanoo, että ei liity siihen, mutta haluaa mun vaan tietävän, että minkä hinnan hän maksaa raskaudesta ja lapsesta, jotta minä pääsisin pelaamaan jalkapalloa sen lapsen kanssa. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä