Kiva pikku perheen lomamatka. Teini laahustaa musta huppari päällä ja nurisee että kuuma ja tylsää ja kaikki ihan pas"aa
Olemme siis Helsingissä ja tarkoitus käydä ainakin Heurekassa ja Lintsillä.
Nyt tuo 15veen narina on tarttunut myös 8vee pikkusisarukseen joka toistelee iloisena miten pa""a kaikki on.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Onko masentunut?
On. On kuulemma trendikästä. kaikki kaveritkin on masentuneita ja viiltelevät itseään.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, tuli mieleen tämä video.
Lol.
Älä vaivaudu,jos et osaa englantia
"She's not braindead, she's an idiot" 🤣
Höh, minulla oli ainakin tosi hauskaa 14-vuotiaana Heurekassa, kun oltiin perhelomalla. Kaikki ei todellakaan ollut p**kaa, vaan uutta ja mielenkiintoista. Vaikka tuosta on jo yli 20 vuotta, niin sama uteliaisuus on onneksi säilynyt tähän päivään asti. :)
Teini vetää sitä rooliä joka teinille kuuluu. Varmasti nauttii ainakin Linnanmäen laitteista.
Mä muistan kun 14veenä piti valittaa ja murista kun mentiin Kööpenhaminaan vaikka oikeasti se oli tosi kiva paikka.
Joo jätä vaan 15v yksin kotiin ja lähde lomalle niin se kutsuu SnapChatissa kaikki bileisiin ja lopulta kämppä on rikottu ja joku rais""ttu kun roadmanit tulee kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) miksi hankit lapsia
2) opettele käyttämään ehkäisyä
3) kaikki tieto vanhemmuuden ongelmista löytyy googlesta joten käytä googlea
Koska lapset ovat pääsääntöisesti elämän suurin täyttymys? Heittäydythän sinäkin välittömästi työttömäksi, jos mikään asia pännii sinua työelämässä? Kyllähän aikaiset aamut ja ruuhka olivat ennalta tiedossa?
Eli kuten tässäkin se "elämän suurin täyttymys" nurisee hupparissaan pskaansa? Hah haa.
Ja omituinen rinnastus. Ilman lapsia voi hyvin elää, ilman työtä se on aika vaikeaa.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?
Muistelepa millainen sinä itse olit teininä. Äidin ja isin päivänpaiste?
Kyllä vanhempia kunnioitettiin. Muistan ku äiti pyysi mua lenkille mukaan. Mulla oli pyörä ja äiti hölkkäsi vieressä. Taisin olla 14-15 ja syljin paljon tuohon aikaan, lenkillä myös äitini nähden. Äiti pyysi, etten sylkisi hänen nähden ku ruma tapa. No en sylkenyt. On muukin oppi menny perille, esim. äiti ei pitänyt kiroilusta hänen läsnäollessa. Vm-71
Totta, meillä sanottiin, että aikuisten kuullen fiksumpaa kielenkäyttöä! Kotikasvatukseen kuuluu myös vaatimuksia aikuisten taholta ja se, ettei aina voi olla mukavuusalueella.
Auton nokka kääntyy kotia kohti 3, 2, 1....
Vierailija kirjoitti:
Terveen 15-vuotiaan kuuluu kapinoida ja olla kriittinen omia vanhempia kohtaan. Kuuluu siihen elämän vaiheeseen. Kyllä 15-vuotias voi olla jo tuon ikäisenä yksin kotona useamman päivän, jos on vain sen verran kypsä. 15-vuotiaalle voi olla nautinto saada olla rauhassa vanhemmiltaan ja kerrankin saada koko asunto haltuun. Ja koko nettiyhteys vain omia tarpeita varten.
Muu perhe lomailkoon sillä välin.
Ankea nettiliittymä teillä jos kotona olijouden määrä vaikuttaa käyttöön :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) miksi hankit lapsia
2) opettele käyttämään ehkäisyä
3) kaikki tieto vanhemmuuden ongelmista löytyy googlesta joten käytä googlea
Koska lapset ovat pääsääntöisesti elämän suurin täyttymys? Heittäydythän sinäkin välittömästi työttömäksi, jos mikään asia pännii sinua työelämässä? Kyllähän aikaiset aamut ja ruuhka olivat ennalta tiedossa?
Eli kuten tässäkin se "elämän suurin täyttymys" nurisee hupparissaan pskaansa? Hah haa.
Ja omituinen rinnastus. Ilman lapsia voi hyvin elää, ilman työtä se on aika vaikeaa.
- eri
Sinä näytät narisevan vielä aikuisenakin. Pelkästään palstalia vai myös äidillesl? Vai oliko nyt niin, että äidille et uskaltanut nurista?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?
Niin se onkin, mutta harmittaahan se silti. Aikuiset lapseni ovat maailman parasta seuraa. Velasta tietenkin pienikin epämukavuus ja muiden huomioon ottaminen on aivan kauheaa ja tekemätön paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kun mun lapsi oli teini niin meillä oli vähän samanlaista.
Uskon että se johtuu siitä että lapset saa nykyään melkein kaiken mitä ne haluaa. Ei ollut sellaista että joutuu sietämään tylsyyttä. Vain harvoin tehtiin mitään isompia matkoja. Ne oli lähinnä mummoille tai kerran kesässä lintsille. Nyt kun ärsyketulvaa tulee näytöltä jatkuvasti eikä ole tavoitteita kun melkein kaikki on saatu, niin ne lintsitkin on ihan tylsiä. Mun lapsuudessa lintsi oli koko kesän kohokohta, jota odotettiin koko talvi.
Jätskiä ja karkkia saa pitkin vuotta ja yks pleikkari tai lelu ostetaan samalla kun käydään kaupassa. Ennen lelun sai sai jouluna tai synttärinä.
No höpö höpö, nyt menee niin liiallisuuksiin. 15-vuotiaan teinin voi viedä kaikista hauskimpaan paikkaan ikinä, mutta ei hän silti välttämättä nauti siitä, koska hauskasta aktiviteetista huolimatta niskan takana hengittää omat nolot vanhemmat ja kaiken huomion saava ärsyttävä 8v pikkusisarus. Aivan normaalia teinin kapinointia ja kasvamista vanhemmista erilleen omaksi ihmiseksi, ja kavereiden priorisoitumista perheen sijaan. Niin normaalista normaalein murrosiän aikana tapahtuva kehitys :D
Onko masentunut?